Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:22

Nee daarom moet ik ook eerst een gesprek aangaan met de eigenaresse, maar ik wacht deze week nog af dan kan ik in de vakantie nadenken wat ik evt. wil om het mogelijk wat leuker te maken.
En het is een pension- wedstrijd- fokstal. Ze hebben nu zo'n 10 pensionpaarden denk ik, 3 paarden zijn van haar schoonzoon (die longeer ik dus ook elke dag), ze heeft 1 eigen paard, 2 fokmerries die beide al een bijrijder hebben (1 van die zou ik dus miss ook gaan rijden, maar dat meisje rijd haar ook en buiten dat krijgt ze in april al dr veulen...) en dan is Diva er nog en nog 3 veulens en aan de overkant staan ook nog 3 paarden en een shetlander maar die krijgen alleen onbeperkt kuil en verder word daar niet aangekomen. Volgens mij heb ik dan zo alles.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:24

Ja tis behoorlijk lastig want ik heb het haar tig keer gezegt en nu doet ze alsof ik dat nog nooit heb gezegt. In het begin werkte we prima samen daarom zijn we juist samen gaan werken omdat dingen die we in de klas samen moesten doen altijd goed gingen, maar hoe langer het duurt hoe erger ze wordt. Gaat ze me honderd keer smsen en op msn zeggen en mailen terwijl ik gewoon bij de paarden was en dan boos worden dat ik niet reageer... Ze is ook echt ontzettend veranderd niemand mag dr meer.. :S

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:26

Wat wel trouwens positief is, is dat ik vanmorgen weer op de weegschaal stond en bijna een kilo minder woog dan woensdag :P Haha, dat fietsen, zwemmen, lopen en veel water drinken is toch wel goed voor je! (Al heb ik net weer een reep chocola achter me kiezen, slecht, slecht, slecht....en ik drink wel echt meer energiedrank.....)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:28

Britt, tja werken met paarden is veel mesten en vegen etc. en dan zijn er ook nog mensen die zichzelf geweldig vinden... tja want sommige paardenmensen... goed (al zal ik me daar zelf ook weleens schuldig aan hebben gemaakt ;) ). Vroeger op de manege was ik ook niet altijd even aardig tegen de stagaires ... maar ja die pikte volgens ons ook al onze klusjes in ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:32

ik vond het niet heel erg om te doen hoor, ik moest wel veel vegen en mesten opstrooien enzo maar ik moest ook kindjes helpen opzadelen en soms meerennen in de les als ze niet zelf konden galoperen enzo, vond ik altijd wel leuk haha!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:37

Ik heb stage gelopen op een manege in Leusden, daar moest ik ook mesten en opstrooien en vegen enzo, maar idd ook kinderen helpen voor de lessen enzo, en ik vond het daar echt super leuk!!! Moest daar 5 weken lang lopen en vond het zoooooo jammer dat ik klaar was, heb toen ook wel een traantje moeten laten...en heb die eigenaren en dochter gister nog gezien op de wedstrijd, super leuk om ze weer te zien!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:43

Op een manege is er natuurlijk ook altijd wel mensen over de vloer. Bij zo'n pensionstalling eigenlijk niet. De meeste mensen met een paard in pensionstalling komen pas na hun werk. Lessen e.d. zullen dus dan altijd na werktijd zijn. Maar als ze geen stagaire hebben dan mest en veegt de eigenaresse zelf?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:47

Ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze als ik er ben geen drol doet (mag ik miss niet zo zeggen, maar ze doet echt niks....) En ik hield vorige week de veulenstal goed bij nadat ik hem dus helemaal leeg had gehaald waar ik een dag mee bezig was....en toen keek ik vanmorgen in die stal.....maar omdat de paddock best nat was konden ze niet naar buiten en kon ik dus ook de stal niet doen...dus over een poosje ligt de stal er weer zo bij als vorige week...

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:08

jeetje Linn wat vervelend allemaal zeg met je stage. ken het gevoel..Ik vond mijn stage ook helemaal niks. Het werk wat ik doe. Ik werk dan wel met heeel veel mensen, maar het werk wat ik moet doen vind ik echt helemaal niks aan (activiteiten begeleiden) of soms heb ik gewoon een dag niks te doen en zit ik bijna elk uur wel op mijn horloge te kijken. Tot hoelang moet je stage lopen?

wat praten jullie veel zeg hahaha.. majah heb het ook een beetje druk met school en stage,
Dit weekend op Frouke gereden 1 van mijn verzorgpaarden, wat een geweldig beest is dat.
Mag na de vakantie met haar gaan mennen :D zoveel zin in

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:10

Nou ik ben klaar met me presentatie vind ik. We zijn bij een vrouw geweest die in het verzet heeft gezeten en ik wilde graag haar verhaal vertellen over hoe zij dat heeft meegemaakt, alleen zo'n verhaal word wel langdradig dus me moeder kwam met het idee om het als een soort dagboek te vertellen om zo een beetje door te tijd te springen enzo. Dat heb ik dus net gedaan en heb bij elke dag een passend plaatje gezocht om dat als dia voorstelling te doen zodat je geen lappen tekst dr op heb maar door dat plaatje word het toch wel iets duidelijker.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:15

Lynniiie schreef:
jeetje Linn wat vervelend allemaal zeg met je stage. ken het gevoel..Ik vond mijn stage ook helemaal niks. Het werk wat ik doe. Ik werk dan wel met heeel veel mensen, maar het werk wat ik moet doen vind ik echt helemaal niks aan (activiteiten begeleiden) of soms heb ik gewoon een dag niks te doen en zit ik bijna elk uur wel op mijn horloge te kijken. Tot hoelang moet je stage lopen?

wat praten jullie veel zeg hahaha.. majah heb het ook een beetje druk met school en stage,
Dit weekend op Frouke gereden 1 van mijn verzorgpaarden, wat een geweldig beest is dat.
Mag na de vakantie met haar gaan mennen :D zoveel zin in

Ik moet 10 weken lopen, dus tot halverwege april.

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:16

Succes Ella! you can do it! waar ging jouw pws over?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:17

FeeKoolen schreef:
Succes Ella! you can do it! waar ging jouw pws over?

Vrouwen in het verzet tijdens de 2e wereld oorlog :)
Erg mooi onderwerp, iedereen weet wel dat er verzet gepleegd werd maar niet dat het echt heel veel gedaan werd, je kan het zo gek nog niet verzinnen of het gebeurde.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:18

Zo vandaag bij bekappen had de leraar vanaf het pijp been ontleed en ons alles laten zien enzo :D de pezen botten bloedvaten kraak been

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:21

fijn dat je t bijna af hebt ella! ieh bah simoon , wel gaaf haha!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:24

Jaa indd :) Wat een gedoe is het zeg! Eind van het jaar en volgend jaar wel een paar middagen en dagen vrij omdat ik hem al in 4havo heb gemaakt ipv 5 havo dat is wel heel relaxed kan ik me gewoon op me examens richten

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:30

Het was echt interessant :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:30

gatver simone! :P
maar vast wel interessant :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:32

Meet Fay!!
Afbeelding
Afbeelding
Met Ferro
Afbeelding

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:33

ohh fay is ook een fries :P
dat had ik nog niet mee gekregen :+
leuk paardje!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:34

Morgen krijgt smurf weer een prik dus even niet rijden, nouja of lekker rustig even stappen,
\Ik was dit weekend weg geweest en gelijk weer een bak haar van smurf afgehaald !
Er lag zo'n randje haar om haar heen haha
Word deze week dus weer poetsen!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:35

Haha leuk! Ik wist ook niet dat het een fries was!

_Linn_

Kijk, me proef van zondag:

EllaBellaah

Haha ja ze is ook een fries, alleen alles behalve foto geniek hahaha. Maarja als het weer een keer mooi weer is neem ik me camera mee ga ik gewoon een uur foto's maken dan zitten dr vanzelf ook wel mooie tussen :)
En dr komen natuurlijk ook nog een keer rijfoto's!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:48

ziet er leuk uit linda! soms loopt ze een beetje te diep zegmaar met der kin te dicht naar der borst, maar ziet er netjes uit hoor! je zit er wel netjes op!