Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 12:22

haleyjames schreef:
hihi nee ik liep gewoon op de op de weg van spui naar de kermis toe t was heel druk en zag het in een flits voorbij gaan maar stond niet in een eng steegje ofzo

vandaag is litri de sloot in gepleurd :(
dat slamme slootje ik kwam aanlopen en de trekker stond er al was wel een heel naar gezicht allemaal

gelukkig weer eruitgekomen!

tja.. hij dacht waarschijnlijk wat die koe kan kan ik ook. :+ Wat een drukte makertje.

@ lisa; ondanks dat ik weet dat het waarschijnlijk verspilde moeite toch nog even een reactie op jouw weerwoord op mij. Ik vind het totaal geen respect tonen dat er gefeest wordt als zo iets erg is gebeurd en dat redelijk dichtbij. Dat er over de hele wereld heen rotte dingen gebeuren, waar helaas te veel ogen voor worden gesloten dat is nou eenmaal zo en ik ben het met je eens daar kun je ook niet altijd stil bij blijven staan, want dat sloopt je. Maar iets wat zo dichtbij is gebeurd, in eigen land, daar mag wel stil gestaan bij worden. Er is iets gebeurd wat de feestvreugde van koninginnendag heeft verpest en dat mag door het hele land gemerkt worden. Ik ben geen fan van het koningshuis, maar als zelfs de koningin (waar het op die dag om draait) aangeslagen op tv verschijnt, dan is het logisch dat de festiviteiten worden afgelast. Dus het de pest in hebben gaat meer naar die hond die het verpest heeft en niet naar de mensen die er respect voor hebben en de festiviteiten aflassen.

Goed... verder zeg ik er niets meer over ;)

@ lindsey: leuke foto's, was dit het eerste contact tussen lover en andere lover?

haleyjames

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:23

Noah is echt zon knuffelkont!
wanneer je de wei in komt loopt tie gelijk op je af en wil hij de hele tijd dat je em gaat aaien echt zoo lief :D:D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:54

karleylover schreef:
en tjelle heeft NIET gehoest :D Jeeeejj hopelijk gaan we de goede kant op en blijft het beter gaan en kan ik binnenkort weer lessen!
Ik is BLIJ :D

Dat zou ik ook zijn ;) Hopelijk kan je snel de draad weer oppakken.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:50

zo net trg van vakantie, bolle ook een paar daagies vrij gehad, behalve dat me moeder een paar is gaan checken en lekker heeft staan kroelen,

pff vreselijk dat van koninginnedag, en ik vind het onbegrijpelijk dat veel dingen gewoon door zijn gegaan, van museumplein kan ik het begrijpen, want der stonden iets van 200.000 mensen, ja als die ineens allemaal moeten vertrekken, kunnen der nog veel ergere rellen ofzo ontstaan, wel oliebol dat die moordenaar zelf ook is doodgegaan, das veel te makkelijk, die had lekker zelf levenslang op een stukje van 4 bij 4 moeten leven...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:48

Dank je haleyjames :).
Ik heb mij gister helemaal rot gelachen toen ik Noah uit de wei ging halen. Dat bruine shetje is zijn nieuwe zwaan-kleef-aan. Was dus nogal een klusje Noah uit de wei te krijgen. Toen ik het schrikdraad dichtdeed, kon dat kleine mormel er natuurlijk onderdoor. Hoewel hij wel geraakt werd via zijn punkmanen :'). Die kreeg ik natuurlijk niet meer te pakken. En hij ging zich steeds achter Noah verstoppen. Noah bleef stilstaan en ik rende als een gek achter die shet aan om hem heen.
Uiteindelijk moest ik toch slim zijn.. dus ik heb Noah weer in de wei gezet. Shetje bleef kleven.., dus ik snel het gek dichtgegooid en Noah eruit gehaald. En dat beestje ging staan krijsen :(:) .
Toen ik terugkwam was het beestje helemaal blij dat ik zijn grote vriend bij me had :D.
Bax is helemaal vrienden met de grote paarden, macho man 8-) .

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:49

gaat lekker noah :+

alief heeft ook een schaduw, maar die blijft gelukkig netjes in de wei :j

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:07

Noah2006 schreef:
Dank je haleyjames :).
Ik heb mij gister helemaal rot gelachen toen ik Noah uit de wei ging halen. Dat bruine shetje is zijn nieuwe zwaan-kleef-aan. Was dus nogal een klusje Noah uit de wei te krijgen. Toen ik het schrikdraad dichtdeed, kon dat kleine mormel er natuurlijk onderdoor. Hoewel hij wel geraakt werd via zijn punkmanen :'). Die kreeg ik natuurlijk niet meer te pakken. En hij ging zich steeds achter Noah verstoppen. Noah bleef stilstaan en ik rende als een gek achter die shet aan om hem heen.
Uiteindelijk moest ik toch slim zijn.. dus ik heb Noah weer in de wei gezet. Shetje bleef kleven.., dus ik snel het gek dichtgegooid en Noah eruit gehaald. En dat beestje ging staan krijsen :(:) .
Toen ik terugkwam was het beestje helemaal blij dat ik zijn grote vriend bij me had :D.
Bax is helemaal vrienden met de grote paarden, macho man 8-) .

Hahahaha ja dat heb je met die ukken... vorig jaar had ik dat regelmatig met Levi... Die wilde ook altijd mee en liep ook onder het lintje door... Maar die deed het alleen als Mathijs nog niet geweest was ;)

Bax is ook minstens net zo groot (denkt hij) hahahaha...
Is ook handig als het regent ;) je kan dan goed schuilen bij je grote vrienden ;)

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:54

haha ja die kleintjes gaan makkelijk onder het lintje door
je krijgt ze zo moeilijk te pakken :P

nu de 2 hengsten shetjes en de grote hengst de wei uit zijn is Litri helemaal macho, ik ben er ook niet in geslaagd hem vandaag uit de wei te krijgen hij was veel te druk bezig met "zijn kudde" haha

morgen weer een poging wagen met emmertje kan wel handig zijn :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:56

Kijk je uit met emmertje het land in.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:01

Haha Lutri is een echte Don Corleone, Dundy probeert bij hem aan te pappen maar dat wordt niet gewaardeert. Hij is 2 dagen weggeweest en moet gelijk nieuwe vriendjes maken, arm schaap.
Een paar snoepjes mee kan heus geen kwaad hoor. Het zijn niet opeens valse pitbulls nu ze op het land staan.
Die bax is echt een schatje, het is net een soap daar op het land ;).

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:04

met een emmertje het land in gaan, kan gevaarlijk worden. Kleine waarschuwing.
Snoepjes in je zak kan op zich geen kwaad, als de andere maar niet zien dat je hem wat geeft. Anders kunnen de andere jaloers worden en wel lelijk gaan doen tegen het paard wat , wat krijgt en als jij er net tussen staat heb je echt pech.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:19

Wat een prutweer vandaag... Maar ze voorspellen wel beter weer gelukkig!

Overigens, met een emmertje t land in is niet de bedoeling. Staat ook in de regels. Net wat gezegd wordt, er kunnen gevaarlijke situaties ontstaan.

Persoonlijk vind ik zelf snoepjes al niet de bedoeling, er kan er altijd 1tje jaloers worden..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:27

Zelf neem ik ook geen snoepjes mee het land in.
Komen en kan ik ze mee nemen is het mooi mee genomen, komen ze niet of laten ze zich niet vangen, dan heb ik pech.
Gelukkig hoef ik dit jaar niet te vangen ...

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:39

naja laat dat emmertje dan maar zitten
geen zin om trappen te vangen :+

dan maar met geduld proberen
altijd leuk :o

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:44

lief kwam gister toen ik halverwege was aanrennen :D
buiten het hek krijgt ze een snoepje :j terwijl we weglopen

dan loopt ze ook makkelijker mee :+

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:04

De eerste tijd hebben ze nooit echt veel zin om naar je toe te komen... Ze staan dan lekker op het land. Als je geluk hebt komen ze op een gegeven moment vanzelf wel naar je toe...
Het eerste jaar moest ik Bax altijd halen. Ik moest dan naar hem toe maar weglopen deed hij gelukkig niet. Vorig jaar kwam hij al uit zichzelf... Scheelt een eind lopen ;)
Snoepjes meenemen kan wel al moet je niet je paard gaan voeren in het land... Als ze weten dat je lekkers bij je hebt kom je niet meer van ze af en kunnen er inderdaad gevaarlijke situaties ontstaan... Emmers zijn sowieso echt helemaal af te raden...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:59

Wat een discussie om een emmertje of snoepjes. Veel mensen op stal lopen met snoepjes in zijn zak, en dat weten die paarden donders goed.
En Cer, kan best zijn dat die regels er zijn, maar om erachter te komen waar die hangen mag je eerst een speurtocht Groene Meer gaan doen. Is voor nieuwe mensen niet echt duidelijk.
Zelf beloon ik Noah helemaal niet met snoepjes. Hij wordt op 1 vast moment beloond en dat gaat prima.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:07

Noah2006 schreef:
Wat een discussie om een emmertje of snoepjes. Veel mensen op stal lopen met snoepjes in zijn zak, en dat weten die paarden donders goed.
En Cer, kan best zijn dat die regels er zijn, maar om erachter te komen waar die hangen mag je eerst een speurtocht Groene Meer gaan doen. Is voor nieuwe mensen niet echt duidelijk.
Zelf beloon ik Noah helemaal niet met snoepjes. Hij wordt op 1 vast moment beloond en dat gaat prima.

Een beetje gezond denkend mens gaat IMO al niet met een emmertje met voer het land in ;)
Ik zou er iig niet om staan te springen als iemand dat bij mijn paard in de wei doet hoor! Ik heb een lief paard, maar als het om eten gaat waar andere paarden bij in de buurt zijn, is het een dominante donder en sta ik niet in voor de gevolgen, zowel voor het mens als de andere paarden! :n
Lijkt mij dus nogal vanzelfsprekend, of het nou in de regels staat of niet ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:22

Haha ja dat is waar ;). Maar goed, als zij graag haar paard een snoepje wilt geven om te belonen moet ze dat zelf weten. Er lopen genoeg mensen met snoepjes in hun zak de wei op. Kijk als je al schuddend met een emmer voer de wei in loopt, is dat zelfmoord, maar ik denk niet dat dit haar bedoeling was ;).

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:23

ELK paard weet wat een emmertje is :D

maar sowieso even over 'alle' regels, kan ik die ergen vinden eigenlijk? ik heb er ook nooit echt naar gezocht hoor :o maar hoor om me heen zo nu en dan wat nieuws, dus vroeg me af of ik het ergens kan lezen ofzo

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:26

Splinter schreef:
ELK paard weet wat een emmertje is :D

maar sowieso even over 'alle' regels, kan ik die ergen vinden eigenlijk? ik heb er ook nooit echt naar gezocht hoor :o maar hoor om me heen zo nu en dan wat nieuws, dus vroeg me af of ik het ergens kan lezen ofzo

Ik heb geen idee, ik denk dat ik inmiddels wel enigsinds weet wat de regels zijn op de GM, maar waar je ze kan vinden... misschien even aan Ruitje vragen, zij zal het wel weten :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:30

In de binnenbak naast het prikbord, in de kantine en bij wat poetsplaatsen hangen regels.
Meestal als je nieuw op de stal komt wordt alles verteld.

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

In de stal waar Tjelle staat hangt volgens mij ook een lijstje met regels op het bord...
Tjelle associeert mij altijd met eten en heb nooit wat in mijn zak, altijd handig want hij loopt nooit van me weg ;)

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:01

zo ken ik er nog 1, alleen op het land rent ze wel weg,
de regels hangen idd bij de groene stal en bij de binnenbak

het is alleen een kleinere lijst dan de jaren er voor :P

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:28

karleylover schreef:
In de stal waar Tjelle staat hangt volgens mij ook een lijstje met regels op het bord...
Tjelle associeert mij altijd met eten en heb nooit wat in mijn zak, altijd handig want hij loopt nooit van me weg ;)

Dat heb ik nou ook met Tjelle hahahaha...
hij is niet de enige overigens :o