Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:58

Ik had toen al zoiets, ik hoef niet perse 3 weken op zelfde paard, als ik proefje maar mag oefenen en een keer erop mag dan vind ik het wel best. Nou als Adje weer zo populair is moet je er toch op kunnen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:59

Ik vind het geen straf hoor, om een paar keer achter elkaar op Adje te rijden :D!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:29

Milou de Adje addict haha, zal wel goedkomen toch! 11.5 KM dat is wel heeeel ver hoor!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:38

Haflingers zijn gewoon verslavend!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:39

Zal vast weer niemand opgaan en pony kan ook heus wel twee proefjes lopen :+

11,5 km is wel een takke eind ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:49

Ach, als Guus en Ronnie zo ongeveer alle proefjes mogen lopen, dan kan Adje er inderdaad ook wel 2!

E het is ver ja, maar wil het nog verder gaan uitbouwen! Wil in september de dam tot damloop doen, 16,4km. Zou mogelijk best eens naar Noordwijkerhout kunnen lopen tegen die tijd.....ware het niet dat ik dan nog op de een of andere manier terug moet komen, haha! (En moet even kijken hoe het zit met stoplichten en oversteekplaatsen.....als ik moet stoppen met rennen, dan kom ik niet mee op gang....)
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 11-03-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:55

Dat is wel minder ja. stoplichten en oversteken. Ik vind het echt knap dat je het volhoudt zo'n afstand.
En inderdaad, Adje moet toch ook werken voor zijn eten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:58

Denk dat de afstand vandaag wel groter was geweest als ik ergens nog had omgelopen......maar eenmaal bij de flat kon ik me er niet toe zetten om het tot 12km vol te maken......stom eigenlijk hè? Dat dan op zo'n afstand 600m niet meer wil/lukt/gaat.... -O-
Ach, volgende keer weer wat meer meters!

En idd, eigenwijze Adje moet zeker werken voor zijn eten....haha! Heeft ie tenminste recht om z'n stal en voerbak in te duiken!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:33

Hahaha.

Nou of het nu 11,4 of 12 is, het is toch allebei onwijs goed!
En anders joggen op de plaats als je moet oversteken of werkt dat ook niet?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:33

Zo, als een oud wijf uit bed gestrompeld.........hahaha!
Enne, sas, joggen op de plaats zou wel kunnen, maar weet niet hoe mij dat bevalt. Het liefst blijf ik toch continu voorwaarts bewegen.....kortom, ik moet eens op zoek naar mogelijkheden, haha!

Antoinette, :(:) voor vandaag.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:56

Dankje Milou, ik voel me echt een beetje naar vandaag |(

Adje heeft toch niet zo'n grote fanclub? Je rijdt er toch best vaak op? Wel lekker!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:28

antoinetje schreef:
Dankje Milou, ik voel me echt een beetje naar vandaag |(

Adje heeft toch niet zo'n grote fanclub? Je rijdt er toch best vaak op? Wel lekker!

Ja, het gemis zal groot zijn en zeker op dit soort dagen. Nogmaals :(:) !
(Ben je vanavond evt op manege?).

Volgens mij is de fanclub van Adje niet zo groot als de fanclub van Guus en Ronnie op de wedstrijden!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:35

Ja en wat denk je van Tjimme...

Ik weet nog nietof ik naar de manege kom. Gijs heeft les maar ik ben echt zo niet in de stemming. Al zou het wel goed zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:39

Maar tsjimme is wel lastig met proefje volgens mij! Bij de volwassenen was er volgens mij ook maar één ruiter op tsjimme dacht ik (in november).
En snap dat je niet zo in de stemming bent....
Je bent dan wel ook even onder de mensen in een andere omgeving.....
Ik zie wel of je er bent of niet. Vriendinnetje van mij rijdt ook in de eerste les. Heeft vrijdag een proefles gedaan en gaat mogelijk voor vast hier rijden.....even afhankelijk van de les....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:43

Ohh leuk! was er geen plek in jou les?
Tsjimme deed dacht ik een paar keer mee maar dat weet ik niet zeker hoor.. Ik heb het niet geteld.
Ik kijk vanavond wel even wat ik doe :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:44

Genoeg plek in onze les, maar zij kan niet zo laat ivm haar werk....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:00

Antoinette, :(:)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:33

Afbeelding

Een jaar gaat snel. Sterkte Antoinette! Major was echt een geweldig paard!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 07:46

Dat was een mooie dag Wen :-)
Milou hoe was je avontuur op Vamos?

Je vriendinnetje vond het wel best op Arie geloof ik?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:31

Dat was het zeker, ik heb nog steeds een foto van die dag op mijn kamer hangen. Hij is er niet in levende lijve meer, maar nog wel in alle herinneringen.

En Milou dus op Vamos gereden, ging het goed? En mocht je je inschrijven op je grote-kleine-vriendje?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:58

Avontuur op vamos was een klein avontuur. Moesten op een gegeven moment bij elkaar aansluiten en dan 1 voor 1 aandraven. Ik reed achterop en moest vamos echt bij me houden. Vj het aandraven kreeg ik galopsprongen en een bok(je) of enkele, dat weet ik niet meer. Had echter idee dat ik er af ging vliegen, maar ben blijven zitten. Toen gingen we galopperen, maar ik wilde niet, het voelde niet goed. En vorige keer dat het niet goed voelde was met balkjes draven op Tiësto en toen lag ik er naast. Aad boos en moest dan alleen galopperen, vond dat ik niet moest piepen, maar rijden. Linkergalop was eerst en dat ging goed. Rechtergalop met de groep meegedaan en in eerste instantie goede galop, tot hij er na een rondje of 1,5 of 2 uitviel. Daarna werd hij heel sterk en ging superhard draven en elke keer links aangalopperen. Heb toen eerst het tempo naar mijn tempo teruggenomen, terwijl Aad allemaal dingen schreeuwde, maar was er klaar mee. Heb toen nog wel gegaloppeerd, maar elke keer 4 passen ofzo. Bj het stappen zei hij dat ik wat vaker van paard moest wisselen....uhm tja, ik maak de indeling niet, toch?
Na de les nog even naar hem toegegaan, ben namelijk toch wel van mening dat ik niet gauw piep ofzo.....maar ik moet brutaler gaan rijden, me niet laten rondrijden, maar het paard rondrijden.....

Heb me inderdaad mogen inschrijven op Adje en Yvonne heeft bij volgende week en de week voor de wedstrijd Adje bij mijn naam geschreven. Maar denk dat ik daarna zeer weinig op mijn kleine grote vriendje zal rijden.
Irene vond het leuk ja. Gaat toch meedoen met de wedstrijd en rijdt dan mee op ayla.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:25

Klinkt als zo'n les dat je denkt... Mwah! Vergeet niet dat je voor je plezier rijdt hè! Je hoeft heus niet op alle paarden te kunnen rijden, als je het maar leuk hebt :)

In elk geval weer twee weken op Adje *\o/*
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 13-03-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:25

He getver Milou dat is echt niet leuk zeg! :(:)
Als je het niet durft piep je niet hoor, gewoon eerlijk zijn en je niet laten kennen!
Vamos is echt niet de makkelijkste met galop hij loopt op donderdag ook altijd mee en galop is altijd een probleem dus het ligt niet aan jou!
De komende in ieder geval lekker op Adje petatje! Heb je iets om naar uit te kijken!

Tof dat Irene ook mee gaat doen :-) ik ben benieuwd op wie ik morgen mag!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:34

Nou, kennelijk piepte ik wel volgens Aad, want vamos is een makkelijk en braaf paard. Toen ik hem confronteerde met het feit dat vorige keer iets niet goed voelde en ik er uiteindelijk naast was beland, kreeg ik niet echt reactie.
Ook moest ik hem aan de teugel rijden, want dat kan hij zo goed....uh, tja, beetje uitleg en tips fijn, want ik kreeg het niet voor elkaar.........
En ja, ik rij idd voor mijn plezier, maar was er gisteravond echt klaar mee! Moesten doorzittend recht over de middellijn.....ik hupste alle kanten op en leek me ook niet zo fijn voor vamos (merkte in de stal al dat hij gevoelig is op rug en flanken), dus was ik gaan lichtrijden (en was niet de enige die niet doorzat), maar kreeg dus ook Aad over me heen. Doorzittend heb je meer contact met je paard en kan je beter voelen wat hij/zij doet.....tja, als je in het zadel blijft zitten wel, als ik alle kanten op hups, dan heb ik toch echt lichtrijdend meer controle.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:45

Jammer Milou, gelukkig nu lekker paar weken op Adje! Geniet ervan.
En je hebt meer contact met doorzitten als je inderdaad goed zit en niet als je alleen maar je best doet om erop te blijven zitten. Wel balen dat Aad zo 'streng' was voor je. Paardrijden moet inderdaad leuk blijven. Als je paard maar onder controle kan houden en anders moet ie uitleggen hoe dat moet.