Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:44

Nou, begin maar alvast met theorie leren dan Clown
*voelt zich jong Bloos!

Trouwens Fenna, misschien kan je dan ook wel verschillende pony's rijden en niet 1 de hele (eeh, halve) week? Omdat ze toch beweging moeten hebben en er dan nog geen lessen zijn? Maar dat moet je leuk vinden..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:49

ja, denk ook dat het dat wordt hoor Knipoog maar ik merk het wel Ja Kan ook altijd nog op Pietje gaan. Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:53

*LOL* Absoluut! Ja

Bruine, verandert er nog wat aan de indeling van de lessen (nouja, eigenlijk de vrijdagmiddag) na de zomervakantie? Want ik wil wel een keer weer langskomen op vrijdagmiddag (de vorige keer dat ik erop vrijdag was, meivakantie?, was de helft er niet), maar als iedereen naar een andere dag is ofzo, maakt het niet zoveel uit wanneer ik kom natuurlijk Clown

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:58

ha leuk annemarie Haha!
er zal ongetwijfeld het eea veranderen , kinderen die naar de midelbare school gaan enz. ik heb nog geen overleg gehad met janet dus nu op dit moment weet ik nog niks , sorry Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:01

jongens, ik kan weer een beetje met tien vingers typen Nagelbijten / Gniffelen dus ik ga het verslag maken.

Zonder foto's, want daar is iets mee misgegaan...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:04

Neeeeeeee! Foto's weg? Huilen No Cheer

Bruine, dan kom ik wel een keer, zal het wel aankondigen denk ik Clown

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:11

Fenn schreef:
jongens, ik kan weer een beetje met tien vingers typen Nagelbijten / Gniffelen dus ik ga het verslag maken.

Zonder foto's, want daar is iets mee misgegaan...

ik werd onderhand al wel een beetje nieuwsgierig Knipoog
jammer van de foto's.

rij je dan ook al mee annemarie?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:14

Dat denk ik niet, ik moet de 19e weer naar het ziekenhuis, even een paar cruciale vragen stellen met betrekking tot het paardrijden, en als de antwoorden goed uitpakken hoop ik daarna weer te paard te gaan.
Maar ik heb het gevoel alsof mijn arm het wel weer aankan (als ik niet val) dus misschien houdt ik het zolang niet uit (de drang om weer op een paard te klimmen is echt gigantisch..) en kom ik het wel weer proberen Nagelbijten / Gniffelen Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:17

hinnekende harry, kun je niet vanaf vallen ook Nagelbijten / Gniffelen

nee, ik hoop dat het allemaal gauw weer inorde is, en dan zoeken we gewoon een braaf slachtoffer uit, b.v. toon, die heb ik echt nog nooit iemand eraf zien gooien.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:21

van hinnekende Harry kan ik best afvallen hoor Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:22

Hinnekende Harry was met de trektocht demo ook al mijn stalen ros Ja
Je kan zelfs boven op z'n hoofd gaan zitten zonder dat die iets uitvreet Clown
En het zal ook wel niet zo zijn dat ik er bij de minste bok meteen afval Lachen
Toontje, heb ik ooit 1x op gereden, buiten, en ik had meteen m'n handen open liggen Clown
Maar ze is wel lief Lovers
Ik heb nu al medelijden met het slachtoffer waar ik als eerste op moet, of nee, misschien is het ook wel lekker rustig voor ze, beetje sjokken Tong uitsteken

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:23

Ohjee, ik zie nu pas dat ik echt teveel smlies gebruik Nagelbijten / Gniffelen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:28

Citaat:
Hinnekende Harry was met de trektocht demo ook al mijn stalen ros

Ach gut

Citaat:
van hinnekende Harry kan ik best afvallen hoor

stuntelkamioen he ROFL

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:29

Schijnheilig

Annemarie, smilies zijn hip. Dus vooruit... het mag Lachen

Trouwens, ben druk bezig met verslag, maar vingers gaan nu weer beetje klagen. *spreekt vingers bestraffend toe.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:34

Dan typ je maar weer verder met 5 vingers. Knipoog

En dat jij van hinnekende Harry kan vallen.... tsja, er zijn wel meer vreemde dingen aan jou Clown
Nee geintje natuurlijk Lovers

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:34

niet piepen, typen Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:35

huh, aan mij!

*Typt stug door met tien vingers, van bewegen moet het over gaan Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:39

Die houden we d'r in, bruine *LOL*
Hij rijmt zo leuk Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:51

ze typen nogsteeds Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:56

En poging twee. Een verslag is natuurlijk bij mij geen verslag als het niet een keer mis was gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
De groep Haha! Toch nog stiekem een foto.

van links naar rechts, we beginnen bovenaan.

Lotte, reed op Priscilla.
Martine, reed op Odessa.
Djoni, reed op Misty.
Bernieke, reed de trektocht op Angela.
Stephanie, reed de trektocht op Bonita.

Maartje, reed de trektocht op Fiona.
Elles, reed PZN en Jup.
Iris, reed Jacky.
Rosa, reed PZN en Jup

Marlinde, reed de trektocht op Larson en Mirthe.
Nicky, reed op Punky.
Nienke, reed op Cindy.
Tessel, reed op Jup de trektocht.
Fenna, reed op Mirthe en Larson.

Dat is de hele groep, nu jullie de namen kennen:

dag één
de moeder van Annemarie en Annemarie brachten ons naar het Lamoen. Als in de traditie te vroeg, Iris en ik zijn nog nooit na kwart voor tien aan gekomen. Met Annemarie nog even alles doorgelopen, toen afscheid genomen. Wat wel jammer was, balen dat je niet mee kon Annemarie Ach gut
Stephanie kwam meteen op Iris en mij aflopen en we voelden ons gelijk weer op trektocht. We/ik ontdekte Nienke en Maartje en het was wel weer gezellig. Te gezellig? We konden bijna niet stoppen met praten en lachen toen Tessel, Elles en Rosa de regels en het welkomswoordje deden. Heel verschil met vorig jaar.
Daarna zaten we midden in een bui en de bak was een zwembad waar Piet in kon verdrinken. Dus die moest omgeploegd worden voor we konden rijden. Kwam die buurman maar niet!
Er was wel al een indeling, iedereen zou vijf pony's uitproberen. Ik had op mijn lijstje staan: Bonita, Larson, Shera, Priscilla en Mirthe. We moesten maar gaan poetsen, ik ging Bonita doen die eruit zag alsof ze gister nog in de bak had liggen rollen en vandaag in haar eigen stront. Dus ik kon m'n hart ophalen en was ongeveer het langs bezig van allemaal.
Toen nog maar eten, want de buurman was nog steeds niet geweest.
Rond een uur of half twee werd de situatie wanhopig. Waarom kwam die nou niet? Er werden al plannen gemaakt om in het paddock te rijden toen hij eindelijk kwam. De bak werd omgeploegd, de pony's gepoetst, de buurman bedankt en we stegen op.
Heel het uitproberen was erg melig. Alhoewel, nouja, ik had het naar m'n zin. Bonita vond ik best een fijn paard om op rond te sjokken, Priscilla reageerde heel goed op been (dat viel me echt op), Larsson vond ik stiekem wel melig, de hele bak draafd en maakt er een zooitje van en larsson en ik gallopeerde gewoon onze rondjes, Shera was heel lief en liep uit zichzelf zo netjes, maar had moeite met haar gallop en Mirte Lachen Met Mirthe ging gewoon alles goed.
Daarna heeft de leiding nog lopen vogelen wie op wie moest. Larson moest mee, en Cindy ook. Wat Cindy en Nienke helemaal niet erg vonden.
De buitenrit op maandag bleek jup nogal druk. Rosa zat op hem en hij sprong/huppelde en wilde heel graag hard. Dus bij het kmpad gingen we in gallop hoor. Ik op Mirthe braaf achter de leiding. Zegt Elles: ga er maar langs, nou toen kwam Jup leuk mee. We gingen hard! Toen kwamen we bij de versmalling van het km-pad en remde we wat af. We hoorden Elles vanuit de verte wel wat roepen, maar Rosa begreep: doorgaan. Dus wij door, onze pony's wilde nog wel, helemaal aan het einde. (ongeveer kruising snelwegpad) stapten we pas weer.... Rosa riep nog halverwege: wat is dat pad lang joh! Toen kwam Elles weer in zicht met de groep en stapten we richting snelwegpad. Opeens miste we iets... iemand... Shera!... Tessel! Wij weer terug stappen en ja hoor, langzaam kwamen ze in zicht. Arme Shera en Bonita... Het hele kmpad is lang als je niet zo hard gaat.

*op een of andere manier zit deze trektochtweek wat minder in m'n hoofd dan normaal kwa momenten en tijden, mijn excuses voor dit.

Daarna was het al laat. Pony's nog verzorgd en een paar gingen douchen en we zaten nog gezellig te ezelen, maar toen was iedereen best moe. We sliepen vroeg Gaaaap

dag twee
Ik zat bij de voergroep dus stond vroeg op. Daarna ontbijten en we kregen te horen wat we gingen doen. Springles en naar buiten. Ik ging springen op Mirthe in de tweede groep. Eerst ging de eerste groep. (goh Clown ) Het ging allemaal goed. Maartje, die eigenlijk niet van springen hield, op PZN gingen nog een eind de lucht in en er ging weinig mis. Al dacht Jacky aan het begin nog even dat ze alle kanten op kon met Stephanie.
Bij de tweede groep ging het ook goed. Geen flauw idee hoe hoog ik dit jaar sprong, maar het ging op zich heel lekker. Mirthe springt altijd zo enthousiast, alhoewel ik moeite heb om mee te gaan Nagelbijten / Gniffelen Maar dat is mijn fout. Iris denderde ook nog dwars door een in/uitje heen. Maar iedereen heeft het overleefd.
Daarna nog vlaggenspel wat weer ouderwets gezellig en grappig was. Ik lag er natuurlijk in ronde één al uit, alle fjorden stonden voor de Emmer en Mirthe vloog op de rem. Bij Tessel gebeurde precies hetzelfde Clown
De buitenrit van dag twee was een stuk rustiger. Gallopje op het km-pad eindigde er namelijk in dat Mirthe opeens naar links ging een heide paadje op en ik niet. De helegroep dezelfde kant op... Maartje lag ook naast me op de grond en Fiona en Mirthe waren er vandoor. Rosa en Tessel (Jup en PZN) er achter aan. Dat duurde wel heel lang en Maartje en ik liepen maar alvast in de richting van de paarden. Heel/half het heidepad over. Bleek dat Fiona haar bit had stuk getrokken.
We zijn de terugweg maar blijven stappen ...
Het is een beetje weg wat we 's avonds gedaan hebben. Nagelbijten / Gniffelen , maar het was wel gezellig en leuk Nagelbijten / Gniffelen (iemand, help?) *maartje komt online Haha!
De Carousseloefenen was maandagavond volgens maartje... ? Clown
*knipt en plakt.
Op dinsdag hebben we ook alvast de demo geoefend. Een carousel, heel veel in stap en vooral de waaier ging erg moeilijk en toen we aanmoesten draven vond mirthe het niet meer leuk tussen de fjorden, dus die schoot er een beetje sago het liefst tussenuit. Zweepje erbij, en het ging weer goed. Het hele oefenen liep al met al niet lekker.

en nu stop ik maar even, we gaan eten. Mijn vingers beginnen nu wel heel hard te protesteren en de trektocht is natuurlijk weer heel nieuw hoofdstuk. Woensdag was ook nog eens de spannendste dag Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:04

Bit stuk? Dát klinkt bekend Nagelbijten / Gniffelen
Het klinkt in ieder geval gezellig, en typisch ponykampig Ja
Waarom hebben jullie uiteindelijk die caroussel niet gedaan met de demo dan? of heb ik die gemist Clown

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:45

dat klinkt allemaal super leuk haha,, maar ik wacht met smart opd e rest en bit stuk ja dat heb ik weer gemist haha, volgens mij niet eens zo heel erg haha

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:37

meer meer meer .....

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:14

Dag 3
Onze groep had opstart problemen, maar we ontbeten redelijk op tijd. Daarna alles ingepakt klaar leggen en zorgen dat de pony's klaar stonden. Toen konden we alweer bijna opstijgen.
Tessel zou niet meegaan die dag, want het zou toch een redelijk crossdagje worden. De pony's waren vrolijk. Jup was al een stuk minder hyper dan dag één. Waar Elles blij mee was. Angela liep voor het eerst mee, maar dat ging ook goed en Bernieke was heel blij met haar pony'tje.
We waren van plan het gallopje op het km-pad te herhalen, dit keer wel blijven draven tot na het heidepaadje (die vergeet ik ook niet snel meer) Dus we sprongen aan in gallop. Het ging hard, maar heerlijk beheerst. Bij de kruising namen we de pony's terug naar draf en toen de groep er weer bij was startte we op. We waren net weg toen we in de verte een auto zagen staan. Ik kreeg Mirthe makkelijk terug en de rest ging ook goed. In stap gingen we langs de auto waar ... de boswachter in zat.
'Jullie hebben mazzel dat ik een paardenvriend ben.' bromde die vanuit zijn autootje en toen mochten we er langs.
Daarna was het pad te kort om nog echt hard te gaan. We waren vrij snel het bos uit en reden een tijd langs de weg, staken de brug nog over. En de preciese route weet ik niet.
Vlak voordat we de picknickplek vonden verdwaalde we nog een stukje, maar uiteindelijk waren we er. Eten! Het hele afzadelen op een lunchplek was voor de meeste nieuw en sommige hadden moeite met hun paard houden. Odessa ging er ongeveer vandoor met Marthine en de hoofdstellen werden een zooitje. Toen ze eindelijk stonden, water hadden gehad en op de foto waren geweest konden wij ook eten. Daarna nog even genieten van het super lekkere weer en weer opzadelen voor deel twee. Omdat we al bij de camping waren zou dat een crossritje worden in het bos...
Dat liep dus wat anders. De hele groep had er onwijs zin in, we reden eerst nog gewoon rond en deden nog een drafje en toen waren we op het lange pad naar de kruising toe. Daar konden we galloperen. Ik vroeg aan Elles of er echt nergens een plotselingen afslag was, voor de grap. Nee, gewoon tot de kruising.
Paarden in gallop, dat begon vrij rustig. Elles riep dat ik er langs kon komen. Zodra ik langs Jup kwam, ging die ook weer wat harder en zo joeg ik de groep een beetje op. Het tempo lag leuk hard en Elles riep dat ik wel op volle snelheid mocht. Dus ik gaf Mirthe wat meer ruimte, dreef een beetje aan. Toen hing er een tak over de weg, ik week uit naar links, richting het fietspad en remde iets af. We waren net langs de tak, of net niet, toen het fout ging. Mirthe gaf een soort van sprong bok, maar volgens de groep heel hoog, het fietspad op. Ik vloog er een soort af, het was heel onduidelijk voor mezelf. Ik had geeneens een moment om natedenken o, oliebol ik val. Wat ik normaal altijd wel nog even denk, val je normaal in slomotion, dit ging dus nogal snel. ik lag op de grond en kon totaal niet meer goed nadenken. Toen stapte Mirthe dus op mijn hand, die weer op m'n buik lag. Er kwam echt zo'n eng geluid uit m'n keel, ze stapte verder ook nog op me. Waar weet ik niet precies.
Daarna was alles heel vreemd en wazig. De rest van de groep was er, maar weet niet precies of ze wel wisten hoe of wat. Zo leek het niet, want ze hadden het daarna al weer over hard gaan. Ik voelde mee heel misselijk. Mijn hand deed heel veel pijn. De rest ook wel. Ademen was lastig, ik denk nu dat ik toch echt een beetje aan het hyperventileren was. Elles vroeg wat er was gebeurd/hoe het ging, anyway, ze vroeg iets. Ik kon niet zo goed praten, Elles zei dat ik in m'n handen moest ademen. Ik deed m'n linkerhand voor m'n mond, ze zei met twee handen. Ik haalde m'n andere hand uit het handschoentje en liet hem zien. Ik kon er niet in ademen. Het hielp trouwens wel en ik werd wat rustiger.
We waren op een pad waar geen auto kon komen, dus moesten we nog een stukje tegemoet rijden. Ik werd op Jacky geholpen. Elles reed de terugweg naast me, ik steunde op m'n goede hand en was zo misselijk. Geen flauw idee hoe lang we gereden hebben. Toen de auto kwam, de goede er kwam ook nog een andere voorbij. Reed ik naar Tessel, die uitstapte, en klom ik van Jacky af. Tessel vroeg wat er was, ik probeerde het een beetje uit te leggen. Ze was gekomen met Dennis en Frederieke.
Uiteindelijk ging Tessel met de groep mee en ik met Dennis en Frederieke, Dennis zou met mij naar de Huisarts gaan. Ik wilde veel liever dat Tessel of Rosa of Elles of iets mee ging, maar dat kon niet. Ik had ondertussen koppijn van het huilen, want daarmee had ik die hele rit ook al niet kunnen stoppen. In de auto naar de huisarts kalmeerde ik verder.
De huisarts constateerde dat behalve m'n hand niets gebroken was en stuurde me door naar het ziekenhuis voor een foto. Dennis reed eerst nog even langs het Lamoen. Samen met Dennis, die van Jeanet wel nog een ander t-shirt aan had moeten trekken, reed ik in topsnelheid naar het ziekenhuis. Jees, Dennis reed hard! Toen we daar waren, werd ik doorgestuurd naar de röntgenafdeling, die ons terug stuurde naar de receptie voor een ponskaartje, toen we daarna terug kwamen bij röntgen, bleek die dicht, dus wij naar de EHBO die ons na even wachten stuurde naar de röntgen. Daar moesten we even wachten, werd er een foto gemaakt, moesten we weer even wachten, ik las een Quest, en kwamen ze melden dat er in m'n hand niets gebroken was en ik kon terug naar huis. Dat was het, niet schoonmaken ofzo, niet vragen, 'he er is een paard op je gaan staan, voor de rest nog iets?'
Dennis was in elk geval zo aardig mij terug te brengen naar de camping de Elshof. Hij was eerst van plan naar het Lamoen te gaan, maar ik wilde heel graag terug naar de groep. Ik zat ondertussen wel in een klein dipje, en zag de hele trektocht al aan me voorbij gaan. Op de Elshof eerst gegeten en het verhaal van Tessel gehoord.
Die had namelijk Mirthe alleen mee terug genomen naar de camping, wat Mirthe helemaal niet leuk vond! Gelukkig was het goedgekomen.
Na het eten ging de rest uitpakken en afwassen en verpleegster Rosa ging mijn wonden doen. Auw!!! Ik stelde me natuurlijk ook wel aan, maar dat mocht wel eens en het deed zo'n freaking pijn. Sterilon op m'n hand, ik kneep Nienkes hand tot moes. Daarna m'n oksel, wat ook niet grappig was. Alsof je sterke deo spoot op net geschoren oksel ongeveer. In elk geval, ik werd verbonden en daarna gingen we de paarden voeren. We hebben ook nog heel lang op het hek gezeten van het weiland. Wat heel gezellig was. We waren aan het napraten over de paarden. We verzonnen wie nu op Mirthe zou kunnen en we kletsten over van alles en nog wat. Daarna hebben we weer heel lang zitten kletsen in het huisje. Waarbij Stephanie haar mond niet kon houden Clown (heel hard gelachen, echt heel hard. Samen met Bernieke en Nienke Nagelbijten / Gniffelen ) Nog douchen en daarna lekker slapen. Ik kreeg bovenop twee paracetamollen die ik bij het avondeten had gegeten nog één of andere pil van Rosa en kon prima slapen.

dag drie
Toen ik opstond besloot ik toch te gaan rijden. Donderdag is toch een dag zonder echt veel crossen. Op Larsson, want dat zou het makkelijkst worden met ruilen, het is voor mij verder toch een klein beetje Fjord is Fjord. De paarden werden gepoetst en gezadeld. Ik zadelde koppig en eigenwijs Larson zelf op. Behalve aansingelen, dat ging niet. Ik had daarna wel last van m'n vingers, maar goed.
Opstijgen is een ramp met één hand, maar toen ik eenmaal zat met een knoop in de teugel was het peerd heel betrouwbaar. Ik taxiede zonder m'n handen te gebruiken mee. De ochtend was relaxt en bij het eerste gallopje bleek wel hoe braaf Larson was. Hij ging in een bepaald tempo gallop en keek toen ik aanspoorde om harder te gaan een soort verstoord op: 'he, zoals je nu op m'n rug zit kan je niet rijden. Ik ga niet harder.' De helft van de tijd gallopeerde hij ook half als we moesten draven en het duurde tot donderdagmiddag voor ik knopje draf had gevonden. Het was echt Larson die het tempo bepaalde en niet ik. Maar goed, hij was braaf en best oké te sturen.
Het was opzich wel heel gezellig in de achterhoede, eerst met Iris, maar die ruilde een ochtendje met Nicky en toen dus met Nicky.
Luchen bij de mac was ook heel lekker en de groepsfoto werd daar weer gemaakt door een onschuldige voorbijganger. Verder verliep de buitenrit best oké.
's avonds was zo gezellig. We kwamen best laat aan en toen de pony's in de wei stonden konden we meteen gaan eten. We aten Bami. Daarna de paarden voeren en afwassen en de zolder inruimen enzo. Toen nog even in de zon zitten en kletsen.
Rosa kwam aanzetten om te vragen of Tessel misschien niet wilde rijden morgen. Ik gaf toen aan liever morgen ook niet de hele te willen rijden. Vrijdagmiddag is toch een crossdag, en dat zag ik niet zo zitten. Jeanet werd gebeld en die zou komen met de trailer. Noodplan b werd verzonnen en alles werd zo geregeld dat het zou kunnen. Ik zou vrijdagmiddag gezellig met Tessel op het Lamoen doorbrengen. Waar ik stiekem ook wel zin in had. Als alternatief voor rijden, wat gewoon niet relaxt kon, was het gewoon leuk. Dus ik had me ook nog iets om op te verheugen.
Daarna zochten Tessel/Iris en ik nog een volleybal. We leenden een te harde voetbal. Na even heen en weer ballen door alle andere die er waren, behalve ik en m'n zielige handje, kapten we ermee. Weer een hele tijd zitten kletsen. Toen kwam de rest en werd het tijd voor de piramide.
Waar ik ook al niet echt aan mee kon doen, maar ik ging coördineren en stond er achter zodat het niet instorte, ze lietten me niet helemaal ontnuttig langs de kant staan. Het ging eigenlijk best goed en snel. WEer heel veel gelachen en zo.
Daarna weer naar binnen gegaan. Chocolade melk met slagroom en thee drinken met bastogne koekjes voor iedereen. Daarna kwam de ships op tafel en nog wat fruit (wat een combinaties) en toen druppelde iedereen langzaam naar boven. Uiteindelijk zaten alleen Bernieke, ik en de leidingen nog aan tafel en we zaten gezellig te kletsen. Tot we ook maar weer naar boven gingen.

Daar was Stephanie weer allerlei verhalen aan het vertellen, waar diehet allemaal wel niet over heeft Nagelbijten / Gniffelen .
Rosa was tussen Tessel en mij in komen liggen en we hadden tot heel laat heel veel lol. Ik had weer zo'n pil van Rosa en weinig last van m'n hand. Geen idee meer waar het allemaal over ging. Toen we uiteindelijk besloten te slapen was het ... laat.

dag 5
De laatste dag, het laatste ontbijt, de laatste keer de pony's voeren.
Daarna deden we de Koelert de groeten en gingen we weer op weg. Rosa bleef 's ochtends thuis. Het rijden ging bij mij niet echt relaxt. Op één of andere manier had ik overal last van en voelde ik me niet prettig. Na een tijdje ging het weer beter. Ik herkende wat paadjes en we haalden wat herinneringen op van vorig jaar. Het rijden was gewoon relaxt. Larson's versnellingen kwamen er een beetje op en de zon scheen. Dus het ging wel beter.
Toen kwam Stephanie er opeens mee dat ze ook wilde stoppen vanmiddag. Maar dat was niet de afspraak en ik zag m'n gezellige middagje met Tessel alweer in rook op gaan.. Toen we bij de lunchplek aankwamen, na nog een stukje verkeerd gereden te hebben, ging alles heel snel. Opeens zat ik met Stephanie in de auto i.p.v met Tessel en stond Larson in de trailer. Tessel zou meegaan op Bonita.
Op het Lamoen gingen Stephanie en ik eerst wat eten. Ik deed m'n best weer even om te slaan, want ik voelde me helemaal niet gezellig en vrolijk. Nadat we wat gegeten hadden gingen Stephanie en ik de trailer uitruimen. Ik gaf Stephanie het tuig van Mirthe aan, die ging zij even opruimen en dat duurde lang. Ik had ondertussen alle spullen die ik met éen linkerhand kon doen al de trailer uit gehaald.
Daarna kwam Jeanet op ons af of ik Joey kon poetsen, want die werd verhuurd. Ik haalde hem stiekem in m'n eendje uit de stal, terwijl Stephanie en Jeanet de trailer verder deden. Lekker gepoetst en een beetje langer lopen balen.
Toen ik terug liep naar het klephok had Jeanet Tessel aan de telefoon. Die vroeg wat we gingen doen en of alles goed was en zei dat ze zat te balen op Bonita en toen baalde ik nog harder en opeens was ik weer aan het huilen... Niet echt de bedoeling, ik wilde wel m'n best doen om het nog een soort gezellig te krijgen met Stephanie, maar het ging even niet meer. Heel even met Jeanet gepraat en toen gingen Stephanie en ik aan de slag voor een boekje.
Omdat ik niet kon schrijven en Stephanie volgens eigen zeggen geen mooi handschrift had mochten we op de computer. En Stephanie was heel perfectionistisch, dus het zag er mooi uit. We verzonnen wat en het werd nog wel een soort gezellig ook. Ik kreeg er wel een beetje lol in.
Toch was ik heel, heel, heel blij toen ik hoorde dat de groep eraan kwam. Ik naar buiten rennen en iedereen een high five geven (hoe fout eigenlijk) en toen naast Tessel meegelopen op de terug weg. Toch nog gezellig lopen kletsen, ik was blij en tevrede omdat de rest er was. Ons boekje was precies klaar, Stephanie bewaakte het angstvallig en wilde het aan iedereen tegelijkertijd geven.
De barbeque was gaaf, iedereen zei tegen Stephanie en mij dat ze het boekje leuk vonden, het was weer super gezellig.
De ouders kwamen weer langzaam binnendruppelen en ik moest mijn moeder nog uitleggen dat ik gevallen was en alles... Gelukkig vatte ze het goed op.
Het werd tijd voor de Demo. We zouden vlaggenracen en ik ging gewoon weer op Mirthe, ik verwachte er als eerste uit te liggen, maar dat viel mee. Toen moesten we gaan draven, wat best goed ging, al had Mirthe soms moeite met op de hoefslag blijven. Mirthe en ik waren bloedfanatiek. Vooral Mirthe die echt op de emmer afracete en we kwamen helemaal in de finale.
Marlinde won uiteindelijk na een fanatiek vlaggenstok gevecht.
Toen ronde twee, Annemarie, Iris en ik waren alledrie voor Tessel en moedigden luidkeels aan. Wat hielp! Ze werd ook tweede Clown
Daarna bouwden we nog een piramide die ook helemaal goed ging. We bleven heel lang staan! En het was zo leuk. Toen nog de groepsfoto. Paarden afzadelen en we konden weer naar huis. Zuster Rosa herpakte mijn vinger in, zodat m'n moeder even kon zien hoe het moest en hoe erg het nou was. We moesten steeds stoppen omdat er iemand naar huis ging.
En toen gingen wij ook. Heel tevrede stapte ik in de auto. Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:18

super leuk verslag fenn OK dan!