wil het liefst alround.. met extra gericht op dressuur.. aangezien ik zelf meer een dressuurruiter dan een springruiter ben
als je basis hebt gedaan he.. kun je dan doorstromen naar 1e fase zonder dat je wedstrijden gereden hebt?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gelukkig hoef ik dat nu nog niet allemaal te regelen
als er nou gewoon een bushalte bij wb-stables komt.. kan ik miss wapper wel leasen... en dan kan ik ook fijn door die nieuwe superbak rijden
Misschien eens een briefje ophangen bij verschillende (paarden)winkels, of had je dat al gedaan? 
GeeskeP schreef:Ik heb mn basis diploma een aantal jaar geleden ook gehaald, maar dit is niet gelijk aan de eerste fase hoor.
Bij basis wordt je klaargestoomd voor het lesgeven opzich. Houding, stemgeluid, houding naar de ruiter toe enz. Ook ben je bevoegd om beginnend wedstrijdruiter te mogen lesgeven.
Bij de 1e fase wordt veel meer ingegaan op technieken tijdens het rijden. De norm L1 is omdat je met de 1e fase B, L1 en L2 ruiters les mag gaan geven, dan wordt er dus ook van je verwacht dat je het zelf ook kan
Zo is dat mij altijd uitgelegd en lijkt me ook wel vrij logisch.
Ik heb er één te koop van Kennedy: viewtopic.php?f=5&t=859485&hilit= Lupi schreef:Ik ben nu met de basis cursus bezig (gaat mij puur om het lesgeven, en dan heb ik een papiertje), maar wat ik begrijp zijn ze aardig bezig de boel op de schop te gooien.
Dit jaar is er al aardig wat verandert en daar komt nog wel meer bij gok ik, dus ik hoop dat ze straks misschien basis & 1e fase samenvoegen op de een of andere manier. Werkelijk het enige verschil is dat je L1 moet zijn en zelf een keer op een paard moet zitten (en natuurlijk de doorstroom, maar die is sowieso alleen interesant als je echt voor 2e of 3e fase wilt en die zul je alleen waarschijnlijk weer alleen doen als het je werk is. Daar moet je een hele dag in de week voor naar Ermelo met paard, Z winst hebben, etc, etc).
Ik hoop dat ze idd een bushalte vlakbij krijgen maar ik vrees dat dat wel eens lang kon duren.Misschien eens een briefje ophangen bij verschillende (paarden)winkels, of had je dat al gedaan?
Citaat:Daar ga ik in mee er zit best een verschil in qua basis en 1ste fase denk ookniet dat ze het zullen samenvoegen..
Hoe gaat het rijden Geeske?

Pletje123 schreef:Het verschil is dat je bij de eerste fase (niveau 2) ook beoordeelt wordt op je rijden. Degene die niet slaagt voor het rijden krijgt een diploma voor de basis en die wel slaagt krijgt een diploma voor Niveau 2.
Ik vind het een wezenlijk verschil dat de instructeurs ook op het rijden beoordeelt worden.
), maar lesgeven...
Neemt niet weg dat het misschien wel slim is om een stukje rijden bij die cursus te doen, maar waarom 2x min of meer dezelfde cursus hebben met doorstroom voor de ene en niet voor de ander. Je zou bv ook kunnen zeggen: 'als je basis hebt behaald in de laatste X jaar, en nu L winst mag je een examen in rijden doen en dan heb je ook het 1e fase papiertje'.
Anders was ik komen kijken! Pletje123 schreef:Dat dier hebben jullie toch nog maar pas op stal staan?
Hoelang is ze nu onder het zadel en wat kan ze al wel en niet?

maar een ruin kan ik er helaas niet van maken ;p
GeeskeP schreef:Citaat:Daar ga ik in mee er zit best een verschil in qua basis en 1ste fase denk ookniet dat ze het zullen samenvoegen..
Hoe gaat het rijden Geeske?
Gaat goed.. nog 2 puntjes en dan mogen we L2..
Alleen laatste 2 weken heeel weinig gereden door het rot weer en alleen een buitenbak waar de gaten invallen..
Maar goed.. We blijven lekker door gaan :p
En hoe gaat het met jou en je mooie Fatouche?
..
Heeft hij het naar zijn zin? ditchie schreef:Pletje, wist niet dat jij Sophie was.. Jou sprak ik eens op wedstrijd.. Hoorde het net van Juulepuul omdat je haar wat vroeg over het Symposium dat wij organiseren![]()
Heb je ook foto's van jou en je fries hier ergens? Altijd leuk even foto's kijken

Ze heet Zamyra 
Hier de link: Sjoert @ [VN] Merries van bokkers uitgenodigd voor de NMK (KWPN)