Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:37

wat je zegt lous klopt helemaaal. Wij hadden ook wat meiden in de klas die op concour gingen enzo maar de ptc paarden niet konden rijden(geen gelul paard in de krul). En een desire of twister is ook echt stugger dan een aantal manege en ptcpaarden(ook net manege paarden) die ik ken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:38

Marlous1991 schreef:
"Manegeruiters rijden beter" van Afke Teunen ;)

En ik vind dat je ook een manegepaard prima van achter naar voor kunt rijden, of iig dat dat je doel is. Dat is namelijk bij elk paard altijd je doel vind ik. Je paard fijn actief, de motor achter aan, en netjes over de rug in een ontspannen aanleuning. Als je je paard op alleen druk naar beneden rijd ben je niet goed bezig want dan trek je m in de krul en rij je hem niet met je been naar je hand toe. En bij ons op de manege zijn er zeker ZAT paarden die je goed van achter naar voor moet rijden om ze fijn in de aanleuning te krijgen.
Tuurlijk kan je van een privepaard heeel veel leren! En uiteindelijk kom je daar waarschijnlijk ook verder mee..

Maar ik heb ook zat privepaarden gereden die helemaal niet zo soepel en fijn waren en nog stijfer dan menig manegepaard xD

Dus zoals Steph al zei; allebei heeft ze voor en tegens ;)

met op druk bedoel ik van achter naar voor en voor tegenhouden zodat die ontspannen en over zen rug gaat lopen
bij manegepaarden zijn de meeste mensen bezig dat bit te blijven bewegen ..
ik wil leren gewoon van achter naar voor, voor tegenhouden en dan binnenhand zegmaar
beetje stelling vragen enzo inbuigen naar ontspanning
maar niet op manegepaard zodat je de heletijd dat bit heen en weer aan het raggen ben zoals veel ruiters doen
(en ho ik zeg niet dat ik dit doe... voordat ik dat krijg haha)
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 21-08-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:38

advertenties heb k vaker gedaan, werkt niet..
en ze willen allemaal 100 euro per maand hier in de buurt..

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:39

ja idd, kijk naar faron! toen ik met r begon kon ze niet eens een normale volte lopen rechtsom, whaha en was echt niet soepel (nogsteeds niet, maar wel beter :P)

en helemaal op druk rijden vind ik idd ook niet echt......
je moet een paard vragen om naar beneden te gaan, niet dwingen. door druk van voren en dan rijden heeft hij geen keus en zal hij ook niet echt ontspannen gaan lopen..
je vraagt en ontspant zodat je paard dat ook kan.
maarja zooo veel makkelijker gezegt dan gedaan :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:41

nouja je kan t altijd proberen :)
en ik heb ook gewoon in mn advertentie gezet dat ik geen bijdrage kon leveren in de kosten enzo.
en het eerste wat ik hoorde toen er iemand reageerde was dat hij het zo fijn vond dat ik gewoon eerlijk zei dat ik niet extreem goed kan rijden, en graag wil leren enzo

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:41

Ik zag het van de week nog op mn manege; kindje zat echt mega te zagen en zegt tegen de instructrice; kijkt hij loopt aan de teugel! Die zei toen ook; weet je eigenlijk wel wat aan de teugel lopen is? Toen was ze mooi stil, want dat wist ze dus eigenlijk niet, ze wilde m gewoon in de krul hebben. 'T was echt zielig om te zien!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:41

Marlous1991 schreef:
"Manegeruiters rijden beter" van Afke Teunen ;)

En ik vind dat je ook een manegepaard prima van achter naar voor kunt rijden, of iig dat dat je doel is. Dat is namelijk bij elk paard altijd je doel vind ik. Je paard fijn actief, de motor achter aan, en netjes over de rug in een ontspannen aanleuning. Als je je paard op alleen druk naar beneden rijd ben je niet goed bezig want dan trek je m in de krul en rij je hem niet met je been naar je hand toe. En bij ons op de manege zijn er zeker ZAT paarden die je goed van achter naar voor moet rijden om ze fijn in de aanleuning te krijgen.
Tuurlijk kan je van een privepaard heeel veel leren! En uiteindelijk kom je daar waarschijnlijk ook verder mee..

Maar ik heb ook zat privepaarden gereden die helemaal niet zo soepel en fijn waren en nog stijfer dan menig manegepaard xD

Dus zoals Steph al zei; allebei heeft ze voor en tegens ;)

Compleet mee eens! Bij ons op de manege zijn er echt genoeg paarden die je juist van achter naar voor moet rijden want anders doen ze het niet hoor :P Kijk naar Dixie, die is in principe licht in de aanleuning, wel scheef waardoor ze links vasthoud, maar als je die niet van achter naar voor rijd en wel gewoon druk op de teugels heb dan doet ze het niet hoor :P Alleen op druk rijden is dus niet goed.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:43

Ik denk dat je gewoon het meest leert door veel verschillende paarden te rijden. Of het nou manege prive paarden zijn. Elk paard is anders en heeft ook een andere aanpak nodig, dat moet je gaan voelen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:43

ik zag er vandaag ook weer een paar bij het losrijden..
ging ze helemaal achterin ver weg van de rest losrijden. zaag zaag zaag, en ja toen ze weer bij de rest ging rijden liep ie idd "mooi" aan de teugel want hij durfde niet meer omhoog (zo zag het er uit iedergeval)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:44

mariekeoo schreef:
Jeetje wat had ij hem poedersuiker lopen

Wat aardig zeg, 8)7

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:44

:x ... ik zeg even niets

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:45

miejmoon schreef:
Ik denk dat je gewoon het meest leert door veel verschillende paarden te rijden. Of het nou manege prive paarden zijn. Elk paard is anders en heeft ook een andere aanpak nodig, dat moet je gaan voelen.

Idd. Ik heb op het ptc ook echt beter leren rijden! Maar dat komt ook omdat Egbert en Jaqueline zo goed les geven!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:46

Britt_Sisi schreef:

Op mij reactie of...?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:46

Britt_Sisi schreef:

Hoezo?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:47

oh ik weet niet watvoor raars ik vandaag heb gedaan, maar ik heb last van mn nek!!! auw..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:47

kim345 schreef:
Britt_Sisi schreef:

Op mij reactie of...?

nee
denk dat marieke ik bedoelt hoor met ij de k zit naast de J

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:48

Ja idd ik bedoelde mezelf

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:49

Ik rijd dan altijd op smurf maar zo goed kan ik niet rijden en heb nog steeds moeite met de aanleuning.
Smurf is wel actief en zo maar ik vind het gewoon onwijs moeilijk.
En zelf kijkt ze het liefst naar de sterren vandaar dat ik nu ook met slof les heb om toch haar een beetje naarbeneden te laten lopen... Maarja we vinden het wel leuk een uurtje lessen in de week en een beetje aanprutsen. De rest rijden we toch lekker buiten door de bossen!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:49

haha ja ik dacht eerst dat ze jij (ik dus) bedoelde, maar volgens mij moest t ik(marieke) zijn xD

dat maakte ik iedergeval op uit haar reacties erna xD

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:49

Nouu ik heb vandaag idd ook RARE dingen gezien! ten eerste was er een paard uitgebroken! die liep met alleen de teugel over ze hals door de baan(ja hij was de buitenbak in gerend)
En na de proeven van 1 meisje ging n ander meisje op dat paard zitten, met spijkerbroek, open schoenen cap los en die begon me te trekken!! Jeutje!! Toen is organisatie ook dr naartoe gegaan van; kom jij dr maar even snel af! met losse cap en zonder fatsoenlijke schoenen word niet gereden.. dus dat mens "tis toch mijn paard!" "Ja maar ons terrein dus onze verantwoording" nouja toen was ze ondertussen al van dat paard af. Maar was echt zielig!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:50

Oke sorry ik denk al wat een rare reactie ineens?
Maar nam aan dat ij voor jij stond ipv ik.. :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:51

haha ik ben absoluut geen echte dressuur ruiter ofzo, maar vind het wel fijn als ik faron lekker ontspannen en een beetje netjes kan laten lopen.
want een spring ster zal ze nu toch wel niet meer worden x'D
maar lekker veel buitenrijden of endurance lijkt me wel echt leuk voor haar.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:53

hmm ik hou wel van dressuuren (A) haha

Heb ook echt weer zin in de proefjes van 11 september bij ons!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:55

Ik vind springen leuker

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:56

Ik vind er om eerlijk te zijn geen zak aan :o
Maar dat kwam ook omdat ik de lessen minder leuk vond, en nu vind ik de lessen wel leuk, soms oefenen we ook eens schouderbinnenwaarts, dan weer iets anders. Niet dat het allemaal lukt en als het lukt is maar een klein stukje maar toch grappig om eens te proberen.
Een keer crossles lijkt me ook heeeel gaaf met smurf, volgens mij is dat wel wat voor der.
Tenminste met de dagtocht cross was heel leuk, henk gaf zelfs een comlimentje dat ze leuk sprong!! :D