Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:18

Anders hebben wij een lekker groot stuk taart! :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:50

Totaal onverwachts mocht ik wederom op Adje *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* !!!!!!!
Het ging op zich lekker, we waren maar met 6. Willem liep mee, ruiter kreeg vliegles....
Adje heeft me verdorie 1x in de maling genomen door in de linkergalop ineens naar de overkant te sjezen waar twee andere paarden liepen (we waren toen nog maa met 4 aan het galopperen, 2 aan de ene zijde, 2 aan de andere zijde, maar Adje was het er niet mee eens.....). Ik baalde echt verschrikkelijk! Rest van de les liep hij namelijk lekker! Het wijken ging ook goed!

De 16e kan ik nog steeds! Had het al in mijn agenda staan!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:17

Lekker Milou! Wat een eigenwijze pown, als je hem even niet in de smiezen houdt....
Nou Willem kan weer een turfje bij zijn naam zetten, ruiter heeft er hopelijk niets aan over gehouden?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:38

Het kan zomaar zo zijn dat ik de 16de een paar uur moet werken maar dan kan ik savonds wel gewoon.
Mag Jock mee??? :-)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:52

Ja, tuurlijk!

's Avonds lijkt me sowieso het beste. Ik heb het ook opgeschreven. Ik heb Es ge-appt, kijken of vriendje een dag zonder haar kan :') En Wen, jij kon 's avonds ook, toch?

Probeert Willem het record van Prins te verbreken? := Wel lekker dat je weer op Adje mocht Milou. Hij heeft zeker niet heel veel liefhebbers onder de volwassenen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:15

Volgens mij zijn er nog best veel mensen die Adje leuk vinden hoor! Maar weet ook dat er een aantal mensen zijn die er eigenlijk niet op willen rijden....haha!

Hij was trouwens gister echt zo lief met poetsen......hij stond helemaal te galen, oogjes op half zeven en oneerlijke ontspannen......was bijna zielig hem van stal te plukken.....haha! Maar toch maar gedaan en hem aan het werk gezet!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:16

antoinetje schreef:
Lekker Milou! Wat een eigenwijze pown, als je hem even niet in de smiezen houdt....
Nou Willem kan weer een turfje bij zijn naam zetten, ruiter heeft er hopelijk niets aan over gehouden?

Ja hè? Echt een smiecht......maar wel een hele lieve <3!

Ruiter viel met een harde klap, was gister volgens mij al licht stijfjes......ben benieuwd. Is een ruiter die normaal niet bij ons lest. Volgens mij wil er in onze les niemand meer op Willem!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:19

Nee dat snap ik! Gijs heeft er vorige week nog op gereden die was ook niet heel erg happy. Hij schijnt ook helemaal niet voorwaarts te zijn, het bokken vind hij niet zo erg geloof ik.

Leuk Sas! Ik heb echt een heel leuk idee voor een taartje in mijn hoofd moet alleen nog even kijken hoe ik het in elkaar ga flanzen...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:54

Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen nog op Willem willen rijden of hoeveel het nog leuk vinden om op hem te rijden.....
Hij is idd niet voorwaarts, buiten bij dagtochten heb ik mezelf ook wel eens afgevraagd of de batterijen op waren.....maar die bokken, man, die zijn echt niet grappig meer! Respect voor Gijs dat hij er dan op kan blijven zitten....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:48

Ik geloof niet dat Willem een grote fanclub heeft....
Ach, Gijs heeft maar 30 jaar geoefend ;-) en Hij accepteerd geen gekkigheid en kent (bijna) geen angst wat ik echt ongelofelijk knap vindt..
Dat niet voorwaartse zijn lijkt me nog het ergste, om het dier constant vooruit te moeten meppen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:54

En toch heeft hij nog best wel een aantal keer meegelopen met de wedstrijd.....lijkt me dus dat die mensen zich vrijwillig op Willem hebben opgegeven....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:02

Ja Rik vindt hem wel leuk en een paar meiden waar ik de naam niet van weet. Die rijden hem ook wel lekker geloof ik :-).
Ik had je trouwens nog een sms gestuurd, heb jij volgende week donderdag toevallig ook priveles?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:04

Had ik gezien, maar nog geen gelegenheid gehad om te antwoorden en telefoon moet ondertussen aan het infuus.....
Maar nee, ik heb niet het plan voor volgende week......zou evt wel kunnen, maar weet niet of er nog plek is....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:09

Klinkt wel als een uitdaging die Willem, met Bowie ook wel wat meegemaakt. Niemand had me ooit verteld niet met Bowie achteraan te gaan rijden. Galop was alleen hobbelen en toen we op het strand waren vlogen we bokkend naar voren. Enige is dat ik nu al jaren niet zo enthousiast gereden heb. Mazzels bokjes van enthousiasme zit ik wel uit en mazzel gaat buiten eerder te hard dan te sloom. Ik heb het ook nooit zo op slome paarden. Al was Kanjer wel oke, als je die in begin flink aan het werk zetten, been en geen reactie dan mep en dat volhouden, dan reageerde hij daarna nog best goed op het been.

En ik kan 16 maart maar ik moet dus werken overdag van 10.30 tot ik klaar ben (meestal uur of half 5) en daarna ben ik beschikbaar.

En als jullie nog datum hebben dat je graag mee zou willen met de kar, laat het me weten. Komend weekend koelt het helaas weer af. Het moet voorjaar worden, zo lekker als gisteren.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:12

Leuk Wen! Ik ga erover nadenken :-).

Willem is wel een pietsie erger als Bowie hoor! En hij bokt ook gemener als ik het zo vanaf de zijlijn aanschouw...Ik heb ook ooit een keer op Bowie buiten gereden dat was 1 van de eerste ritten die ik bij Smit maakte. Toen hoorde ik achteraf hoeveel streepjes hij al bij zijn naam had staan :=

Milou, ik weet niet of er plek is, ik had gisteren gebeld voor mezelf en toen zei Gijs dat hij graag een dagtocht wilde rijden dus Gijs gaat op dagtocht en ik op les :-). Denk dat ik na de les wel even naar de Oase rij om mee te lunchen :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:31

Van Willem wordt je gelanceerd volgens mij!
Ik kijk dan nog even voor die les. Heb die dag ook avonddienst, dus mee naar de oase wordt hem denk ik niet. Wel jammer, want twee weken geleden was het ook wel gezellig samen met Wil op de paarden passen en helpen de paarden af te tuigen en vast te zetten.
Ben dan ook wel benieuwd wat er overblijft voor de les aan paarden....haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:34

Ja, er was ook nog plek bij de dagtocht dus wie weet!
Ben ook wel benieuwd naar de paarden, ik weet niet zo goed welke paarden niet meegaan op dagtocht, ik wacht af :-).

Wanneer gaan we een keer met zijn allen rijden??

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:44

Bij Hart van Nederland nu, minimaal 100 damherten in Waterleidingduinen overleden door voedseltekort. Dit door het hek wat afgelopen jaar geplaatst is. De gemeente Amsterdam weigerd herten af te schieten. Hier kan ik zo boos om worden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:52

antoinetje schreef:
Bij Hart van Nederland nu, minimaal 100 damherten in Waterleidingduinen overleden door voedseltekort. Dit door het hek wat afgelopen jaar geplaatst is. De gemeente Amsterdam weigerd herten af te schieten. Hier kan ik zo boos om worden!

Helemaal mee eens! Waarom niet afschieten, of het hek weg of afschieten... Lekker 'natuur'beheer in Nederland.

En lijkt me leuk een ritje met zijn allen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:04

Het is idd triest en heeft ook gevolgen voor het gebied. Bomen worden kaalgevreten en sterven daardoor ook af, dan heb je straks ook geen bomen meer over daar....

Ritje met z'n allen lijkt me gezellig! Kan het na 14 april? Tot die tijd is mijn agenda nogal vol en 6 april vertrek ik voor nog een weekje Spanje....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:19

Ja dat kan alleen niet in de maand mei want dan heb ik het echt retedruk, mischien in juni ofzo?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:30

Gezellig. Juni is prima, of eind april? Misschien dat Fenna ook nog wel mee wil, meestal is het in de zomermaanden toch wel bijtijds reserveren bij Smit...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:37

Alleen als jullie op zaterdag willen, dan moet ik het op tijd weten en hopen dat ik vrij kan krijgen. Op zondag kan ik eigenlijk meestal wel. Ik kan ook wel aan mijn pa vragen of hij dan zin heeft om mee te hobbelen.

En jullie hebben ook nog een karritje tegoed! Als jullie zo druk hebben, kunnen jullie alvast over de data nadenken. Of gewoon meegaan als je tijd hebt, laat maar weten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:07

Eind april is ook goed alleen ben ik 20 en 21 april in Engeland.
Als we bij Smit gaan rijden.... Kunnen we dan een rustig ritje afspreken? Ik vind het strand nog steeds heel eng namelijk.... Ik vind het ook goed om ergens anders een bosritje ofzo te maken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:36

Van mij hoeft het geen wilde rit te zijn hoor en als we helemaal niet naar het strand gaan vind ik het ook prima!

Ergens anders kan ook. Maakt mij allemaal niet zoveel uit eigenlijk :)