Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:08

Wergeasterdyk in Wergea...ik weet het nummer niet, maar als je op de goede weg zit kan je het niet missen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:55

Thanks.. en mn andere vraagjes? Schijnheilig

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:57

Je ziet het vanaf de weg meteen! Het valt zo op, dat kun je gewoon niet missen! Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:04

Over het leasen staat info op de site (www.wbstables.nl) onder het kopje lease. Maar er zijn ook leasers in dit topic dus die kunnen je vast ook meer vertellen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:54

ja er staat op de site wel het een en ander, maar dat is nog niet helemaal duidelijk, de kosten staan daar ook niet bij Lachen Ik kom dus graag in contact met mensen die daar al leasen Haha! Ik ga er dinsdag kijken, en dan daar ook eens wat vragen stellen Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:06

He mensen, wat is het hier stil..

Ben vandaag met judith bij Bent Brandup (?) geweest. Vreselijke achternaam die ik niet kan onthouden Boos!
Maar in iedere geval, erg koud, lang, en vermoeiend.. Maar ook boeiend en intressant. De basis komt erg dicht bij Marisca, herkende erg veel dingen, maar daarna gaat hij nog verder door op andere dingen. Goed kan het niet zo goed uitleggen, maar de conclucie bij mij was, ik doe toch liever Marisca's manier, dan de zijne. Hoewel hij ook goede punten heeft hoor.
Machtig figuur ook, met zijn jas, sikje en zo. Hele aardige man, rond eind dertig, goed gevoel voor humor en kan ontzettend goed praten Tong uitsteken Maar goed, heerlijke sfeer. Ik ga morgen weer, judith is ziek naar huis Boos!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:07

Hmm.. de laatste Boos! is Ach gut

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:12

@ rianneH: Hoe komen jullie daar zo bij om naar hem toe te gaan Rianne? Wie is het precies? Ik ken hem niet... En wat deden jullie daar?

@ Lupi: Heb je al een geschikt paardje gevonden? Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:42

Judith kwam ermee. Het is klassiek dressuur, of altands, een richting ervan. Hij werkt met het gewicht op de achterhand plaatsen, jij boven het zwaartepunt en ook meebewegen van links naar rechts. En vooral veel buiging.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:51

Oke, klink leuk! Waar was/is dat dan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:57

In Arnhem, bij trainingscentrum paardenbegrijpen. Was erg interessant, maar net niet 'het' zeg maar. Ik had mijn vraagtekentjes bij bepaalde dingen, maar was zeker wel knap wat ze uit het paard kregen.
Maar toch, vind de combinatie die Marisca maakt uit die verschillende stijlen toch niet iets prettiger en fijner. Het gaat wat dieper overal op in, terwijl hij vrij wetenschappelijk blijft.
Maar ik heb zeker dingen geleerd en hij heeft over een hoop dingen gelijk!

Het was twee dagen, maar gezien Judith gister ziek naar huis was gegaan en ik helemaal kapot was hierna, ben ik vandaag niet meer gegaan.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:03

Oke, klinkt erg interessant allemaal! Je moet er maar dingen uitpikken waar je zelf wat mee kan, dat zegt Marisca ook altijd tegen mij, haal de dingen uit mijn lessen waar je wat mee kan en combineer dat met je eigen rijstijl, tis niet alleen het een of het ander, maar vaak combinaties van meerdere trainingstijlen, dat vind ik ook zo fijn aan Marisca haar lessen! Haha!

Ik heb het nu zo druk met de studie, afstuderen en in januari op afstudeerstage in Sneek, heb de paarden even voor een tijdje opzij gezet Verdrietig Verdrietig heb doordeweeks soms helemaal geen tijd! Vlieland ga ik natuurlijk nog heen, maar als ik in Juni afgestudeerd heb dan pak ik de paarden wel weer op! Verdrietig wel raar mis het wel om niet naar de paarden te gaan, ga volgende week wel even bij de paarden kijken, dat kan altijd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 11-11-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:04

Owh gelukkig. Tja school is soms iets belangrijker. Maar hoe eerder dat klaar is, hoe eerder je weer naar je paardjes kan Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:06

Jaaa! Wil nu graag mn studie afronden, en dan heb ik het wel gehad met 8 jaar hbo... dan pak ik de paarden wel weer op en kan nu ook nog altijd op stal komen en rijden. En zie nu al uit naar de tijd dat ik een eigen kan gaan aanschaffen!!

Jij rijdt denk ik ook niet doordeweeks toch? Ben je int weekend wel bij de paarden in Beers?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:14

Hallo allemaal Lachen Ik ga dinsdag voor het eerst kijken op WB-stables Tong uitsteken even naar de locatie kijken etc.. en dan word ik gebeld zodra de leasepaardjes ook over zijn, om te kijken of daar wat voor me tussen zit.. ben erg benieuwd

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:16

Ja, ik rij idd doordeweeks niet.. De stallen hier zijn behoorlijk duur om bij te rijden en manege's zijn ook al gemiddeld 17 euro voor een uur les. En dan moet je nog de juiste intructeur vinden..
Dus ja, ik rij alleen nog in het weekend. De paarden hebben bijna allemaal wel iemand die ze doordeweeks doet, dus die krijgen nog genoeg aandacht.

Maar ik mis het af en toe wel hoor Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:17

@ superliesje: Oke, je gaat daar leasen? Heb je al een idee wie? Heb je daar het geld voor als student? Ik vind het vrij prijzig allemaal en zou er zelf niet gaan leasen, maar das mijn mening.

@ rianne: Ja het is best een dure sport, maar goed je wil wat Tong uitsteken hier in het noorden zijn de prijzen dan een stuk lager, ik wil zoooo graag een eigen straks...kijk al heel vaak op marktplaats Tong uitsteken maar eerst maar tijdje aant werk en een 'buffer' opbouwen...
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 11-11-07 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:19

JuuLePuuL schreef:
Oke, je gaat daar leasen? Heb je al een idee wie? Heb je daar het geld dan voor als student? Ik vind het vrij prijzig allemaal en zou er niet leasen, maar das mijn mening.

Ik denk er wel over ja.. Ik mocht ook bij rianne in bears komen, maar mijn ouders vinden dat te ver Boos! zij gaan een gedeelte van het leasen betalen, en ik de rest (mits er een leuk paardje tussen zit)

Ik rijd nu nog in zwolle, maar omdat ik straks op kamers ga kan dat niet meer.. omdat ik op zaterdag een bijbaantje heb, en op zondag een andere verzorgknol Lachen

Ik heb nog geen idee wie ik ga leasen.. ik ken de paardjes nog niet Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:21

Oke! Ja Bears is best een stukje fietsen als je geen auto hebt Tong uitsteken Dat scheelt dat je ouders meebetalen! Wapper is een leuke merrie, wel moeilijk en soms pittig, maar daar kan je heel wat uithalen en van leren...heb haar een tijd lang wekelijks gereden in de les Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:40

Oke Knipoog kun je miss eens wat meer over haar vertellen? Ik rijd vooral dressuurmatig.. maar af en toe springen vind ik ook wel leuk.. en ik wil heel miss ook wedstrijden gaan rijden

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:49

Wapper is een merrie, haar karakter moet je mee om kunnen gaan en liggen, ze neemt al gauw de overhand en daar moet jijzelf boven staan. Je moet haar echt opzoeken met rijden zeg maar, zodra ze echt voorwaarts is heb je dr een heel fijn paard aan, maar dat kan wel eens gepaard gaan met wat bokken, maar sinds ze geleast wordt is ze al een stuk braver geworden hoorde ik. Zodra je dr echt voorwaarts hebt wil ze ook wel nageven en heeft ze veel schwung! Maar voorwaarts is zo belangrijk bij haar en eigenlijk het enige wat telt, wanneer ze teveel op de voorhand gereden wordt, ontstaan blessures. Wapper wordt volgens mij niet geleased door velen, het is namelijk een voor de wat meer ervaren ruiter. Aan de basis moet dus nog erg gewerkt worden, maar dat geldt voor meerdere paarden daar.

Maar er zijn nog meer paardjes daar, Kai, Dironja, Aranka en Big Ben zijn ook erg leuk! Je vindt vast wel een die bij je past, want dat is het belangrijkste, een goeie combinatie zodat ruiter EN paard lekker in hun vel zitten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:01

@Juul, ik hoorde trouwens dat Wapper al een tijdje kreupel liep.. Meer weet ik ook niet hoor, moet je Judith even vragen.

@Superliesje, het is een beetje moeilijk welke paarden leuk zijn.. Nikita is erg leuk, maar die heeft ontzettend erge stalbenen en mag niet springen. Maar dressuurmatig valt ze weer leuk te rijden. Weet alleen niet of ze nog vrij is.
Dan heb je Dironja, das ook wel een fijn paard, maar eentje die je vooral rustig moet rijden. Aranka komt ook vrij, en die is helemaal leuk, maar daarmee moet het ook klikken. Judith (lupi) leased haar, dus die kan je alles vertellen.
Wapper is idd ook leuk, maar als die nog kreupel is..
Dan heb je BigBen, leuk lief paard, maar dressuurmatig.. Je moet hem niet te veel naar beneden rijden Knipoog Lado leased hem.
Kai wordt geleased door Sence hier, die kan je altijd pb-en. Jasmijn gaat waarschijnlijk weg na december, Choco is ook wel een leuke pony. Maar wordt nu voornamelijk door niet zo ver gevorderden gereden. Double is ook leuk, maar ik ben bang dat je te groot voor hem bent...
En dan zijn we er denk ik doorheen.. Of heb ik er eentje overgeslagen?

Goed, zoals ik al in je Pb zei, de manege verhuisd, en ligt dan ook een behoorlijk stuk buiten Leeuwarden. Het is wel te doen, maar het ligt niet meer in het centrum. Maar goed, waar ga je dinsdag kijken? In Leeuwarden of het nieuwe complex? Want de leasepaarden zijn dan waarschijnlijk nog niet over Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:05

@ rianne: ow ja, dat is ook zo, wapper heeft weer een blessure, dat vertelde Marisca idd...

@ superliesje: ik denk dat bears misschien nog wel evenver is als het nieuwe complex van de lwd manege?? Weet het niet zeker hoor...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:06

@Juul, trouwens, ik moet Lydia nog altijd uitnodigen om eens langs te komen voor Jutta, maar als je wilt mag je ook best mee. Mag je zelfs even rijden Tong uitsteken Maar goed, als je het leuk vind Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:09

@ Rianne: Ow dat is dat paardje dat van Ameland komt he? Ja ik wil best mee hoor, als Lydia dat ook goed vind Tong uitsteken Leuk eens bij jou kijken en de paardjes!