**manege Belle epoque topic** [deeel 3!!!]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: **manege Belle epoque topic** [deeel 3!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:10

Iriis_ schreef:
Waarom woon je niet meer in Friesland dan??

haha ik trek nu een heel zuur gezicht en praat heel kinderachtig Tong uitsteken
mijn pappa is leraar en in almere destijd leraren te kort. en en friesland zo goed als overschot!!

en tjah, nu heb ik mijn plekje wel gevonden in almere, maar wat heb ik gebaald!!!
geloof me almere friesland echt een wereld van verschil!!

ik ben geen stads mens, ik vind het heerlijk om in barneveld te wonen

je fietst tien minuten en je fietst tussen de boedereijen. hahaha ik wist neit wat me overkwam...
ik was helemaal overdonderd!!hahah ik dacht echt huh?? waar ben ik nu weer Tong uitsteken

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:14

Kirsten_S schreef:
Elja schreef:
Ik niet eigenlijk Tong uitsteken Ik bedoel daar vlakbij het crematorium

jaaa die jah ! ik had een duitse docent en ze heeft daar een haflinger volgens mij en toen had ik het gevraagd en toen was het meteen : hoef ik niet.

Nero? Clown
Zooon mooi beest.
Joey heeft er wel eens op gereden.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:14

Melanieetjuh schreef:
fryskhynders schreef:
nee maar ik wil ook geen verzorgstrer hoor Tong uitsteken
zeker niet het eerst jaar, ojah wel een goede vriendin van mij
maar ik zou er ook nog niet aan moeten denken om zomaar iemand op mijn paard te laten... en helemaal niet als ze nog niet veel ervaring heeft... ik zou ook niet manege meisje vriendelijk zijn.... misschien zou ik haar dan wel les geven op mijn paard.
maar niet zonder dat ik er bij ben laten rijden!

Hm, klinkt beetje minder waardig vind ik.
Ook een 'manege-meisje' kan goed rijden.

ja erg hé ???
dat dat nu zelfs uit mijn mond komt!!! vreselijk...
eerst vond ik de andere uit mijn klas stom, want je moet weten mijn klas was heel erg twee groepen
de gene met eigenpaard en de ja je raad het al manege meisjes...
je voelt je dan heel stom en vind het gemeen...
maar nu ik wat ouder ben, zie ik eigenlijk dat ze gelijk hebben! wij KUNNEN gewoon niet gelijk rijden aan hun
tenzij je elke dag op de manege rijd maar dat is voor velen niet het geval, wij met 1 keer in de week kunnnen niet op tegen mensen/meiden die elke een paard onder hun kont hebben al van af kinds af aan prive les hebben en wedstrijden rijden....
daarom zeg ik er ook maar bij.. dat ik zo'n meisje dan les zou geven... want ook zei(WIJ) verdienen een kans!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:16

Kirsten_S schreef:
Elja schreef:
Ik niet eigenlijk Tong uitsteken Ik bedoel daar vlakbij het crematorium

jaaa die jah ! ik had een duitse docent en ze heeft daar een haflinger volgens mij en toen had ik het gevraagd en toen was het meteen : hoef ik niet.

Nero? Clown
Zooon mooi beest.
Joey heeft er wel eens op gereden.[/quote]

haha er zijn toch wel meer haflingers daar?? haha
maar nero is zeker mooi!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:17

--

Zit wat in. Natuurlijk komen wij nooit zo als hun, maar zelfs sommige ruiters die een eigenpaard hebben, vind ik vreselijk rijden. Bloos
En als iedereen zo denkt, nou dan word het voor de 'manege-meisjes' nog flink lastig & oneerlijk!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:17

fryskhynders schreef:
... want ook zei(WIJ) verdienen een kans!

* zij
sorry maar mensen maken die fout zó vaak.
Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:18

[/quote]
Nero? Clown
Zooon mooi beest.
Joey heeft er wel eens op gereden.[/quote]

is het een dunne vrouw met kort haar en een brillentje? Tong uitsteken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:21

Melanieetjuh schreef:
--

Zit wat in. Natuurlijk komen wij nooit zo als hun, maar zelfs sommige ruiters die een eigenpaard hebben, vind ik vreselijk rijden. Bloos
En als iedereen zo denkt, nou dan word het voor de 'manege-meisjes' nog flink lastig & oneerlijk!

jaaa en ook een beetje verwend Tong uitsteken

jaaa of hun 'alles' zijn en zoo geweldig kunnen rijden omdat ze een eigen paard hebben Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:22

Melanieetjuh schreef:
--

ja dat word het ook!!!
ook tijdens de rijlessen op school kregen de gene met eigenpaard gewoon meer aandacht dan wij..
puur omdat zei beter kunnen rijden..
je kunt erg gemeen vinden... of gewoon extra super je best gaan doen!!(dat ga ik dus doen)
maar ik ben wel heel blij, er is een eigenpaard voor mij in't zicht ..

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:22

Elja schreef:
fryskhynders schreef:
... want ook zei(WIJ) verdienen een kans!

* zij
sorry maar mensen maken die fout zó vaak.
Bloos

hahahaha dat is nou tipisch elja hahahaha
sorry hoor juf!! Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:24

Kirsten_S schreef:
Melanieetjuh schreef:
--

jaaa en ook een beetje verwend Tong uitsteken

jaaa of hun 'alles' zijn en zoo geweldig kunnen rijden omdat ze een eigen paard hebben Clown

Nee, dat zijn ze zeker niet. Althans, sommige niet. Van die huppelkutten op manege's, vraag ik me soms gewoon af wáárom hun een eigen paard hebben. Hun zijn niet alles. Hun manier van rijden bevalt mij echt niet, kan er genoeg op noemen waarvan ik dat vind. Maargoed, wij kunnen daar niets aan veranderen, in de paardensport moet je gewoon veel geld hebben, of iets in de familie, wil je echt de goede mogelijkheden krijgen & beschikken.
Ik noem mensen pas 'alles', als ze werkelijk wat bereiken, en dat op een juiste manier doen Lachen.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:25

en melanie, er zijn indd ook mensen met eigenpaard die helemaal niet zo fantastiesch rijden... dat geeft mij dan maar weer hoop!!
en mijn intructriece die heeft deurne gedaan rijd dressuur en springt op Z niveau en heeft nog nooit een eigen paard gehad!!! dat gaf mij ook wel wat hoop...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:26

fryskhynders schreef:
Melanieetjuh schreef:
--

ja dat word het ook!!!
ook tijdens de rijlessen op school kregen de gene met eigenpaard gewoon meer aandacht dan wij..
puur omdat zei beter kunnen rijden..
je kunt erg gemeen vinden... of gewoon extra super je best gaan doen!!(dat ga ik dus doen)
maar ik ben wel heel blij, er is een eigenpaard voor mij in't zicht ..

Ik snap echt helemaal wat Manon hier mee bedoelt. Zelf heb ik ook zoiets; Wat komt er van mij later?
Ik wil echt de wedstrijd sport in! Maar met de manege paarden ga je dat niet redden.
Jij hebt ook een terrechte reden om blij te mogen zijn!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:27

[/quote]
Nee, dat zijn ze zeker niet. Althans, sommige niet. Van die huppelkutten op manege's, vraag ik me soms gewoon af wáárom hun een eigen paard hebben. Hun zijn niet alles. Hun manier van rijden bevalt mij echt niet, kan er genoeg op noemen waarvan ik dat vind. Maargoed, wij kunnen daar niets aan veranderen, in de paardensport moet je gewoon veel geld hebben, of iets in de familie, wil je echt de goede mogelijkheden krijgen & beschikken.
Ik noem mensen pas 'alles', als ze werkelijk wat bereiken, en dat op een juiste manier doen Lachen.[/quote]

in mijn ogen ook hoor, maar soms heb je van die kinderen die paarden hebben omdat pappie veel geld heeft en omdat ze het princes op het witte paard als het ware willen zijn, waardoor ze vaak niet genoeg nadenken over de verzorging van het paard

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:28

fryskhynders schreef:
en melanie, er zijn indd ook mensen met eigenpaard die helemaal niet zo fantastiesch rijden... dat geeft mij dan maar weer hoop!!
en mijn intructriece die heeft deurne gedaan rijd dressuur en springt op Z niveau en heeft nog nooit een eigen paard gehad!!! dat gaf mij ook wel wat hoop...

Ja, maar ze heeft vast paarden voor andere moeten rijden..
kijk, ik hoef ook niet persé een eigen paard ('t liefste natuurlijk wel!!!) maar ik zou al blij zijn met een bijrijdpaard Knipoog
Een paard die ik meerdere keren zou kunnen rijden, en er iets meer mee opbouwen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:29

fryskhynders schreef:

op een manegepaard of verzorgpaard want dat is wel wat anders, want die heeft geen 4 verschillende kinderen op zijn rug elke dag.

Melanie_B

Kirsten_S schreef:

Ik noem mensen pas 'alles', als ze werkelijk wat bereiken, en dat op een juiste manier doen Lachen.[/quote]

in mijn ogen ook hoor, maar soms heb je van die kinderen die paarden hebben omdat pappie veel geld heeft en omdat ze het princes op het witte paard als het ware willen zijn, waardoor ze vaak niet genoeg nadenken over de verzorging van het paard[/quote]

Tsja, ik zwijg daar maar over, met zulke trienen hoef je niet bij mij aan te komen.. Slapen

Manon_S

Melanieetjuh schreef:
fryskhynders schreef:

Ja, maar ze heeft vast paarden voor andere moeten rijden..
kijk, ik hoef ook niet persé een eigen paard ('t liefste natuurlijk wel!!!) maar ik zou al blij zijn met een bijrijdpaard Knipoog
Een paard die ik meerdere keren zou kunnen rijden, en er iets meer mee opbouwen!

Precies! Knipoog

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:30

ja indd, nou gewoon maar vol blijven houden... en zolang jullie den manege nog leuk vinden daar lekker blijven rijden. want je leert daar ook nog genoeg, en iets rijden is beter dan niets!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:30

Ik moet gaan, kom er morgen op terug!
Doeeg!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:31

Annika ik weet nog wel dat jij op Princess zat (ooit, lang geleden) en ik op Estragon. Toen vroeg jij kan jij Astor aan de teugel rijden? Toen zei ik nee. En toen zei jij: Nou ik wel.
Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:31

ja kijk met zo'n onderwerp als dit kan ik weer mee praten Haha!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:32

ik ga ook doeiii Lachen

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:33

Elja schreef:
Annika ik weet nog wel dat jij op Princess zat (ooit, lang geleden) en ik op Estragon. Toen vroeg jij kan jij Astor aan de teugel rijden? Toen zei ik nee. En toen zei jij: Nou ik wel.
Clown

haha ja dat is tipisch een opmerking voor mij (5 jaar geleden dan hé) Clown Clown
haha maar geloof me ik ben ouder EN wijzer geworden!!
ja princess geweldig beest!!!
en estragon was mijn eerst eigen verzorg paard!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:34

Een eigen paard is wel leuk en aardig en annika is natuurlijk al van de middelbare school af en heeft al aardig veel berijkt in haar studie en in de ervaring. maar ook al zal ik een paard kunnen betalen dan zou ik er een pas nemen als ik een diploma heb en een studie volg, want ik wil niet op andere mensen rekenen dat hun mijn paardje wel effe kunnen berijden en verzorgen als ik in een se-week of examen zit