Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Re: Wij zijn geen watjes, wij zijn de VELDT Schatjes: Part 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:59

Gisteren is Erik nog met casper naar de dierenarts geweest. Hij was steeds aan het piepen, wilde z'n poot niet op tillen bij het plassen. Wij konden niet precies ontdekken waar het vandaan kwam. De dierenarts eigenlijk ook niet, ze had wel het idee dat het uit z'n bekken of rechter poot kwam. Bij een 1e aanraking op een bepaalde plek piepte hij enorm en bij de 2e aanraking helemaal niet meer. Vreemd wel. Hij heeft pijnstiller mee gekregen. Als het maandag niet over is moeten er foto's gemaakt worden. Hij heeft ook vreselijk veel las van de warmte, is heel erg aan het hijgen, het water loopt van z'n tong en tussen de kussentjes van z'n voeten is het helemaal nat. Ik weet dat het honden via tong en poten hun warmte kwijt raken, maar dit heb ik nog nooit eerder bij hem gezien. Ben hem nu aan het kortwieken met de tondeuse en flink aan het borsten. Hij is gelukkig niet meer aan het piepen, dus de pijnstiller doen hun werk.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:21

ATE schreef:
winnitou schreef:
Nou ben ik er weer even gaan ze allemaal slapen, gezellig hoor. ga jullie voorbeeld dan zo ook maar volgen.

kom dan ook op een vroeger tijdstip Haha! Haha!

had geen eerdere verbinding i.v.m met storing door weersomstandigheden. Terwijl we hier op de camping alleen maar wat regen hadden. (het weer is hier echt beter dan bij jullie in de Zaanstreek)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:25

LIQUITA schreef:
Gisteren is Erik nog met casper naar de dierenarts geweest. Hij was steeds aan het piepen, wilde z'n poot niet op tillen bij het plassen. Wij konden niet precies ontdekken waar het vandaan kwam. De dierenarts eigenlijk ook niet, ze had wel het idee dat het uit z'n bekken of rechter poot kwam. Bij een 1e aanraking op een bepaalde plek piepte hij enorm en bij de 2e aanraking helemaal niet meer. Vreemd wel. Hij heeft pijnstiller mee gekregen. Als het maandag niet over is moeten er foto's gemaakt worden. Hij heeft ook vreselijk veel las van de warmte, is heel erg aan het hijgen, het water loopt van z'n tong en tussen de kussentjes van z'n voeten is het helemaal nat. Ik weet dat het honden via tong en poten hun warmte kwijt raken, maar dit heb ik nog nooit eerder bij hem gezien. Ben hem nu aan het kortwieken met de tondeuse en flink aan het borsten. Hij is gelukkig niet meer aan het piepen, dus de pijnstiller doen hun werk.

Wat vervelend voor Casper en jullie zeg. Vooral ook omdat je niet weet wat er aan de hand is. Kon je de honden taal maar verstaan. Sterkte ermee!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:29

Nou ben ik er op een keer vroeg is er verder niemand. Ik zit lekker voor de caravan te genieten van het mooie weer. Rowan zit in een badje met de bootjes van playmobiel. (met de buurkinderen). Kind heeft het naar zijn zin dus moeders ook.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:36

Wat vervelend voor Casper. Benieuwd wat die nou heeft.
Wel fijn dat je hem lekker kunt borsten hé?! Tong uitsteken

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:37

Hoi Anke, heb je het lekker op de camping?
Wij zijn heerlijk wezen fietsen vanmiddag, het weer is hier ook geweldig hoor. (zo ver zitten we nou ook weer niet bij elkaar vandaan)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:16

Hier een berichtje van Petra. Zit gezellig bij Johanna, hebben lekker gegeten....en!!!! het is nog steeds mooi weer. Ik ga weer Doei!

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:07

Ik was gisteren een dag naar de NK mennen. Het was er bloedheet maar we hebben het gelukkig de hele dag droog gehouden. Cool Cool Cool Cool
(van buiten dan) Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Volgende maand zijn de WK in Beesd. Ga er dan ook heen, maar het is te hopen dat het iets minder warm is.

Hoop dat alles goed komt met Casper. Altijd vervelend als je niet wat het is..... Is hij nergens in gestapt of zoiets???????

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:43

Het lijkt nu beter te gaan met Casper, hij heeft niet meer gepiept en is weer een stuk vrolijker Haha! . Volgens mij was hij gewoon bevangen door de hitte ofzo Verward

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:46

Jo...zit je nog lekker na te genieten voor je kampvuurtje? Het was weer super gezellig Ja

Tot morgen Kusje

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:38

nee vuurtje is uit hahahah ik ga zo lekker mijn bed opzoeken

ATE

vond het ook weer erg gezellie vanavond

ATE

komen jullie snel weer houtjes stoken ???

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:39

LIQUITA schreef:
Het lijkt nu beter te gaan met Casper, hij heeft niet meer gepiept en is weer een stuk vrolijker Haha! . Volgens mij was hij gewoon bevangen door de hitte ofzo Verward

gelukkig Haha!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:39

werkse liquita morgen

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:41

LIQUITA schreef:

Gelukkig gaat het weer beter met Casper, maar toch is het raar als hij door de warmte bevangen zou zijn geweest dat hij piepte bij één speciale plek.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 14:58

Volgens de Dierenarts kon het wel. Bij honden spreek je van oververhitting bij een temperatuur van 40 graden (Casper had een temperatuur van 39,4) en een van de verschijnselen zijn o.a. spierkrampen. Hij piepte niet bij één speciale plek. Hij piepte bij een eerste aanraking en bij een tweede aanraking op dezelfde plek niet meer. Dat was juist het vreemde eraan, daarom kon ze er ook niks van maken. Toen wij thuis een ventilator voor hem hebben neer gezet, en na een flinke 'kappersbeurt' ging het snel beter met hem. Daarom houden we het er maar op dat hij flink last heeft gehad van de warmte. Erik neemt (als het goed is) straks een airco'tje mee naar huis.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:32

Oh, da's wel fijn.
Gelukkig is er niks ernstigs aan de hand.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:12

Johanna waar was je nou? Mavantos stond op je te wachten Nagelbijten / Gniffelen .

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:50

LIQUITA schreef:
Johanna waar was je nou? Mavantos stond op je te wachten Nagelbijten / Gniffelen .

ik had geen idee hoelaat en ben in slaap gevallen op de bank sorry liquita ben vandaag weer druk in de weer geweest met de schutting
de meiden zijn nu bij opa en oma vandaar mijn tukkie Bloos

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 22:20

ATE schreef:
LIQUITA schreef:

ik had geen idee hoelaat en ben in slaap gevallen op de bank sorry liquita ben vandaag weer druk in de weer geweest met de schutting
de meiden zijn nu bij opa en oma vandaar mijn tukkie Bloos

Whahaha...lekker toch, het is je vergeven hoor Knipoog Kusje . Erik was mee dus die heeft Mavantos mee genomen, dus kwam helemaal goed *LOL* .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 22:20

Ga nu m'n bedje opzoeken, morgen vroeg en gezond weer op Doei! .

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:41

LIQUITA schreef:
Ga nu m'n bedje opzoeken, morgen vroeg en gezond weer op Doei! .

ja jij ook gezond weer op en als ik je morgen ff moet helpen bel me dan ff oke Knipoog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:10

smuidra schreef:
Ik was gisteren een dag naar de NK mennen. Het was er bloedheet maar we hebben het gelukkig de hele dag droog gehouden. Cool Cool Cool Cool
(van buiten dan) Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Volgende maand zijn de WK in Beesd. Ga er dan ook heen, maar het is te hopen dat het iets minder warm is.

Hoop dat alles goed komt met Casper. Altijd vervelend als je niet wat het is..... Is hij nergens in gestapt of zoiets???????

Voor beesd moet je wel kaarten kopen. Is niet zoals het NK gratis. zit er ook over te denken om te gaan

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:14

xan schreef:
Ik sluit weer af want mijn tijd zit erop.
Zie jullie allemaal weer volgende week, en ik zal nog ff snel wat flessen Sangria kopen. Want de laatste vakantieweek wordt het toch weer ouderwets gezellig buiten aan de picknik tafel ????
Groeten en tot volgende week.

ik heb hier ook een picknick tafel staan, je mag hier ook wel langskomen met een flesje (ook zonder)