Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:21

Zijn kando en pascha ook niet goed? Las op de hyves van M. dat haar paard (kando) afgemaakt zou moeten worden maar nu toch weer niet en weet ik t allemaal..

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:25

Dat heb ik ook gelezen, maar of ze heeft overdreven of het niet goed begrepen. Hij is wat kreupel en heeft nu dus even rust.
En zoals ik bij Sjasliek lees is hij daarbij in goede handen.
Net terug van het pony springen, poeh poeh wat was het warm vandaag.
Ze even lekker baderen en al het zand afspoelen.
Aatje twee dagen niet gereden maar de komende week ga ik het wel elke dag proberen (zij krijgt gewoon eens voorrang op alles)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:39

Kando die had of een verrekking of een ontsteking en Pasha die heeft een wond hoog aan de binnenkant van het achterbeen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:33

JIEHOEEEEEEEEEE ik ben GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* -:) :):)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:08

gefeliciteerd!! voor je opleiding? of voor wat :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:29

Voor mijn opleiding SPH. Ben nu officieel Bachelor of Social Work.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:20

Gefeliciteerd, super goed.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:23

Gefeliciteerd.. Was net ff op de manege.. en ook Monty is kreupel.. Hoe komen ze er toch allemaal aan joh.. zeker onder t werk uit willen komen vanwege t warme weer ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:07

Lijkt wel of dat echt in fases komt.. iedere keer word er eentje kreupel en dan een heleboel ineens...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:58

Het is iedere keer alles tegelijk.

Rowan: Gefeliciteerd!

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:41

Gefliciteerd met je verjaardag Rowan! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:43

Dankjullie :) voel me niet echt jarig door men oma die in het ziekenhuis ligt.. daarom rijd ik vanavond ook maar gewoon wedstrijd :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:05

Gefeliciteerd.

Sterkte met je oma en succes vanavond

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:16

Gefeliciteerd Rowan *\o/* !
Suc6 op wedstrijd vanaaf en beterschap voor je oma.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:53

Nou ook nog maar een dagverslag dan want het was een beetje druk de laatste daagjes.
We waren lekker met de bus naar de manege gegaan en daar aangekomen eerst de paardjes met een lekke band geholpen en gekeken naar Liek die Kas ging stappen. Daarna was de lijst ingevuld dus toen maar even gespiekt....hij stond niet op Ungaro-hoogte op de gescheven lijst dus maar eens de hele lijst afgegaan. Bleek ik op Sultana te zitten. Nou ook leuk natuurlijk, die had ik nog niet uitgeprobeerd. Na nog even springen gekeken te hebben bleek dat bij de les van 11 uur, waar ze ook al meeliep, dat ze weer gevoelig liep op die vervelende singelwondjes. Dus die mocht terug naar stal en dat meisje reed dan op Hidalgo mee om 12 uur. Ik ging samen met M op zoek naar de lijst om een nieuw paard uit te kiezen. vHelaas was alleen Patou in de aanbieding, dus ja...dat was snel gekozen. Die dus maar een uitgebreide massage en poetsbeurt gegeven. Pas toen ik mijn zadel ging halen kwam ik een jongen tegen die vanwege de vakantie naar onze les geschoven was. Toch maar even gevraagd wie hij leuker vond: Patou of Paris (daar zat hij op).En het maakte hem niks uit :wow: ...Nou dat was dus een snelle deal.
Snel Paris gepoetst en op naar de bak. Na het opstappen bleek echter dat hij heeel erg stijf was en ook niet erg fijn in zijn mond. Ik loop momenteel met schouderklachten en had er veel last van. Het was erg veel werk om dat stijve lijf in enige vorm van buiging te krijgen, laat staan om hem los te laten laten (handig NL ;) ) terwijl ikzelf niet goed kon ontspannen. Nam hem daarom opzich ook niks kwalijk, maar hij wilde gewoon op geen enkel vlak meewerken, en dát was echt gruwelijk irritant. Helaas dus niet veel kunnen doen want Paris had allang door dat ik niet 100% was en ging alleen nog maar meer tegenwerken.
Hopelijk as zaterdag op een wat losser paardje met wat kleinere of vlakkere gangen want het is niet leuk om met zoveel pijn te rijden. Ik kan natuurlijk ook niet gaan rijden, maar ik had er de vorige weken weinig tot geen last van op andere paarden, dus hopelijk heb ik zaterdag geluk met de indeling.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:54

Wel balen dat je niet op Sultana kon, hopelijk komt er een volgende keer dat je die kans wel krijgt.

Vandaag had ik mijn diploma uitreiking, dus ben nu echt in het bezit van mijn diploma. :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:43

Want sultana loopt de halve tijd niet mee omdat ze doorgereden word op de singel toch?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:43

Ze is er gewoon erg gevoelig op. Dan lijkt het weer even goed te gaan na een tijdje rust maar dan heeft ze toch weer wondjes, en dat terwijl ze een dik bontje om de singel heen heeft. Misschien dat er een andere oplossing is waardoor ze er geen last meer van heeft dat het iedere keer open gaat, want het is een vervelende plaats natuurlijk.

Vandaag trouwens nog de pony van een vriendin (flutterby op bokt) uitgeprobeerd in de privépony-modus. Ik had er als eens op door de bossen gecrosst. Maar nu ze Sunny na 7 jaar verzorgen gekocht heeft moet Sun toch echt af en toe (naast springlessen) ook aan de dressuur in de binnenbak.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XVS7N7D6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DQ8BE6EP.jpg

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:03

Zal nog even een verlaat verslag plaatsen. Wilde het gister al doen maar toen kwam ik niet op bokt.
Zaterdag naar de manege gebracht, dus dat was wel lekker.
Ik mocht weer op Windemere.
Voor de les eerst boven in de kantine gezeten met de kleine en lekker kletsen met lesgenootjes.
Aangezien Windemere om 10 uur ook gelopen had, had ik niet zoveel poetswerk, dus wat later pas gaan poetsen en zadelen.
In de bak er op gesprongen en los gaan stappen.
Het ging eigenlijk een beetje hetzelfde als vorige week. Zo nu en dan nog wat sprintjes met het hoofd omhoog, maar het wordt al wat minder.
Op een gegeven moment reed ik rechtsom de hoek van de kleine bak in. En ik was mijn linker beugel al kwijt en mee springt Windemere vol naar rechts, dus zo was ik twee beugels kwijt en kon ik ternauwernood blijven hangen.
Na de les paard afgezadeld en daarna gaan eten omdat we al snel naar huis gingen omdat ik 's avonds een feest had en daar nog wat dingen voor klaar gezet moesten worden.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:17

Vannuit Wageningen ook weer een verslag. Zaterdag werd ik luxe opgehaald dus dat werd ook mooi een uurtje langer slapen. Op stal aangekomen de kids van M mee op sleeptouw naar boven genomen. Op de lijst was ik weer ingedeeld op Ungaro en die had zijn trensje weer in sinds een week, dus wilde wel eens uitproberen of daar een verschil in te bemerken was. Eerst met de kids aan de slag, gekaart met de oudste en heel veel gelachen met de jarige kleine. Daarna even Tornado gezadeld voor C, dan kon ze haar les mooi mee naar buiten nemen. Maar die kleintjes waren nog geen 5 minuten weg, of er viel me toch een partij regen uit de lucht. Dus die waren al snel weer terug. Paard afgezadeld en daarna naar Ungaro gegaan. Die was helemaal niet vies, dus even een harde borstel erover en klaar was hij. Eerst nog evend e les gekeken en daarna gaan zadelen. Met losrijden bleek dat er voor mij een duidelijk verschil was met het bit óf hij moet gewoon geen zin gehad hebben. Mijn hemel, ik heb zó moeten rijden om rechtsom nog een beetje redelijk rond te komen. Geen buiging, geen stelling er was echt niks mee te beginnen. Linksom ging het redelijk zolang ik maar niet teveel vroeg. Hij probeerde zich er vaak van voor uit te wurmen en de aanleuning, die normaal altijd zo lekker licht, stil en soepel is, was om te huilen.
Maarja stug doorgereden ookal werd ik er flink wanhopig van want ik begon flink aan mezelf te twijfelen doordat Ungaro zo stug bleef en er ook niet vrolijker op werd.
Helaas werd het er echt niet beter op dus na 45 minuten stond ook mijn gezicht op standje teleurgesteld en gefrustreerd maarja niks aan te doen. Paard lekker uitgestapt en naar stal gebracht. Boven gelijk gaan eten want we gingen nog meehelpen met de voorbereidingen voor het feest. Dus uiteindelijk ook vroeg naar huis gegaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:49

Heb ik weer, een heel stuk getikt en weer klapt bokt eruit.
Balen zeg, ga het niet overdoen.

Heb wel een vraagje, hoe is het nu met Kandou lees net van de eigenaresse op hyves dat het toch niet goed gaat. Kreeg het idee dat de blessure best meeviel op de manege.
Maar van haar begrijp ik het anders.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:20

Heb ik ook gelezen amarie.. Maar de vorige keer had ze het ook al over de slacht en toen was t maar een 'kneuzing'. Dus ben idd ook wel benieuwd

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:42

Ik weet eigenlijk niet hoe het er op dit moment mee staat. Afgelopen zaterdag heeft de stalhulp M. voor de paarden die stilstaan gezorgd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:38

Kando liep gister gewoon in de les.. Niks mee aan de hand hoor

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:52

In dat geval zal het denk ik wel weer beter gaan met Kando. Voor mij morgen geen ouderwetse zaterdag want ik moet werken. Deze week sla ik een keer over omdat ik geen tijd heb. Volgende week ook niet op zaterdag, maar dan op vrijdag.
Voor iedereen die er morgen wel is veel plezier en ik verwacht natuurlijk wel mooie verslagen. *D