Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xeen

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:25

Hm, spannend. Ik zag foto's op Elies d'r Facebook van Abdul. Leuk paard :j
Ben morgen weer op stal :D morgen is mijn enige echt vrije dag. Hopen dat het lekker weer word!

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:43

Nee abdul staat inderdaad nog niet in de groep, heb hem ook nog niet in een apart landje gezien. Denk dat het eerst wennen op stal word en daarna langzaam in een apart landje.

Je mannen stonden voor het lijntje om naar binnen te mogen wan :) Alleen wou valko het liefst achteruit naar zijn stal lopen! met de wind en regen op zijn kont.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:49

Abdul graast voorlopig nog even aan de hand. Landje komt binnenkort wel :)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:03

Heb Blando vanmorgen ook maar lekker binnen gezet eventjes, hij vond er niks meer aan in de regen. Alle andere paardjes kwamen ook aan gegaloppeerd maar mochten niet met mij mee. Stout hè van mij :P

Die arme Hope had het ook steenkoud. De verzorgster van hem kwam en hij stond echt letterlijk te bibberen in zijn stal. Arm dier. Ach een lekker warm dekentje doet dan weer wonderen.....

Kim van Hands heeft Blando aan het eind van de middag weer buiten gezet. Super dank je wel Kim.

Nu maar hopen op wat beter weer!!!

Xeentje super dat je zo snel weer ander werk hebt gevonden en dat je straks kunt kiezen uit 2 banen... wow :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:34

Hands had een autistische bui. Was Storm braaf naar Zaar gekomen, kwam Hands hem toch lelijk bij Zaar wegjagen ....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:18

Maestro had het ook koud gehad. Zijn vacht stond vanavond helemaal wijd uit, hij was net een beertje. Ik heb vanavond maar weer even zijn dekentje opgedaan en als het morgen nog fris is, houd hij die lekker op in het land.

Jet, weer terug van vakantie. Heb je lekker weer gehad in Turkije?

Hoe gaat het nu met Abdul, is hij alweer wat rustiger geworden?

Fijn dat het met Kirin alweer wat beter gaat. Hopelijk gaat het ook gauw beter met Zinetje...

Gefeliciteerd Xeen, fijn om te horen dat je toch weer een leuke baan hebt kunnen vinden.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:01

Abdul moet helaas 1st opbouwen, die heeft in zijn leven amper gras gezien. Vind het voor hem wel sneu want hij zou wel graag in de groep willen, hij staat de hele tijd naar de andere paarden te roepen. Dus misschien dat hij er op een later tijdstip nog bij mag, en anders word het volgend jaar.
Heb gisteren een half uur met hem aan de hand gegraasd en vandaag 3 kwartier. Ga van de week aan arjen vragen of hij op een landje kan. Nu vind ik het nog wel ff lekker aan de hand, kan ik ondertussen lekker tegen hem kletsen en hem aaien, op die manier went hij ook aan mij.
In het begin eet hij nog alsof hij in zn eentje een hectare in 10 minuten moet kaalvreten, maar hij begint al wat minder te schrokken.

Hij word gelukkig al wat rustiger, maar ik verwacht dat het nog wel 1 of 2 maanden zal duren voordat hij weer een beetje zijn oude zelf zal worden. Hij kan gewoon heel erg slecht tegen verhuizen, dan raakt hij helemaal van de kaart en het duurt best lang voordat dat weer bij trekt. Maar ik weet hoe hij hiervoor was, dus we wachten gewoon rustig af.

Hij ging vandaag nog wel met een 180 graden gedraaide sprong over de rubere matten heen, maar de rest van de middag ging echt als een zonnetje. En ik kreeg hem vandaag voor het 1st wel in 1x en zonder hulp zijn box in (bedankt nog dames die me de afgelopen dagen geholpen hebben) Ik ging echt met een grijns op mn gezich weer naar huis.

Maar het is wel een lieve mafkees. Gisteren hebben Elize en ik zijn peesjes en dekens gepast(nu ik het nog terug kan brengen). Beide heeft hij nog nooit opgehad. En hij was zo ontzettend braaf!!! Was wel echt om je te bescheuren om hem met die peesjes te zien lopen, tilde zijn benen meters hoog op :D

Weet iemand hoe het zit met die ballen die in de stal liggen, zijn die voor algemeen gebruik? Abdul is namelijk kampioen voetballen, daar is hij echt dol op. Ik heb er zelf al 1 besteld, maar die krijg ik waarschijnlijk pas volgende week.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:04

Die ballen zijn van Annet en Irene (je bedoeld die grote in de koeienstal neem ik aan?), dus niet voor algemeen gebruik. Als je er eentje wilt lenen moet je dat even aan hun vragen.
Super dat die vandaag zelf zijn box in liep! Vond hem vanavond ook al een stukje rustiger als de dagen hiervoor.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:25

Dan wacht ik nog even af, en anders kan ik hen eventueel vragen. Hopelijk komt ie van mij snel. Schijnt dat ie daar echt uren zoet mee kan zijn.

Fijn om te horen dat er te zien is dat er een stijgende lijn in zit, wat betreft rust in zijn box. Gisteren stond hij ook echt met elke hap hooi in zijn mond gelijk weer naar buiten te koekeloeren, vandaag bleef ie al veel rustigere eten zonder elke seconde zn koppie er weer uit te steken.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:32

Leuk paard heb je Marieke! Ben stiekem even gaan kijken bij hem. Hij keek me echt aan van 'o hallo' en toen ging hij kroelen :)) Stond er erg relax bij!

Vandaag ging er een Griekse vriend mee naar Blando. Hij woont hier pas een half jaar. Hij is helemaal verliefd op Blando. Heb lekker even gelongeerd. Donderdag en vrijdag mag meneer de koekepeer weer echt aan het werk! Iemand die donderdag avond of vrijdag overdag ergens wil buiten rijden?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:34

Ik wil donderdagavond wel Xeen, weet niet of jij dan kan?

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:42

Jep. Ik werk tot 6 uur in de nieuwe salon, een meeloop dag :j . Daarna de hond uit laten en naar stal.
Hoe laat spreken we af? :D Moet het wel rondje zijn van uurtje ofzo :o If you don't mind

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:44

Xeen schreef:
Jep. Ik werk tot 6 uur in de nieuwe salon, een meeloop dag :j . Daarna de hond uit laten en naar stal.
Hoe laat spreken we af? :D Moet het wel rondje zijn van uurtje ofzo :o If you don't mind

Ik moet ook tot zes uur werken en ga dan daarna naar stal. Kom maar gewoon als jij klaar bent, ga ik ondertussen wel Esmee doen. Rondje van een uurtje is prima, grote rondjes doe ik eigenlijk alleen maar als ik vrij ben.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:46

Oke, gezellig! Gaan we die Blando is aan het werk zetten *D
Hij was aan het klieren vandaag :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:56

Xeen schreef:
Leuk paard heb je Marieke! Ben stiekem even gaan kijken bij hem. Hij keek me echt aan van 'o hallo' en toen ging hij kroelen :)) Stond er erg relax bij!

Vandaag ging er een Griekse vriend mee naar Blando. Hij woont hier pas een half jaar. Hij is helemaal verliefd op Blando. Heb lekker even gelongeerd. Donderdag en vrijdag mag meneer de koekepeer weer echt aan het werk! Iemand die donderdag avond of vrijdag overdag ergens wil buiten rijden?

Ja het is een lekkere kroeldoos.

En langleve de goede communicatie. Mij was verteld dat abdul in zijn leven amper gras had gezien en dat ik heel langzaam moest gaan opbouwen. Nu post degene van wie abdul een half jaar is geweest op mijn facebook dat hij daar gewoon tot 1 april op het land gestaan heeft. Hier baal ik wel een beetje van, want nu heb ik dus voor jandoedel hem in zijn box laten staan en aan de hand staan grazen. Ik zal even met Arjen gaan opnemen dat hij dus gewoon het land op kan.
Het komt er dus op neer dat hij van van 1 april tot 1 mei niet op het gras gestaan heeft.
Dus ik ga ff snel proberen te regelen dat hij de wei in kan, want ik vind het sneu om hem onnodig in zijn box te laten staan.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:00

Dat is idd sneu voor abdul, volgens mij gaat en vind hij het maar wat leuk en fijn om lekker op het land te kunnen staan. Misschien dat je wel even moet opbouwen maar dat gaat nu sneller dan wat je nu aan het doen was.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:09

ja hij wil heel graag volgens mij, hij staat de hele tijd te gillen naar de andere paarden. Zal hem ook wel een stuk rust geven.
Vind het wel erg sneu om hem onnodig binnen te houden.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:10

Zou fijn zijn als die lekker naar buiten kan Marieke, gaat die dan de groep in?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:18

Als het aan mij ligt wel, maar dat beslis ik natuurlijk niet alleen. Ik zal het er morgen met Arjen eens over hebben.
Ik zit nu alleen te denken wat verder handig is qua opbouwen. Hij heeft 2 maanden geen gras gehad, maar daarvoor dus wel. Dus nu een uurtje kan dus wel veel sneller.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:26

knuffeldier schreef:
Als het aan mij ligt wel, maar dat beslis ik natuurlijk niet alleen. Ik zal het er morgen met Arjen eens over hebben.
Ik zit nu alleen te denken wat verder handig is qua opbouwen. Hij heeft 2 maanden geen gras gehad, maar daarvoor dus wel. Dus nu een uurtje kan dus wel veel sneller.

Mmh dat is inderdaad wel balen want we hebben net de nodige onrust gehad afgelopen weekend door het nieuwe paardje en ik ben eerlijk gezegd wel blij dat de rust weer wat terug is. Ik stel voor dat we dit onderling wel even goed overleggen op stal, ook met de anderen van de grote ruinengroep. Zeker aangezien Abdul ook nog moet opbouwen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:32

Zo Verie is een weekje vrij van de arbeid, mag die arme troel eindelijk weer eens hengstig worden :D
Gisteren heeft ze bij Jes even laten zien hoe erg ze zich kan misdragen....whoehoeeeeeeeee...weer bijna gebak...gelukkig iedereen en alles nog heel :D

Balen Marieke, dat die mensen een soort van halve waarheid hebben verteld over het land....maar wel fijn dat je nu niet zo langzaamaan hoeft op te bouwen....Abdul is een heel heertje he....haha gisteren in de paddock naast Zip...hij weet in ieder geval waar zn roots liggen met zn Spaanse pas :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:55

Was het erg onrustig Linda ? Ik vond ze er zondag in ieder geval rustig bijstaan.
Laten we even maar de mogelijkheden kijken en overleggen.
Voor Abdul is het heerlijk als hij zsm op het gras kan.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

Veer was hardstikke braaf gisteren hoor Es, op een klein probleempje bij het opstappen na is ze niet stout geweest! Tuurlijk werd ze wat druk toen we langs een enge machine moesten, maar dat waren ze alle vier, ze ging alleen maar even wat harder, maar niks geks gedaan..

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:43

Jetta schreef:
Was het erg onrustig Linda ? Ik vond ze er zondag in ieder geval rustig bijstaan.
Laten we even maar de mogelijkheden kijken en overleggen.
Voor Abdul is het heerlijk als hij zsm op het gras kan.

Nou op zich is het zeker niet verkeerd gegaan want Hope is een lief paardje maar het zorgt altijd weer voor onrust. Daar ontkom je niet aan als een nieuw paardje in de kudde komt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:49

Twinklebel schreef:
Veer was hardstikke braaf gisteren hoor Es, op een klein probleempje bij het opstappen na is ze niet stout geweest! Tuurlijk werd ze wat druk toen we langs een enge machine moesten, maar dat waren ze alle vier, ze ging alleen maar even wat harder, maar niks geks gedaan..

Haha ja had het gehoord dat ze met opstappen ietwat stout was :D en daarna in de herhaling wilde...