Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:06

Veel plezier in turkije djoon!!

Net paard opgehaald en gelijk vannochtend 2 nieuwe gehaald. 1 schimmel ruin van corrado I x corofino en een haflinger merrie.

Morgen even de schimmel zelf rijden en foto's maken van rijden. :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:55

Zo zal dan ook mijn dagverslag maar eens plaatsen.
Vanmorgen inderdaad met de bus heen. Eenmaal op de manege naar boven gegaan, bleek dat ik wederom op Raffinee was ingedeeld. Toen vroeg W of ik niet op Oblix kon rijden...uhm geen idee. Dus W gesmst en dat kon, dus zo zat ik op Oblix. Lekker tot 11 uur boven gezeten met de kleine van M en ondertussen de les gekeken.
Daarna naar beneden om Oblix te gaan poetsen en op het gemakje te zadelen. In de bak erop, (hij had door omstandigheden deze week alleen in de wei gestaan en was gelongeerd, dus verwachtte dat hij wellicht wat drukker zou zijn), Drukker niet, maar wel wat stijver. Dus hem losgewerkt en opgepakt en aan het werk gegaan, er is niet veel meer als de basis uitgekomen en moest weer even wennen na een aantal keren Raffinee. Het dressuren ging dan ook niet bepaald fijn :n , dus baalde eigenlijk wel een beetje maar ja het kan niet iedere week lekker gaan. Op een gegeven moment was de hindernis opgezet. Ik zei tegen M zal ik eens gek doen, ja doe dat was het antwoord dus daar ging ik. :') :oo Hup op de hindernis af en maar zien of ik het vertrouwen had. Voor de hindernis gingen zijn oren er mooi op en het enige wat ik hoefde te doen was meegaan. :D :):) Echt zo lekker om zo te kunnen springen. Was echt fijn om na tijden het niet te durven het zo weer op te kunnen pakken. Heb ook meegedaan tot de een na hoogste sprong, wat denk ik zo'n 80 cm was, dus was helemaal trots op mezelf. Daarna paard lekker verzorgd en gaan eten. Daarna nog even Oblix gepoetst en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Moet zeggen dat het wel echt vreemd is om een ander in de stal van No Limit te zien staan. :\

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:20

Zo en weer tijd voor een verslag. Het is hier net zo rustig als het vandaag op de manege was.
Vanmorgen lonely in de bus naar de manege, was er erg vroeg want er hoefden niet zoveel mensen in en uit te stappen. Wat bleek...was er om 10 uur geen les. :\ Had dus best wat later kunnen gaan. Gelukkig waren andere lesgenootjes ook vroeg dus wat gekletst en op stal rondgehangen. Om 11 uur moest er een jongen op Zando, dus die even geactiveerd tot poetsen. Zo ook het hoeven uitkrabben, waar het niet dat Zando dat principe nog niet zo goed snapt. Dus voorbenen gingen goed en achter durfde hij niet. Dus stal in, even eerst voor gedaan en toen door naar achter, maar dat was erg moeilijk. Zodra hij zijn been optilde ging hij hem wegtrekken en wist hij niet goed wat hij moest, dus even vastgehouden en weer neergezet en goed beloond. Zo ook de andere kant en door al het gezwaai met die benen nog bijna een klap tegen mijn neus := , maar gelukkig ging het net goed.
Vandaag was ik ingedeeld op Willem - jawel de nieuwe merrie - arm beest. :') Dus om 11 uur kennis gaan maken met Willem en gaan poetsen. Tijdens het poetsen ontdekte ik wat plekjes bij de singel, dus maar even naar W. gelopen om dit te melden. ( we hadden W. omdat M. ziek was). Die stelde voor om zonder zadel te rijden :+ ...daarvoor toch maar bedankt en toen was het al snel...uhm...Raffinee. Dus ja daar snel heen gegaan en die gaan poetsen en opgezadeld. We gingen gelukkig in de buitenbak rijden, want binnen ging je zo ongeveer dood. Daar flink aan de slag gegaan, maar omdat ik hem het eerste uur had eerst veel tijd besteed aan het losrijden. Nadat ik hem losgereden had ging het op zich best wel lekker en heb flink wat oefeningen gedaan. Had een iets groter spoortje aangedaan om wat meer duidelijkheid te bieden in het omzetten van de achterhand en dat hielp wel goed. Nu volgende keer weer kijken of het ook lukt met een klein spoortje. Vervolgens mocht Raffinee nog een uur en heb ik nog wat rondgehangen op stal en daarna gegeten. We gingen buiten op het terras eten, waar het niet dat dat feest snel over was ivm de wespen. -O- Binnen nog even Willem verder gaan poetsen en een poging gedaan tot hoeven uitkrabben. Ze heeft nog een redelijk dikke uier en vind het erg lastig om de achterbenen op te tillen, hierdoor was dit dus ook weer een opgave. Daarna nog even gekletst, Raffinee nog even gepoetst, wat pony's mee opgezadeld en toen naar huis.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:52

Nou zeg heb ik gisteren een heel verhaal getikt en vliegt mijn verbinding eruit. Dus even een korte reactie

Willem is geen naam voor een merrie, dus maar snel een andere naam voor haar verzinnen Willemien of zo iets lijkt me beter.
Jammer dat je de nieuwe niet hebt kunnen uitproberen, aan de andere kant wel lekker om oud vertrouwd te rijden, zeker als je de buitenbak in gaat.
Jammer dat M ziek is maar verandering van spijs doet eten en dan zijn de aanwijzigingen van W. een welkome afwisseling lijkt me.

Nog zes weken en dan heb ik mijn eerste vakantiedag erop zitten (hoezo ik ben er aan toe).

Het is rustig hier, zal ook wel komen doordat het vakantie is maar denk ook omdat een aantal actieve deelnemers nog maar weinig op de manege komen.

In augustus ben ik wel weer een aantal weekende aanwezig want Outdoor komt er weer aan helaas wel in afgeslankte vorm.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:11

Ja want paarden springen is er uit toch?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:11

Inderdaad springen paarden en dressuur pony's niet.
Wel een extra indoor springwedstrijd voor de paarden in oktober.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:24

Dressuur pony's niet?? Te weinig deelname ofzo?
Kreeg net een pb van de eigenaresse van Veron, dat ze hem helaas moet verkopen wegens tijdgebrek.. Pff had ik maar een geldboompje of oompje :P Zon lief paard

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:37

Nou er is een wisseling op het secretariaat van het ponydressuur en dan wordt het te kort dag. Hopelijk volgend jaar weer 4 weekenden want dat heeft toch wel wat.

Balen zeg van Veron, je zou P. eens lief kunnen aankijken :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:52

Nee die heeft me moeder nu he.. al t geld gaat daar aan op :P
Nee joh heb t nu soms al te druk voor Olly laat staan een 2e erbij:P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:00

Was ook maar een geintje, hij zal best goed terecht komen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:50

Ow dat geloof ik ook wel.. zo gaat t nu eenmaal

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:47

Zo ik heb ook weer bijgelezen. Gisterenavond om 21:00 vertrok ons vliegtuig vannuit Istanbul en vanmorgen om 2:00 eindelijk weer voet op Nederlandse bodem gezet. Zowel heen en terugreis een complete vertragingsramp. Maar verder héérlijke vakantie gehad. Prachtig land, meer dan 3000 km gereden in 12 dagen tijd en veel gezien en gedaan. En nu morgen heerlijk knolhobbelen. Dát heb ik wel gemist hoor :D . Zeker toen ik in Cappadocië een hele groep te paard door de valleien zag trekken, jaloers dat ik was ;). Maar morgen weer lekker zelf (en wat is het trouwens lekker fris hier ten opzichte van die 36-40 graden in Turkije! _O- )

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:52

Zo het is weer zaterdag, dus tijd voor een verslagje.
Vanmorgen met de bus naar de manege en onderweg de meest rare onderwerpen besproken. Maar was wel gezellig.
Op de manege naar de lijst gelopen, maar die hing er niet, dus bij de rest gaan staan die de kantine in wilden en naar binnen. W. moest de lijst nog invullen dus rustig gaan zitten met de kleine van M. en gezellig met de rest gekletst.
Uiteindelijk bleek dus dat ik op Willem mocht, dus een hernieuwde poging.
Eerst in de kantine gezeten en er kwam een collega van mij even kijken, dus daar ook even mee gekletst. Om 11 uur naar beneden om Willem(ien) te poetsen. Poetsen gaat allemaal prima tot het hoeven krabben. Maar uiteindelijk een paar keer geoefend en het toen zo gelaten omdat het anders alleen maar stress opleverd. Dus gaan zadelen etcetera en op naar de bak. Daar besloot ze dat het wel leuk was om even te draaien en aan te lopen, dus niet bepaald handig opstappen. :o Ik heb het er totaal niet op als een paard gaat lopen met opstappen. Nou eenmaal erop gaan stappen, nou het was even wennen want ze heeft flinke stelten en doet zowat de spaanse pas. Nou op een gegeven moment even in draf, maar dat voelde helemaal vreemd. Dus weer terug naar stap om beugels korter te doen. Het zadel is echt niet fijn omdat je er totaal niks aan houvast in hebt.
Vanaf de kant flink aangemoedigd door M. want die had mij alweer door. Ik zat weer eens enorm te mutsen en af te wachten -:(- _-:( |o , verschrikkelijk vind ik het, maar ik kan het gewoon niet van me af zetten. Bah heb er echt een hekel aan als ik zo dom doe.
Maar na enige overtuiging toch eraan gaan rijden en zo wel wat fijne stukjes gehad. Een super braaf paard op zich, maar ik ben voort zo'n angsthaas. -O- ;(
Alleen de galop na 3 pogingen gelaten voor wat het was, voorzichtige hulpen gegeven, maar ze schoot vol in een dikke middendraf ervandoor. Dus nee ho, maar nu maar even zo gelaten en een volgende keer weer proberen.
Daarna paard verzorgd en gaan eten. Vervolgens nog wat langer in de kantine gehangen om de kleine van M. van eten te voorzien, daarna nog even gekletst met M. en toen naar beneden. Daar Willem nog gepoetst en wederom geoefend met de hoeven. Daarna nog even naar Zando om te oefenen met hoevenkrabben, maar ook dat was nog aardig lastig. Want ja wat moet je in hemelsnaam doen als je achterbeen vastgehouden wordt, juist ja heel hard weglopen. Maar na een paar keer zijn voetjes gegeven te hebben, waar het nog wat onhandig, pony verder met rust gelaten. Wanneer die het deed helemaal uitbundig beloond, maar een beetje respect moet die ook nog krijgen, lees ik loop over jou heen. Daarna naar huis gegaan want het was echt uitgestorven op de manege. Maar wel lekker voor de paarden en pony's.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:51

Nou zal eens een beetje vroeg met mijn verslag komen ;)
Gisterenochtend bijna naar de bus gehuppeld (ging door loodzware koffer helaas niet door..maar de intentie was er ;) ) he-le-maal happy wánt het was weer zaterdag. Gesprekken in de bus gingen over typische vrouwenproblemen ware het niet dat ik dacht dat er niemand anders dan wij en de chauffeur in de bus zat. Bleek er nog iemand in de bus te zitten... en onze gesprekken waren nou niet alledaags en lekker zonder blad voor de mond zoals wij dat altijd doen als er niemand anders bij is O:)

Nouja die passagier met een vreemd beeld van ons de bus uit en hup door naar de manege gereden. Daar aangekomen spullen gedumpt, even aan C. vermeld dat ik geen turk mee naar NL had genomen :P en naar boven gelopen om de lijst te bekijken. Nou dat was dus nog even wachten want die was niet ingevuld en maar even met de kleine van M gespeeld. Nou na een tijdje was de lijst in zijn geheel klaar (maar tot 14:00 les, heerlijk voor de knollies) en zag ik dat ik weer Ungaro mocht rijden én dat Zip niet meereed. Nou heb ik niks tegen Zip, maar dat betekent dat het dressuurzadel vrij is en dát is hemels lekker zitten :D.
Nou eerst nog even een dikke 15 minuten over gedaan om de kleine in slaap te krijgen want die ging vol in zijn bedje staan krijsen als je hem zo neerlegde aangezien hij niet lekker was :(:) . Als een klein baby'tje in in mijn armen gelegd en begonnen met wiegen, na 10 minuten boven het bedje gaan hangen en doorwiegen en dan neerleggen, voorkomen dat inmiddels weer huilende baby (ojee ik lig weer in bed..) zich op zijn buik draait door hem met 1 hand op zijn zij te houden en met je andere hand tegen zijn luierbillen te kloppen om hem zo in slaap te wiegen. En verrek.. na nog eens bijna 10 minuten voorover dubbelgeklapt gestaan te hebben, flinke kramp ontwikkeld hebbende door dat kloppen, viel hij eindelijk in slaap. Pfoeee.....kon het arme kleintje eindelijk even uitrusten (en ik ook :P)

Nou na dit avontuur me maar eens bij mijn paard gaan melden. Goed schoongepoetst, tussendoor even met gevaar voor eigen kaakbreuk Wilhelmina's achterhoeven proberen op te tillen (ik weiger willem te zeggen :P) en toen Ungaro gaan zadelen.

In de bak aangekomen erop en lekker gaan losstappen. En alles voelde vreemd, echt raar geen idee waarom ik was het gevoel gewoon helemaal kwijt %) . Nou eerst weer de motor gemaakt en paard rechtgemaakt en daarna wat meer op het achterbeen gaan zetten door wat schaar-oefeningetjes en de goedwerkende galop-halt overgangen. Tijdens het loswerken kon ik hem op een gegeven moment heel redelijk uitschuiven en hem naar een wat lagere lijn werken maar toen ik eenmaal begonnen was met oefeningen om hem nog meer op het achterbeen te zetten verkortte hij helemaal en was er niets meer over van die mooie lange ronde bovenlijn. Helaas ging ik ook net een middendraf aanzetten toen er bij de buren een electrische zaag aanging (*zoefffffffff* héle snelle middendraf :+ ) en wég was de ontspanning voor de rest van het uur. Van alles geprobeerd maar ik kreeg zijn volledige aandacht niet meer te pakken, jammer maar helaas, volgende week beter.

Daarna paard goed uitgestapt en lekker op stal drooggewreven. Toen ik de kantine gaan zitten om de les met de anderen door te spreken en pas vrij laat weer naar beneden gegaan om Ungaro schoon te poetsen en Kando ook even weer toonbaar te maken want die had hele dikke plakken vastgekoekt zweet over zijn hele lijf. Nog even bij Wilhelmina geoefend en daarna Zando van een beetje houvast voorzien in zijn hoeven-uitkrab-oefeningen en daarna lekker naar huis gegaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:00

Zo de dames hebben weer goed hun best gedaan.

Fijn inderdaad voor de paarden dat het even wat minder druk is, zeker met deze beste benauwde dagen.

Wilhelmina is een hele goede vervanger voor Willem, Djoontje die houden we erin.

Ik heb het dit weekend wat rustig aan gedaan, zaterdagmiddag naar Zeeland geweest daar was de hele pony bups op concours en daar had ik zoveel verhalen van gehoord dat ik het toch zelf eens een keer moest zien.
Was erg gezellig en de groep uit Vught e.o. deed het niet slecht.
Vandaag had ik een echte zondag. Niet vooruit te branden dus. Nu nog even baderen en dan heerlijk bijtijds mijn mandje in.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:41

Zo het is weer zaterdag geweest, ik zal eens een verslagje neerplanten :). Gisterenochtend lekker op de brommer naar de manege, want het idee alleen te moeten reizen in een stikhete bus was niet erg aanlokkelijk. Op de manege aangekomen gelijk op de lijst gekeken. Ik mocht wederom op Ungaro, dus ik was weer tevreden. Daarna door naar stal gelopen waar M mij gelijk vroeg of ik Kacharel even een kwartier onder het zadel wilde stappen. Nou, merrietje gepoetst, zadeltje en hoofdstel op paard en in de bak opgestapt. Lekker op het gemakkie de bak doorgesjokt en na 15 minuten nog even aangedraaft omdat M wilde zien hoe ze dat deed.Daarna uitgestapt, beentjes afgespoten en op stal gezet. Tegen die tijd was de rest van mijn les ook gearriveerd dus lekker gekletst en op het terras van Outdoor vught genoten. Er liepen weer een paar mooie eyecatchers mee :~. Daarna paardje gaan poetsen en nog even een hoeven-krab-sessie bij Windemere (geloof het of niet...zo hebben ze willem nu genoemd :7 ) gedaan. Daarna paardje gezadeld en op naar de bak. Daar gelijk begonnen met losstappen en gelijk ontdekt wat dat gekke gevoel van vorige week was: we beginnen bijna altijd linksom met losrijden en vorige week en deze week rechtsom en dat is Ungaro zijn 'slechte' kant. Als je daar gelijk fanatiek in gaat losrijden wordt hij alleen maar stugger. Dus toen ik dat doorhad gelijk wat gas terug genomen en toen verdween dat stugge gevoel en de korte pasjes en kon hij veel beter ontspannen. Vervolgens na het van hand veranderen de druk meer opgevoerd en veel meer met stelling en buiging aan de slag gegaan en echt oefeningen gaan rijden en dit werkte prima. Zomaar 'koud' rechtsom rijden en werken dat vind hij gewoon heel erg lastig op de een of andere manier :? (bij mij in ieder geval ;) ). Veel aan het verlengen en ronder maken van de bovenlijn gewerkt en gaan oefen dat hij meer impuls kreeg en dit niet omzette in een stuwende beweging, maar juist meer ging dragen. De moeilijkheid is dan dat hij vaak kort wordt en teveel sluit waardoor je de hele voorwaartse beweging verliest (hoop dat iemand mij nog volgt hier...lastig uit te leggen :+ )
Maar met veel schakelen en toch ook weer even kort doorsluiten en dan gelijk weer de voorwaartse beweging in te rijden lukte het me deze keer aardig om een goede balans te vinden. Paard was helemaal drijf nat met flink wat vlokjes schuim. Dus na het rijden lekker afgesponst en even in de paddock aan een lang halstertouw laten rollen. Ook Paris even lekkerlaten rollen. t arme paard was een van de dagen ervoor door een beest boven zijn oog gestoken. Helemaal dik, zag er echt sneu uit. Maar 's ochtends had mijn lesgenootje het al gespoeld met gekookt water en 's middags na het rollen weer, en toen leek het al een beetje geslonken. Daarna lekker gaan eten en weer genoten van alle dressuurcombinaties. Zeker van Wollie, de NN van vorige zomer die ook weer van de partij was. Wat heeft dat paard toch een potentie! Nou hierna even het zand van de zandmonsters gaan borstelen. En toen kwamen we op het plan om Windemere ook even af te sponzen en te laten rollen. Paard mee naar buiten genomen want ze kan nogal lomp opeens opzij stappen en dan heb je buiten net iets meer ruimte. Dus hup paard afgesponst en in de paddock gelaten. Ze was zo rustig en moe van de les dat we dachten, ach ze schrikt in de les nergens van, al struikelt ze en ligt ze op haar knieen of schrikt een ander paard. En ze is zo groot en lomp dat lukt ook niet handig aan een halstertouw, we laten haar wel even los rollen. Dus draadje dicht en gaan staan kijken. En inderdaad paard lekker aan het stofzuigen, en begint heerlijk te rollen ze genoot er zichtbaar van. Nou toen kwam het, paard staat heel rustig op, staat half slapend rond te kijken en wij roepen doodleuk: Kom!! En op hetzelfde moment laat ze helemaal uit het niets een paar scheten en komt met een dikke bokserie in een noodvaart op ons afgegallopeerd met een blik die dwars door ons heen keek. Gelijk flink gezwaaid en HO geblèrd en gelukkig stopte ze vlak voor ons neus. Nou gelijk gebruik makend van de rem hup paard vastgeklikt en naar binnen gemanouvreerd. We stonden daadwerkelijk helemaal stijf van de adrenaline :o In de paar weken dat ze er staat is ze altijd een rustig geweest en ze staat ook bij de manegepaarden in de wei dus het is niet dat ze lang niet buiten geweest was ofzo. Blijkbaar moest ze gewoon even een kronkel in haar kont kwijt en daar is ook niets mis mee, maar ze moet dan wel binnen de hekjes blijven :D
Dus dat doen we dan toch maar niet meer :D }:0
Nou na deze uitspatting nog wat rondgescharreld tot het tijd was om naar huis te gaan aangezien ik 's avonds weer moest werken.

Vanmiddag ben ik na mijn werk weer naar Wageningen gereist, morgen autorijexamen. Nu maar hopen dat ik mijn zenuwen en zelfvertrouwen in bedwang kan houden %) := := := :=

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:06

Leuk verslag en een hele leuke naam (nou is alles beter dan Willem).

Heel veel succes met je examen, hoor wel wat het geworden is.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:32

Ik las op hyves dat je gezakt was.. Balen man
En was kacherel goed?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:22

Balen joh yoni van je examens...

Gisteren nog met Jill lekker naar fabbie gegaan.. en fabbie heeft sinds 7/8 maanden weer onder het zadel gesprongen.. dus zie hier Jill met die dikke(voor haar doen) fabbie:

Afbeelding

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:59

Zo, ik ben weer terug van mijn vakantie van een week. Lekker een weekje genoten in Valkenburg. Dan denk je niemand tegen te komen op vakantie, waar het niet dat je rustig op een terrasje zit en ineens H. en K. van de manege voorbij ziet lopen.
Nu nog lekker genieten tot 1 september, want dan begint het echte leven.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:56

Hoe kan mijn bericht nu ineens weg zijn wat ik vandeweek gepost heb ?????
Ja klopt sjaslique die gingen ook een paar dagen.. Heb je vandaag ook niet gereden dus?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:10

Inderdaad Joyce er is een bericht van jou verdwenen, heel vreemd.
Misschien zijn hier wel kleine harry Potter's langs gekomen.
Zit het hele weekend op het secretariaat dus eerste rangs zullen we maar zeggen.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 30-08-09 02:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Citaat op verzoek verwijderd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:15

En dinsdag lekker wedstrijd op men verjaardag :)

Gisteren bij vriendin in Son geweest naar haar nieuwe aanwinst kijken. Vervolgens nog langs de burger king gereden :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:26

Altijd lekker snelle hap..
Ik was ook aant slapen gisteravond om bijna 11 uur :P Dacht dat het al zaterdag was denk ik :o
Maar je hebt vandaag dus wel gereden sjaslique?
En ja idd dat vroeg ik amarie

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:47

Ja heb inderdaad wel gereden vandaag, en ach we vergissen ons allemaal wel eens he.
Gister de tassen allemaal weer uitgepakt en vannacht weer heerlijk in mijn eigen bed geslapen.
Vanmorgen goed uitgerust op naar de manege. Gezellig samen met de bus en genoeg stof om te kletsen dus dit ook heel de weg gedaan. Toen we er eenmaal waren kregen we gelijk de vraag of we Kacharel, Pasha en Kando even wilden stappen/afspuiten/verzorgen, dus daar gelijk aan begonnen. Allereerst Kacharel, van Djoon mocht ik erop omdat zij er vorige week al opgezeten had, dus samen gepoetst, gezadeld en erop. En ja dan is er buiten wedstrijd en hoor je een bel en je hoort dat er omgeroepen wordt, en ja dan moet je voor elk dingetje snurken. Buiten dat deed ze echt niks, dus lekker aan een los teugeltje rond gestapt. Daarna afgespoten en toen Kando gaan doen en daarna Pasha nog en zo was alles weer klaar.
Tussendoor nog even op de lijst gaan spieken omdat die 's morgens nog niet klaar was, daar bleek dat ik weer op Windemere(alias Willem) mocht. Wist niet zo goed wat ik ervan moest denken, dus maar gezien wat het werd. Maar hoe gek het ook klinkt een week zonder paarden en paardrijden heeft me goed gedaan. Ging met een veel fijner/beter gevoel naar de manege.
Tussendoor nog even bij het springen gekeken en toen gaan poetsen. Op naar de bak en het voelde al een stuk vertrouwder als 2 weken terug. Het bange was er bij mij nu bijna niet, dus kon lekker aan het rijden gaan. En wonder boven wonder ook de galop knop gevonden. Het gaat allemaal nog een beetje onstuimig en het moet nog bevestigd worden, maar ok.
Na het rijden mocht het paard nog mee de bossen in, dus heb mezelf even opgefrist en nadat diverse lesgenootjes klaar waren maar gaan eten. Lekker buiten gaan zitten en ondertussen het ponyspringen gekeken. Vervolgens nog even paard gepoetst en hoeven krabben en oppakken geoefend bij Windemere en Zando en vervolgens nog even op het terras gezeten. Om 16 uur lekker naar huis en nu morgen outdoor Helvoirt!!!!!!