Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wentho

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:47

Dat klopt, Ik woon zo'n beetje op de grens van brabant/gelderland en limburg.

Wentho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:47

Dat klopt, Ik woon zo'n beetje op de grens van brabant/gelderland en limburg.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:40

Heeee, weet t ook niet. hm...ben dan ook pas een jaar of vier weg.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:17

jeeh ik ben jarig :D :D :D :D :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:19

Dat zie ik aan het cadeautje :D Proficiat!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:12

niemand iets te melden?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:45

Helaas hebben ze afgelopen zondag Cas moeten laten inslapen... Vermoedelijk koliek, of nierstenen. De vee-arts is het afgelopen weekend meerdere keren langs geweest, maar het mocht niet baten...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:31

He bah...niet echt een verrassing gezien hoe hij vrijdag was, maar bah... ;(

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:11

dat is akelig inderdaad. Vervelende dingen als je met levende wezens te maken hebt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:33

^ gefeliciteerd, Marieke (even reminder; dr ligt al heel lang post van de lotto in de brievenbus...)
Maicka had het gisternacht voor elkaar;ketting in het gangpad los gekregen, staldeur van Ascot losgekregen...en vervolgens Ascot zijn eigen stalletje uitgejaagt (en leeg gegeten natuurlijk; pony op diëet) Arme Ascot heeft dus vervolgens op zijn uitloop kou staan te lijden, en nou weer ziek :(:)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:06

Ha Juu6t, sorry, sorry, sorry...helemaal vergeten. we hebben prive nogal wat aan ons hoofd. Leuke en niet leuke dingen. Nu ben ik erg gecrashed en kan ik niet autorijden. Nee, ben niet van paarsd gedonderd. Over tuinhekje. Was echt van tenen tot aan nek blauw. Nu alleen hand, pols, elleboog, schouder en twee voeten en vingers nog pijnlijk. Gaat goede kant op dus. ;)
Ehm...wat is handig? ik zal onmiddellijk een briefje sturen naar de lotto dat ze het adres veranderen. Hadden we al een keer gedaan maar blijkbaar niet door gekomen. Ik ben woensdag waarschijnlijk in de buurt. Kun je het weer in je bus leggen dat ik het meeneem? Laatste keer hoop ik.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:01

Heb je goed gedaan, dan (met dat tuinhekje) Onder het motto 'ik doe het goed of niet'?
Was Bruintje toevallig gister in Afferden op stap geweest? Kwam daar de jachtclub tegen nl. Vind die honden tussen de paarden altijd wel mooi gezicht.
Verder is Ascot weer genezen verklaard; ging al weer met vier hoeven de lucht in :roll:

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:55

Er waren inderdaad paarden van ons. Aangezien ik door mijn vakkundige crash al enige tijd niet gereden heb weet ik niet of Bruintje mee was. Denk het niet hoor. hij gaat niet zo vaak en ik zag de kleine vrachtwagen staan voor twee paaren dus zou erg toevallig zijn.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:59

He Judith, ik heb de brief opgehaald, dankjewel. helaas stond er niet in dat we miljonair zijn geworden maarja...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:43

Jullie ook al niet O:)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:33

nee, schijnt toch niet zo'n grote kans te zijn als ze zeggen... ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:41

Oh! Jullie moeten allemaal zien hoe geweldig stoer ik ben geweest! :):)

Gisteren megedaan aan het oefenspringen in Uden :D
Paard was niet echt optimaal en vond alles retespannend, maar heeft in het parcours niets geweigerd. Nog even dooroefenen op de korte wendingen en de lijntjes en dan gaan we over een paar weken nog een keer. :):)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:53

wat kei leuk annet, Wat is die van jou lekker rustig zo met springen. bruintje gaat kei hard en oncontroleerbaar. oke, in het jachtseizoen dan. Oooooh...bijna afgelopen...kan niet wachten. Dan kan ik ook weer een parcoursje springen zonder dat ik bang ben om dood te gaan. ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:21

marie33 schreef:
nee, schijnt toch niet zo'n grote kans te zijn als ze zeggen... ;)

Ze zeggen wel meer! Eind april ga ik toch mooi een rijdende manege shoppen, en een bijpassend huisje, en vakantiehuisje op Terschelling, Ameland en Schoorl, enz enz enz

@ Anne; stoer! Volgens mij was niet alleen het paard onder de indruk, maar netjes gesprongen...ik = jaloers! (ik wil ook jumpen!!! * zoekt ziet-groen-smiley* )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:22

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:14

marie33 schreef:
wat kei leuk annet, Wat is die van jou lekker rustig zo met springen. bruintje gaat kei hard en oncontroleerbaar. oke, in het jachtseizoen dan. Oooooh...bijna afgelopen...kan niet wachten. Dan kan ik ook weer een parcoursje springen zonder dat ik bang ben om dood te gaan. ;)

het is Anne Vies was eigenlijk juist niet rustig. Heel erg gespannen, sloeg een paar keer aan de kletter met het losrijden vanwege de skihelling (te zien op de achtergrond en maakte heel veel herrie!) weigerde met het losspringen, ik kreeg hem niet meer uit de galop enz... enz..
In het parcours zelf was hij goed te doen, maar als je kijkt op de filmpjes zie je dat hij op sommige hindernissen heeeeeel erg terug komt en nét niet in de stop gaat:
Eerste rondje http://www.youtube.com/watch?v=penqArGjIM8
Hele tweede ronde: http://www.youtube.com/watch?v=GUv_Jv3QBqg
Vooral het lijntje waar ik eerst 1 hindernis, dan paar galopsrongen en toen een dubbel moest springen, ging allebei de keren niet soepel. Op de eerste scheef aangereden, bij de tweede net niet ernaast laten glippen en bij de laatste liet hij zich eroverheen vallen. De losse hindernissen gingen allemaal netjes en makkelijk.

Judith: ik was vooral onder de indruk van Vies :+ NOrmaal is hij lekker rustig en als hij al gespannen is, dan gaat hij wat harder en flapperen met zijn kop, maar hij was nu met het losrijden écht heftig voor zijn doen. Ik denk combinatie van mijn spanning, buitenbak, meisje die haar paard op de flikker gaf, skihelling en de schemer. Vies ziet erg slecht in het donker en schrikt dan vaak.

Je link doet het trouwens niet. Ik heb geen gmail en daar is het een link naartoe volgens mijn browser.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:16

Ik zie het, even quoten dan;
Citaat:
Op zaterdag 25 april en zondag 26 april 2009 organiseert Menvereniging Maasduinen een tweedaagse voor menners en ruiters, dit is ook een ideale trainingsgelegenheid voor endurance-rijders.

Er zullen op deze twee dagen verschillende routes gereden worden van ongeveer 25 à 30 km door de bossen van Afferden en het mooie Maasduinen natuurgebied. Iedere aanspanning en ruiter ontvangt een routebeschrijving. Er kan individueel gestart worden, maar er kan ook in kleine groepjes gereden worden van 3 tot 4 aanspanningen/ruiters.

Deelname is voor leden van Menvereniging Maasduinen gratis. Niet leden betalen 4 euro per persoon, een lunchpakket is inbegrepen.

Na elke rit worden soep, broodjes en andere versnaperingen voor een redelijke prijs aangeboden.

Vertrek vanuit Bleijenbeek . ADRES: BLEIJENBEEK 10 AFFERDEN. (bij kasteelruïne)

Op alle twee de dagen kan er vanaf 10.00 uur tot 12.00 uur gestart worden.

Aanmeldingsstrook voor de men / rij 2 daagse M.V. Maasduinen

Naam:……………………………………………………….…….

Adres………………………………………………..Huisnr:……..

Postcode…………....Plaats:……………………………………….

E Mail adres…………………………………

Tel. Nr.:………………………………………….

Deelname op zaterdag: Ja / Nee aanspanning / onder de man

Deelname op zondag: Ja / Nee aanspanning / onder de man

Aantal personen:…………….

Betalen via rabobank nummer. 10.60.64.762 t.a.v. M.V. Maasduinen / 2-daagse.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:45

damn hebben we eens wat in de buurt kan ik niet! Dat is balen :(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:05

Ey vet!
Eens zien of ik nog iemand anders mee kan krijgen, lijkt me leuk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:38

Ik had trouwens dinsdag een fotoshoot van hypofocus en kan het niet laten de foto's ook aan jullie te laten zien:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding