Gelukig peter dat Dreams hem 'geadopteerd'heeft..
Ze zijn vooral in de hoogte gegroeid Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze zijn vooral in de hoogte gegroeid
). Even beetje warm gestapt en toen kwam M. voor de privéles. Eerst hem goed aan beide benen krijgen met allerlei oefeningetjes en vervolgens hem netjes op twee teugels krijgen. Waar het niet dat ik zo'n stom schaap ben dat veel te veel aan mijn binnenteugel zit
, dus ja rij dan met Raffinee maar eens rechtsom. Nou op een gegeven moment was hij boos, dus daar gingen we vol rechtuit omdat ik veel te veel op rechts gefocust was in plaats van links.Ppff schaamde me kapot. Maar na enige doorzetting en door losser te laten op rechts en meer aan te nemen op links kwamen we er. Op twee teugels contact. Vond het echt lekker om een privéles te hebben en er komen er zeker meer. Dan denk je te kunnen rijden na zoveel jaar...nou dus niet.
.Dus na een uur het maar opgegeven, hij had zijn beweging wel gehad in de wei.

dit is hem trouwens
. Vanmorgen met de bus naar de manege, onderweg nog een oud stalgenootje tegen gekomen die even kwam bushoppen om hallo te zeggen. Op de manege aangekomen even drama-vermijdend te werk gegaan en langs de bak naar de lijst gelopen
. Maar er bleek geen lijst te hangen dus hup naare boven en daar op de geschreven lijst gekeken. W had net onze les ingevuld en ik mocht weer op Ungaro. Helemaal top dus
. Even lekker rustig boven wat zitten kletsen en naderhand de kleine van M bezig gehouden. Nadat de kleine man een banaan en een fles melk verorberd had heeft Liek hem op bed gelegd en zijn we paarden gaan poetsen. W had geadviseerd om een spoortje aan te trekken, dus maar eens geprobeerd (beviel prima, kon een stuk rustiger in mijn rijden zijn
. Maar toen alles goed zat flink aan de slag gegaan. Veel tempowisselingen gaan rijden aangezien hij de laatste tijd snel zijn tong naar buiten gooit als de aanleuning niet goed is, dus veel nadruk gelegd op het van achter naar voren rijden. Daarbij ook veel stukken galop meegepakt in een poging hem wat lager en ronder te kunnen instellen. Toen dat eenmaal redelijk ging, weer wat opgepakt en toen begonnen met een poging tot wat meer fatsoenlijke overgangen galop-halt-galop. Ungaro kan ze super goed, maar ik kan echt niet diep genoeg gaan zitten
, maar nu bedacht dat het misschien beter zou gaan als ik eerder en duidelijker zou aangeven wat er ging komen. En inderdaad, als ik na het afwenden eerst even een halve ophouding maakte en daarna doorsloot stond ik prima stil in één keer op de AC lijn. Helemaal tevreden, zo behoedde ik mijn paard voor een hoop gedoe van mijn kant en ik kreeg toch de oefening die ik wilde*D.
. Helemaal tot de hoogste hindernis meegesprongen en zo vaak mogelijk, met een grote grijns op mijn gezicht
. M vond het wel grappig om mijn plotselinge enthousiasme voor hindernissen te zien.
.