Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:18

nja ik ben nu zowiezo nog te jong.. maar ik wil zowiezo in het 2e of 3e jaar mijn orun gaan doen...

wil het liefst alround.. met extra gericht op dressuur.. aangezien ik zelf meer een dressuurruiter dan een springruiter ben Knipoog

als je basis hebt gedaan he.. kun je dan doorstromen naar 1e fase zonder dat je wedstrijden gereden hebt?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:28

nee als het goed is niet je moet overal wel je punten voor hebben als ik het goed heb maar weet niet zeker kijk maar even bij de link die ik in vorige bericht zette daar staat alle informatie Knipoog

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:54

ty Lachen gelukkig hoef ik dat nu nog niet allemaal te regelen Haha! als er nou gewoon een bushalte bij wb-stables komt.. kan ik miss wapper wel leasen... en dan kan ik ook fijn door die nieuwe superbak rijden Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:18

Ik ben nu met de basis cursus bezig (gaat mij puur om het lesgeven, en dan heb ik een papiertje), maar wat ik begrijp zijn ze aardig bezig de boel op de schop te gooien.
Dit jaar is er al aardig wat verandert en daar komt nog wel meer bij gok ik, dus ik hoop dat ze straks misschien basis & 1e fase samenvoegen op de een of andere manier. Werkelijk het enige verschil is dat je L1 moet zijn en zelf een keer op een paard moet zitten (en natuurlijk de doorstroom, maar die is sowieso alleen interesant als je echt voor 2e of 3e fase wilt en die zul je alleen waarschijnlijk weer alleen doen als het je werk is. Daar moet je een hele dag in de week voor naar Ermelo met paard, Z winst hebben, etc, etc).

Ik hoop dat ze idd een bushalte vlakbij krijgen maar ik vrees dat dat wel eens lang kon duren. Nagelbijten / Gniffelen Misschien eens een briefje ophangen bij verschillende (paarden)winkels, of had je dat al gedaan?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:55

Ik heb mn basis diploma een aantal jaar geleden ook gehaald, maar dit is niet gelijk aan de eerste fase hoor.
Bij basis wordt je klaargestoomd voor het lesgeven opzich. Houding, stemgeluid, houding naar de ruiter toe enz. Ook ben je bevoegd om beginnend wedstrijdruiter te mogen lesgeven.
Bij de 1e fase wordt veel meer ingegaan op technieken tijdens het rijden. De norm L1 is omdat je met de 1e fase B, L1 en L2 ruiters les mag gaan geven, dan wordt er dus ook van je verwacht dat je het zelf ook kan Knipoog

Zo is dat mij altijd uitgelegd en lijkt me ook wel vrij logisch.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:14

GeeskeP schreef:
Ik heb mn basis diploma een aantal jaar geleden ook gehaald, maar dit is niet gelijk aan de eerste fase hoor.
Bij basis wordt je klaargestoomd voor het lesgeven opzich. Houding, stemgeluid, houding naar de ruiter toe enz. Ook ben je bevoegd om beginnend wedstrijdruiter te mogen lesgeven.
Bij de 1e fase wordt veel meer ingegaan op technieken tijdens het rijden. De norm L1 is omdat je met de 1e fase B, L1 en L2 ruiters les mag gaan geven, dan wordt er dus ook van je verwacht dat je het zelf ook kan Knipoog

Zo is dat mij altijd uitgelegd en lijkt me ook wel vrij logisch.

Daar ga ik in mee er zit best een verschil in qua basis en 1ste fase denk ookniet dat ze het zullen samenvoegen..

Hoe gaat het rijden Geeske?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:59

Ik heb tijdens mijn basiscursus ook echt veel les gehad qua rijtechnisch, heb er superveel van geleerd, en moest mn papier ook halen i.v.m. dat ik op een FNRS manege lesgeef en dan officieel bevoegd moet zijn, en ik ben nu ook bevoegd B en L ruiters les te geven, had op mn examen zelfs iemand die M reed...maar als je wil doorstromen moet je idd wel je punten hebben, vergeten er bij te zetten Haha!

Heb zelf niet de ambitie om door te stromen, geef voornamelijk recreatieruiters van beginners tot gevorderd les, en dan met name kinderen en tieners, dus niet echt de wedstrijdruiters. Kon vandaag naar een workshop van de FNRS met mn werk, omgaan met ouders langs de kant ging het o.a. over, maar ik moet natuurlijk weer met mn studie bezig Boos!

Waar doe je de cursus Lupi? Oenkerk? Ik heb hem in Sneek gedaan paar jaar geleden, was echt superleuk en veel van geleerd!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:18

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:28

Dat dier hebben jullie toch nog maar pas op stal staan?

Hoelang is ze nu onder het zadel en wat kan ze al wel en niet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:31

Lupi schreef:
Ik ben nu met de basis cursus bezig (gaat mij puur om het lesgeven, en dan heb ik een papiertje), maar wat ik begrijp zijn ze aardig bezig de boel op de schop te gooien.
Dit jaar is er al aardig wat verandert en daar komt nog wel meer bij gok ik, dus ik hoop dat ze straks misschien basis & 1e fase samenvoegen op de een of andere manier. Werkelijk het enige verschil is dat je L1 moet zijn en zelf een keer op een paard moet zitten (en natuurlijk de doorstroom, maar die is sowieso alleen interesant als je echt voor 2e of 3e fase wilt en die zul je alleen waarschijnlijk weer alleen doen als het je werk is. Daar moet je een hele dag in de week voor naar Ermelo met paard, Z winst hebben, etc, etc).

Ik hoop dat ze idd een bushalte vlakbij krijgen maar ik vrees dat dat wel eens lang kon duren. Nagelbijten / Gniffelen Misschien eens een briefje ophangen bij verschillende (paarden)winkels, of had je dat al gedaan?

Het verschil is dat je bij de eerste fase (niveau 2) ook beoordeelt wordt op je rijden. Degene die niet slaagt voor het rijden krijgt een diploma voor de basis en die wel slaagt krijgt een diploma voor Niveau 2.

Ik vind het een wezenlijk verschil dat de instructeurs ook op het rijden beoordeelt worden.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:44

Citaat:
Daar ga ik in mee er zit best een verschil in qua basis en 1ste fase denk ookniet dat ze het zullen samenvoegen..

Gaat goed.. nog 2 puntjes en dan mogen we L2.. Lachen
Alleen laatste 2 weken heeel weinig gereden door het rot weer en alleen een buitenbak waar de gaten invallen..
Maar goed.. We blijven lekker door gaan :p

En hoe gaat het met jou en je mooie Fatouche?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:20

Pletje123 schreef:
Het verschil is dat je bij de eerste fase (niveau 2) ook beoordeelt wordt op je rijden. Degene die niet slaagt voor het rijden krijgt een diploma voor de basis en die wel slaagt krijgt een diploma voor Niveau 2.

Ik vind het een wezenlijk verschil dat de instructeurs ook op het rijden beoordeelt worden.

Ik krijg, als ik slaag in maart/april, ook een diploma voor Niveau 2 (misschien met melding er op dat ik niet heb gereden?). Dat is dus wat ik bedoel met de boel veranderen Lachen

Het is natuurlijk wel een verschil of je zelf ook wordt beoordeeld op rijden, maar zeker bij de basis (tm L) vind ik het niet echt veel toevoegen. Het zegt vrij weinig over je lesgeefkunsten als je zelf kan wijken, het geeft je natuurlijk wel een stukje meer ervaring maar of je dat dan ook kan overbrengen? Ik ken wel mensen met 1e/2e fase papiertje die echt super kunnen rijden (ben ik jaloers op hoor Tong uitsteken), maar lesgeven... Nagelbijten / Gniffelen Neemt niet weg dat het misschien wel slim is om een stukje rijden bij die cursus te doen, maar waarom 2x min of meer dezelfde cursus hebben met doorstroom voor de ene en niet voor de ander. Je zou bv ook kunnen zeggen: 'als je basis hebt behaald in de laatste X jaar, en nu L winst mag je een examen in rijden doen en dan heb je ook het 1e fase papiertje'.

Leuk paardje Ditchie, maar die ligt iets buiten mijn budget vrees ik Tong uitsteken Anders was ik komen kijken!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:32

@Lupi: bij de basis hoef je toch ook niet te rijden in de lessen?

Wij krijgen les in het rijden om zo ook zelf te kunnen groeien. Bij het examen kijken ze naar hoe je rijdt, met de vraag in het achterhoofd: "Zou deze amazone/ruiter het ook redden in Ermelo?".

1e Fase heet nu overigens niveau 2.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:22

Pletje123 schreef:
Dat dier hebben jullie toch nog maar pas op stal staan?

Hoelang is ze nu onder het zadel en wat kan ze al wel en niet?

Ze is beleerd geweest en vervolgens weer in het land gegooit. Ik heb haar nu weer opgepakt en ze is echt super braaf. Ze doet gewoon haar dingen stap, draf, galop bijna B niveau alleen ze is nog jong dus ik rijd haar maar 20 minuten per keer. Ze moet natuurlijk nog recht worden, en haar balans af en toe vinden. Ik vind dat ze het super doet voor een 3 jarige.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:40

Okay Lachen

Jammer dat het een merrie is, anders had een vriendin van me wellicht interesse. Die is namelijk op zoek naar een jonge ruin van ongeveer 4 jaar die op B/L niveau loopt.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:44

Op dat B/L niveau komt ze nog wel met haar 4e Knipoog maar een ruin kan ik er helaas niet van maken ;p

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:56

haha nee dat zou wel heel knap zijn Tong uitsteken

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:56

Pletje, wist niet dat jij Sophie was.. Jou sprak ik eens op wedstrijd.. Hoorde het net van Juulepuul omdat je haar wat vroeg over het Symposium dat wij organiseren Knipoog
Heb je ook foto's van jou en je fries hier ergens? Altijd leuk even foto's kijken Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:47

GeeskeP schreef:
Citaat:

Gaat goed.. nog 2 puntjes en dan mogen we L2.. Lachen
Alleen laatste 2 weken heeel weinig gereden door het rot weer en alleen een buitenbak waar de gaten invallen..
Maar goed.. We blijven lekker door gaan :p

En hoe gaat het met jou en je mooie Fatouche?

Redelijk naar omstandigheden met mij.. Met fatoushje gaat het goed Lachen..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:49

Mooie merrie Ditchie Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:08

Zeg maar gewoon Julien hoor Maysoon ;p

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:15

@Maysie: Hoe vindt Fatoush het zo vlak achter de dijk? Knipoog Heeft hij het naar zijn zin?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:18

ditchie schreef:
Pletje, wist niet dat jij Sophie was.. Jou sprak ik eens op wedstrijd.. Hoorde het net van Juulepuul omdat je haar wat vroeg over het Symposium dat wij organiseren Knipoog
Heb je ook foto's van jou en je fries hier ergens? Altijd leuk even foto's kijken Knipoog

Nee geen foto's van de Fries Lachen

Wel foto's van de Voorlopig Keurmerrie die ook PROK is en dus bij een goede IBOP Elite is Knipoog Ze heet Zamyra Lachen

Ik zoek wel even een topic.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:20

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:21