Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:39

Bij ons op stal? goed idee kan ie Olympus ook mee fotograveren :P
Gelukig peter dat Dreams hem 'geadopteerd'heeft.. :) Ze zijn vooral in de hoogte gegroeid

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:15

Welke 4 waren er geinsimineerd dan?

Kacharel,odaymie ?

Fabbie blijft dit jaar mooi leeg.. kijk volgend jaar wel weer.. :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:24

Mistery en Oletta

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:34

Zo vandaag was het dan zover, mijn eerste privéles! Was op tijd op de manege, dus goed gepoetst en op het gemakje gezadeld. Nou hup erop, met mijn stijve lijf (ben gisteren op het werk gevallen :\ -O- ). Even beetje warm gestapt en toen kwam M. voor de privéles. Eerst hem goed aan beide benen krijgen met allerlei oefeningetjes en vervolgens hem netjes op twee teugels krijgen. Waar het niet dat ik zo'n stom schaap ben dat veel te veel aan mijn binnenteugel zit _-:( , dus ja rij dan met Raffinee maar eens rechtsom. Nou op een gegeven moment was hij boos, dus daar gingen we vol rechtuit omdat ik veel te veel op rechts gefocust was in plaats van links.Ppff schaamde me kapot. Maar na enige doorzetting en door losser te laten op rechts en meer aan te nemen op links kwamen we er. Op twee teugels contact. Vond het echt lekker om een privéles te hebben en er komen er zeker meer. Dan denk je te kunnen rijden na zoveel jaar...nou dus niet. :D :o :+

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:06

Paardrijden, je leert het nooit ............

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:42

Bij deze een verlaat zaterdag verslag. Mocht weer op Raffinee, dus kon mooi verder met alle info uit de les van vrijdag. Heb hem flink achter zijn veter aangezeten, en zowaar had ik elke keer een rechtsaf. We gingen zelfs recht achterwaarts (normaal gaat dit of naar links of naar rechts).
Alleen op een gegeven moment begon meneer een beetje teveel door te sjouwen dus even op de rem gezet en duidelijk gemaakt dat ik de baas was. Op dat moment stond hij als een berggeit en ik voelde dat hij boos werd, hij haalde al één keer aan, dus toen maar even van voor losgegooid omdat er anders een rotbok was gekomen. Daarna was er ook niks meer aan de hand en konden we weer gewoon verder.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:30

Volgens mij heb je meteen de vruchten kunnen plukken van je priveles.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:26

Het is rustig hier zeg.
Angelique hoe is het met de enkelbanden, mag je al weer lopen of is het nog steeds pootjes omhoog?
En Yoni ik zag iets op hyves voorbij komen over Ungaro, maar mis hier je verslag.

De meeste hebben inmiddels vakantie denk ik, moet zelf nog 7 weken en 4 dagen werken en dan mag ik ook.
Dus als jullie allemaal weer druk aan het werk zijn en misschien wel weer aan vakantie toe dan mag ik genieten.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:48

Enkelbanden gaat weer redelijk goed, ben met wat extra versteviging rustig aan doorgegaan aangezien het niet super ernstig was. Heb nu eenmaal slappe banden en ja als je dan half op een deurmat stapt, dan lig je bijna op je snufferd. }:0

Zaterdag dus ook gewoon mijn voet in mijn laars gefrot, even de tandjes op elkaar en aan was die. Met de auto heen, dus lekker rustig aan.
Eenmaal op de manege eerst even in de kantine gehangen en even op de lijst gespiekt. Mocht weer op Raffinee omdat die voor onze les al liep. Dit was ivm het lesgeven van 11-12 uur in de kleine bak. Daarna naar beneden, raffinee gepoetst en de pony's voor de les. Daarna gekeken of alles lukte met het opzadelen en toen eigen spullen gepakt en op naar de kleine bak. We zouden eigenlijk 5 kindjes hebben, maar we hadden er maar 4. Van de 4 gewoon 3 jongens... :oo
Was een lekker lesje en Djoon had bedacht om te gymnastieken, nou heerlijk...vroegen er zelfs 2 of ze voortaan zonder beugels mochten rijden. :=
Om 12 uur snel naar de bak om daar op Raffinee te klimmen. Hij had al een uurtje warmgedraaid, dus dat was wel fijn. Dus na even stappen lekker aan het werk gegaan. Hij pakte het fijn aan en heb lekker wat oefeningetjes gedaan. Op een gegeven moment gingen we springen. Heb zo'n 3 sprongetjes meegedaan voor het idee, maar het dressuurmatige was daarna ver te zoeken. Maarja toch gewoon doorgereden en zo was het voor ik het door had alweer 13 uur. Gaat echt veel te snel als je voor de les eerst lesgeeft. Gedurende het rijden mijn enkel wel een aantal keer gevoeld, maar door je ergens anders op te focussen wordt dat ook minder.
Na het rijden paard afgezadeld verzorgd en snel naar boven met de gedachte dat we om 14 uur weer in de kleine bak moesten wezen, kwam ik boven bleek dat de 2 van 14 uur af hadden gebeld. Dus rustig gegeten en toen naar beneden om Whitney te poetsen. Daarna naar de kleine bak en het was zo'n lekker lesje. Echt een geweldig kind met super talent. Deed ook nergens moeilijk over en vond alles leuk. Daarna Whitney mee afgezadeld en daarna Raffinee nog even gepoetst en toen naar huis omdat er een hondje alleen zat.

En gister had ik een vrije zondag, denk ga naar mijn verzorgpaard en dan naar het bos of de duinen met de hond. Was het niet dat het verzorgpaard pak me dan als je kan ging spelen in een niet zo kleine wei.. :( .Dus na een uur het maar opgegeven, hij had zijn beweging wel gehad in de wei. ~~}>
Daarna naar Giersbergen het bos/duin in, en ja hoor regen, dus het was echt een heerlijke vrije zondag. :+

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:51

Hoorde net op de manege dat nolimit en Odaymie met JW mee zijn gegaan..Nolimit is einde verhaal en Odaymie was nie drachtig, maar misschien dat ze t nog gaan proberen? Hij had wel een nieuw managepaard mee genomen voor H.(op proef dan wel) Een 6 jarige vos, heeel mager ding

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:03

Ik had gisteravond al wel het verhaal rondom odaymie vernomen, maar wist niet dat No Limit al mee was. Wel balen, maar het is het eerlijkste tegenover No Limit, een paard met pijn laten lopen is ook niet eerlijk.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:02

Jep inderdaad. Ik hoorde gisterenavond ook al dat Odaym opgehaald was en dat ze het daar toch nog wilden proberen omdat haar veulen zo mooi was. Blijft toch vervelend een vertrek zonder afscheid maar vind het ook wel weer fijn dat hij het nog eens wilt proberen om haar drachtig te krijgen.
Hoorde vanmorgen dat ook Nootje mee is gegaan. Schat van een beest en daarom ook niet meer dan eerlijk om hem weg te brengen. Die rust verdient hij gewoon want hij heeft echt veel last van zijn blessure.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:01

Ik hoorde het nieuws net.. Heb zelf net een nieuw paard gekocht.. een 4 jarige Radar x Kingston schimmel ruin, 2 maanden onder het zadel. Net gekocht en op stal af laten zetten en gelijk erop geklommen. Super braaf beestje alleen nog jong en geen spieren.. Had hem eigenlijk voor de handel maar het is zo'n fijn beestje en zit echt heerlijk.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:50

Pff hoe kom je toch allemaal aan da geld.. Wou da ik ook zon boompje had

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:58

of een geld oompje is ook goed.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:13

Nee heb geen geld boompje of oompje.. betaal ze allemaal zelf :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:20

wat doe je ook alweer voor werk?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:07

Handelen ;)

Afbeelding dit is hem trouwens

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:53

Maar je hebt toch geld nodig om te kopen en daarna te verkopen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:39

Ik ben hier al heel lang mee bezig en heb eerst een tijd ook met zadels gezeten en ben nu weer bezig met paarden. Heb momenteel alleen deze staan en zo ga je steeds een stapje verder.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:29

En paard is alweer verkocht ;)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:22

Gut Rowan dat is echt handelen.
Het zou niets voor mij zijn, zou alles willen houden :o

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:47

Nou ik zal gelijk maar mijn verslagje typen aangezien ik morgen op vakantie ga en ik dus helemaal geen kans heb om een verlaat verslag te maken :P. Vanmorgen met de bus naar de manege, onderweg nog een oud stalgenootje tegen gekomen die even kwam bushoppen om hallo te zeggen. Op de manege aangekomen even drama-vermijdend te werk gegaan en langs de bak naar de lijst gelopen :o . Maar er bleek geen lijst te hangen dus hup naare boven en daar op de geschreven lijst gekeken. W had net onze les ingevuld en ik mocht weer op Ungaro. Helemaal top dus :). Even lekker rustig boven wat zitten kletsen en naderhand de kleine van M bezig gehouden. Nadat de kleine man een banaan en een fles melk verorberd had heeft Liek hem op bed gelegd en zijn we paarden gaan poetsen. W had geadviseerd om een spoortje aan te trekken, dus maar eens geprobeerd (beviel prima, kon een stuk rustiger in mijn rijden zijn +:)+ ). Alleereerst een hele beugel-verstel actie gehad want ik kreeg het maar niet voor elkaar om die dingen gelijk te krijgen _-:( . Maar toen alles goed zat flink aan de slag gegaan. Veel tempowisselingen gaan rijden aangezien hij de laatste tijd snel zijn tong naar buiten gooit als de aanleuning niet goed is, dus veel nadruk gelegd op het van achter naar voren rijden. Daarbij ook veel stukken galop meegepakt in een poging hem wat lager en ronder te kunnen instellen. Toen dat eenmaal redelijk ging, weer wat opgepakt en toen begonnen met een poging tot wat meer fatsoenlijke overgangen galop-halt-galop. Ungaro kan ze super goed, maar ik kan echt niet diep genoeg gaan zitten :7 , maar nu bedacht dat het misschien beter zou gaan als ik eerder en duidelijker zou aangeven wat er ging komen. En inderdaad, als ik na het afwenden eerst even een halve ophouding maakte en daarna doorsloot stond ik prima stil in één keer op de AC lijn. Helemaal tevreden, zo behoedde ik mijn paard voor een hoop gedoe van mijn kant en ik kreeg toch de oefening die ik wilde*D.

Na de stappauze ging M de hindernis opbouwen. Helemaal prima, want springen met Ungaro vind ik erg leuk want hij springt zo lekker veilig. Dus huppa beugels korter gemaakt en gaan met die banaan :):) . Helemaal tot de hoogste hindernis meegesprongen en zo vaak mogelijk, met een grote grijns op mijn gezicht :D . M vond het wel grappig om mijn plotselinge enthousiasme voor hindernissen te zien.
Na de les paard naverzorgd en even Sultana buiten gezet. Daarna gaan eten en na het eten Sultana weer binnengehaald want die mocht niet te lang buiten. Daarna even kennis gaan maken met de nieuwe vosmerrie - die hopelijk geen Willem blijft heten - en haar even lekker gepoetst. Eerder op de dag had ze flink staan uithalen toen anderen haar hoeven uit wilden krabben. Toch maar weer een poging gewaagd, ging goed, maar bij haar achterbenen stond ze met geheven achterbeen helemaal te trillen. Het bleek door haar nog redelijk volle uier te komen (veulen gehad) waardoor dat natuurlijk helemaal niet fijn aanvoelt. Heel logisch dus dat ze daar gevoelig op is, en met veel geduld toch haar hoeven even uit kunnen krabben aangezien de klonten eronder hingen.
Nou en toen dat klaar was was het weer tijd om naar huis te gaan.

Morgen vertrekt mijn vliegtuig om 16:00 naar Istanbul, Turkije. Lekker 12 dagen rondreizen en veel van het klassieke Turkije zien :z.

Dus ik lees mezelf over 12 dagen wel door de tientallen nieuwe pagina's heen :+

Iedereen veel rijplezier, en tot over 2 weken!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:56

Lekker op vakantie naar Turkie.
Geniet ervan en een dagelijks verslag met foto's lijkt me bij terugkomst toch wel op zijn plaats. :D

Heel veel plezier en neem wat zon mee terug.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:36

Ik zal mijn best doen, maar ik laat ook al wat zon voor jullie achter (morgen toch 24 graden in dit kikkerlandje) want daar hebben ze in Turkije al genoeg van :)