Net paard opgehaald en gelijk vannochtend 2 nieuwe gehaald. 1 schimmel ruin van corrado I x corofino en een haflinger merrie.
Morgen even de schimmel zelf rijden en foto's maken van rijden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, dus baalde eigenlijk wel een beetje maar ja het kan niet iedere week lekker gaan. Op een gegeven moment was de hindernis opgezet. Ik zei tegen M zal ik eens gek doen, ja doe dat was het antwoord dus daar ging ik.
Hup op de hindernis af en maar zien of ik het vertrouwen had. Voor de hindernis gingen zijn oren er mooi op en het enige wat ik hoefde te doen was meegaan.
Echt zo lekker om zo te kunnen springen. Was echt fijn om na tijden het niet te durven het zo weer op te kunnen pakken. Heb ook meegedaan tot de een na hoogste sprong, wat denk ik zo'n 80 cm was, dus was helemaal trots op mezelf. Daarna paard lekker verzorgd en gaan eten. Daarna nog even Oblix gepoetst en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Moet zeggen dat het wel echt vreemd is om een ander in de stal van No Limit te zien staan.
Had dus best wat later kunnen gaan. Gelukkig waren andere lesgenootjes ook vroeg dus wat gekletst en op stal rondgehangen. Om 11 uur moest er een jongen op Zando, dus die even geactiveerd tot poetsen. Zo ook het hoeven uitkrabben, waar het niet dat Zando dat principe nog niet zo goed snapt. Dus voorbenen gingen goed en achter durfde hij niet. Dus stal in, even eerst voor gedaan en toen door naar achter, maar dat was erg moeilijk. Zodra hij zijn been optilde ging hij hem wegtrekken en wist hij niet goed wat hij moest, dus even vastgehouden en weer neergezet en goed beloond. Zo ook de andere kant en door al het gezwaai met die benen nog bijna een klap tegen mijn neus
, maar gelukkig ging het net goed.
Dus om 11 uur kennis gaan maken met Willem en gaan poetsen. Tijdens het poetsen ontdekte ik wat plekjes bij de singel, dus maar even naar W. gelopen om dit te melden. ( we hadden W. omdat M. ziek was). Die stelde voor om zonder zadel te rijden
...daarvoor toch maar bedankt en toen was het al snel...uhm...Raffinee. Dus ja daar snel heen gegaan en die gaan poetsen en opgezadeld. We gingen gelukkig in de buitenbak rijden, want binnen ging je zo ongeveer dood. Daar flink aan de slag gegaan, maar omdat ik hem het eerste uur had eerst veel tijd besteed aan het losrijden. Nadat ik hem losgereden had ging het op zich best wel lekker en heb flink wat oefeningen gedaan. Had een iets groter spoortje aangedaan om wat meer duidelijkheid te bieden in het omzetten van de achterhand en dat hielp wel goed. Nu volgende keer weer kijken of het ook lukt met een klein spoortje. Vervolgens mocht Raffinee nog een uur en heb ik nog wat rondgehangen op stal en daarna gegeten. We gingen buiten op het terras eten, waar het niet dat dat feest snel over was ivm de wespen.
Binnen nog even Willem verder gaan poetsen en een poging gedaan tot hoeven uitkrabben. Ze heeft nog een redelijk dikke uier en vind het erg lastig om de achterbenen op te tillen, hierdoor was dit dus ook weer een opgave. Daarna nog even gekletst, Raffinee nog even gepoetst, wat pony's mee opgezadeld en toen naar huis.
Zon lief paard

. Zeker toen ik in Cappadocië een hele groep te paard door de valleien zag trekken, jaloers dat ik was
. Maar morgen weer lekker zelf (en wat is het trouwens lekker fris hier ten opzichte van die 36-40 graden in Turkije!
)
Ik heb het er totaal niet op als een paard gaat lopen met opstappen. Nou eenmaal erop gaan stappen, nou het was even wennen want ze heeft flinke stelten en doet zowat de spaanse pas. Nou op een gegeven moment even in draf, maar dat voelde helemaal vreemd. Dus weer terug naar stap om beugels korter te doen. Het zadel is echt niet fijn omdat je er totaal niks aan houvast in hebt.
, verschrikkelijk vind ik het, maar ik kan het gewoon niet van me af zetten. Bah heb er echt een hekel aan als ik zo dom doe.

) he-le-maal happy wánt het was weer zaterdag. Gesprekken in de bus gingen over typische vrouwenproblemen ware het niet dat ik dacht dat er niemand anders dan wij en de chauffeur in de bus zat. Bleek er nog iemand in de bus te zitten... en onze gesprekken waren nou niet alledaags en lekker zonder blad voor de mond zoals wij dat altijd doen als er niemand anders bij is 
en naar boven gelopen om de lijst te bekijken. Nou dat was dus nog even wachten want die was niet ingevuld en maar even met de kleine van M gespeeld. Nou na een tijdje was de lijst in zijn geheel klaar (maar tot 14:00 les, heerlijk voor de knollies) en zag ik dat ik weer Ungaro mocht rijden én dat Zip niet meereed. Nou heb ik niks tegen Zip, maar dat betekent dat het dressuurzadel vrij is en dát is hemels lekker zitten
.
. Als een klein baby'tje in in mijn armen gelegd en begonnen met wiegen, na 10 minuten boven het bedje gaan hangen en doorwiegen en dan neerleggen, voorkomen dat inmiddels weer huilende baby (ojee ik lig weer in bed..) zich op zijn buik draait door hem met 1 hand op zijn zij te houden en met je andere hand tegen zijn luierbillen te kloppen om hem zo in slaap te wiegen. En verrek.. na nog eens bijna 10 minuten voorover dubbelgeklapt gestaan te hebben, flinke kramp ontwikkeld hebbende door dat kloppen, viel hij eindelijk in slaap. Pfoeee.....kon het arme kleintje eindelijk even uitrusten (en ik ook
)
) en toen Ungaro gaan zadelen.
. Nou eerst weer de motor gemaakt en paard rechtgemaakt en daarna wat meer op het achterbeen gaan zetten door wat schaar-oefeningetjes en de goedwerkende galop-halt overgangen. Tijdens het loswerken kon ik hem op een gegeven moment heel redelijk uitschuiven en hem naar een wat lagere lijn werken maar toen ik eenmaal begonnen was met oefeningen om hem nog meer op het achterbeen te zetten verkortte hij helemaal en was er niets meer over van die mooie lange ronde bovenlijn. Helaas ging ik ook net een middendraf aanzetten toen er bij de buren een electrische zaag aanging (*zoefffffffff* héle snelle middendraf
) en wég was de ontspanning voor de rest van het uur. Van alles geprobeerd maar ik kreeg zijn volledige aandacht niet meer te pakken, jammer maar helaas, volgende week beter.
. Gisterenochtend lekker op de brommer naar de manege, want het idee alleen te moeten reizen in een stikhete bus was niet erg aanlokkelijk. Op de manege aangekomen gelijk op de lijst gekeken. Ik mocht wederom op Ungaro, dus ik was weer tevreden. Daarna door naar stal gelopen waar M mij gelijk vroeg of ik Kacharel even een kwartier onder het zadel wilde stappen. Nou, merrietje gepoetst, zadeltje en hoofdstel op paard en in de bak opgestapt. Lekker op het gemakkie de bak doorgesjokt en na 15 minuten nog even aangedraaft omdat M wilde zien hoe ze dat deed.Daarna uitgestapt, beentjes afgespoten en op stal gezet. Tegen die tijd was de rest van mijn les ook gearriveerd dus lekker gekletst en op het terras van Outdoor vught genoten. Er liepen weer een paar mooie eyecatchers mee
. Daarna paardje gaan poetsen en nog even een hoeven-krab-sessie bij Windemere (geloof het of niet...zo hebben ze willem nu genoemd
) gedaan. Daarna paardje gezadeld en op naar de bak. Daar gelijk begonnen met losstappen en gelijk ontdekt wat dat gekke gevoel van vorige week was: we beginnen bijna altijd linksom met losrijden en vorige week en deze week rechtsom en dat is Ungaro zijn 'slechte' kant. Als je daar gelijk fanatiek in gaat losrijden wordt hij alleen maar stugger. Dus toen ik dat doorhad gelijk wat gas terug genomen en toen verdween dat stugge gevoel en de korte pasjes en kon hij veel beter ontspannen. Vervolgens na het van hand veranderen de druk meer opgevoerd en veel meer met stelling en buiging aan de slag gegaan en echt oefeningen gaan rijden en dit werkte prima. Zomaar 'koud' rechtsom rijden en werken dat vind hij gewoon heel erg lastig op de een of andere manier
(bij mij in ieder geval
). Veel aan het verlengen en ronder maken van de bovenlijn gewerkt en gaan oefen dat hij meer impuls kreeg en dit niet omzette in een stuwende beweging, maar juist meer ging dragen. De moeilijkheid is dan dat hij vaak kort wordt en teveel sluit waardoor je de hele voorwaartse beweging verliest (hoop dat iemand mij nog volgt hier...lastig uit te leggen
)
In de paar weken dat ze er staat is ze altijd een rustig geweest en ze staat ook bij de manegepaarden in de wei dus het is niet dat ze lang niet buiten geweest was ofzo. Blijkbaar moest ze gewoon even een kronkel in haar kont kwijt en daar is ook niets mis mee, maar ze moet dan wel binnen de hekjes blijven