)En misschien start ik het winterseizoen er wel nog met een nieuw paard bij. Maar dat is allemaal even kijken hoe het loopt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
.
. Lekker de oude opa een poetsbeurt gegeven en vol laten stoppen door voorbijgangers. Naderhand bleek dat hij moest lopen dus gelijk maar gezadeld, kon dat meisje met een blinkende opa de les in
en opa funny had het wel eens verdiend een goede poetsbeurt..

sjaslique schreef:Ja het werk gaat nu inderdaad voor, alhoewel het wel wennen is om niet op zaterdag op de manege te zijn.
Gisteravond mocht ik op Unzipped, weer eens een keer wat anders en al even een tijdje geleden. Normaal vind ik Zip altijd wel leuk, dus dacht dat komt vast goed.
Goed gepoetst samen met Djoon en daarna gezadeld en de les in. Eerst los gaan rijden waarbij we al in een aardig tempo de bak door gingen. Daarna wat opgepakt, wat stelling wisselen, voltes gereden, wat wijken noem maar op. En meneer deed alles, maar zonder enige lengtebuiging in zijn lijf. Het stuk achter het zadel kan alle kanten op, maar het overige stuk buigt niet zoals het moet. En o wee als je dan eens meent dat hij wel moet buigen, dan pakt hij zijn bit vast en scheurt er vandoor in een flinke galop. Na een paar pogingen dit ook maar opgegeven want ik had even niet de energie over om die confrontatie aan te gaan. Best balen, wacht je 2 weken tot je weer kan en dan valt het tegen, maar ja volgende week lekker op zaterdag, dus maar hopen dat ik dan een gezellige dag heb.
. Even een lesgenootje gebeld die op Sultana moest voor de eerste keer en die Zip erg leuk vind. En die wilde heel graag ruilen. Dus zo waren we allebei geholpen: ik wilde al tijden op Sultana en nu kon zij mooi op Zip
.
. Hahaha, en moe dat ze waren
. Na even gestapt te hebben nog wat oefeningen herhaald, iedereen een keer voorop laten rijden en nog een paar rondjes gegallopeerd. Daarna ook oefeningen in stap en draf zonder beugels gedaan, waarna een paar waaghalzen ook de gallop mee wilden nemen. Prima, ga je gang
(en een lol dat ze hadden
) En toen was de les weer afgelopen. Aan een lang teugeltje laten uitdraven en door elkaar heen uit laten stappen. De kids hadden het weer naar hun zin gehad
.
) maar volgens mij is ze nog vrij groen in het bakwerk. En al die paarden die vol op je afkomen is ook best schrikken af en toe
. Maar ze doet hardstikke haar best en het is puur een kwestie van vertrouwen geven en dan maar even niet opzoek naar de perfecte lengtebuiging maar puur naar de ontspanning. Ging heel aardig, en ik had het goed naar mijn zin op haar. Toen we gingen springen zowaar besloten om mee te springen (en dat zegt wat over haar, want ik ben echt een bange schijterd met springen
). Ze doet het echt heel leuk, hoogte en diepte inschatten schiet er soms nog bij in
maar we hebben ons prima vermaakt.
.
. Toen snel een tosti gaan eten en daarna Letta uit stal gehaald. Ik heb contact met haar oude eigenaresse die benieuwd was hoe het nu met Letta was. Ik had al per mail verteld dat Letta het heel goed doet bij ons, dat ze vaak voorop mee naar buiten mag en dat ze lekker een stal met luik heeft. Ik had nog beloofd foto's te maken en daar moest ze natuurlijk blinkend als een spiegeltje op staan. Dus 45 minuten aan het poetsen en zweten geweest en toen lag elk haartje keurig recht en glansde ze weer helemaal. Dus hup, die op de foto gezet buiten en daarna weer op stal gezet. En toen heel snel naar de bus gegaan want daar was het onderhand wel tijd voor
.
. Geen idee hoe ze bij de manege hyves komt, maar ze kende het nichtje van H ook, die nu haar paard ook op de manege heeft staan. Volgens mij heeft ze er maar 1 veulen bij gefokt. Dus ben wel benieuwd naar die foto's.
. Nou daarna eerst van M vernomen dat Kacharel een bloedvergiftiging had, niet zo mooi dus. Gelukkig had M afgelopen week snel in de gaten dat het niet goed ging en is de veearts gebeld. Nu wordt het goed verzorgd in de hoop dat ze er snel vanaf is natuurlijk.
.
. En na zo'n 30 minuten was ik er nog maar 5 meter vandaan in en dan ook nog eens in de ontspannings-modus.
. Maar ze deed het echt super. Oké een volte bij a en c in galop als wij bij A zaten lukte nog niet helemaal aangezien het bij A erg eng is en er dan geen paard naast je loopt die je gewoon de hoek in duwt. Maar verder gingen het splitsen en weer samenkomen en de andere oefeningen naar alle tevredenheid.
.
.
. Op stal aangekomen de jongste telg van M uit zijn buggy gejat en op de lijst gaan kijken. Ik mocht weer eens op Paac, erg leuk maar ik had het idee dat het eigelijk niet slim was voor mijn schouderblessure
, maar goed...ik zou wel zien. Eerst Paco's been gaan afspuiten (sinds Kacharel opeens bloedvergiftiging kreeg van een klein iniminiwondje wordt er toch wat voorzichtiger met schrammen en schaafwondjes omgesprongen). Hij was er niet kreupel op, maar een beetje koelen en wat betadine erop kan nooit kwaad natuurlijk. Daarna Funny uit stal gehaald aangezien zijn achterbenen dikker zijn dan normaal, ook niet kreupel erop, en met rust worden die benen alleen maar dikker. Maar ook hier: koelen kan nooit kwaad. En dan als laatste Kacharel gestapt en afgespoten, die had nog veel last van haar been en vond het afspuiten dan ook niet fijn, maar het ging opzich verder wel goed
.
aangezien ik wel voorzag dat hij het warm zou krijgen en zijn manen onderhand penny-lengte hadden. Nou de les verliep lekker, bij Paac moet je altijd een paar stappen terug doen in je verwachtingen van het rijden en erg netjes qua zit en houding gaat het niet altijd omdat je hem overal bij moet helpen en ondesteunen wil zijn werken nog ergens op gaan lijken. Nou het viel me al met al niet tegen en halverwege gingen we ook nog eens lekker naar de buitenbak om te gaan springen
. Paac was echter al vrij moe, en de buitenbak was behoorlijk zwaar. Toen we daadwerkelijk met het springen begonnen heb ik mijn fanatieke dressuurpogingen dus ook aan de wilgen gehangen en zijn we lekker in de lang-leve-de-lol-stand de bak rond gegaan en hebben we ondertussen geprobeerd enigzins normaal over de hindernis te komen. Paac sprong de eerste paar keren zeker een galopsprong te vroeg waardoor ik helemaal niet meekwam of me echt moest vastklemmen omdat hij zichzelf (lekker lomp en vlak) veel te vroeg over de hindernis gooide
. Maar na een paar keer begint hij er dan de lol van in te zien en gallopeert ie een half rondje van te voren opeens zelf aan (hij vergeet dan voor het gemakt dat ie een draf-stand heeft, daar wil hij dan ook echt niet meer in
) en trekt ie zowaar enigzins op de hindernis
.
. Lekker afgedroogd en op stal gezet en toen zelf gaan eten. Na het eten hem nog even weer mooi gepoetst en toen was de dag alweer voorbij.
, een uurtje Paco is toch teveel ....volgende week toch om een paard vragen die iets minder uitputtend is in het rijden
.