Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:34

Zo lang niet hier gereageerd.. Ondertussen hebben fabbie en ik ook weer een wedstrijd gereden op de manege die we super hebben afgesloten(geen winst maar die waren er ook niet zoveel :P )
En misschien start ik het winterseizoen er wel nog met een nieuw paard bij. Maar dat is allemaal even kijken hoe het loopt.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:00

Nou hier dan wat verlaat mijn verslag maar jaar 5 s toch redelijk druk hier op de Uni :P
Ik was een uurtje later naar de manege gegaan aangezien Liek niet ging en Shoofi en haar zusje ook altijd later zijn. Dus om 10:30 kwam ik op het gemakje de manege binnengeschuifeld. Eerst maar even de kleine van M overgenomen en toen de lijst bekeken. Ik mocht weer eens een keer op Zip, altijd leuk. Dus eerst de kleine eten gegeven, luier verschoond en hem in bed gelegd. Daarna lekker Zip gaan poetsen en wat met lesgenootjes gepraat. Daarna gaan zadelen en in de bak erop en los gaan rijden. Ik heb sinds een tijdje echt flinke last van mijn linkerschouder en aangezien het weer een druk weekje was geweest met elke dag vele uren achter de computer (waar je houding ook niet beter van wordt) had ik er veel last van.
Ik ging ook erg vastzetten in mijn rug om de pijn een beetje te verdoezelen maar dat werkt natuurlijk je paard gruwelijk tegen. Verder lagen er ook nog balken op de grond, die Zip erg spannend vond, hoe vaak ik hem er ook overheen stuurde.
Halverwege de les piepte hij er opeens tussen uit, toen hij voor de 40e keer ofzo weer eens een balk zag naderen.
Nouja, goed dat geeft wel een beetje het niveau aan dat ik zaterdag bereikt heb :D.
Hopelijk volgende week wat minder last, dan kan ik tenminste normaal teugelcontact houden en wat meer druk zetten op het rijden zodat mijn pard daadwerkelijk ook iets gaat doen.

Maarja, lekker uitgestapt en daarna paard lekker op stal gezet. Hij was zowaar bezweet, maar neit echt noemenswaardig, dus even geborsteld en toen gaan eten. Na het eten nog even Kando afgespoten, die liep van de week idd weer mee, maar die heeft naar wat ik gehoord heb een paard achterop zijn achterbenen gekregen waardoor hij rechtsachter een diepe snee in zijn kootholte heeft zitten. Naderhand ook even ontsmet en weer op stal gezet. Daarna Funny gezellig uit stal getrokken, heb hem midden in het gangpad gezet, halstertouwtje over zijn hals gehangen en plukje hooi ervoor en Funny vond het helemaal goed :D. Lekker de oude opa een poetsbeurt gegeven en vol laten stoppen door voorbijgangers. Naderhand bleek dat hij moest lopen dus gelijk maar gezadeld, kon dat meisje met een blinkende opa de les in :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:55

Het zit Kando wel mee of niet :P en opa funny had het wel eens verdiend een goede poetsbeurt..

Gisteren voor het eerst op Johnny Walker gezeten.. eerst gewoon rustig gaan hangen en was hij braaf mee.. toen been eroverheen en gaan zitten.. toen aan de hand gestapt en daarna op een volte aan de longeerlijn.. toen ik op beide handen had gestapt en gedraafd vond ik wel dat die los geklikt kon worden.. Ik had niet echt bepaald een stuur maar kwam aardig ermee rond.. ook nog een poging gedaan tot aangalloperen die goed ging maar niet door gegallopeerd aangezien ik geen stuur had :P
Dus kan goed zijn dat ik in het winterseizoen ook met Johnny doe starten.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:47

Heb je geen foto R.?

Ik ga vanavond weer lekker rijden. Eindelijk :P Tenminste het voelt alsof ik tijden niet gewenst ben, zal vast de ontwenning zijn.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:38

Ja het werk gaat nu voor he ;)
Zo geniet je er hopelijk dubeel zo lekker van ;)
Hele fijne vakantie Amarie..Lekker uitrusten en genieten en tot over 2? weken?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:22

Ja het werk gaat nu inderdaad voor, alhoewel het wel wennen is om niet op zaterdag op de manege te zijn.
Gisteravond mocht ik op Unzipped, weer eens een keer wat anders en al even een tijdje geleden. Normaal vind ik Zip altijd wel leuk, dus dacht dat komt vast goed.
Goed gepoetst samen met Djoon en daarna gezadeld en de les in. Eerst los gaan rijden waarbij we al in een aardig tempo de bak door gingen. Daarna wat opgepakt, wat stelling wisselen, voltes gereden, wat wijken noem maar op. En meneer deed alles, maar zonder enige lengtebuiging in zijn lijf. Het stuk achter het zadel kan alle kanten op, maar het overige stuk buigt niet zoals het moet. En o wee als je dan eens meent dat hij wel moet buigen, dan pakt hij zijn bit vast en scheurt er vandoor in een flinke galop. Na een paar pogingen dit ook maar opgegeven want ik had even niet de energie over om die confrontatie aan te gaan. Best balen, wacht je 2 weken tot je weer kan en dan valt het tegen, maar ja volgende week lekker op zaterdag, dus maar hopen dat ik dan een gezellige dag heb.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:58

Nou bij deze dan even een fototje.. niet het beste maar krijgen jullie even een beeld :)

Afbeelding
Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:26

sjaslique schreef:
Ja het werk gaat nu inderdaad voor, alhoewel het wel wennen is om niet op zaterdag op de manege te zijn.
Gisteravond mocht ik op Unzipped, weer eens een keer wat anders en al even een tijdje geleden. Normaal vind ik Zip altijd wel leuk, dus dacht dat komt vast goed.
Goed gepoetst samen met Djoon en daarna gezadeld en de les in. Eerst los gaan rijden waarbij we al in een aardig tempo de bak door gingen. Daarna wat opgepakt, wat stelling wisselen, voltes gereden, wat wijken noem maar op. En meneer deed alles, maar zonder enige lengtebuiging in zijn lijf. Het stuk achter het zadel kan alle kanten op, maar het overige stuk buigt niet zoals het moet. En o wee als je dan eens meent dat hij wel moet buigen, dan pakt hij zijn bit vast en scheurt er vandoor in een flinke galop. Na een paar pogingen dit ook maar opgegeven want ik had even niet de energie over om die confrontatie aan te gaan. Best balen, wacht je 2 weken tot je weer kan en dan valt het tegen, maar ja volgende week lekker op zaterdag, dus maar hopen dat ik dan een gezellige dag heb.

Woensdag was zip ook al zo dwars ja.. Dat meisje had ook alle hoeken van de bak in rengalop gezien (na horen zeggen, ik heb het niet gezien)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:08

Nou ik zal ook maar eens mijn verslag neerzetten.
Ik had vrijdag al gezien dat ik ook op Zip zat zaterdag, en had na zijn dwarse bui bij Liek al snel besloten dat ik dat geen goed plan vond :\ . Even een lesgenootje gebeld die op Sultana moest voor de eerste keer en die Zip erg leuk vind. En die wilde heel graag ruilen. Dus zo waren we allebei geholpen: ik wilde al tijden op Sultana en nu kon zij mooi op Zip :).
Aangezien C ziek was, begon mijn dag met het helpen opstijgen in de les van 10 uur, en daarna een privélesje om 10:30. Daarna ook de kleine bak 11:00-12:00 gedaan. Vier hele stoere meiden die erg leuk konden rijden en lekker fanatiek waren. Dus mooi gaan spelen met met-enen-wenden vanaf de lange zijde in draf, AC-lijn halthouden en dan weer voorwaarts in draf. Nou na een paar keer ging dit echt perfect. Ook even het achterwaarts behandeld, wat goed opgepakt werd. Daarna gaan oefenen met doorzitten en figuren als door een S van hand veranderen, links- en rechtsomkeert en voltes 10 meter. Net voor 11:30 nog even gegallopeerd, eerst omstebeurt en daarna samen. En toen waren de dames ervan overtuigd dat het al 12:00 was. Nee hoor, jullie zijn pas op de helft :7 . Hahaha, en moe dat ze waren :D. Na even gestapt te hebben nog wat oefeningen herhaald, iedereen een keer voorop laten rijden en nog een paar rondjes gegallopeerd. Daarna ook oefeningen in stap en draf zonder beugels gedaan, waarna een paar waaghalzen ook de gallop mee wilden nemen. Prima, ga je gang :D (en een lol dat ze hadden 8)7 ) En toen was de les weer afgelopen. Aan een lang teugeltje laten uitdraven en door elkaar heen uit laten stappen. De kids hadden het weer naar hun zin gehad *D .

Nou toen snel naar Sultana. Die was gelukkig voor mij gezadelt dus ik kon er gelijk op. Het was even wennen (waarom lukt dit nou niet...oow wacht dan kan ze gewoon nog niet :+) maar volgens mij is ze nog vrij groen in het bakwerk. En al die paarden die vol op je afkomen is ook best schrikken af en toe :wow: . Maar ze doet hardstikke haar best en het is puur een kwestie van vertrouwen geven en dan maar even niet opzoek naar de perfecte lengtebuiging maar puur naar de ontspanning. Ging heel aardig, en ik had het goed naar mijn zin op haar. Toen we gingen springen zowaar besloten om mee te springen (en dat zegt wat over haar, want ik ben echt een bange schijterd met springen :o ). Ze doet het echt heel leuk, hoogte en diepte inschatten schiet er soms nog bij in :+ maar we hebben ons prima vermaakt.
Ik heb in ieder geval weer een heel leuk paardje ontdekt, en nu maar hopen dat ik er vaker op mag :+: .
Na de les Sultana op stal gezet, singelwondje ingesmeerd en toen Kacharel gaan zadelen en om 13:45 even in de les gereden tot 14:00. Vrijdag had ik dat ook gedaan wat al redelijk goed ging, maar nu was het helaas weer minder. Dus het maar bij stappen gehouden en haar na 15 minuten weer op stal gezet :(:) . Toen snel een tosti gaan eten en daarna Letta uit stal gehaald. Ik heb contact met haar oude eigenaresse die benieuwd was hoe het nu met Letta was. Ik had al per mail verteld dat Letta het heel goed doet bij ons, dat ze vaak voorop mee naar buiten mag en dat ze lekker een stal met luik heeft. Ik had nog beloofd foto's te maken en daar moest ze natuurlijk blinkend als een spiegeltje op staan. Dus 45 minuten aan het poetsen en zweten geweest en toen lag elk haartje keurig recht en glansde ze weer helemaal. Dus hup, die op de foto gezet buiten en daarna weer op stal gezet. En toen heel snel naar de bus gegaan want daar was het onderhand wel tijd voor :O :D .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:33

Wat leuk dat je contact hebt met de oude eigenaresse van Letta..Heb je ze gevonden, of zij jou? Of is Letta vanaf deze eigenaresse rechtstreek naar de manege gekomen?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:49

Zij had gereageerd op een foto van Letta op de manegehyves met de vraag of iemad kon vertelken hoe het ging met haar. En aangezien ik die foto geplaatst heb kreeg ik een melding van die reactie. Dus vandaar dat ik haar even een berichtje gestuurd heb. De oude eigenaresse heeft nog een vos 'veulen ' (nu 7) van Gribaldi staan van Letta, ze zou kijken of ze een foto naar mij kon sturen want die moest ze eerst op de comp zien te krijgen. Bovendien was ze M1 startgerechtigd met Letta, leuk om te weten :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:22

Zou je nu alleen niet echt meer zeggen dat ze dat ooit heeft gelopen :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:16

Nee idd.. Ook leuk dat ze er vroeger een veulen bij gefokt heeft.. Maar wist ze dat die op de manege stond of hoe is ze anders op die hyves terecht gekomen.. Had ze nog meer veulens met Letta gefokt?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:49

Tsja dat zou je bij wel meer paarden niet zeggen. En toch, als de juiste persoon er op zit dan komt er nog best wat moois uit :). Geen idee hoe ze bij de manege hyves komt, maar ze kende het nichtje van H ook, die nu haar paard ook op de manege heeft staan. Volgens mij heeft ze er maar 1 veulen bij gefokt. Dus ben wel benieuwd naar die foto's.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:16

Oke wel laten zien dan he :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:50

Ja hoor, zodra ik de foto heb zal ik even vragen of ik m hier mag laten zien en dan plaats ik m :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:53

Ben ook wel benieuwd ;)

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:55

Hey wat was dat straks op de manege met die ambulance, politie en aantal auto s langs d kant van de weg? Ik kwam langs rijden en schrok er behoorlijk van......

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:26

Er was een motorrijder uit de bocht gevlogen die lag bij mw Wubbe in de heg

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:29

Knap gedaan!

(dank je)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:42

M de eigenaresse van Kando heeft hem vandaag naar huis gehaald..(zie haar hyves) Ben benieuwd hoelang die weg blijft vorige keer kwam ie na 1 dag al terug (omdat hij telkens over de omheining heen sprong)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:45

En gister was ie dus na 1 uur al terug....

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:55

Zo even een kort verslag. Gisteren konden we lekker met de auto naar de manege, dus dat werd een uurtje langer slapen. Op de manege aangekomen werd iedereen begroet met een dubbele kriebelhoest-aanval van liek en mij, altijd gezellig om zo de ochtend te beginnen. Eerst maar eens op de lijst gaan spieken en ik had weer eens geluk: Ik mocht weer op Sultana *\o/*. Nou daarna eerst van M vernomen dat Kacharel een bloedvergiftiging had, niet zo mooi dus. Gelukkig had M afgelopen week snel in de gaten dat het niet goed ging en is de veearts gebeld. Nu wordt het goed verzorgd in de hoop dat ze er snel vanaf is natuurlijk.
Daarna even de kleine uit zijn buggy getrokken en de paardjes op stal gaan aaien. Daarna even zijn conditie getrained door aan de hand heel de manege door te stappen en toen boven maar snel een banaan gaan eten, want van al dat harde werk krijg je natuurlijk honger. Nadat de kleine een schone luier had gekregenen in bed lag snel naar beneden gegaan en samen met Liek Sultana gepoets. Die vond twee mensen in stal in het begin een beetje veel maar al snel stond ze te genieten van de dubbele aandacht. Alvast een dun laagje mokzalf aangebracht wat voor de les nog kon intrekken en daarna gaan zadelen en op naar de bak. Het was allemaal weer erg interessant en de eerste rondjes ging ze met die kop er vol op de bak door. Toen werd er ook nog eens besloten om in de buitenbak te gaan rijden. Ik had daar zelf geen voorkeur voor, maar zoals M al zei: het maakt niet uit of ie nou buiten of binnen staat te trippelen. Da's waar natuurlijk :)* .
Nou op weg naar buiten een paar keer in de achteruit omdat iemand zijn heg stond te maaien met een kettingzaag ofzo. een hoop herrie in ieder geval die telkens aan en weer uitgezet werd. Nou in de bak aangekomen rustig op een volte gaan rijden en de ontspannign opgezocht. Het was even wennen voor mij want ik heb het niet zo op dat kijkerige gedoe, maar al snel had ik mezelf weer bij elkaar geraapt en ging ik eens paardrijden. Zo gauw er langs de balk maar iets verandert vind Sultana dat spannend en dan gooit ze het liefst haar hoofd in de lucht om snuivend te kijken wat er nou weer gebeurd, zodra je echter binnenstelling vraagt (en met een beetje geluk lukt zelfs een lengtebuiging) dan is het al een heel eind goed. Alleen vind zij het natuurlijk niet altijd een goed plan, die binnenstelling, dus af en toe moet je haar even in een binnenstelling zétten omdat je anders de bak niet meer rondkomt.
Veel gewerkt aan de ontspanning, lekker die lage lijn in zakken. En ik vond het zelf echt heel goed gaan. Ik probeerde steeds dichter in de buurt van A te komen, want dat bleef het enige punt in de bak waar ik niet naartoe kon :+. En na zo'n 30 minuten was ik er nog maar 5 meter vandaan in en dan ook nog eens in de ontspannings-modus.
Daarna kwamen we op het idee om te gaan carroussellen, vond wel een leuk idee om te kijken hoe Sultana daar op reageert.
Beugel aan beugel en tussen 2 paar paarden in met een paard wat al een keer diep moet zuchten als ze over de hoefslag moet wanneer er tegelijkertijd een paard op de 1e binnenhoefslag rijdt :D :+ . Maar ze deed het echt super. Oké een volte bij a en c in galop als wij bij A zaten lukte nog niet helemaal aangezien het bij A erg eng is en er dan geen paard naast je loopt die je gewoon de hoek in duwt. Maar verder gingen het splitsen en weer samenkomen en de andere oefeningen naar alle tevredenheid.

Ik vind het echt een dotje, een ontzettende schijtneus dat wel maar dat zal met de tijd wel een heel stuk minder worden vermoed ik. Ik heb al aangegeven dat ik er graag op wil rijden, mocht ze over zijn, dan heb ik weer een leuk paard waar ik erg veel van kan leren.

's Middags nog even een introlesje gedaan met eigelijk 4 kindjes, maar het groepje werd sterk uitgebreid door vriendinnetjes en zusjes die ook allemaal mee wilden. Onder het mom 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd' trokken liek en ik dus een uur lang met een hele optocht aan kindjes de manege door :).
Daarna snel naar huis omdat ik moest werken. En vanmorgen vroeg op omdat ik meefietste met de Leontien Ladies Ride. De 35 km die mij eerst zo zwaar in de oren klonk, bleek ontzettend mee te vallen en we waren eigenlijk nog veel te vroeg thuis ondanks alle terrasjes die we onderweg gepakt hebben. Was een mooie route, en heel leuk om dat met een groep van 7000 vrouwen te doen. Momenteel weer in Wageningen voor weer een weekje hard werken. Gelukkig veel stalwerk bij mijn varkentjes, dus dat maakt alweer een hele hoop goed ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:53

Zo zal ook maar eens een verslag plaatsen.
Zaterdag met de auto naar de manege, altijd lekker want kreeg 's morgens mijn ogen niet open. Had de avond ervoor een feest gehad en daar werd flink gerookt en ja was dat niet meer gewend. Rond half 11 waren mijn ogen pas een keer echt open.
Op de lijst gekeken bleek dat ik op Raffinee mocht. Vind dat altijd prettig, dus dat was wel leuk. Aangezien Raff voor mij moest lopen maar gaan poetsen om 10 uur en daarna nog in de kantine gezeten en gekletst.
Daarna Djoon geholpen met Sultana poetsen, een echte merrie wat betreft gedrag. Om 12 uur naar de bak en op Raff geklommen. Even duidelijk gemaakt dat het bosslof tempo voorbij was en dat er gewerkt moest worden en hij pakte best lekker aan. Hebben in de buitenbak gereden, wat ik op zich met Raff geen probleem vind.
Lekker aan het werk gegaan en in het begin was hij nog wat hangerig op de hand maar na verloop van tijd werd dit wel een stuk minder. Carrousselen was wel leuk, alleen dat richten ging niet altijd goed zeg maar. Vond het vroeger altijd geweldig om te doen en nu nog wel, alleen is het lastig als het niet gericht is.

Daarna paard afgezadeld, verzorgd en snel gaan eten aangezien we om 14 uur dus een introductieles hadden. Het was een aardig grote groep gezien de vriendinnetjes en zusjes die ook meeliepen, maar het was wel leuk.
Daarna naar huis en 's avonds weer een feestje. En zondags heerlijk uitgeslapen.
En nu hoef ik woensdag pas te werken. Wat een luizenleven he.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:18

Het is een beetje stil hier..
Ik zal mijn veslag van vandaag eens plaatsen, dan is die ook weer eens op tijd :Y) .
Vanmorgen lekker met de bus naar de manege, we moesten rennen naar onze overstap op een overvol station, dus die mensen hadden hun entertainment ook weer gehad :D. Op stal aangekomen de jongste telg van M uit zijn buggy gejat en op de lijst gaan kijken. Ik mocht weer eens op Paac, erg leuk maar ik had het idee dat het eigelijk niet slim was voor mijn schouderblessure :\ , maar goed...ik zou wel zien. Eerst Paco's been gaan afspuiten (sinds Kacharel opeens bloedvergiftiging kreeg van een klein iniminiwondje wordt er toch wat voorzichtiger met schrammen en schaafwondjes omgesprongen). Hij was er niet kreupel op, maar een beetje koelen en wat betadine erop kan nooit kwaad natuurlijk. Daarna Funny uit stal gehaald aangezien zijn achterbenen dikker zijn dan normaal, ook niet kreupel erop, en met rust worden die benen alleen maar dikker. Maar ook hier: koelen kan nooit kwaad. En dan als laatste Kacharel gestapt en afgespoten, die had nog veel last van haar been en vond het afspuiten dan ook niet fijn, maar het ging opzich verder wel goed :(:) .
Daarna lekker boven op gaan warmen en de kleine zijn brood gegeven en naar bed gebracht. Daarna Paco gaan poetsen en vlechtjes in zijn manen gelegd :)) aangezien ik wel voorzag dat hij het warm zou krijgen en zijn manen onderhand penny-lengte hadden. Nou de les verliep lekker, bij Paac moet je altijd een paar stappen terug doen in je verwachtingen van het rijden en erg netjes qua zit en houding gaat het niet altijd omdat je hem overal bij moet helpen en ondesteunen wil zijn werken nog ergens op gaan lijken. Nou het viel me al met al niet tegen en halverwege gingen we ook nog eens lekker naar de buitenbak om te gaan springen *\o/* . Paac was echter al vrij moe, en de buitenbak was behoorlijk zwaar. Toen we daadwerkelijk met het springen begonnen heb ik mijn fanatieke dressuurpogingen dus ook aan de wilgen gehangen en zijn we lekker in de lang-leve-de-lol-stand de bak rond gegaan en hebben we ondertussen geprobeerd enigzins normaal over de hindernis te komen. Paac sprong de eerste paar keren zeker een galopsprong te vroeg waardoor ik helemaal niet meekwam of me echt moest vastklemmen omdat hij zichzelf (lekker lomp en vlak) veel te vroeg over de hindernis gooide }:0 . Maar na een paar keer begint hij er dan de lol van in te zien en gallopeert ie een half rondje van te voren opeens zelf aan (hij vergeet dan voor het gemakt dat ie een draf-stand heeft, daar wil hij dan ook echt niet meer in :+) en trekt ie zowaar enigzins op de hindernis :+ :D.
Nou nadat we genoeg hadden bijgedragen aan de meest lompe sprongen van de dag lekker uitgestapt en hem naar stal gebracht. Daar lekker een halster omgedaan met het idee hem eens lekker af te sponzen op de poetsplaats. Toen ik me daar hardop stond te ergeren aan zijn lange manen kreeg ik gelijk een efileerschaar (schrijf je dat zo?) aangeboden van J van Pieternel en ben ik aan het knippen gegaan. Kreeg de tip de manen richting de oren schuin naar boven iets korter te knippen en inderdaad, dat stond nog mooier. Ook de dooie bruine puntjes van zijn voorpluk weten te krijgen zonder dat het er gelijk recht afgeknipt uitziet. Van M van Twister kreeg ik ook nog spul voor zijn hoefjes dus Paac stond er na 30 minuten weer mooi bij met zijn gewassen lijfje, nieuwe kapsel en gelakte hoefjes *D. Lekker afgedroogd en op stal gezet en toen zelf gaan eten. Na het eten hem nog even weer mooi gepoetst en toen was de dag alweer voorbij.
Heb nu flink last van mijn schouder %), een uurtje Paco is toch teveel ....volgende week toch om een paard vragen die iets minder uitputtend is in het rijden :).