Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:14

He Annet, wat een leuk paardje is hij aan het worden zeg. Meer spieren of beeld ik me dta in? Oke, hij leek hel rustig in het filmpje. Soms bijna of je hem moest dragen over de hindernis. Tweede ronde ging mijns inziens beter.
Ik denk ook altijd met springles dat ik kei hard ga maar dan zegt mijn instructeur: als ik blaas dan ga je achteruit! Als je er naar kijkt het vaak langzamer dan wanneer je erop zit.
@ Juut: waarom kun jij niet springen met Ascot dan?

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:31

Marie, hij was erg gespannen en wilde bij de dubbels steeds in de remmen, vandaar dat het er inderdaad uitziet of ik hem over de hindernis draag.
Hij is inderdaad veranderd! Hij is wat boller, meer gespierd, ronder, lichter, voorwaartser, vrolijker enz... enz.. Echt een heel ander paard dan een jaar terug hoor!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:29

De Indianepaardje foto's zijn echt stoer 8-) Zelf rijd ik de tweedaagse in principe niet (kan de route dromen!), maar mocht je willen gaan en geen mederuiter kunnen vinden kan je seintje geven.

@ Marieke; ik heb geen hindernismateriaal, en vaste hindernissen zoals omgevallen bomen durf ik niet bijster hoog te springen ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

Judith is het bij die tweedaagse heel erg druk? Rijden er veel paarden mee?
Ik heb namelijk nogal wat moeite om te zorgen dat Vies niet vooraan in een groep wil rijden en als er veel ruiters en menners mee zullen doen haak ik sowieso af. Vies zal dan teveel een stuiterbal zijn.

Ik heb mijn agenda ook geraadpleegd en ik heb de zondag wedstrijd, maar dat is nog te veranderen natuurlijk. Eventjes nog goed overnadenken.

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:46

Hey misschien ga ik zelfs wel meedoen met de rit!
Hoewel ik het gebied daar ook al wel op mijn duimpje ken (en dat terwijl ik 2 en half uur verderop woon:P) haha

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:42

@ Anne; er doen vast weer de nodige mensen mee, ja, maar je mag gewoon zelf starten. In kleine groepjes of zelfs alleen. wat je kan doen is heel vroeg, of heel laat starten. Ik ben met Ascot iedere keer heel vroeg gestart omdat hij net zo'n stuiterbal is; telkens was ik al halverwege voordat ik eens werd ingehaald. En dan had ik heel veel gestapt!
Het grote aantal dat inhaalt valt dus nog wel mee, ik had meer moeite met de manier waarop sommigen inhaalden (vol gas...) Ik zat toen bij een groepje met rustige paarden, en daar wilde Ascot gelukkig ook wel bij blijven, dat scheelde weer. Er is toen door de organisatie ook wel opmerkingen over gemaakt.

@ Defny; kom je er nog steeds regelmatig dan? Bereid je anders maar voor op grote veranderingen

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:28

Nou regelmatig niet maar zo af en toe wel jah ...
Bovendien volg ik alles via Femke Sanne Monique Roy Serina en Ralph dus blijf ik goed op de hoogte:D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:38

Wat voor grote veranderingen zijn er op komst dan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:50

Bijvoorbeeld dat er in het Afferdense bos enorm gekapt is. En dat de helft van wat niet gekapt is achter hekjes staat. En dat het ruiterpad oersaai is geworden in dit bos. Veranderingen hebben dus al plaats gevonden. Al een paar jaar, maar ik mis het oude bos nog steeds.
Gelukkig gaat 1 dag van de tweedaagse richting Welse hut, is nog gewoon normaal bos.

Veearst is vandaag weer bij Ascot geweest. Afgelopen maand had hij telkens na een week paar dagen koorts, liet ook z'n brok liggen. J. was al begonnen met juichen omdat Ascot nu 1 1/2 week koorts vrij was, stond ie vanochtend weer met 39.9 Er word nou toch maar bloedonderzoek gedaan, ben benieuwd.

@ Marieke; er is weer eens post voor je. Deze keer van dierenarts of huisarts.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:31

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:12

Kan het niet helemaal goed zien maar is dat Miriam? Leuk dat Black Jack nu eigen paardje is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:16

Jaaa ik dacht idd ook aan Miriam, ik kon alleen niet op haar naam komen.
Meisje heeft bij ons op de manege gereden en heeft nu Black Jack gekocht om gewoon lekker rustig bezig te zijn met paarden. Ze rijdt er gewoon rustige buitenritjes mee wat ik heb begrepen. Erg leuk voor zo'n paard dus!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:23

Dat kan met Black Jack prima :j Is ook een wat ouder paard geloof ik (tenminste die stond er al toen ik daar als 13 jarige reed en dat is al eventjes geleden aangezien ik nu 28 ben)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:22

Hij was inderdaad aan een wat rustiger leventje toe, leuk voor beiden :D

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:45

Die veranderingen kan ik allemaal al dromen, en inderdaad het is veel minder leuk geworden!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:51

Vorig weekend stond Ascot weer met 39.9 koorts, dus is de dierenarts weer langs geweest. Deze keer is er ook bloedonderzoek gedaan. Blijkt beestje last te hebben van een tekenbeet...ja, ook paarden kunnen dus ziek worden van teken, en ja, ze kunnen ook véél later als de beet symptomen laten zien. Nou ja, bij een volgende koortsstuip gaat Ascot antibioticakuur krijgen. Lijkt nu niet nodig; hij had vorige week ook antibiotica gekregen en een spuit om de lever te ondersteunen, en is nu weer zijn eigen gestoorde zelf :+

@ Marieke; je hebt inmiddels twee keer post... Al weer wat beter na je hek-avontuur? (Zit het hek er nog in, of is ie ritueel gesloopt :P ?)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:09

Snap er echt niets van. Kom post halen. Gooi maar weer in de brievenbus.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:47

Is post die je inmiddels al opgehaald had ;)

Ik denk dat ik nu wel voorzichtig mag beginnen met juichen; Ascot is al dikke twee weken niet meer ziek geweest! We zijn ook weer goed op weg met conditie op te bouwen *\o/*
Wat bij Mirthe het probleem niet is; die heeft juist meer conditie als goed is voor dr. Omdat ze jong is heb ik nooit langer als 3 kwatier gereden met dr. Nu hadden eigenaar en ik tijd, en Mirthe was vrolijk genoeg. Anderhalf uur weg geweest, daarbij een stuk flink door laten galloperen, en er nog tussenuit willen gaan bij thuiskomst... %)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:59

Vanochtend is adoptiezus van Ascot op een rotmanier aann dr einde gekomen...
om 2 uur s'nachts hebben ze daar een auto hard weg horen rijden, paarden waren hard aan het rennen en beide waakhonden echt boos aan het blaffen. Zowel M als W hebben buiten gekeken, maar niets gezien. Om 5 uur vanochtend belde een chauffeur van een melkwagen aan bij M en J; dr lag een paard op de weg, hij dacht dat het dood was. J naar buiten, W was er inmiddels ook; lag Esmé half in de berm met haar hoofd op de weg. Ze ademde moeilijk, en dat was dan gelijk het enige teken van leven. Eigenaars van Esmé gebeld, dierenarts ook gebeld. Dierenarts was er eerder, en hij had het vrij snel gevonden; gebroken rug. Hij heeft niet eens meer op de eigenaars gewacht, maar Esmé meteen in laten slapen. Arm peerd had ook al lang genoeg liggen creperen ;(
Het vermoeden is dat ze geschrokken was van de auto, en op een of andere lompe manier gevallen is. Weiland ligt iets hoger als de weg, bovendraad van het weiland stond normaal strak, alleen het onderdraad hing slap. Heel raar.
De 3 weigenoten hebben al die tijd aan de draad gestaan, pas tegen 11 uur liepen ze het weiland weer in. Ook Ascot is afscheid gaan nemen; ik moest langs afgedekt peerdje; normaal wijkt Ascot helemaal uit voor dode dieren. Nu draaide hij zelf naar het zeil toe, heeft in de berm en op straat staan ruiken waar Esmé gelegen had, zelfs bij het zeil. Vervolgens liep hij heel rustig weer mee het bos in. Zelfs als paarden geen weigenootjes zijn kunnen ze blijkbaar behoefte hebben aan afscheid.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:29

Zielig...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:31

Dat is zielig zeg....wat erg dat ze zo lang heeft moeten liggen daar in de berm. Gatsie, het zal je paard maar zijn.
Ben natuurlijk post weer eens vergeten. Kom em echt ophalen hoor. Laat maar liggen in bus. Ga morgen proberen niet te vergeten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:51

Marieke, die post heb je al opgehaald... ;)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:51

dat verklaart het...kon me ook echt niet bedenken wat dat zou kunnen zijn

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:53

* schopt topic maar weer eens omhoog*
Ik ga springcursus doen op de manege! *\o/*
@ Anke; laatst weer met Beb gesprongen en voor het eerst in beheerste galop naar de hindernis kunnen rijden :D Totdat de lat wat hoger lag, toen was het normale gasgeverij :+
(uitleg voor degenen die Beb niet kennen; type KNOL en fanatieke springster. Probeer haar niet op de teugel af te remmen, want hoe meer je dat doet hoe harder ze gaat. Maar ondanks dat 'out of control' gebeuren springt en komt ze altijd goed uit 8-))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:59

Zo dit topic leeft ook nog.
Judith veel plezier met je springcursus. Ik heb sinds gisteren ook een nieuw verzorgmeisje voor Red Bull. Was eigenlijk helemaal niet meer op zoek, maar nu ik niet zo fanantiek meer kan rijden met mijn knieën en ook nog een Ulvy te doen heb zag ik RB groeien. Het is een ontzettend lief kind dus ze mag het van mij proberen. Ze heeft gisteren al proefritje op RB gemaakt en dat ging heel goed. Ze rijdt ook bij Bergemo op zaterdag.