Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superfries

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:33

Het klinkt ontzettend gaaf! Wel balen van je hand... Dit zou ik ook wel een keertje mee willen maken!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 10:13

Leuk verslag!
Wel balen van je hand en alles er om heen, klinkt nu nog een stuk minder leuk dan toen je het vrijdag al vertelde Ach gut
Toen jij met de vlaggenrace er steeds in bleef stond echt iedereen versteld, zo grappig Clown
Maargoed, over een paar weken in de herkansing jij! Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:00

hihi, ik stond zelf ook versteld ja Clown Op een gegeven moment dacht ik even dat het doorgestoken kaart was, maar dat bleek niet eens zo te zijn.... Clown

Oja, morgen Jeanet bellen, ik ga in week negen toch maar drie dagen Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:52

fysiotherapeute schreef:
De volgende keer dat je op de manege komt, trek maar een paard uit de stal en zadel 'm op!

Nagelbijten / Gniffelen

Oke, dit was dus in de context dat ik even in een dipje zat omdat ik alles eigenlijk wel kon behalve sporten en dat wel graag weer wilde aangezien ik daar straks waarschijnlijk niet meer fitness..
maar nu heb ik een dilemma, zij en ik zeggen van wel doen (voorzichtig aan), chirurg zegt iets in de trant van liever niet/niet verstandig..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:10

Lastig Annemarie, hoe zit het met verzekering enzo? Als de Fysiotherapeute het zegt zit het in elk geval goed kwa je arm enzo. Dus het kan wel, tja. je wilt wel heel graag. Misschien in elk geval weer eens beginnen met uitstappen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:11

Het is bij mij helemaal afgesproken, ik zit deze zomer nog drie dagen op ponykamp Lachen (Dat je het weet Annemarie, als je nog neigingen krijgt om op te stappen Lachen ) Net het geld overgemaakt en alles.
Heb er wel weer zin in, maar eerst zondag vier dagen Barcelona Hyper!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:05

Jeeej! Ik ben weer helemaal vrolijk van al dat goeie nieuws; Fenna die drie daagjes lamgs komt in week 9 en Annemarie die weer mag rijden! Go jij! Go jij!
Annemarie, je komt maar gewoon langs in week 9 hoor, we trekken gewoon een paardje van stal en desnoods stappen we een uur lang rondjes in de bak met twee mensen die ernaast lopen, maar je MOET gewoon komen Ja
Ook ikzelf heb nog heel erg leuk nieuws, wat ik misschien helemaal niet mag vertellen, maar ik kan het niet voor me houden; Heeeeeeel misschien is er een kans dat SOYEUX in week 9 even tijdelijk op het Lamoen komt te staan! Jannette wist het niet zeker of het om Soyeux gaat, maar iig een van de oude merensjes en ze vermoedde Soyeux. Hoe wat en waarom begreep ik niet helemaal, maar dat geeft niet. Mijn lieve, brave, mooie, allerfijnste paardje ever, ik kan hem misschien weer zien! Huilen en lachen tegelijk toen ik het hoorde. Huilen van het lachen (en een knuffel van Jannette erbovenop Haha! )

Mooi verslag Fen, ik vond het ook zo balen van je hand. We hadden zo naar de trektocht toe geleefd he! En nog sorry van vrijdagmiddag, dat ik toch niet met je meeging naar het Lamoen; helaas had Stephanie last van haar benen en verder rijden was voor haar ook niet echt een optie. Opzich was het nog best leuk met Bonita achteraan hoor, een beetje saai alleen... maar jullie hebben een leuk boekje gemaakt!!
Ik ga nog even bedenken of ik zelf nog een verslag ga schrijven van de trektocht, als aanvulling op die van jou; alles loopt in elkaar in mijn hoofd Clown

Maargoed, week 6.. tsja, wat moet ik daar over zeggen. Misschien niet helemaal professioneel om te zeggen, omdat ik zelf leiding was, maar.. ik heb geen superweek gehad. De groep was erg lastig; ik zal niet in detail treden maar er was sprake van getreiter, discriminatie (ja, echt), kinderen die elkaar bedreigden, ruzie, buitensluiten etc. Er waren veel meiden van tussen de 13 en 16 die veel met hun uiterlijk, seks en jongens bezig waren (voorbeeld: met watervaste stift hun mobiele nrs op hun rug schrijven in het zwembad... en jawel hoor, 's avonds stonden de jongens op het erf, Kirsten kan het beamen Knipoog )
Er waren zeker wel grappige/gezellige/leuke momenten maar ik heb elke dag wel even gehad dat ik er compleet doorheen zat, soms kwam Lotte (van de trektocht) me dan troosten. Op mijn beurt moest ik Lotte soms troosten, die grote moeite met een bepaald persoon uit de groep had.
Maarja, he, kun je hebben soms, volgende kamp wordt vast weer leuker en ook al dacht ik af en toe: nooit meer een ponykamp voor mij; ik laat me er toch niet door uit het veld slaan! Lachen
Het grappigste moment voor mij was overigens toen Jackey besloot dat ze ter plekke samen met mij wel even een nieuwe circusact zou bedenken, midden in het bos! Genaamd "Jackey maakt een kniebuiging á la buikschuiver en Tessel demonstreert een sierlijke koprol" Clown Hoe dat eruit zag kun je zelf wel bedenken.. de hele groep reed trouwens achter me, met Rosa en Lotte het dichtst bij, dus iedereen was getuige en flink geschrokken, totdat ze zagen dat ik stond te lachen en me geen pijn had gedaan en Jackey (deze week vooral Jakkie genoemd, waar ze weleens sacherijnig van werd) ook niet *LOL*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:16

Trouwens, de les op woensdagavond was ook ontzettend leuk, we hadden een dressuurles en een springles en Kirsten kwam die verzorgen Ja
Rosa en ik reden mee in de dressuurles, Roos met PZN en ik met Mirthe (ja, ik dacht, kies eens een leuke uit Clown ). PZN liep er super ontspannen en doorgebogen (zeg je dat zo?) bij, ook Mirthe had haar momentjes van ontspanning en buiging, meestal als ik het zelf niet doorhad Nagelbijten / Gniffelen
In het begin was ze een beetje dwars en niet echt aan mijn been, totdat ik stelling en schoudervoor ging vragen en het eerste galopje achter de rug was, toen werd ze braaf! Ook heb ik nog een trucje voor bij het wijken geleerd: wijk je voor het rechterbeen, kijk je over je rechterschouder. En het werkt!! Wooooh. De les was gewoon super! Aan het eind hebben Mirthe en ik nog aan een lange teugel uitgegaloppeerd en -gedraafd, heel fijn. Ook de springles die erop volgde was spanning en sensatie; Jackey, Priscilla, Punky, PZN, Jupi sprongen de sterren van de hemel. En Dandy heeft 'leren' springen Clown
Kirsten bedankt!! En Pauline bedankt voor het lesgeven van Lex op maandagmiddag; je gelooft het niet maar hij is de hele week met de gevorderden meegeweest op buitenrit, zelfs inhaalgalopjes gingen goed en met de demo sprong ie 50 cm Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:59

Tessel, klinkt als een appart weekje. Maar toch wel leuk, ik heb nu helemaal zin in week negen. Hoe oud zijn die andere twee eigenlijk?
En wat een gaaf nieuws dat één van de Merenzen, misschien Soyeux, weer even komt Lachen Hyper!

En uhm, nog even extra info vragen, op wie reden Lotte en Nicky? Heeft Mirthe zich die week wel gedragen? Leuk trouwens dat je die les op Mirthe reed en hip dat het goed ging Lachen
Bedoel je met doorgebogen trouwens niet nageeflijk, of aan de teugel of met stelling en buiging Nagelbijten / Gniffelen (noem eens een paar termen)
en Lex?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:50

appart weekje tessel, met toch wel leuke leerzame momenten Haha! ik dacht al wel dat lex het aan zou kunnen Knipoog

daar kijk ik van op , souyeux terug Wow! weet jij via wie dat geregeld is? erik of de handelaar waar dandy vandaan komt?

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:51

Clown Was wel apart ja.....les met "publiek", kan me voorstellen dat je een beetje heel erg aan vakantie toe bent nu Knipoog maar ja, met Mirthe heb je lekker gereden toch? En....wonder boven wonder.....vandaag een buitenrit gedaan met meiden die Mirthe en co altijd mijden op zo'n moment....dit keer niet dus, Mirthe mee, Pris en Joey....geen stap verkeerd, zelf niet bij kleine stukjes crossen.
Ik heb genoten van de woensdag hoor, geweldig dat de leiding zelf meerijdt, jullie waren voor mij de eersten, super OK dan!
Ben benieuwd naar de "oud-gediende", heb er al zoveel verhalen over gehoord, wat zullen er nog een hoop fans komen kijken als hij het echt is Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:45

Als Soyeux terugkomt, kom ik ook!!!
Wat een superpony was dat. Heb er twee keer een prijs mee gewonnen in Hellendoorn

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:14

haha, ik bedoel gewoon lekker aan de teugel, en met haar rug lekker ontspannen enzo. Gewoon lekker relaxed Haha!
En ja, Mirthe liep ook echt superlekker. Op een gegeven moment keek ik naar PZN en zag ik dat ze zo lekker aan de teugel liep, en toen dacht ik: wow! Kijk ik terug omlaag naar Mirthe en toen zag ik dat ze zelf ook heerlijk met d'r nekkie naar beneden liep Haha!
Lotte reed op Priscilla, ze wilde niemand anders meer! Nicky zat op Dandy en met de springles en demo op Jackey. Dandy hebben we per ongeluk trouwens losgegooid tussen de rest van de paarden in de bak, het was gebeurd voordat we er erg in hadden, stom Nagelbijten / Gniffelen Hij denkt namelijk dat ie nog hengst is, dus hij ging piepen en stijgeren naar iedereen die aan hem kwam snuffelen. Uiteindelijk had hij Vosje uitgekozen als doelwit om achteraan te rennen, nou, probeer zo'n kleine donder maar eens te vangen die tussen zo'n kudde paarden aan het heen en weer rennen is. Uiteindelijk is het me gelukt, duurde wel even want ik moest heel erg uitkijken voor alle heen en weer draaiende paardenkonten Nagelbijten / Gniffelen
Mirthe heeft zich erg gedragen, geen gekke dingen gedaan maar af en toe was ze nog wel erg dribbelig als we terugkwamen van buitenrit bijvoorbeeld. Jupiter was nog steeds erg gevoelig maar heeft geen gekke dingen gedaan behalve een meisje die op Toontje zat tegen haar enkel trappen. Rest van de ponys was gewoon lief.
Ik had net trouwens Karin aan de telefoon, we hebben even bijgekletst. Ik ben vergeten te kijken wat voor kinderen we hebben in week 9, maar volgens mij iig wel gevorderd met rijden. Rosa zou kijken of ze nog maandag langs zou kunnen komen en verder vragen we wat vriendinnen om langs te komen als die dat leuk vinden Ja
En verder.... heel veel paardrijden!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:03

bruine: lex kon het zeker wel aan, hij was zo ontzettend leergierig. Met de buitenritten zaten we een beetje omhoog met hem; we hadden 12 gevorderden en hij was dan de enige beginner, dus hij moest eigenlijk wel mee op buitenrit met de rest; eerst was het uitproberen, maar als hij achter de leiding reed met voor de zekerheid een zweepje om bij te blijven, ging het prima! Met het oefenen voor de demo sprong ie trouwens zelfs 60 cm Nagelbijten / Gniffelen
Ik begreep dat dat van Soyeux via Erik ging, maar dat weet ik niet zeker.
sneeuwuil: haha vond je het leuk dat Rosa en ik meereden? Op ponykamp rij ik meestal in de les met Pauline mee als er een paardje over is, ik zie dat gewoon als een gratis les, mooi meegenomen Haha! Want zoals ik al zei, wij lessen niet zo vaak meer...om niet te zeggen nooit Bloos

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:40

Okee, hier dan mijn versie van het trektochtverslag!! Als aanvulling op jouw verhaal, Fen Knipoog

MAANDAG 30 JULI
Rosa en ik waren zondagavond al aangekomen, dus deze ochtend werden we wakker in de schaapskooi. Helaas hadden we Jannette nog niet gezien, want die had die vrijdag een ongeluk gehad met de huifkar.. daar hebben jullie al van gehoord. Ze was dus uitgeschakeld en lag met een bonzend hoofd van de hersenschudding op bed. We waren dus verwelkomd door Dennis, die vakantie had, maar zou invallen voor Jannette.
Maargoed, maandagochtend! Na een snel ontbijtje en het voeren van de paardjes (en een instructie voor het melk geven van L u l u het kalf) gingen Rosa en ik thee, koffie en limo maken voor de ouders en kinderen die al snel een voor een het erf opdraaiden! Na niet al te lang viel mijn oog op Elles, Fenna, Iris, Maartje, Nienke, Stephanie en Annemarie: bekende gezichten! Van Nienke kreeg ik meteen een kadootje: wat foto's van haar eigen pony, het paard van Lenneke en hun verzorgpony's. Leuk! Ik kwam al meteen in de trektochtstemming! Toen alle ouders waren verdwenen deden Rosa, Elles en ik het welkomspraatje en de regels. Het regende nog flink en we konden dus inderdaad de bak niet gebruiken, maar de buurman zou komen met zijn eg, dus niet getreurd. Maar wat duurde dat lang voordat die kwam! Met z'n elven in de paddock rijden was niet echt een optie Nagelbijten / Gniffelen dus afwachten maar. Voor het middageten lieten we de kids hun pony's vast even poetsen. Na het middageten kwam dan toch eindelijk de buurman met zijn eg, en toen die klaar was kon ik gaan staan lesgeven (nouja, het was meer opletten of alles goed ging en of de combinatie kind-pony wat was). Heb nog wel kaplaarzen aan moeten trekken!
Eindelijk maakten we dan een indeling; Lotte wilde erg graag op Mirthe, maar dat leek mij geen strak plan. Ik had liever dat Fenna op Mirthe ging. Ik zei nog tegen Rosa: 'kijk, sommige kinderen daar maak je je bij voorbaat al een beetje zorgen om of het wel goed zal gaan met een bepaalde pony. Iris en Fenna, daar maak ik me pas zorgen om als ze creperend op de bosgrond liggen!' Wist ik veel dat dat maar al te waar zou worden Nagelbijten / Gniffelen
Na het rijden gingen we avondeten, patat met kroket/frikandel/kaassouffle, wat redelijk lang duurde aangezien Dennis vergeten was de frituur aan te zetten en de doperwtjes kwijt was. Elles, Rosa en ik moesten hem met van alles en nog wat helpen Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij (ik ben ook al in de war) gingen we 's avonds op buitenrit. Ik op Shera, want die was over. En inderdaad, het kilometerpad is heel lang als de kudde uit het zicht is verdwenen.. Shera en Bonita (die achter me reed, ik geloof met Bernike) hadden al zo lang gegaloppeerd dat we maar weer gingen stappen; het zijn en blijven oude omaatjes! Arme Shera, ze wilde zo graag achter de groep aan.. Maar eind goed al goed, op het moment dat ik Rosa wilde bellen om te vragen of ze al bij stal waren Haha! zag ik ze staan en waren we weer herenigd!
na de buitenrit hebben we nog een leuk potje ezelen gedaan en daarna was het bedtijd. Toen Rosa, Elles en ik de schaapskooi in kwamen na het tandenpoetsen, was het licht uit en het was stil Bloos! iets wat ik nog nooit heb meegemaakt! Het waren ook zulke lieve kinderen Lovers

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:29

DINSDAG 31 JULI
's ochtends ging de wekker om 7:45 en om 8:00 gingen we voeren (NB ook al zoiets fijns van de trektocht; niet om te slijmen hoor, maar je vraagt gewoon of iemand zin heeft om mee te helpen met voeren/vegen/tafeldekken en ze melden zich vrijwillig aan. Op ponykamp kost het soms zo'n moeite om alleen al de vaatwasser in te laten pakken of kinderen uit hun bed te halen om mee te gaan voeren Slapen vandaar dat de trektocht voor mij ook gewoon een vakantie is) (maar dat terzijde).
Na het voeren was de tafel ook gedekt en konden we gaan eten! Het ochtendprogramma bestond uit twee springlessen, waar ik me niet heel veel meer van herinner Bloos maar wat vast wel leuk was. Ohja, ik had Stephanie nog gewaarschuwd dat ze Jackey vanaf het begin moest aanpakken en dat deed ze goed, Jackey heeft prima gesprongen.
Na de les was het alweer tijd om te voeren en middageten. Elles en Rosa kwamen met een plan dat ze voor de woensdag hadden bedacht: aangezien woensdag echt een crossdag is en crossen niet mijn grote hobby is, zouden zij de hele dag rijden en ik zou de auto en trailer inpakken met alle spullen die we nodig zouden hebben (slaapspullen, kruiwagen met brokkenton in de trailer; middagspullen, lunchpakketjes, poetsspullen, emmers, reservetuig, EHBO-kist etc in de auto). Ik vond het wel best, als ik donderdag maar lekker de hele dag kon rijden, want donderdag vind ik zelf het leukst.
Na het middageten was het weer tijd voor de buitenrit! Ik zadelde vrolijk Shera weer op (wat een schatje is dat eigenlijk, had er nog nooit echt op gereden. Het is echt een heel lief oud omaatje) en we konden onderweg! Het weer was inmiddels verbeterd! Niet al te warm, een lekker zonnetje, perfect. We gingen vol goede moed onderweg en namen deze keer het kilometerpad vanaf de kant van het snelwegpad. Prima, dacht ik, ik hobbel er wel achteraan. Ook ik had geen moment stilgestaan bij het heidepaadje Nagelbijten / Gniffelen
Op een gegeven moment ging alles heel snel; het ene moment waren we nog in volle galop en het volgende moment zie ik Jupi met Elles dwars op het pad staan met daarbij de hele groep die tot een rommelig halt was gekomen. Dichterbij gekomen zag ik dat er twee kinderen op de grond zaten/stonden; Maartje en Fenna! Geen tranen gelukkig, maar waar waren Mirthe en Fiona? En Rosa met PZN? Ik zag een grote stofwolk over het heidepaadje hangen en ik begreep dat Rosa achter de weggelopen ponys was aangegaan. Ook Elles ging erachteraan, en even later Maartje en Fenna ook. Ik bleef achter met de groep en we gingen op een volte rijden terwijl de anderen weer terugkwamen. Het had erg lang geduurd, want Fiona had haar ene bitring opengetrokken en Rosa had dus een soort bitloos hoofdstel moeten fabriceren (hip! Haha! )
In stap en draf reden we via het heidepad, van hek tot hek pad, Oude Rijssenseweg, villapad weer terug naar huis. Jammer dat we niet meer galopperen konden, vanwege Fiona, maar het was nog gezellig achteraan; Stephanie en ik (lees: vooral Stephanie Knipoog ) kletsten over haar en mijn stage.
Terug op het Lamoen zetten we de ponys lekker op stal en gingen we alweer voeren en tafeldekken. Aangezien Jannette nog steeds op bed lag, had de moeder van Romy (van het pensionpaard Dusty) gekookt: aardappels, worstjes en bloemkool en voor de vega's een vegaburger (duh!) en als toetje hadden we een lekker ijsje.
's Avonds deden we poging 3 in 3 jaar om een geslaagde carroussel voor te bereiden voor de demo; dit lukte nog aardig, ondanks dat Jackey meppen ging uitdelen aan Priscilla. Op een gegeven moment hadden we (de ponys en de kinderen) geen zin meer, en kwam ik op het idee om nog even een paar rondjes vlaggenspel te spelen. Zo gezegd, zo gedaan! Alles wat geen fjord was werd op stal gezet, de vlaggen en de pionnetjes werden te voorschijn gehaald en daar gingen we! Ondanks dat Mirthe en ik al in de eerste ronde werden uitgeschakeld hadden we veel lol en iedereen was superfanatiek. Daarna was het bedtijd voor de pony's en ook al bijna voor de kinders; we hebben uiteraard nog zitten kletsen en daarna viel iedereen in slaap.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:06

WOENSDAG 1 AUGUSTUS
De eerste dag van de trektocht! Woei! Iedeeen stond alweer vol goeie moed op en had zin in de dag. Ik trok mijn spijkerbroek aan, want ik had een paardloos dagje voor de boeg; Elles en Rosa zouden de hele dag rijden. Na het ontbijt pakte iedereen haar spullen in en maakten we een grote stapel van slaapspullen, matjes en slaapzakken die we (ik) later in de trailer zou pakken. Daarna gingen we richting stallen om de paarden te poetsen, te zadelen en in te spuiten met vliegenspray.
En daarna.. was het tijd om de groep uit te zwaaien! Doei, doei Ik vond het natuurlijk wel jammer dat ik niet op een paardje zat, maar ik het leek me ook wel fijn om rustig aan alle spullen te pakken die we bij de lunch nodig hadden, dus toen de groep uit het zicht was verdwenen begon ik daaraan, en Frederique hielp me daarbij. Op een gegeven moment kwam Jannette naar beneden gelopen! Ze zag er heel zomers uit en had een grote zonnebril op, maar dat was ook wel nodig, want het was aardig warm. We kletsten even en ze vertelde dat het al beter met haar ging; zij zou vanmiddag met mij richting de Holterberg rijden om de lunch te verzorgen voor de groep.
Toen ik Elles haar Fordje Ka had ingepakt en we een Magnum Vingers aflikken hadden verorberd, gingen we op weg. In de auto kletsten we een eind weg en eenmaal aangekomen op de Holterberg kwam de groep al gauw de camping opgedraaid; de paardjes werden afgezadeld, de emmers werden met water gevuld en de lunchpakketjes werden tevoorschijn gehaald Vork . Het was wel grappig voor Jannette om eindelijk eens te zien hoe het eraan toe gaat op zo'n lunch-op-locatie; daar is ze zelf natuurlijk nooit bij!
We kregen de verhalen te horen van hoe het was gegaan tot nu toe (goed) en toen iedereen genoeg gedronken en gegeten had en er foto's waren gemaakt ging iedereen weer op weg! Jannette legde me in de auto uit hoe de aardappelschotel gemaakt wordt, want die zou ik maken aangezien zij best weer moe/niet lekker was en op bed wilde gaan liggen. Toen we het erf van het Lamoen opdraaiden werd ik gebeld door Rosa: Fenna was gevallen en we moesten meteen terugkomen. De schrik sloeg me om het hart, er was toch niets ernstigs gebeurd? Het was even een geregel, want dit betekende dat Jannette toch moest koken en dat Dennis, Frederique en ik terug in de auto moesten racen naar de Holterberg. Dennis reed met 90 door het bos maar dat kon me niet schelen, ik wilde er zo snel mogelijk zijn. We zagen de groep al snel, en ik zag een huilende Fenna, en andere gechrokken gezichten en ik vroeg Fenna wat er gebeurd was. Mirthe was op haar hand gaan staan...
Fenna ging in de auto meenaar de dokter en ik bracht Mirthe alvast naar de Elshof. Dat deed ik maar lopend, en niet rijdend; ik zag mezelf al gestrekt op de weg liggen terwijl Mirthe ervan door ging Nagelbijten / Gniffelen Lopend dus. Dat duurde nog wel 20 minuten en gelukkig mocht Mirthe in een box staan en kreeg ze wat brokjes. Wel bleef ze ontzettend zenuwachtig; in een box van 3 bij 3, zonder andere paarden in zicht, dat heeft ze nog nooit meegemaakt!
Ik ging zelf vast naar de slaapzaal en ging daar met tafels en stoelen slepen om maar wat te doen te hebben. Ik vond het helemaal niet leuk om daar zo alleen te zijn en niet te weten wat er gebeuren ging. Op een gegeven moment ging ik maar aan de weg zitten wachten, in de brandende zon, met een golden retriever aan mijn voeten en een glas water in mn hand. En ja hoor, daar kwam de groep! Snel werden de paarden afgezadeld, de halsters aangedaan en ik pakte Mirthe uit de box en we zetten de hele buts in de wei, waar ze heerlijk gingen rollen, rennen, drinken, (liggend) grazen enzovoort. Het duurde niet lang of de vader van Romy kwam met de auto + trailer met de slaapspullen, het eten, de paardenbrokken, Dennis, Frederique en... Fenna! Haar hand was niet gebroken en de tranen waren gedroogd. Toen besloten we om lekker te gaan eten en nog niet te denken aan de dag van morgen (en of Fenna moest afhaken of niet).
's Avonds hebben we nog een tijdje op het hek gezeten bij de paarden, in de slaapzaal gehangen, gedouched, chipjes en snoepjes gegeten, gekletst, gelachen en het was weer ouderwets gezellig!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:30

je verslagen zijn erg leuk om te lezen tessel OK dan!
lex was ook een leuk jongetje, denk dat daar het probleem niet gezeten heeft, volgens mij zijn er een aantal kinderen vorig jaar ook geweest, staat mij bij als "vreselijke"pubers Clown en maar kwaken, ik heb toen carousel met springen gecombineerd daar had ik ze stil mee Haha! jammer dat een aantal zo'n stempel op je week drukt.

ik ben echt benieuwd of het iid soyeux is, nou ben ik deze week niet op het lamoen dus kirsten....... meld jij het hier? Knipoog Haha!

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:33

Gave verslagen zeg Haha! wel leuk om zo het wel en wee mee te krijgen. Best wel een opgaaf lijkt me, al die pubers een week onder de duim te houden Duivel ik heb ze hooguit 2 uurtjes, en kan ze dan weer dumpen Clown
Nee hoor, vind het wel tof zo elke keer anderen les te geven.
Die Lex heeft echt indruk gemaakt op me, zuper, nooit gereden hebben en dan alles mee doen en dan ook nog aan het eind van de week springen, te gek Knipoog

Paulien, als het de oudgediende is zal ik een foto maken, en proberen hier te plaatsen, ik zou hem dan woensdag moeten zien in principe Knipoog

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:34

Is er al iemand die weet of Soyeux nu op het Lamoen is???

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:03

Ik weet niet of ie deze week al zou komen hoor, Jannette had het over week 9, dus pas over 2 weken Lachen

Ben nu toch wel erg zenuwachtig.. zou het hem zijn of niet..? Nagelbijten / Gniffelen
sneeuwuil: Mocht het Soyeux zijn, die heeft een lang hoofd met hele lieve mooie ogen (duh Knipoog ), een kol in de vorm van australie en een heel dun wit streepje op zijn neus. Verder is het een pezige, hoekig gebouwde pony, niet uitzonderlijk mooi en wat aan de magere kant (was hij iig altijd).
Mocht het een van de andere ponys zijn;
Defi is een rastypische ruin met een hengstennek maar zonder staart. Hautain is ook redelijk rastypisch en rond gebouwd, grote maat pony, daar weet ik niet echt bijzonderheden meer van.. Felix heeft golfjes in de manen en een ramsneus, net als Priscilla. Diapason was geloof ik de kleinste, een lelijk eendje met een hertennek en ook een ramsneus, echt geen mooie pony Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:40

mmm, ik wist niet wat je bedoelde met week 9...
Ik ben wel benieuwd!
Heb heel wat meegemaakt met die pony

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:51

Ah, ik bedoelde ponykamp week 9 Knipoog Het is nu week 7, dus over twee weken zou hij dan komen. Als ie komt.
Ik heb ook zo'n goeie herinneringen aan dat beestje, ik heb nooit een betere lievelingspony gehad en sindsdien ook niet meer. Hoewel Jupiter aardig in de buurt komt.

Oh wacht, ik moet donderdag en vrijdag nog verslaan Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:25

DONDERDAG 2 AUGUSTUS
's ochtends werden we wakker op de Elshof en ik was de vervelende persoon die het licht aandeed; dat is daar pats-boem fel licht en dat is geen pretje als je net wakker aan het worden bent! Deze keer lieten we de rolluiken maar dicht om vervelende gluurjongetjes te vermijden (vragen? stel ze gerust Haha! ). Eerst gingen we de paardjes voeren. Voor degenen die niet weten hoe dat gaat zal ik het vertellen. We haalden eerst alle halsters op, daarna liepen we de wei in en ving ieder haar eigen paardje. Dan zocht ieder een plekje op, niet te dicht bij een andere pony maar ook weer niet te ver weg. Rosa en Elles (of ik) kwamen dan langs met de kruiwagen + brokkenton om elke pony een schep brokken te geven. Vervolgens was het wachten, en dat betekent lekker in het gras gaan zitten, of je pony als hangplek gebruiken en kijken/luisteren naar hoe die zijn/haar brokjes verorbert Vork
Pas als alle pony's de brokken op hadden (soms moest er, bijvoorbeeld bij Larson of Cindy, gestofzuigd worden door, pakweg, een Misty) mochten de halsters weer af en ging iedereen de wei uit. Tot zover het brokkenvoer-ritueel Ja
Om een uurtje of 11 ging de hele buts weer op pad; ik zat op mijn lieve Jupi, die weer helemaal genezen was, zolang ze maar bij PZN in de buurt mocht lopen (als Rosa/Elles met PZN naar de achterhoede verhuisde luisterde Jupi heel aandachtig of ze de stem van Rosa/Elles hoorde, want zo kon ze PZN localiseren Lovers )
Vandaag was voornamelijk een 'bermdag'. Niet veel bos dus, maar veel bermen, af en toe een grotere weg, heel veel te zien dus, allemaal erg leuk vind ik dat. We zouden dus niet veel crossen, maar de bermgalopjes waren des te relaxter. Het middageten geschiedde als vanouds langs de A1, bij een boerderijtje annex parkeerplaats (met het beruchte bord 'uw voertuig AUB recht parkeren' Clown ) waar de helft van de groep, met de bestelling van de andere helft, al gauw richting de Mac vertrok! Ook ik had een bestelling opgegeven gekregen, te weten een zakje honingdrop en een doosje tampons, die ik ging halen bij het pompstation. Ook belangrijk!
De middag verliep zonder problemen, wel kwamen we een aantal transformers tegen (denk: niet nader te identificeren - op trekkers lijkende bewegende - potentieel enge voertuigen) maar daar liepen onze pony's zonder boe of ba langs. Braaf Ach gut
Tegen 17:30 kwamen we aan op de Koelert, een erg leuke kampeerboerderij, waar onze paardjes even afgespoten mochten worden en daarna op de wei konden. De mevrouw van de boerderij had al, heel aardig, een paar grote hopen kuil neergelegd aangezien de wei nogal kort was, dus daar deden onze trouwe viervoeters zich meteen aan te goed. Het blijft zo leuk om te zien hoe blij de paardjes zijn als ze de wei opgaan; lekker briesen en schudden, grazen, rollen enzovoort. Na het voerritueel was het alweer tijd voor het eten! Dennis had de bami gebracht, waarvan erg veel overbleef; Marlinde en Lotte wilden per se de camping over om te vragen of iemand nog trek had in bami, dus zo gezegd, zo gedaan Nagelbijten / Gniffelen
De volleybal was geen volleybal, daar was ie te hard voor, en aangezien na 5 minuten de blauwe plekken al op onze onderarmen stonden, staakten we het spelletje. Sommige meiden gingen douchen, en Fenna, Iris en ik bleven achter op het veldje; we praatten over lichamelijke gebreken, de tandarts en de zin van het leven (net als hier op het forum dus, hihi).
Steeds meer kinderen kwamen erbij zitten en toen we compleet waren, was het, jawel, alweer tijd voor de piramide! Die na een tijdje verbazingwekkend goed ging! Ondanks de regenwormen die, telkens als ze even opdoken uit het gras, de piramide in elkaar lieten storten en er een hoopje gillende meiden overbleef. Martine en Lotte fungeerden als klimhulpen; Fenna overzag het geheel en coachte ons; Elles was fotograaf en Rosa, Iris, Maartje en ik waren vooral de kreunende, "auw, kan je knie iets naar links" roepende, maar toch o zo stabiele ( Bloos ) onderlaag. Nienke deed op onnavolgbare manier een aapje na en zat helemaal bovenop. En het ging goed! Foto's volgen Haha!
De avond bestond weeral voornamelijk uit chipjes eten, chocomel drinken, kletsen, lachen, en het kletsen en lachen zette zich voort toen we eenmaal in de slaapzak lagen. Op een onbewaakt moment deed Rosa een baby na en dat zorgde voor lachsalvo's die de gehele camping en iedereen in de wijde omtrek wakker schudde.. maar dat kon ons niet schelen, want bij ons was het nu eenmaal gezellig Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:58

VRIJDAG 3 AUGUSTUS
's morgens werden we weer zo rond 8:00 wakker. Na het voeren van de paardjes was ons eigen ontbijt aan de beurt; daarna gingen we de spullen pakken en (altijd leuk) de onbreekbare spullen, zoals matjes en slaapzakken naar beneden gooien. Heb altijd de neiging om er zelf achteraan de springen op die hoop slaapzakken Haha!
Daarna gingen we onder het toeziend oog van de campinggasten, compleet met videocamera's, poetsen en opzadelen. Best egrappig.. ik raakte aan de praat met een man die uit het Westland kwam (dichtbij waar Roos en ik vandaan komen, je weet wel, met die kassen) en die zei dat ik anders best een mondje Twents sprak! Wat moet ik daar nu van denk'n? Nagelbijten / Gniffelen
Het was beslist dat Fenna en ik 's middags zouden afhaken en naar het Lamoen zouden gaan. De morgen heb ik heeeerlijk gereden, ik weet niet waar het aan lag.. maar het was zo fijn met Jupi voorop (behalve dan die spoorwegovergang waar natuurlijk precies weer een trein verscheen toen we aan het oversteken waren). Na de spoorwegovergang heb je een stuk met veel lege, brede, lange bermen en ik dacht: die zijn voor mij Clown Dus we draafden aan en ik ging algauw over in galop.. en toen was ik even helemaal gelukkig! Ik hoefde alleen maar 'toe maar' te fluisteren en daar ging Jupi. Zwaaien naar de mensen die langsliepen. Het was of ik vloog, ik hoorde niks, want de wind gierde in mijn oren en de tranen biggelden over m'n wangen (van de wind, van de wind Knipoog ) en na heel zachtjes 'hoo' van mij ging Jupi ietwat op de noodrem.. ik had niet gedacht dat ze zo goed naar me zou luisteren Nagelbijten / Gniffelen Lovers
's middags konden we de picknickplek niet vinden; Dennis en Jannette kwamen we wel tegen met de trailer, die zouden een van de paarden meenemen. Maar helaas had ook Stephanie besloten dat ze wilde afhaken; ze had last van haar benen en wilde niet verder. Groot gelijk, Bonita is ook niet de makkelijkste met aandrijven en dat soort dingen. Dus ik zou op Bonita verder rijden en Fenna en Stephanie gingen meteen mee in de auto naar het Lamoen. Jammer maar helaas! Even later was Larson in zijn halstertouw gaan staan (met z'n achterbeen) waar hij niet uitkwam dus er was even grote paniek; Elles en Marlinde probeerden hem te bevrijden wat na een tijdje lukte en daar stonden we dan met een trillende Larson! Arm peerd Ach gut
De middag was leuk, maar saai-achtig achteraan op Bonisaatje; en toen kwamen we weer aan op het Lamoen en daar waren Fenna en Stephanie met een heel tof boekje en toen konden we gezellig aan de BBQ!
Er werd besloten om de carroussel af te lasten (het zal eens niet) en het veel leukere vlaggenspel te doen als demo. Waarbij de kneuzen Fenna en Tessel beide tweede werden Go jij! Go jij!
Daarna was het tijd voor de piramide, die nog nooi zo lang had stand gehouden, wel 5 seconden! Daverend applaus van het aanwezige publiek en toen was het tijd voor afscheid nemen.. zucht. Het minst leuke ondereel van de trektocht. Iedereen kreeg een knuffel en werd uitgezwaaid.. tot volgend jaar!