STAL MEYVLIET

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gjalt

Re: STAL MEYVLIET

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:39

nee ze is niet dik ze is mooi zo!!!
kus

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:40

heyyy cleetje....
ga je vrijdag lekker op vakantie??? waar ga je heen???
en gaan we even wat leuks doen als je terug bent??
kus kimi

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:02

MELANIE IS TROUWENS OOK BEVALLEN INDIA HEEET DE KLEINE MEID!!!!!!!!!!!!!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 05:39

Is prima hoor Cleo, moet er wel iemand zijn die kan helpen met opzadelen... Haha! Fijne vakantie alvast!

Typisch San om te vragen of ze zondag Gea zelf mag doen! Haha!
Ze heeft er weer zin in, kan ze eindelijk weer een keer er op, zal wel weer wennen zijn om San weer te zien rijden. Dat wordt weer spierpijn!

Gea zal wel lekker aan het grazen zijn, worden ze wat voller van, maar ze ziet er toch prima uit?

verania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 06:07

hai

en goedemorgen allemaal,

lekker hoor cleo op vakantie en het zal best goed gaan met paardje hier. wil anders wel met je ruilen hahah.

ikke kom vanavond pas weer ga zo werken de hele dag tussen de paarden.

nou een fijne dag allemaal

gr x shir

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:07

Kan iemand me helpen??

Waar (welke site) kan ik bekijken welke dressuur wedstrijden er aankomende maand zijn in Zuid-Holland??

Ik heb helemaal de smaak te pakken gekregen afgelopen zaterdag, ik wil nog meer oranje rozetten!! hihi!!!

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:12

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:18

hihi, ja heb t net gevonden...
Maar wat zijn precies de vraaglijsten?
Zijn dat wedstrijden waar je je nog voor kan inschrijven??

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:22

ja dat zijn de wedstrijden waar je je nog voor op kan geven meot ik anders ook even kijken

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:24

heb je een trailer???

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:38

nee... geen trailer, maar ben even aan t kijken wat een paardentaxi zou kosten. Maar dat heb ik ook even een adres nodig waar ik naar toe moet taxi-en. Vandaar dat via zo'n startlijsten site even wat adressen wilden hebben, waar wedstrijden gehouden worden.

Ik zit er aan te denken om bv samen met Vievinne en Sylvia zo'n taxi te huren, dan kunnen we de kosten delen. Zij hebben ook geen trailer maar wel zin in meer wedstrijden. Heb het hun nog niet voorgelegd, eerst eens even kijken wat de kosten zijn...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:46

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:35

ja thanks!! die had ik toevallig ook gevonden. De prijzen lijken me er redelijk, in vergelijking met andere taxi's iig.
Ik heb een prijs opgave opgevraagt. ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:47

Iemand van mijn werk kwam met dit adresje. Aardige vent en er valt nog wel eens wat te regelen met die man.

Hij rijd nu met die gele vrachtwagen, is echt heel gaaf!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:17

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:22

Kimi, ben vandaag ff langs Gjalt geweest. Hij staat heel tevreden in zijn stal. En hij heeft volgens mij een nieuwe bijrijder, getint meisje, niet erg groot, deed een beetje uit de hoogte. Ze zij dat de eigenaren van het paard kennissen van d'r zijn. Idee wie het is? Dit was pas de tweede keer dat ze hem deed.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:24

ow jeetje, is het zelfs zo gelopen dat Kim Gjalt niet meer rijdt?? pfhoe vervelend zeg!!!

succes Kim!!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:29

Tja, de wereld is niet helemaal eerlijk soms Knipoog

Oh, en Kim, je krijgt de groetjes van Annemiek. Die dacht trouwens dat je gewoon nooit meer kwam, dat had Bar d'r verteld. Dus ik heb tegen Annemiek in een lichte versie kort de waarheid verteld, zodat ze niet denkt dat jij uit desinteresse je paard zomaar laat staan. Maar daar krijg je niet (meer) problemen mee hoor, zo uitgebreid heb ik het er niet met d'r over gehad, en Annemiek is wel betrouwbaar zoals je weet.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:37

Als je naar HOME gaat, zie je een bericht over een pony in huis met een veulen.
Als je die link aanklinkt kom je in een topic, waar onderstaand artikel in staat, let op de vetgedrukte tekst onderaan! Haha!

Citaat:
Citaat:
Paarden uit gang gehaald
AMSTERDAM - De gemeente Den Haag haalt vandaag de twee paarden weg die een zonderlinge bewoonster van een chique woning in haar gang heeft staan.

Paarden? Ik denk dat u in de war bent. Ik heb helemaal geen paarden." De Duitse Monika Flamm, die haar monumentale woning in de chique Haagse Vogelwijk sinds een week heeft ingericht als paardenstal, ontkent in alle toonaarden dat ze een schimmel en klein bruin veulentje huisvest. Ondertussen klinken achter de voordeur hoefgetrappel en briesende geluiden en lopen passanten jolig hinnikend voorbij.

De gescheiden moeder van drie kinderen is duidelijk niet gediend van alle aandacht die ze met haar huis-, tuin- en keukenmanege trekt. Dat blijkt ook wel als we een glimp van de edele dieren proberen op te vangen en plotseling een emmer koud water over ons heen krijgen. Terwijl haar eveneens zwijgzame dochter de hond uitlaat en een boodschap doet, verschanst de Duitse zich achter de ramen. Ze lijkt geenszins van plan de paarden voor donderdagmorgen 9 uur af te voeren, zoals de gemeente Den Haag haar dinsdagmiddag per brief heeft gesommeerd.

Volgens bewoners van de keurige wijk is de gezette, donkerharige buurvrouw, die sinds drie jaar aan de Spreeuwenlaan woont, 'een soort ma Flodder met een dierentik'. In en rondom het huis lopen behalve de paarden een groot aantal konijnen, poezen, honden en kippen. Voor de gevederde dieren liet ze van de ene op de andere dag een enorme ren in de tuin bouwen, pal tegen het kelderraam van de 84-jarige Willem Zonneveld, die boven haar woont en op dat moment in het ziekenhuis lag. "Toen m'n vrouw er voorzichtig iets van zei, werd ze uitgescholden. Wat moet je dan nog? Haar echtgenoot is een paar jaren geleden opgestapt. Die wilde er niks meer mee te maken hebben."

Stank

En dat is nog steeds het geval. De ex-man van de paardenvrouw laat weten dat hij er letterlijk niets over te zeggen heeft.

Bewoners die niet direct in de herrie en de penetrante stank zitten, maken zich vooral druk om de paarden. "Iedereen is het erover eens dat deze dieren in een wei horen, met veel ruimte, groen, horizon en lucht", aldus buurvrouw Joke Groenveld van de Spreeuwenlaan.

Hoewel de landelijke Dierenbescherming van mening is dat de paarden in de frisse lucht en een fatsoenlijk stallencomplex thuis horen, zijn er vooralsnog geen aanwijzingen dat 'Witje' en 'Bruintje', zoals ze in de buurt al worden genoemd, het slecht hebben. ""Deze dieren worden zo te horen nog verzorgd. We kennen ook gevallen dat paarden met z'n veertigen bij elkaar op een stukje grasland staan, zonder eten en drinken", zegt woordvoerder Niels Doorland.

Ria Kuiper van manege Meyvliet in Den Haag vreest echter voor de gezondheid van het veulen dat in het huis opgesloten zit: "Pasgeboren paarden moeten vrij kunnen rondlopen in een wei. Gebeurt dat niet dan kunnen er vergroeiingen en misvormingen optreden."

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:07

Hoe komen ze nou inneens bij Ria?

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:31

Ik had het artikel ook gelezen maar niet met dat stukje eronder. Het is ook niet echt goed om een paard in huis te halen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:08

Afbeelding

haha ja ik had het zien staan ja,
te erg voor woorden maar ehm ria ? hoe komt die daaaar nou ineens.

maar goed vandaag had verania er totaal geen zin in, kreeg haar bijna niet uit haar box oren plat en dreigen.

maar toch nog gelukt, even gelongeerd want er kwam toch wel een vreselijk zwarten lucht aan en 't ging onweren en regenen bah Afbeelding

morgen heeft ze een rustdag zaterdag weer aan de gang.

nou doooooooeeeeeeeeeei tot op stal

Afbeelding

Afbeelding

ps verveelde me even hihi

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:05

ik denk dat ze bij ria komt omdat e vrouw die deze berichten maakt haar dochter rijd bij de ponyclub fleur heet ze!!!
kus

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:06

Chocolaatje schreef:
Tja, de wereld is niet helemaal eerlijk soms Knipoog

Oh, en Kim, je krijgt de groetjes van Annemiek. Die dacht trouwens dat je gewoon nooit meer kwam, dat had Bar d'r verteld. Dus ik heb tegen Annemiek in een lichte versie kort de waarheid verteld, zodat ze niet denkt dat jij uit desinteresse je paard zomaar laat staan. Maar daar krijg je niet (meer) problemen mee hoor, zo uitgebreid heb ik het er niet met d'r over gehad, en Annemiek is wel betrouwbaar zoals je weet.

lief noor dat je even naar hem hebt gekeken!!!!
ik zou echt neit weten wie dat meisjes is... weet je misschien hoe ze heet??????en was ie lief tegen je???
kusje

gjalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:08

raar hoor dat ze gewoon tegen mensen zeggen dat ik nooit meer kom belagelijk!!!!!!!
maarja............