xan schreef:Ik had vanmorgen les, helaas ging het niet zo lekker als de laatste week.
Ik ben bang dat er geen champagne is a.s. zondag.
Soms is er even een kleine stap terug om daarna keihard met twee stappen vooruit te gaan!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xan schreef:Wat een fik hier.
De cacaofabriek staat weer in de brand.
André en ik zaten nog aan tafel te kletsen toen ik ineens een enorme rode gloed zag.
Ik zei meteen, de cacaofabriek staat in de fik.
Wij vlug naar zolder om te kijken, en ja hoor, de hele schoorsteen enorm in de brand.
Er leek wel vuurwerk uit te komen.
Vlug op de fiets ernaartoe (voordat het niet meer kan en ze de boel weer afzetten).
We dachten nog, moeten we 112 nog bellen. Niet gedaan.
Toen we daar aan kwamen stonden er nog 2 jongens, en wij dus.
Pas minuten later kwam er brandweer en politie. Heeeeeeeel veeeeeeeel brandweer en politie.
Het was een mooi gezicht, maar ben blij dat de wind de andere kant op staat, want
7 jaar geleden moesten wij toch echt ons huis uit. Nu denk ik niet.
Toch maar weer even afwachten hoe het gaat.
Nicole1995 schreef:Dat is de fabriek waar bert werkt,hij heeft de hele avond telefoon gehad,Het is de lijn processing(hart van de fabriek)wat in brand staat.Ze zijn bang dat de schoorsteen in gaat storten.Zo wat hij weet geen gewonden.Was een enorme explosie ,met geluid dat een vliegtuig neerstoten zei een collega.Morgen heeft hij de ochtend en moet ie heen.
Sasje_ schreef:De brand is veroorzaakt door een defect aan de "stofafzuiger"... Ze hadden de hele dag al last van het ding. Toen er een monteur langs kwam en de klep ervan open trok heeft hij die meteen weer dicht gesmeten en de werknemers naar buiten gestuurd. Daarna is het geëxplodeerd. Volgens mijn vader zijn er geen gewonden(zit bij de brandweer).. In tegenstelling tot wat sbs6 zegt zal de schoorsteen niet instorten

)xan schreef:ATE schreef:nou hier is niemand dus ga tuinen maar weer plunderen hahahahahahahahahaha
Grrrrrr en ik weet dat er bij weer wat "rijp" is en ik kan er niet bij.
(zit op mijn werk, dus gaat niet lukken)
.LIQUITA schreef:Tjee, wat een brand weer he. Gaat goed de laatste tijd in Nederland.
Kan me voorstellen dat er wel mensen ongerust waren. Gelukkig dat het allemaal redelijk goed is afgelopen.
Nicole1995 schreef:LIQUITA schreef:Tjee, wat een brand weer he. Gaat goed de laatste tijd in Nederland.
Kan me voorstellen dat er wel mensen ongerust waren. Gelukkig dat het allemaal redelijk goed is afgelopen.
Heb Bert net aan de telefoon gehad.Er is dus eigelijk vooral brand geweest onder het dak.Inderdaad de stofafzuigingsinstallatie heeft vlam gevat door men denkt gasbelletjes want ze roken gas ook word gedacht aan een stofexplosie maar Bert zegt ik geloof dat niet,lijkt onwaarschijnlijk.De brand is toen zo de pijp in geslagen.Ze zijn de pijp aan het onderzoeken maar die gaat er bijna zeker toch af en een andere erop.De productielijnen zijn in tact.Ze draaien nu de fabriek leeg en dan gaat ie wat ze nu ongeveer denken 1 a 2 weken dicht.Vanwege opruimen enz.Ze hebben nu 30.0000 liter bluswater al weggepompt en in de kelder ligt nog zo`n 70.000 tot 80.000 liter. Hij gaat kijken of hij van het weekend daar mag kijken,nu is dat gedeelte afgesloten.Er is wel een heel stuk van de buitengevel weggeslagen.en heel veel geluk hebben de mensen gehad die een verdieping lager werkte,als ze hoger waren dan waren er zeker vele gewonden geweest.