Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:28

Wat poedersuiker Fluf, er is ook altijd wat Boos!
Ik duim voor Noon.

@ Joki: DEKAPPER is vreselijk, die kunnen niet kleuren! Heb er eens gezeten en zij hebben mij zwaar 'verkleurd' voor een veel te hoog bedrag.
Bijhouden kost je trouwens rond de 15/20 euro per keer.

Wat ikzelf nu toch weer mee maak Boos!
Daarnet richting stal, zie ik een Shítlander, eeehm pardon Shetlander op de weg rennen (de boel ligt buiten de bebouwde kom, dus niet zo'n grote ramp). Ik dus maar even de stalhouder bellen, zij was er al snel. Naja, shetlander was er in tussentijd alweer vandoor... DUS WIJ ALLEMAAL ZOEKEN IN HET DONKER Boos!
Stond dat dier op het bedrijventerein next door netjes te grazen. Hmmja, toen hij ons zag, zette hij het natuurlijk weer op een lopen. Uiteindelijk (1u later), heeft de stalhouder hem te pakken gekregen AMEN.
Tussentijds heb ik nog wel even lol gehad met de knol in de bak met de skippybal Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:29

Jeetje Fluffy wat ontzettend naar voor Nono,jij en Zhora!! Pff idd alles komt wel tegelijk zeg bij jou! Heel veel sterkte!

Joki schreef:
Lavandula waar zit jouw kapper aangezien ik toch in a'veen woon

In Waardhuizen! zit er maar eentje Lachen Weet alleen even de naam niet meer, Ebon Hairstyling, kan dat? nou goed weet het even niet zo snel, sorry

Pluutje schreef:
Zie dit eigenlijk nu pas! Weet je inmiddels al wat meer??

Ja, ze hebben de bloeding kunnen stoppen, het was voornamelijk wondvocht, dus ze hadden de drain er gewoon te vroeg uitgehaald.. sukkels! Maja.. Ze slaapt nog, dus ik ga er morgen ochtend weer heen, wat slaap voor mij zou ook fijn zijn..

Net heerlijk even op Fem gereden, even mijn gedachtes kunnen verzetten, en gelukkig had Fem er zin in dus moesten we bijde hard werken Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:32

Waar woon je eigenlijk in Amstelveen Joki? Heb het vast al eens eerder gevraagd hihi, wie weet ken ik je wel Tong uitsteken Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:41

@ Alano : Das balen, wij dachten dat we om 17:30 thuis zouden zijn we kwamen om 19:15/19:30 thuis Bloos!..
Maar de vakantie was vresselijk!, kmoest ook nog uitrusten wegens dat ongeluk van het paard..
En hebben de hele vakantie alleen maar Animal Planet gekeken of iets anders maar het meeste Animal Planet.
T slapen was ook niet te doen, ik had het bij 2 dekens nog steeds koud Bloos! Nagelbijten / Gniffelen heb toen maar een dikke trui (Champion) aan gedaan en een lange broek aan... Maar had alleen maar koude voeten van 9:30 tot 23:00 uur s'nachts dus heb echt 2 weken lang 2 paar sokken aan gedaan en dan pas viel ik goed in slaap Bloos!.. Maar ben blij dat ik thuis ben Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:46

Jeetje Sigislief das geen fijne vakantie.. heb je nog wel leuke(re) dingen kunnen doen daar?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:51

Niet echt leuke dingen, voor de bakker of een stad moesten we 7 km of wel zo'n 50 km met de auto gaan anders kwam je er niet!
En ik wou in Autun (17 km verder) ffies gaan bokken we hadden een internetcafe gevonden Tong uitsteken
En ik wou daar ffies naar bokt maar dat mocht niet van me broer dus heb alleen maar me email gelezen en bekeken.
Alleen nog daar in een kerk geweest en in een Ruitershop.
Maar daarna was het een beetje in auto stappen en terug naar huis.
Dus bijna niks gedaan daar in Frankrijk.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:06

ik woon naast de jonge dikkert

Mensen vraagje; ik heb nogal slechte ervaringen met bijrijder zijn nu zag ik de advertentie bijrijder voor d-pony gezocht. Nou ben ik ponymaatjes ook wel gewend. Maar weet niet of ik weer bijrijder wil zijn. Wat zouden jullie doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:12

Ik zou het gewoon proberen, je kan altijd zeggen dat je er mee stopt, gewoon een mailtje sturen en kijken of het wat is.. je weet maar nooit!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:33

Het probleem is alleen dat toen ik met mijn laatste bijrijdpaard stopte ik door de continue aanmerkingen van de eigenaren niet meer geloofde dat ik kon rijden en eigenlijk nooit meer op een paard wilde stappen. Uiteindelijk hebben mijn eigen trainers me verteld dat het zonde zou zijn en ben ik begonnen met het geven van galopeertrainingen aan mijn moeder's paard; hij had ze niet nodig maar ik. Niemand die aanmerkingen had alleen ik en het paard; niemand die toekeek. Uiteindelijk kregen mijn trainers me zover dat ik weer les wilde (ik dacht dat ik zo slecht was in dressuur dat ik het beter nooit meer kon doen). ik ben weer gaan trainen met mijn moeder's paard en heb mijn systeem weer zuiver leren rijden (had op kosten van de eigenaren bij een andere trainer gereden die voor mij niet geschikt was en had teveel onzuivere hulpen aangeleerd). Nu na een hele zomer paardentherapie en 2 enorm trouwe trainers (beide zien nog steeds iets in mij wat ik zelf niet zie) rijdt ik weer netjes, durf te dressuren al heb ik nog steeds een hekel aan toeschouwers.

Ook heb ik door hen en de eigenaar van het bijrijdpaard daarvoor een hekel aan wedstrijden gekregen; die ooit mijn lust en mijn leven waren.

Dus daarom ben ik zo bang (trouwens vreselijk om het in gedachten nog een keer door te maken).

En alano; jij hoeft niet over ze van gedachten te veranderen; dit effect hebben ze alleen op bijrijders die niet goed genoeg voor hen zijn.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:39

Weltrusten allemaal!

Tot morgen

Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:49

Ja ok Joki, dan kan ik mij enigzins voorstellen wat je tegen houdt om te reageren.. Misschien is het anders eerst een idee om eerst weer eens op wat verschillende paardjes te gaan rijden.. dat je daar weer vertrouwen in krijgt dat je óok op andere paarden kúnt rijden.. en dan als je gaat kijken bij een eventueel verzorgpaard een van je trainers mee neemt voor de steun en back-up?

Nou ik ga ook mijn bed eens opzoeken.. Welterusten allemaal!

Oja, vanaf morgen zit ik weer een paar dagen in Westerpark, dus mocht iemand nog iets leuks weten om te doen daar in de buurt.. Ik hou me aanbevolen! Lachen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:13

ok, ik heb ook weer redelijk wat te vertellen...

fluf: wat betreft nono, melanomen zijn eigenlijk niet tegen te gaan, als je ze operatief laat verwijderen is er grote kans dat ze terug komen.. sacroiden zou een ander verhaal zijn. Wat ik mij afvraag is waarom ze niet meteen bloedverslappers en andere dingen niet meteen heeft toegedient. Maargoed, vanessa is een goede DA dus laten we daar maar op vertrouwen.

Verder gaat misschien (misschien!) een stalgenootje van ons weg, gezien ze een mogelijk ander goed adress heeft gevonden.
Wat ik nu dacht is om voor een jaar (als die stalgenoot daadwerkelijk weg gaat, niet dat ik dat wil, maar als het dan toch gebeurd kan ik meteen mooi van de situatie gebruik maken..Bloos ) misschien een paard in bruikleen te nemen/te leasen. Gezien ik volgend jaar maar 4 uur per week naar school ga, en ga werken ( s avonds) waardoor ik inprincipe dubbel stalgeld kan betalen en leuk voor een jaar kan voelen hoe het is om 2 paarden te hebben en wat meer te rijden dan dat ik nu doe.. gewoon als een expiriment of het nou echt is wat ik wil.
Denk je dat mensen hun paard naar mij zouden willen doen, en wedstijden starten toestaan? (mag wat mij betreft puur voor de handel zijn, waardoor het paard wedstrijdervaring krijgt en waardoor hij voor meer te verkopen is..) en zo ja> mochten jullie iets horen, let me know!

pepsje vandaag weer eens uitgebreid verzorgd, staart uitgeplozen, maantjes geknipt, zelfs voorpluk onder handen genomen.. poonie weer helemaal opgepoets, voetjes gewassen, hoefjes geteerd en opgeboend, mok behandeld en haar laten voelen dat ze mooi is.. gewandeld en madame moest om de haverklap (als er mensen langs kwamen lopen) poseren en met haar zoetste blik even kijken.. wat een dame is het toch...

ook wel grappig, ik had haar laatst ff in de binnenbak van de manege gezet, ik moest de paarden daar tussen de middag even voeren.. pepper rent meteen op de spiegel af, bekijkt zichtzelf, zoekt achte de spiegel of daar niet echt een paard verscholen zit, komt tot de conclusie dat ze het zelf is en blijft daar een half uur roerloos staan staren... zucht, wat is ze toch schattig!

nou, weltrusten iedereen!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:27

Ik ben niet bang van de paarden; ik ben bang van de eigenaren. Ik ben bang niet goed genoeg te zijn en dan weer zo gekleineerd te worden. Deze zomer heb ik meerdere paarden gereden. Ik vertrouw de paarden wel alleen bijrijdeigenaren niet

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:09

Joki: wat erg dan....wist niet dat het zo erg was.....maar je moet het gewoon weer proberen hoor! komt vast wel weer een leuke eigenaar met paard voorbij. ik zal ook voor je opletten bij mij op stal.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:11

wat ik nu gezien heb is een ponyfokkerij die de paarden gestald heeft op de Jong.

Weet iemand of je daar een eigen instructie mag (nee niet Herman Knipoog ) want ik ben nogal veeleisend aan instructie.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:15

Joki: geen idee.... dat wist ik nieteens maar ik denk wel dat je je eigen instructie mee mag nemen....

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:17

@ Joki: klinkt erg bekend! Echt niet fijn, heb het ook een soort van meegemaakt, hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat het bij jou veel erger was. Bij Layla kreeg ik in het begin van de eigenaresse niet zoveel commentaar (ze had zelf veel minder ervaring en keek bijna nooit als ik reed). Totdat ze met bepaalde mensen begon om te gaan die het nodig vonden om het voor me te verpesten door haar te vertellen wat ik allemaal wel niet fout deed en in plaats van me dat gewoon te vertellen of op z'n minst een keer te komen kijken vond ze het nodig om het er in 1 keer allemaal uit te gooien in het boekje. Ik was al een tijdje bang dat ze me zou "ontslaan", of dat ze vlak voor een wedstrijd zou gaan zeggen dat ik niet mocht, oid, omdat ik dus wel wist hoe sommige mensen daar roddelen maar ze heeft me nog verzekerd dat ik door mocht blijven gaan etc....
Maar ik kan je vertellen, er zijn ook leuke eigenaren hoor! In de tijd dat ik Gideon reed heb ik echt genoten. Het was geen dressuurpaard maar dat ging na een tijdje ook redelijk en het contact met de eigenaresse was echt super! Ze was ontzettend trots op Gidi, kwam naar m'n lessen en wedstrijden kijken en vond het allemaal geweldig. Dat gaf me veel vertrouwen, zeker omdat het voor haar ook niet makkelijk was, aangezien ze (net als ik altijd met leroy) eigenlijk niemand anders erop wilde laten rijden en hem ook al 11 jaar alleen had gedaan (of met haar dochter). Maar heb nog steeds hetzelfde, bang om te slecht te zijn (ben zoizo onzeker van mezelf). Ik zou zeggen, ga gewoon kijken en denk er daarna nog even over na.

@ Muiszje: Mijn ervaring na mijn zoektocht is dat het best moet lukken, zolang jij de stallingskosten en (een groot deel van) de kosten er omheen betaalt, vaak eigenlijk gewoon de kosten van een eigen paard (dus ook dierenarts etc). Ben nog steeds benieuwd naar de details over zeker persoon Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 19-08-06 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:19

Joki schreef:
wat ik nu gezien heb is een ponyfokkerij die de paarden gestald heeft op de Jong.

Dat is een bokker volgens mij, zal je even haar bokt naam PB'en (eerst ff kijken of dat haar wel echt is).

edit: zie net dat ze ook een adv op bokt heeft staan dus je weet vast haar boktnaam al Bloos

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:40

Goedemorgen Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:51

Avond Doei!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:53

T zelfde Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:58

Naja, over vandaag.

Er zijn mensen bij Markiesje wezen kijken. Er was een klik, ze vonden hem super leuk, maar omdat ze hem niet 'op één hand konden rijden' zagen ze er toch maar vanaf. Dat kan. Terwijl het echt een pracht pony is. Eenmaal het vertrouwen gewonnen, dan gaat hij voor je door het vuur.

Afbeelding

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:04

dus omdat markies niet op 1 hand te rijden is wilde ze hem niet....dat kan toch getraint worden?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 17:07

alano schreef:
dus omdat markies niet op 1 hand te rijden is wilde ze hem niet....dat kan toch getraint worden?

Precies! Daar ging veeeeel te veeeeeeeel tijd in zitten (vinden ze) Clown
Kant en klare paardjes zijn er nml ook Rolleyes (right)
Markies leert snel, pikt dingen ongelofelijk vlug op. Naja, zij lopen een mooi, lief en knuffelig paard mis Vork

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:11

Schimmelig schreef:
alano schreef:

Precies! Daar ging veeeeel te veeeeeeeel tijd in zitten (vinden ze) Clown
Markies leert snel, pikt dingen ongelofelijk vlug op. Naja, zij lopen een mooi, lief, knuffelig paard mis Vork

vind het een beetje raar dan.... stel je koopt een Z dressuur paard maar de wissel is nog niet bevestigd dan ga je die toch ook niet laten staan als dat echt een leuk paard voor je is? naja goed zo denk ik dan altijd... maar voor markies vind je vast wel een goed plekje!

ik snap het niet helemaal meer. jij had markies en die verkoop je en nu heb je een ander paard gekocht zoiets? (mijn geheugen is niet zo goed Knipoog )welke stal staat hij eigenlijk? die naam komt me zo bekent voor.....