Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:05

xan schreef:
Ik had vanmorgen les, helaas ging het niet zo lekker als de laatste week.

Ik ben bang dat er geen champagne is a.s. zondag. :n

Soms is er even een kleine stap terug om daarna keihard met twee stappen vooruit te gaan! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:06

xan schreef:
Wat een fik hier.
De cacaofabriek staat weer in de brand.
André en ik zaten nog aan tafel te kletsen toen ik ineens een enorme rode gloed zag.
Ik zei meteen, de cacaofabriek staat in de fik.
Wij vlug naar zolder om te kijken, en ja hoor, de hele schoorsteen enorm in de brand.
Er leek wel vuurwerk uit te komen.
Vlug op de fiets ernaartoe (voordat het niet meer kan en ze de boel weer afzetten).
We dachten nog, moeten we 112 nog bellen. Niet gedaan.
Toen we daar aan kwamen stonden er nog 2 jongens, en wij dus.
Pas minuten later kwam er brandweer en politie. Heeeeeeeel veeeeeeeel brandweer en politie :D .

Het was een mooi gezicht, maar ben blij dat de wind de andere kant op staat, want
7 jaar geleden moesten wij toch echt ons huis uit. Nu denk ik niet.
Toch maar weer even afwachten hoe het gaat.

Tijdens de les hoorden we voortdurend sirenes van brandweerwagens voorbij komen en af en toe zelf een hele colonne tegelijk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:07

Houden we dit, trouwens, dat ik steeds als eerste een bladzijde open? Kan geen chocolade(melk) meer zien, ha ha! :+

Nicole1995

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:09

Dat is de fabriek waar bert werkt,hij heeft de hele avond telefoon gehad,Het is de lijn processing(hart van de fabriek)wat in brand staat.Ze zijn bang dat de schoorsteen in gaat storten.Zo wat hij weet geen gewonden.Was een enorme explosie ,met geluid dat een vliegtuig neerstoten zei een collega.Morgen heeft hij de ochtend en moet ie heen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:12

Zo, dat is even heftig! Wat een geluk dat Bert op dit moment geen dienst heeft, dan had je maar wat in de rats gezeten denk ik!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:14

Hoogste tijd om m'n bed in te kruipen, want ik blijf anders zitten wrijven in m'n ogen! :z Morgen weer vroeg op om te werken! Het wordt een mooie dag volgens de voorspelling, dus maar hard duimen dat het ook werkelijk zo mag zijn! :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:20

Nicole1995 schreef:
Dat is de fabriek waar bert werkt,hij heeft de hele avond telefoon gehad,Het is de lijn processing(hart van de fabriek)wat in brand staat.Ze zijn bang dat de schoorsteen in gaat storten.Zo wat hij weet geen gewonden.Was een enorme explosie ,met geluid dat een vliegtuig neerstoten zei een collega.Morgen heeft hij de ochtend en moet ie heen.

ik moest werken dus aan alle klanten vragen wat is er aan de hand hihiihihihihi later hoorde wat er was een jongen zei ook ga via de dorpstraat naar huis anders kun je niet verder
heb net ff foto s gekeken op regionieuws

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:20

nou hier is niemand dus ga tuinen maar weer plunderen hahahahahahahahahaha

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:25

De brand is veroorzaakt door een defect aan de "stofafzuiger"... Ze hadden de hele dag al last van het ding. Toen er een monteur langs kwam en de klep ervan open trok heeft hij die meteen weer dicht gesmeten en de werknemers naar buiten gestuurd. Daarna is het geëxplodeerd. Volgens mijn vader zijn er geen gewonden(zit bij de brandweer).. In tegenstelling tot wat sbs6 zegt zal de schoorsteen niet instorten :)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:07

Shenavallie schreef:
Houden we dit, trouwens, dat ik steeds als eerste een bladzijde open? Kan geen chocolade(melk) meer zien, ha ha! :+

deze topic was de bladzijde opening een gezonde snack waard hoor! We zijn al lang van de chocolade af.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 06:35

Sasje_ schreef:
De brand is veroorzaakt door een defect aan de "stofafzuiger"... Ze hadden de hele dag al last van het ding. Toen er een monteur langs kwam en de klep ervan open trok heeft hij die meteen weer dicht gesmeten en de werknemers naar buiten gestuurd. Daarna is het geëxplodeerd. Volgens mijn vader zijn er geen gewonden(zit bij de brandweer).. In tegenstelling tot wat sbs6 zegt zal de schoorsteen niet instorten :)

Bert is nu naar zijn werk,hij had ook al contact met een collega die bij de bedrijfsbrandweer zit.Hij houd me op de hoogte,schijnt wel een hele muur weggeblazen te zijn en hebben een paar collega`s heel erg veel mazzel gehad die waren echt ter nauwernood weg daar.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:13

gelukkig at bert niet werkte

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:57

Gelukkig hebben de medewerkers van ADM op tijd de plek des onheils kunnen verlaten.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:18

Wij kregen vannacht rond half 2 nog een brief in de bus van de burgermeester en brandweer.
(ja ik werd wakker van de brievenbus :D )

Daarin stond te lezen dat de brand rond 22.00 uur brandmeester was en dat er geen gewonden gevallen zijn.

Veel mensen uit onze buurt weten nog de paniek van 7 jaar geleden.
Toen vlogen de brandende delen door onze wijk, niet echt prettig hoor.

Gelukkig niets ernstigs dus.
Wij waren er wel erg snel bij, dus mooie fik gezien. Is ook wel eens leuk.
Vooral als je achteraf hoort dat er geen gewonden enzo zijn gevallen.

En dat van die schoorsteen was inderdaad heel apart.
Op een gegeven moment zag je om de zoveel meter "gaten" vallen in de schoorsteen.
(je zag de brand dus in de pijp)
Dus dacht iedereen dat ie wel om zou gaan. Gelukkig dus niet, want volgens mij had
dat nog heel verkeerd kunnen aflopen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:20

ATE schreef:

Grrrrrr en ik weet dat er bij weer wat "rijp" is en ik kan er niet bij.
(zit op mijn werk, dus gaat niet lukken)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:28

xan schreef:
ATE schreef:

Grrrrrr en ik weet dat er bij weer wat "rijp" is en ik kan er niet bij.
(zit op mijn werk, dus gaat niet lukken)

nee hoor, nog niks rijp bij je (waarschijnlijk kun je in je pauze alles binnen halen) alleen je bananen van je olifant kun je wel binnenhalen (maar daar blijven er ook nog genoeg van over voor jezelf, dus ook in de pauze doen).
Bloemen kunnen niet door anderen geplukt worden dus die op je werk dagen planten of als je geen tijd hebt om te oogsten

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:31

Vanmorgen heb ik ruim een half uur een neusje dichtgeknepen op school. Een klasgenootje van Rowan had een bloedneus die maar niet overging, was al flink aan de gang voordat ik er bij kwam, de wasbak bij de wc's was een groot bloedbad. (lijkt natuurlijk altijd erger).
Eindelijk na dus meer dan een half uur was het bloeden gestopt en kon hij toch nog aan de citotoets beginnen. Ouders waren wel gebeld en zouden met hem naar de dokter om dicht te laten branden.
Straks komt de stucadoor, nu nog even de was opruimen en de ochtend is al weer goed gevuld....
Snap niet hoe ik ook mijn werk er naast nog heb gedaan. Heb nu al tijd te kort (haha)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 13:12

Tjee, wat een brand weer he. Gaat goed de laatste tijd in Nederland :n .
Kan me voorstellen dat er wel mensen ongerust waren. Gelukkig dat het allemaal redelijk goed is afgelopen.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:20

LIQUITA schreef:
Kan me voorstellen dat er wel mensen ongerust waren. Gelukkig dat het allemaal redelijk goed is afgelopen.

Heb Bert net aan de telefoon gehad.Er is dus eigelijk vooral brand geweest onder het dak.Inderdaad de stofafzuigingsinstallatie heeft vlam gevat door men denkt gasbelletjes want ze roken gas ook word gedacht aan een stofexplosie maar Bert zegt ik geloof dat niet,lijkt onwaarschijnlijk.De brand is toen zo de pijp in geslagen.Ze zijn de pijp aan het onderzoeken maar die gaat er bijna zeker toch af en een andere erop.De productielijnen zijn in tact.Ze draaien nu de fabriek leeg en dan gaat ie wat ze nu ongeveer denken 1 a 2 weken dicht.Vanwege opruimen enz.Ze hebben nu 30.0000 liter bluswater al weggepompt en in de kelder ligt nog zo`n 70.000 tot 80.000 liter. Hij gaat kijken of hij van het weekend daar mag kijken,nu is dat gedeelte afgesloten.Er is wel een heel stuk van de buitengevel weggeslagen.en heel veel geluk hebben de mensen gehad die een verdieping lager werkte,als ze hoger waren dan waren er zeker vele gewonden geweest.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 13:26

Tjee, wat een geluk zeg.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:56

Nicole1995 schreef:
LIQUITA schreef:

Heb Bert net aan de telefoon gehad.Er is dus eigelijk vooral brand geweest onder het dak.Inderdaad de stofafzuigingsinstallatie heeft vlam gevat door men denkt gasbelletjes want ze roken gas ook word gedacht aan een stofexplosie maar Bert zegt ik geloof dat niet,lijkt onwaarschijnlijk.De brand is toen zo de pijp in geslagen.Ze zijn de pijp aan het onderzoeken maar die gaat er bijna zeker toch af en een andere erop.De productielijnen zijn in tact.Ze draaien nu de fabriek leeg en dan gaat ie wat ze nu ongeveer denken 1 a 2 weken dicht.Vanwege opruimen enz.Ze hebben nu 30.0000 liter bluswater al weggepompt en in de kelder ligt nog zo`n 70.000 tot 80.000 liter. Hij gaat kijken of hij van het weekend daar mag kijken,nu is dat gedeelte afgesloten.Er is wel een heel stuk van de buitengevel weggeslagen.en heel veel geluk hebben de mensen gehad die een verdieping lager werkte,als ze hoger waren dan waren er zeker vele gewonden geweest.

Wat een ellende:(
Voor het zelfde geld was het anders gelopen met diegene die in de procesing liep"daar was de cycloon ontploft"
Hij rook al een gas lucht,en was een verdieping naar beneden gegaan...als hij 1 min later was gegaan had hij het niet na kunnen vertellen:(
En als dit overdag was gebeurt dan was het ook anders gegaan..aangezien er overdag 50 man ong rond loopt ..en na 5 uur ong 16 man..

raar idee ook dat ik daar zelf nog liep maandagnacht |(

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:50

Xan nog 2 uur en 5 minuten voor dat je eerst komende oogst rijp is, wel je olifant

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 15:13

Heej Anke, zat jij net op m'n oogst te jagen? :=

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 15:13

Hi Mntj, hoe is het met je zadel afgelopen???

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 15:18

Ik ga over 3 kwartier naar m'n werk. Dan kunnen jullie mijn gewassen weer jatten. Let wel op....ik heb hieeeel veel bommen geplaatst!!!! Afbeelding

Jammer genoeg heb ik geen supersnelle meststof meer :')