Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:47

Schimmelig schreef:
Neuh, die's in het land Lachen
Kies is zo'n 148, zijn vorige baasje 180. Waarom zijn jullie allemaal van die reuzen Tong uitsteken

Ja daar kan ik ook niets aan doen.. had zelf ook graag een paar centimetertjes kleiner geweest... is niet al te handig zo lang, maar ik ben 1.83m dus dat kan ze houden Knipoog Ben niet zo zwaar, dat voordeel heb ik dan wel weer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:49

Nandoman schreef:
Leuk dat je komt springen! op woensdag is vast nog wel plek. Dan ga ik je wel zien Haha! Heb je toen ooit een keertje op Safari gesprongen?

Ja op woensdag is er plek hihi, en nee; ik heb 1x meegesprongen op Pepsi, maar dat mafe beest wilde alleen maar rennen dus heb meer gedressuurd dan gesprongen toen.. Ga geen stuiterend paard over een hindernis sturen als ik zelf al niet zo'n held ben in springen, wil wel graag blijven zitten Knipoog
Dat meisje dat op Safari wel eens mee springt is die vriendin van mij...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:49

Lavandula schreef:
Schimmelig schreef:
Neuh, die's in het land Lachen
Kies is zo'n 148, zijn vorige baasje 180. Waarom zijn jullie allemaal van die reuzen Tong uitsteken

Ja daar kan ik ook niets aan doen.. had zelf ook graag een paar centimetertjes kleiner geweest... is niet al te handig zo lang, maar ik ben 1.83m dus dat kan ze houden Knipoog Ben niet zo zwaar, dat voordeel heb ik dan wel weer Haha!

Lucky you Tong uitsteken
Anders leg je je benen in je nek, gym te paard Vork
Ze = een HIJ Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:51

@Lav: Ohja! kan me vaag iets herinneren! Pepsi is nu wel een stuk rustiger geworden geloof ik. Hou me niet zo bezig met manegepaarden, maar je ziet nog wel eens wat als je met je paard aan de bakrand staat te grazen.
Dat jij zo lang bent... dat wist ik niet meer! Ik ben 1.85 m dus scheelt niet veel Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:52

Nandoman schreef:
@Lav: Ohja! kan me vaag iets herinneren! Pepsi is nu wel een stuk rustiger geworden geloof ik. Hou me niet zo bezig met manegepaarden, maar je ziet nog wel eens wat als je met je paard aan de bakrand staat te grazen.
Dat jij zo lang bent... dat wist ik niet meer! Ik ben 1.85 m dus scheelt niet veel Knipoog

Is deze Pepsi toevallig zwart met witte voetjes? Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:54

Ja van wat ik mij kan herrineren wel...
Wel grappig heb zelf maar 1x op Spaarnwoude gereden, en er al heel wat mee gemaakt hihi, onder andere een ziekenhuis bezoekje dankzij Malibu..

Hoe ging het draven met Mendi trouwens Nando? Mocht je toch mee gaan beginnen van de week??...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:58

Ik kan mij herinneren dat ik ergens op Ponykamp was nabij A'dam, waar ik ook ingedeeld was op een Pepsi (wat was dat een *** knol zeg) Lachen

Weet niet of wij het over dezelfde hebben Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-08-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:58

Spaarnwoude heeft nu al een reputatie, zo te horen!
Vind het er wel leuk, maar eigenlijk wil er niet al te lang meer blijven staan, het is mij iets te druk aan het worden. Vooral die kinderen en loslopende honden, horensdol word je er van (ik dan, want er zijn genoeg mensen die daar geen moeite mee hebben). Mijn vriend heeft alleen zijn paard ook daar staan dus dat wordt dan niet zo leuk als ik weg ga. Afijn, dilemma en daar komt vast wel een oplossing voor.

Draven ging vandaag niet zo goed. Althans, voorzover je vanaf je paard kan beoordelen of ze rad is, want ik dacht dat ze weer ietsjes onregelmatig liep. Ik rij alleen maar buiten en ga dan alleen op pad dus ik moet het zelf bekijken. Maar morgen even stappen en maandag weer draven. Donderdag moet ik zowiezo mijn DA van de kliniek bellen en kan dan even overleggen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:00

Schimmelig schreef:
Ik kan mij herinneren dat ik ergens op Ponykamp was nabij A'dam, waar ik ook ingedeeld was op een Pepsi (wat was dat een *** knol zeg) Lachen

Weet niet of wij het over dezelfde hebben Nagelbijten / Gniffelen

Onze Pepsi is ook geen mak schaapje! Naar wat ik me kan herinneren is hij pas bij ons Pepsi genoemd, daarvoor had hij geen naam of zo (komt via een handelaar en die zijn niet zo in de namen van paarden). Dus of het echt dezelfde is...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 21:01

Ah nee, dan is het niet dezelfde Haha!
Dat ponykamp is nu weer zo'n 10 jaar terug, dus de Pepsi waar ik het over heb is alweer iets ouder Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:01

Hmm dat is inderdad vervelend als je alleen gaat dat je het dan niet goed kunt beoordelen.. mischien je vriend morgen mee vragen om te kijken??

Ik heb verder absoluut geen probleem met Spaarnwoude hoor, ik vind het er wel gezellig (voor zover dat op een manege kan) En ik zit er natuurlijk niet helemaal in, dus zie alles vanaf de zijlijn.. achja ik vond het altijd wel gezellig om even langs te hupsen voor een kopje thee Knipoog

Naar welke manege zou je dan willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:03

Nandoman schreef:
Onze Pepsi is ook geen mak schaapje!

nee dat vond ik ook toen ik er opzat, en dat terwijl ik héél duidelijk had aangegeven graag een braaf/makkelijk/fijn paardje onder mijn kont wilde omdat ik dus niet zo'n held met springen ben, maar wel goed kan doen alsof hihi

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:09

Lavandula schreef:
Nandoman schreef:
Onze Pepsi is ook geen mak schaapje!

nee dat vond ik ook toen ik er opzat, en dat terwijl ik héél duidelijk had aangegeven graag een braaf/makkelijk/fijn paardje onder mijn kont wilde omdat ik dus niet zo'n held met springen ben, maar wel goed kan doen alsof hihi

En omdat je dat gezegd hebt heeft Michel je expres op Pepsi gezet!! Hahaha! Haha!
En waar ik dan heen wil als ik weg ga.. Géén idee! Liefst ergens op de Veluwe maar wie wil dat niet..?! Als enige kandidaat komt De Groene Heuvel in aanmerking, dat ligt erg gunstig voor buitenrijden en ze hebben daar veel buitenbakken en verdere goede accommodatie. Maar, dit speelt nu nog niet hoor, ben voorlopig nog niet weg! Dus iedereen die meeleest: geen roddels de lucht in sturen graag!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:10

Beste mensen, ik ga kappen voor vandaag!
Was even gezellig kletsen. Tot later Doei, doei

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 21:11

Laters Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:13

Dan vind ik michel een banketstaaf, sorry maar hij wist he-le-maal nie hoe ik rij, en of ik überhaupt wel kán rijden, en dan vind ik het stom dat hij dan zo leuk moet zijn om zo'n pony uit te kiezen die zo stug in de mond is en alleen maar wilt rennen, maargoed, kan jij nix aan doen hihi Knipoog
Tot de volgende keer maar weer Nando! Dagdag!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:16

Joki: als je tijd hebt moet je maar eens komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:18

Schimm: Is Markies nou van jou of van Tinky? want in haar profiel staat ook fotos van Markies, hihi help me even uit de verwarring Knipoog

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:19

Dat gebeuren over die pas heb ik inderdaad ook gehad. Heb eigenlijk alleen maar de enveloppe open gemaakt en toen ik zag dat het daar over ging weer aan de kant gelegd Bloos Moet me er nog maar eens een keer in gaan verdiepen (voor zolang ik nog lid ben van de KNHS).

Nou, ben in ieder geval niet de enige hier die lang is Tong uitsteken (1.83) Zou ook liever wat kleiner willen zijn eigenlijk, maarja, helaas pindakaas...

Ben wel benieuwd hoe het is nu bij de Groene Heuvel (aangezien Casper daar nu zit, die ik natuurlijk weer van de Ruif ken). Aan de ene kant lijkt het me er fijn, de accomodatie, bepaalde mensen, maar aan de andere kant zijn er ook weer mensen die ik niet zo zie zitten Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 21:21

Lavandula schreef:
Schimm: Is Markies nou van jou of van Tinky? want in haar profiel staat ook fotos van Markies, hihi help me even uit de verwarring Knipoog

Hij's (technisch) van mij. Tinky draagt nu de zorg, want ik woon tenslotte niet in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:24

Ahaaaaa nú snap ik het Haha! Ben verder ook niet nieuwsgierig ofzo hoor Knipoog Haha!

Pluut: Dat blijf je op elke stal houden.. dat er mensen zijn die je niet zo liggen of liever niet zo om je heen hoeft te hebben...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 21:33

Lavandula schreef:
Ahaaaaa nú snap ik het Haha! Ben verder ook niet nieuwsgierig ofzo hoor Knipoog Haha!

Pluut: Dat blijf je op elke stal houden.. dat er mensen zijn die je niet zo liggen of liever niet zo om je heen hoeft te hebben...

Nee he, helemaal niet Tong uitsteken
Sjah, kunnen we zelf niet een stalletje oprichten ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Zodraaaaa ik genoeeeeg geld heb Vingers aflikken

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:34

Lavandula schreef:

Haha, ja tuurlijk, alleen bij de Groene Heuvel is het wat lastig dat die mensen (nou ja, dat mens) iets meer is dan een gewone pensionklant... Maarja, ik heb verder niets te zoeken daar. Maar vraag me vooral af wat ze er van gemaakt hebben/hoe het er daar aan toe gaat enzo, dat bedoelde ik meer. (en dan ook omdat iemand waar ik dan weer haar paard van heb gereden een hele tijd geleden, toen der tijd met hun mee is gegaan (incl paard dus) en ook daar werkte, nogal ruzie heeft gehad en meteen vertrokken is, maar helaas weet ik daar het fijne niet van)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:04

Ben wel benieuwd wie je met "dat mens" bedoelt Pluutje Haha!

@ Joki. Bij ons (De Jong) kun je gerust een eigen instructeur meenemen, maar de vraag is natuurlijk dan ook of dat dan weer met de eigenaar klikt.

Klikte het niet met Herman? Ken wel veel mensen die enthusiast zijn over hem. Ik vind hem zelf veel te duur Haha!

Ik heb les van Crista Bruine de Bruin en dat gaat best fijn vind ik zelf.

Ik lig zelf alleen een beetje in de kreukels nu, nadat ik gister een paardje van het land heb gehaald, waarbij ik net het halster over de oren trok, toen zij net naar achter sprong. Dat heeft mijn schouder denk ik een beetje een opdonder gegeven die toch al gammel was. Barst nu dus echt van de pijn in mijn nek & schouder :-/ Toevallig was er vanmiddag een kraker/masseur voor 2 paardjes op stal die mij ook even onder handen heeft genomen, maar ik geloof dat hij halverwege besloot dat er geen beginnen aan was. Dus toen heb ik hem maar naar mijn paard laten kijken. Een en ander recht gezet, dus nu heeft hij 4 daagjes longeerdagjes.

Was vandaag met een stalgenoot mee naar de barokke paarden wedstrijd in Wassenaar. Erg leuk om te zien, al die barokjes. Er zat er eentje tussen die zo ontzettend apart van kleur was. Echt gaaf.

Stalgenootje was 1e geworden in de L1... Erg knap.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:04

Ik voel me klein ik ben maar 1.72. Tuurlijk kom ik langs Alano vanaf 1 september ben ik weer fulltime amstelvener (als ik de cross op 2 arabieren overleef hihi).