Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:09

Hmm het is wel zo dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken. Mens eigen Tong uitsteken
Maar vind het qua paarden, instructie en accommodatie gewoon sterk achteruit gegaan. Er zijn een stuk meer rijbakken, maar vraag me af in hoeverre de paarden nog dagelijks buiten komen.
Sfeer vind ik ook stukken minder.

En het feit dat er met sporen en hulpteugels zoals slofteugels gereden wordt.. dat vind ik echt niet goed te praten Scheve mond

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:13

Hm jah er is altijd en overal wel iets te 'zeuren'. Je kan het niet iedereen helemaal 100% naar de zin maken.

Maar slofteugels? Ja moet wel zeggen dat ik het woord spoortje wel vaker zie voorbij komen. Bij ons werd er nog wel soms een thieddemann gebruikt, of dat ideaal is weet ik niet meer. Maar voornamelijk gewoon martingaal. Maar sporen echt niet en slof al helemaal niet.

Maar hoorde van Awil dat Maryllia weg is? Wat is ze gaan doen?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:24

Millenium schreef:
Zijn er toevallig ook mesnen die zich hunter nog kunnen herinneren? Graag zou ik foto's van deze pony willen. hunter is een paar jaar geleden laten in slapen na dat hij tijdens het longeren zijn been brak.

Sjesus heftig! Dat was toch niet bij jou mag ik hopen?? Hunter ken ik niet.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:25

Paarden komen nog wel dagelijks buiten, en manegepaarden en ponys worden niet met slof gereden. Wel hebben ze allemaal een martingaal, en zijn er 2 ofzo die met thiedeman gereden worden.
Verder zijn er ook een aantal paarden die (soms) met spoortje gereden worden, vooral dit vind ik persoonlijk erg jammer.

Kwa accomodatie vind ik de haerst er absoluut niet op achteruit gegaan, en qua instructie ook niet. En opzich is er met de meeste paarden ook niks mis, alleen zijn er een paar geweest die misschien niet geheel geschikt zijn als manegepaard.. maargoed, dat is vroeger natuurlijk net zo goed zo geweest.

Ik vind het er nog steeds erg leuk, en ben blij dat ik weer ben gaan rijden (ben er een half jaartje uit geweest.. maar nu weer vollop terug Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:36

dr zijn wel nog maar weinig pensionklanten die zonder slof rijden... ik kan ze niet noemen iig. Maargoed, daar laat ik me niet over uit want dan begin ik onaardig te doen Vork

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:38

En dat willen we natuurlijk ook weer niet Haha!

Vroeger werd er ook wel met martingaal gereden, daar heb ik dat ding leren kennen. Maar ook zat paarden die zonder reden. Je mocht niet eens met sporen in de buurt van een manegepaard komen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn mening over instructie baseer ik op de paar keer dat ik er nog kom, en dat ik dan een bak vol ruiters die die alleen maar bezig zijn met het naar beneden trekken van hun paard. Het wel bekende "Geen gel... trek hem in de krul." En dat vind ik jammer.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:43

Miss_Blimm schreef:
Millenium schreef:
Zijn er toevallig ook mesnen die zich hunter nog kunnen herinneren? Graag zou ik foto's van deze pony willen. hunter is een paar jaar geleden laten in slapen na dat hij tijdens het longeren zijn been brak.

Sjesus heftig! Dat was toch niet bij jou mag ik hopen?? Hunter ken ik niet.

Ja dat is bij mij gebeurt. Net toen paul en marjan even weg waren. Maryl stond toen naast me te longeren. Toen hunter ff gek in de kop werd zij ik nog ho braaf rustig. Toen zij ze van laat hem maar ff gaan anders doet hij dat zo in de les hij moest daarna in de les lopen. Toen gebeurde het. In eens een harde knak en toen was het bebeurt hinkelde hij op 3 benen. Daarna kwam maryl ook gelijk naar me toen en wat we vermoeden was waar z'n voor been gebroken. Dierenarts er bij. Ondertussen waren de eerste kinderen er al voor de les. kleine bak afgesloten voor iedereen. Ik weet nog dat paul heel snel naar huis is gekomen en meteen de trailen heeft aan gekoppled. de da heeft toen nog een verband met van die stokken aan gelegt. en toen hebben we de pony in de trailer geladen met heel veel moeite. Helaas bleek dat er maar weinig kans op herstel was na foto's dus heeft paul de pony bij de Da achter gelaten. Heb in die periode heel veel steun gehad van de familie wilten waar ik heel blij mee ben geweest. Heeft ook vrij lang geduurt voodat ik weer de paarden van roy durfde te longeren.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:53

Ach jah vroeger werd er ook proefgereden met paarden soms bleek ook wel eens dat een paard of pony minder geschikt was. Hoort erbij. Kreeg het idee dat manege paarden/pony's ook met sporen werden gereden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:55

Jee wat heftig zeg Scheve mond Scheve mond

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:58

Sjesus Jessica! Heftig! Geen fijn gezicht. Helaas komt het soms voor dat er een ongeluk gebeurd, zo ook met Voicy en mij. Naar om mee te maken en vergeten doe je het nooit meer! Moet ook zeggen dat sinds dat ongeluk ik steeds minder ging rijden en nu dus niet meer. Vond het daarna ook moeilijk om weer plezier erin te krijgen. Al was Investment wel een superpony.

En heb ook eens een naar ongevalletje met Miami gehad in de kleine binnenbak. Ze stond er met Bacardi, samen even los om even uit te razen. Bacardi deed een trap in de richting van Miami en liep haar vast bij de grote deuren naar de grote bak. Daar bleef ze hangen op de rand ervan met haar voorbeen. Zag er ook niet fijn uit.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:59

Berdien schreef:
Tweety was leuk Ja Haha! Heb ik geloof ik geen foto's van.
Bodyguard was ook leuk, Arabesq was een grote schuimerd. Paulien staat op de gehandicaptenmanege, net zoals Sofietje. Clannad weet ik niet.
Er was ook nog een heel mooi bontje toen, pony. Heette iets met een B... onwijs lief dier.
Sta nog op de foto met een grijze merrie, pittig ding. Heeft er niet heel lang gestaan.

Target heb ik geloof ik niet meer zelf op gereden, wel veel zien lopen.

Die bonte pony (geloof zwart met wit dat ie was) heette die niet Bandolito ??
Roxy dit mijn lieveling was - tevens heb ik Roxy nog tijdje gehuurd, alleen helaas werd Roxy verkocht (geloof naar Engeland wat ik toen gehoord had), Roxy wat vele mensen een niet lieve pony vond, maar ik vond Roxy zeker wel een schat.! Vond daarom ook jammer dat ie weg ging, iemand misschien nog een foto van Roxy ?.
Nadat Roxy dus weg was (verkocht) mocht ik Nicky huren dit was ook een super lief en een schat van een pony, heerlijk dier.!
Arabesq de enorme schuimerd vond ik ook zo´n lieverd (iemand nog foto van Arabesq). En sophietje dit was helemaal een lekker dier had me ingeschreven voor springwedstrijden met Nicky maar deze was keer op de dag kreupel of had iig iets, mocht ik vrijwel heel vaak met sophietje springen dat was echt een heerlijk dier, sophietje die liever sprong dan dressuurde.!
En dan Rocky de bijterd (hoe sommigen het ook noemden), met Rocky heb ik ook heerlijke springwedstrijden mee gereden, maar ook een keer met hem meegemaakt dat ie op gemene manier voor de muur in de remmen ging en ik via zn hals en hoofd voorover viel Haha!
En De laila deze die door Annemiek en der moeder gehuurd werd op gegeven moment, de laila reed erg fijn voor mijn doen was ie beter in dressuur dan springen want daar had ze niet altijd zo´n trek in en nam ze een loopje met je als je bijv niet je benen eraan had.!

En dan ken ik verder nog:
- Dolcevita
- (paard wat van ingmar was, stond ook in stand naast dolcevita, weet ff de naam niet).
- Smokey
- Senna
- Blinky bill
- Charles
- Tango
- Peter
- Jamaica
- Mama loe
- Jigger
- Kelly
- Dundee
- Figaro
- Elvis
- James
- Bobby
- Paulien
- Glanned
- Chance
- Bouncer

En nog wel meer Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:04

Sapristie. Of zoiets!

Ja moest wel eens op Delaile in de springles meespringen op dinsdag van Paul. Ben niet zo'n held dus was altijd wel spannend = leuk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:07

Sapristi inderdaad Ja Hebben wij nog een tijd op stal gehad, is al een aantal jaren terug overleden.

Blinky Bill!!! Lovers Lovers Lovers
Charles was ook erg leuk, werd later eigen paard.
Jamaica was ook een snoesje.

Leuk zo die jeugdherinneringen op halen Haha!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:15

Heey ik denk dat er met die bonte pony BOWIE bedoelt wordt!! De supermooie bonte pony van Dominique.. Komt overigens net als Dunhill en Junior en Chance en Nicky en Rivaldo enjannika en Eclair en pfff kan het zo niet meer opnoemen allemaal bij een de zelfde eigenaar weg en ken ze allemaal al vanaf veulie af aan. Jigger is van Suzan geweest en het laatste nieuws wat ik weet is dat ze een veulen heeft gehad en dat ze verkocht is.

@ dees wat Maril nu doet weet ik eigenlijk niet maar ze wou eerst even rust om dan naar wat anders te kijken.

Wat de lessen betreft en die jonge paarden tja Paul had eerder ook wel eens een jong dier maar die kwam niet eerder echt de les in als het vertrouwt was. Cahnce heb ikzelf naar de manege gebracht toendertijd en heb hem eerst zelf elke dag gereden totdat paul zoiets had van oke we gaa het proberen. Net als Pebbles ook haar heb ik eerst gereden voordat ze mee mocht lopen. En helaas weet ik ook dat ook de manege paarden af en toe door iemand met slof gereden worden.. Alleen dit gaat buiten de lessen om. En spoortjes mogen sommige mensen idd gewoon om hebben in de les! En dit was absoluut bij Paul not done!! Rijden doe je met je kuiten en niet met een spoortje.. dan drijf je maar iets meer. Of je maakt m even wakker voor je been.
Het is helemaal waar dat je het lang niet iedereen naar het zin kan maken.. Ook toen paul het bedrijf runde waren er problemen en dat zul je overal houden! Overal is geroddel en iedereen weet altijd beter! Helaas! Vind het alleen erg jammer dat je nu je niet meer vaste klant bent je bijna weg gekeken wordt in de kantine! En dat het zo'n onwijs vaste kliek is dat je niet meer fatsoenlijk je drinken kunt bestellen.

@ Anne lot super!! gefeliciflapstaart!!

@Linda... Wat hoorde ik nu?? Friezen kunnen erg lomp zijn he! OOHhh zoals veel mensen zeggen het zijn zulke relaxte dieren hahahaha Nee Linda het zijn regelrechte Tanks... Hoe is het met je been?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:17

En dan heb je ook nog de pony van Bianca v Assen, en pony van fam. v r,dam Haha!

Bianca die der pony geloof ik toch verkocht is en ze nu een paard heeft waar ze ook alweer hoog in de dressuur mee zit, en of fam van soest nog steeds fanatiek rijden weet ik niet (misschien jullie)...
Sarah die nog wel fanatiek rijd alleen haar broer die al ff niet meer rijd maar in de landmacht oid zit (geloof ik)...

Maar je hebt ook nog de ooh zo lieve Gwidion Lovers heerlijk dier was dat en liep ook altijd zo braaf, jammer dat deze ook dmv koliekaanval (geloof ik) het niet overleefd heeft.

Maar geloof dat je er ook een had bij als je aanspoorde om in galop over te gaan deze pony/paard met een speer de bak doorscheurde (weet zo ff niet wie/welke het was)..

En je hebt ook een die geloof samen met Nicky bij Wilten binnen kwam (geloof dat ie heette iets met een L maar weet ff niet meer had wel lichte lange manen)...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:18

Cil; dat van wegkijken merk ik ook echt enorm... En dat degene die achter de bar staat soms eerst een bekende helpt, ookal sta jij er langer ... Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:20

Bowie ja!!! Wat goed van je! Jee dat was zo'n onwijs leuk dier. Lekker smoeltje, natuurlijk bont en lekker te rijden.
Weet jij toevallig ook hoe een grijze merrie, donkere manen heet? Pony-maatje. Heb nog wel een foto van haar, maar dat is natuurlijk geen digitale. Pittig ding, heeft er niet lang gestaan. Naam begon met een D.

Precies, dat drinken bestellen. Ik was er de laatste keer met Jumpin Zwolle, maar denk je dat ik wat te drinken kon bestellen? De bardames waren drukker met gezellig doen met klanten aan de bar dan met.. het bedienen van de bar. Ik doe ook gezellig op mijn werk, maar klanten, vast of niet, gaan wel voor. En even wat langer moeten wachten vind ik niet erg, maar als het langer dan 5 minuten duurt voor er überhaupt om gekeken wordt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:20

priscilla schreef:
Heey ik denk dat er met die bonte pony BOWIE bedoelt wordt!! De supermooie bonte pony van Dominique.. Komt overigens net als Dunhill en Junior en Chance en Nicky en Rivaldo enjannika en Eclair en pfff kan het zo niet meer opnoemen allemaal bij een de zelfde eigenaar weg en ken ze allemaal al vanaf veulie af aan. Jigger is van Suzan geweest en het laatste nieuws wat ik weet is dat ze een veulen heeft gehad en dat ze verkocht is.

@ dees wat Maril nu doet weet ik eigenlijk niet maar ze wou eerst even rust om dan naar wat anders te kijken.

Wat de lessen betreft en die jonge paarden tja Paul had eerder ook wel eens een jong dier maar die kwam niet eerder echt de les in als het vertrouwt was. Cahnce heb ikzelf naar de manege gebracht toendertijd en heb hem eerst zelf elke dag gereden totdat paul zoiets had van oke we gaa het proberen. Net als Pebbles ook haar heb ik eerst gereden voordat ze mee mocht lopen. En helaas weet ik ook dat ook de manege paarden af en toe door iemand met slof gereden worden.. Alleen dit gaat buiten de lessen om. En spoortjes mogen sommige mensen idd gewoon om hebben in de les! En dit was absoluut bij Paul not done!! Rijden doe je met je kuiten en niet met een spoortje.. dan drijf je maar iets meer. Of je maakt m even wakker voor je been.
Het is helemaal waar dat je het lang niet iedereen naar het zin kan maken.. Ook toen paul het bedrijf runde waren er problemen en dat zul je overal houden! Overal is geroddel en iedereen weet altijd beter! Helaas! Vind het alleen erg jammer dat je nu je niet meer vaste klant bent je bijna weg gekeken wordt in de kantine! En dat het zo'n onwijs vaste kliek is dat je niet meer fatsoenlijk je drinken kunt bestellen.

@ Anne lot super!! gefeliciflapstaart!!

@Linda... Wat hoorde ik nu?? Friezen kunnen erg lomp zijn he! OOHhh zoals veel mensen zeggen het zijn zulke relaxte dieren hahahaha Nee Linda het zijn regelrechte Tanks... Hoe is het met je been?

Thnx priscilla Knipoog degene die ik bedoelde die samen met nicky bij wilten binnen kwam niet een met een L beginnende maar Dunhill bedoel ik daarmee Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:22

Dunhill staat nou bij de buren van waar mijn paard staat, te genieten van.. niks doen *LOL* samen met Bartje.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:34

Hihi beide pony's heb ik zelf gereden nog voordat ze bij Wilten kwamen en de rest ken ik dus ook al een tijdje.. Zijn heel fijne pony's Zoals ik laatst van Paul hoorde loopt Bowie ergens in Zweden..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 07:46

Citaat:
@ dees wat Maril nu doet weet ik eigenlijk niet maar ze wou eerst even rust om dan naar wat anders te kijken

Rust?

En Susan Jigger verkocht? Heeft ze wel lang gehad dan! Heeft zij ook hyves? Wil wel weten hoe het is met haar Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 07:47

*zucht* die goeie ouwe tijd... zo'n stal/manege vinden we niet meer... haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:13

Jemig, kijk 1 avondje niet op het topic, heb ik gelijk een hoop leeswerk;) Wel leuk om die herinneringen op te halen, al weet ik er niks van hihi...Het is wel leuk om te horen wat er hiervoor allemaal gaande was.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:25

Berdien; precies, jij verwoord het goed Lachen

Jo; sja, dat krijg je he haahah ik ken ook bijna geen van die pony's/paarden hoor...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:31