Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:25

De nieuwe manege is 4.3 km fietsen vanaf mijn huisje straks... en bears ongeveer 8 ofzo... ik ga dinsdag naar de nieuwe manege kijken.. gewoon even hoe het eruit ziet etc Lachen ik word gebeld zodra de lease-paarden over zijn, en dan maken we een afspraak om te kijken of er een paardje is wat bij me past Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:28

Oke, ja dat scheelt de helft idd. Succes er maar mee dan!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:39

haha dankjewel Haha! Ik ben echt benieuwd welk paardje het gaat worden Haha! ik zal dinsdag wel even verslag doen van mijn tripje naar wb-stables Tong uitsteken

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:07

RianneH schreef:
@Juul, ik hoorde trouwens dat Wapper al een tijdje kreupel liep.. Meer weet ik ook niet hoor, moet je Judith even vragen.

@Superliesje, het is een beetje moeilijk welke paarden leuk zijn.. Nikita is erg leuk, maar die heeft ontzettend erge stalbenen en mag niet springen. Maar dressuurmatig valt ze weer leuk te rijden. Weet alleen niet of ze nog vrij is.
Dan heb je Dironja, das ook wel een fijn paard, maar eentje die je vooral rustig moet rijden. Aranka komt ook vrij, en die is helemaal leuk, maar daarmee moet het ook klikken. Judith (lupi) leased haar, dus die kan je alles vertellen.
Wapper is idd ook leuk, maar als die nog kreupel is..
Dan heb je BigBen, leuk lief paard, maar dressuurmatig.. Je moet hem niet te veel naar beneden rijden Knipoog Lado leased hem.
Kai wordt geleased door Sence hier, die kan je altijd pb-en. Jasmijn gaat waarschijnlijk weg na december, Choco is ook wel een leuke pony. Maar wordt nu voornamelijk door niet zo ver gevorderden gereden. Double is ook leuk, maar ik ben bang dat je te groot voor hem bent...
En dan zijn we er denk ik doorheen.. Of heb ik er eentje overgeslagen?

Goed, zoals ik al in je Pb zei, de manege verhuisd, en ligt dan ook een behoorlijk stuk buiten Leeuwarden. Het is wel te doen, maar het ligt niet meer in het centrum. Maar goed, waar ga je dinsdag kijken? In Leeuwarden of het nieuwe complex? Want de leasepaarden zijn dan waarschijnlijk nog niet over Knipoog

Er gaan ook een paar paarden weg Lachen.
Ze zoeken nog een leuk plekje voor jasmijn, lou lou, winny? in ieder geval er gaan er weer een paar weg en nikitha daar wordt af en toe wel mee gesprongen maar ze vind het zelf niet echt leuk Knipoog.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:17

Zo, met die benen zou ik niet met mijn paard gaan springen.. Logisch dat ze het niet leuk vindt.. Olifantenbenen noem je het dacht ik.
Goed hoorde idd dat er al een aantal paarden/pony's weg gingen. Dat zijn toch de vooral minst populaire? En komen er ook nieuwe?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:40

Nikita mocht vroeger nooit mee lopen in de les als er gesprongen werd... Ik vind dat niet echt verstandig. Daarom vind ik het leasen dus in bepaalde gevallen geen goed systeem want dan krijg je dus ruiters met minder ervaring&kennis die niet goed met hun paard weten om te gaan waardoor het ten koste van de paarden gaat... geldt niet voor iedereen hoor Knipoog daar mag dan wel beter opgelet worden denk ik...

Wie gaan er nog meer weg dan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:11

Hmm, LouLou gaat, Toledo, Sylvester, Winnie en Jasmijn zijn de paarden waarvan ik weet dat ze weg gaan. Loulou, toledo en sylvester hebben geen leasers meer. Jasmijn na december dacht ik ook niet en winnie is eigenlijk helemaal 'kapot' gereden, die wil niet meer lopen en dat meisje dat haar nog als enigste doet wil na december niet meer doen.
Sylvester en Toledo zullen wel naar een andere manege gaan, maar die komen wel goed terecht, want dat zijn ontzettend brave pony's. Jasmijn zit met haar hormonen enz. maar heeft Pion als vader, dus die zal wel weer fokmerrie worden.
De rest? Hopelijk een mooi plekje Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:32

JuuLePuuL schreef:
Nikita mocht vroeger nooit mee lopen in de les als er gesprongen werd... Ik vind dat niet echt verstandig. Daarom vind ik het leasen dus in bepaalde gevallen geen goed systeem want dan krijg je dus ruiters met minder ervaring&kennis die niet goed met hun paard weten om te gaan waardoor het ten koste van de paarden gaat... geldt niet voor iedereen hoor Knipoog daar mag dan wel beter opgelet worden denk ik...

Wie gaan er nog meer weg dan?

Niet om vervelend te zijn...maar als er met Nikita gesprongen wordt gebeurt dat op het moment juist in de lessen en ze doet het eigenlijk juist steeds beter. Denk dat je de beoordeling van de mogelijkheden van paarden het best aan degene die lesgeeft over kan laten Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:44

@ jamika: Ik heb 15 jaar lang daar rondgelopen en geef zelf ook les, dus heb zelf ook wel wat inzicht Knipoog gaf gewoon mijn mening hoe ik erover denk Lachen

Leuk dat jij met Cindy nu endurance rijdt, keek even in je profiel Knipoog lijkt me zelf ook geweldig!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:16

Maar je loopt er op het moment toch niet rond en weet dus toch niet hoe de situatie nu is behalve van horen zeggen?

Endurance is ook echt super om te doen! Helaas is ze op het moment wat geblesseerd en het hangt er even van af hoe dat zich verder gaat ontwikkelen of we ook verder kunnen met het endurance rijden.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:30

Ja, lijkt mij super om te doen! Rij zelf ook veel buitenritten soms langer dan 3 uur en dat vind ik helemaal geweldig, alleen ik denk dat je dan wel buiten Friesland het moet opzoeken? Jammer dat ze geblesseerd is!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:50

wapper wordt nu trouwens weer gewoon bereden en sylvester blijft volgend jaar nog gewoon hoor..daar zijn nog leasers voor..

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:13

Er is inderdaad niet veel Endurance in Friesland...Er was dit jaar een wedstrijd in Appelscha maar die ging om organisatorische problemen uiteindelijk niet door. Ik heb wedstrijden gereden in Ommen, Onstwedde en op de Veluwe. En Appelscha als trainingsrit.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:28

@ Superliesje: je was wezen kijken toch bij wbstables? Wat vond je van de paarden? Al een idee welke je wil gaan leasen?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:21

JuuLePuuL schreef:
@ Superliesje: je was wezen kijken toch bij wbstables? Wat vond je van de paarden? Al een idee welke je wil gaan leasen?

Nee ik ga vandaag de nieuwe stal bekijken Lachen en ik word gebeld zodra de leasepaarden over zijn.. om te kijken of er wat voor me tussen zit. Ik heb dus nog geeeen idee wie ik zou willen leasen.. aanbevelingen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:24

@Superliesje, het is een beetje moeilijk welke paarden leuk zijn.. Nikita is erg leuk, maar die heeft ontzettend erge stalbenen en mag niet springen. Maar dressuurmatig valt ze weer leuk te rijden. Weet alleen niet of ze nog vrij is.
Dan heb je Dironja, das ook wel een fijn paard, maar eentje die je vooral rustig moet rijden. Aranka komt ook vrij, en die is helemaal leuk, maar daarmee moet het ook klikken. Judith (lupi) leased haar, dus die kan je alles vertellen.
Dan heb je BigBen, leuk lief paard, maar dressuurmatig.. Je moet hem niet te veel naar beneden rijden Lado leased hem.
Kai wordt geleased door Sence hier, die kan je altijd pb-en. Jasmijn gaat waarschijnlijk weg na december, Choco is ook wel een leuke pony. Maar wordt nu voornamelijk door niet zo ver gevorderden gereden. Double is ook leuk, maar ik ben bang dat je te groot voor hem bent...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:43

Dankje voor de info Lachen ik ben heeeel benieuwd Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:37

RianneH schreef:
Dan heb je BigBen, leuk lief paard, maar dressuurmatig.. Je moet hem niet te veel naar beneden rijden Lado leased hem.

Zijn dat alle leasepaarden die ze hebben? Verward

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:40

Euhm... ik geloof het wel. Plus nog drie andere pony's dacht ik..
Anders moet je even op wbstables kijken bij de leasepaarden, daar staat alles. Maar het aanbod is idd niet groot..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:41

De rest zijn allemaal pension-, sport- en handelspaarden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:43

Ja, dat klopt. Dus een manege mag je het niet meer noemen Knipoog Niet dat hij zich adventeerd als manege hoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:44

Ik zou net zeggen: nu snap ik de naamsverandering!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:51

ik ben vandaag op de manege gekeken... ziet er super mooi uit.. maar denk toch niet dat ik er een paard ga leasen. Helaas is de weg ernaartoe volledig onverlicht.. en dus is dat voor mij niet te doen helaas Boos! verder is er eigenlijk ook maar 1 paard waar ik op zou kunnen.. dus erg veel keus had ik ook niet gehad

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:13

Oke, welk paard was dat dan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:02

Ja, ik ben ook erg nieuwschierig welk paard dat was..