Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:11

mir, dat lijkt me een heel strak plan! laat me anders maar een keertje weten wanneer je tijd hebt! ik heb namelijk voorlopig wel even vakantie, dus mij maakt het niet uit! (vakantie, lees: een maand of 6 gewoon helemaal niks te doen )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:23

peet, ja kim kan ik idd ook vragen ja!! maf he, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht!!

Owens_hartje

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:44

Ik ben ook heel erg tevreden over Jacco zijn rijstijl.
Hij heeft me gered met de strandrit.
Hij is ook erg lief en geduldig met de paardjes

Peetje bedankt voor je goede zorgen

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:52

Hallo allemaal,

Peet, Lin en Orlan bedankt voor jullie hulp vanmiddag. Jullie hebben voor een super oplossing gezorgd.

Toen jullie allemaal weg waren ben ik even blijven kijken wat ze nou ging doen. Nou ze bleef maar links in de hoek staan en ging geen pas richting de andere kant. Ik ben op een gegeven moment op haar bange plek gaan staan en mijn rug naar haar toegekeerd. Ik voelde haar blik in mijn rug ze kwam stapje voor stapje dichter bij. Toen ze uiteindelijk achter me stond heb ik me omgedraaid en haar heel erg beloond. Na een paar seconde vond ze het toch wel weer eng en draafde ze weer weg. Ik ben toen op mijn hurken op die plek blijven zitten en uiteindelijk kwam ze toch wel weer bij me kijken. Heb haar weer heel erg de hemel in geprezen en ze was al wat minder gespannen. Maar nog zeker niet ontspannen. maar goed het begin was gemaakt. Toen ik het schrikdraad weg haalde wist ze niet hoe gouw ze bij de uitgang moest komen. Heb haar lekker op stal gezet en nog effe met der geknuft.

Met mijn rug gaat t wel weer hoor Lin. 't was even die laatste ruk die ze gaf die me even te veel werd maar ik kon der niet los laten want Orlan liep ook nog in de bak met Yus.

Nogmaals bedankt voor julllie hulp. Ook jij Aad nog bedankt voor het uitmesten van de stal van Froukje.

Wil, jij sterkte met je duim.

Liefs Tonke.

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:10

handsie is geent gelukkig...
Wil ik heb jou paspoort in mijn kastje liggen dus als ik er ben of dayna krijg je het.
tot snel

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:49

Sorrie ik was nog even vergeten te zeggen dat ik het schrikdraadlint in de voerbak in de kantine heb neer gelegd. Voor degen die het wil gebruiken.

Voor degene die er vanmiddag niet waren met dit lint kun je de rijbak in tweeen delen. Handig voor als je los wil longeren en niet de hele bak door wil rennen. Of voor andere doeleinde natuurlijk.

We hebben het bijvoorbeeld voor Froukje gebruikt vanmiddag. Zij wilde met aan de hand stappen absoluut niet achter in de bak komen. We hebben toen het lijntje gespannen en haar op het achterste gedeelte los gelaten. Dus ze had geen andere keus als achter in de bak te gaan staan. Dat ging goed.

Dit draadje hebben we te danken aan Peet en Lin die over mijn probleem met Arjan stonden te praten en binnen een mum van tijd kwam Arjan met deze draad aan zetten. Geweldig toch!!!!

Dus Arjan jij ook bedankt voor je snelle service.

Groetjes Tonke.

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:43

He wat handig zeg!!
Arjan bedankt!!

Tonke, waar is Froukje bang van? Wel fijn dat het nu iets beter gaat!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:29

Mogge allemaal, nog een dagje en dan is het alweer weekend Ik was gister nogal laat gaan slapen en dan ben ik in de morgen niet mijn bed uit te branden....Ik zou zo nog een paar uur terug kunnen kruipen hoor

Je kan merken dat de temperaturen alweer omhoog gaan. Thomas begint ontzettend te verharen en heeft het constant warm onder zijn deken. Nou wat mij betreft mag het voorjaar komen hoor

Ghitta ik hoop dat het klikt tussen Kristel en Freedje, zou wel heel leuk zijn. Laat je het ons nog even weten???

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:09

Haaaaai,

Goedemorgen allemaal! Ja, lekker he dat het weer warmer gaat worden. Ik wil echt de zon!

Zo, lekker vroeg moet je starten he Lin, haha! Ik hoop dat ik mijn bedje uit kan komen, hihi! Maar wel gezellig weer met zijn allen kijken! Ik heb er weer zin in in ieder geval!
En het proevenboekje komt later uit, omdat er problemen zijn bij de drukkerij. Waarschijnlijk komen de boekje nu na 20 februari uit. Als het nog later wordt, dan gaan ze heel misschien de ingangsdatum van de nieuwe proefjes een maand opschuiven. Maar volgens mij kan je de proevenboekjes wel nu al bestellen hoor. Want dat hebben meerdere mensen al gedaan geloof ik. Volgens mij hoef je voor het bestellen niet te wachten.

Die Froukje ook he, dondersteentje is het!
Mir, Froukje vindt het kraantje achter aan de zijkant van de bak eng, en daar wil ze dus niet langs. Daar hoor je ook water in de sloot lopen. Als je erop zit heb je iets meer te zeggen over d'r dus dan gaat ze vaak wel, hoewel ze dan ook af en toe wel tegen sputtert hoor. Als je dan linksom stapt dan wil ze soms schuin er langs gaan en als je rechtsom stapt gaat ze er wel langs, maar dan gaat ze sneller stappen. Maar als je aan de hand met d'r gaat stappen komen Froukje d'r kuren naar boven en gaat ze dus gewoon steigeren terwijl je er naast staat. Niet echt prettig dus. Maar als je de bak afzet met een schrikdraadje wat ze gister dus gedaan hebben, dan moet Froukje wel achterin komen, hihi, dus dan kan ze er aan wennen. Slim he!

Nou, dat was het geloof ik weer! Toedeledokie weer allemaal!

Doei doei!

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:11

hihihi wel slim inderdaad. Zo verplicht je haar om met haar angsten om te gaan!
Maar het zal wel overgaan toch die angst?

Yus heeft ook zo zijn periodes...Soms ziet hij ineens in elke hoek gevaarlijke bakkabouters staan..
En de maand erna is hij ze weer vergeten

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:34

Ja, het gaat hopelijk wel over ja, haha! Ze staat er nog maar net, dus is toch allemaal nog nieuw en wennen, hihi! Maar dat is met Froukje ook hoor, soms kan ze een onwijze aansteller zijn en is alles eng en de volgende dag is er niets meer aan de hand. Tja... het blijven paarden he, hahaha!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:58

Jaa vage wezens die paarden en ieder paard is weer een uniek exemplaar Hoe bevalt je nieuwe stageplek eigenlijk Ireen? Nou hier wordt de sfeer alleen meer gespannen, die onzekerheid zorgt nou niet bepaald voor een relaxte omgeving hier en dat is natuurlijk wel te begrijpen. Ik hoop dat er snel knopen worden doorgehakt zodat iedereen zo'n beetje weet waar die aan toe is

Ga je vanavond ook naar stal Ireen of is morgen je dag weer?

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:00

Ireen komt vanavond. Ze smsde mij vanmorgen of ik wilde ruilen. Zij vandaag en ik morgen.
Dat vind ik geen probleem. Zal der zo even terug smsse.

Kom net thuis van mijn werk. Ik heb vanmorgen de hele ochtend mensen met problemen aan de tel gehad. Ik leek wel een maatschappelijkwerkster ipv dokters assistente. Ga zo lekker effe op de bank zitten met een glaasje cola. Effe bij komen.

't wordt inderdaad tijd dat lekker de zon gaat schijnen.

Nou tot morgen op stal dan maar weer of natuurlijk vandaag nog op bokt.

Ohja zou iemand voor mij dan morgen ipv vandaag Froukje der stal uit willen mesten. Alsvast bedankt weer.

Al ik voor jullie iets terug kan doen (wat mijn rugje toelaat) dan hoor ik het wel.

Liefs Tonke.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:39

Ik ben morgenmiddag vrij en ben dus redelijk vroeg op stal. Ik doe Froukje haar stal dan wel Morgenmiddag ook weer les van Connie, we gaan weer even aan wat dingetjes werken Ik hoop dan wel dat het beter weer is dan vandaag want het komt hier met bakken uit de hemel.

Tonke, zolang het jouw problemen niet zijn kan je aan het eind van het gesprek lekker de telefoon neerleggen en aan andere dingen denken. Maar denk je erom dat het je niet helemaal meesleept want je hebt natuurlijk zelf ook de nodige beperkingen door je rug

Lijkt me trouwens leuk werk dokterassistente, hoeveel uren in de week werk je? Ik ga zaterdag weer peen halen voor de mensen die nog niet op het mededelingenbord hebben gekeken

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:43

Tonke schreef:
Al ik voor jullie iets terug kan doen (wat mijn rugje toelaat) dan hoor ik het wel. Liefs Tonke.

Mmmmh lekkere koekjes meenemen

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:57

Haaai,

Ja, Lin ik ga vanaaf ook! Jij ook? Las net het berichtje van Tonke hier, haha en toen dacht ik huh?? heb nog geen smsje gehad, maar toch wel, hihi!

Maar Mir, zijn al mijn koekies dan al op?? Haha, had dinsdag 2 rollen neergelegd en chippies. Maar ja, meer koekies zijn natuurlijk nooit weg, hihi! Kunnen we lekker snoepen!!!

muisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:01

Serada schreef:

Ghitta ik hoop dat het klikt tussen Kristel en Freedje, zou wel heel leuk zijn. Laat je het ons nog even weten???

ja tnx hoop ook dat t wat word ben benieuwd .. k ga me ef omkleden en dan gaan we dr ef ophalen en dan maar op naar stal
k hou jullie op de hoogte

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:21

Ja Lin het is erg leuk werk. Ik werk 24 uur per week.

Ik neem de problemen ook niet mee naar huis hoor. Dat heb ik echt moeten leren, want ik trok me problemen van anderen altijd heel erg aan. Maar dat doe ik nu niet meer. Maar we hebben 1 pat die elke dag continue belt. Daar wordt je soms erg moe van. Van de andere kant heeft het ook wel weer wat. Zij zijn tevreden als je een luisterend oor bied en dat geeft je dan toch weer een goed gevoel.

Alvast bedankt voor morgen en ik zal zeker weer lekkere koekjes mee nemen. Nog iets anders nodig voor in de kist?? bekertjes? Chocalademelkpoeder? roep maar dan ga ik het morgen halen voordat ik kom.

Ook zou ik graag weer peen bestellen. Waar kan ik het geld instoppen? Ik begreep van Petra dat er zakjes waren. Ga morgen wel even op onderzoek uit.

Hoe laat heb je les morgen? Misschien dat ik wel even kom kijken.

Ik werk normaal tot 13.00 uur maar waarschijnlijk morgen tot 14.30. Begin morgen nl wat later omdat ik eerst met Eric voor controle naar het ZH moet.

Met Sanne gaat het alweer wat beter. Ben gisteren met haar bij de dokter geweest omdat ze al een paar dagen niks meer ad en bijna niks meer dronk. Ze heeft een virale infectie. Als de koorts morgen niet weg is moet ik terug komen met haar. Ze was vanmorgen voor het eerst weer koorts vrij. Even aankijken dus.

Nou het is weer een heel verhaal geworden.

Liefs Tonke.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:03

Tonke, heel veel succes met Sanne. Ik hoop dat ze er snel vanaf is

Hebben jullie van de week nog mijn appelkoeken en sap gevonden? Ik had wat lekkers meegenomen, maar toen was er niemand hihihi

Ghit ik ben benieuwd! En zeker of het nou die Kristel is die ik ken!

uuuuuuhm even niets meer te schrijven nu! geloof ik! Ben net even met moeder naar de Bogaard geweest en heb een nieuwe broek en sjaal en jas gekocht (alles was in de uitverkoop joh!! een jas van 15 euries!! whiiiii)
Dat was mijn verhaal weer!

Liefs Mir

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:06

Tonke, heel veel succes met Sanne. Ik hoop dat ze er snel vanaf is

Hebben jullie van de week nog mijn appelkoeken en sap gevonden? Ik had wat lekkers meegenomen, maar toen was er niemand hihihi

Ghit ik ben benieuwd! En zeker of het nou die Kristel is die ik ken!

uuuuuuhm even niets meer te schrijven nu! geloof ik! Ben net even met moeder naar de Bogaard geweest en heb een nieuwe broek en sjaal en jas gekocht (alles was in de uitverkoop joh!! een jas van 15 euries!! whiiiii)
Dat was mijn verhaal weer!

Liefs Mir

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:54

zo alles weer bij gelezen

orlan is vanavond met lin naar stal geweest
ik had geen puf
ik moest werken van half 10 tot 5 uur
plus geen pauze gehad dus dan ben je wel moe na 7 en half uur op je benen staan

maar toen ik thuis kwam had orlan lekker alles gedaan
recept gehaalt gestofzuigt en afgewassen en bella uitgelaten

hij heeft lekekr met whis wat gereden hij vond haar wel wat stijf
maarja staat al bijna een week stil op enkel maar stappen na
wel was ze ff weggeschoten hihi
maar hij vond het niet eng

nou ik ga weer doei doei tot morgen

Yustin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:28

he Peet!
Gaat het weer helemaal goed met Whis of is ze nog niet helemaal lekker? Ze zag er vd week goed uit en keek een stuk frisser uit haar oogjes!

Nog 1 dagje werken mensen en dan is het weer weekend! Misschien dat ik vanavond eens met mijn mannetje ergens wat ga eten. Het is echt erg. We zien elkaar amper....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:45

Ghitta, Freed zijn roze deken was echt goed nat hé! Ik heb die even bij onze stal op één van de dekenlijnen gehangen. Orlan heeft de groene op gedaan dus Freedje stond er weer warm bij gisteravond Leuk dat het zo goed klikte met Kristel en gezellig dat ze dan bij ons komt rijden. Het is ook een klein wereldje hoor..!

Gisteravond kwam ik thuis en ik kwam precies op het goede moment. Selmar had gitaarles en ze waren beneden met z'n tweeën aan het pingelen. Dat klonk echt super!! Op een gegeven moment noemde ik een deuntje op en Bas (zijn gitaarleraar) speelde dat zo uit zijn hoofd na. Hij deed ook SpongeBob en dat klonk zelfs goed hahaha. Het was gewoon een privéconcert wat we kregen

Klopt het nu dat ik morgen dan 5 peen (Rox, Tonke, Peet, Mir und cést moi) moet halen? Trouwens Rox, je had niet hoeven te betalen want Dayna heeft aan mij geld gegeven voor peen voor Hands. Ik bewaar dit geld van jou dan wel voor de volgende peenronde, oke?

Nou ik ga even aan het werk want Dave komt straks rond half 12 op mijn werk een bakkie doen. Hij zit hier vlakbij om de hoek voor een klant dus dat wordt nog even gezellig

muisz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:36

ja k kan me voorstellen dat die deken goed nat was kristel en ik hebben ook flink gereden met die koe

friet heb zich gister netjes gedragen hoor bij kristel, hij wou achterin een paar x wegrennen maar kristel had m goed in de hand
zaterdag is ze dr weer want dan moet k werken, wel grappig dat ze al bijna iedereen kent

k ga dalijk ef naar frietje en dan om 3 uur ga ik mee met nicole naar appie ben benieuwd

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:08

Hehe dat was weer een lekker middagje op stal. Eerst Dayna opgehaald want haar scooter is nog niet gemaakt. Daarna lekker mijn les gereden en toen de stallen van de meiden gedaan. Whis heeft lekker een tijdje buiten gestaan en Tonke is met Froukje aan de slag gegaan in de grote bak. Volgens mij ging het dit keer alweer beter

Er is vandaag ook een kalfje geboren, ze heet Renske Het is echt een schatje en ze heeft nog helemaal zachte, witte hoefjes. Ze zat onder het slijm en was helemaal aan het bijkomen. Ze heeft een koppie om te zoenen, je zou haar zo meenemen en thuis onder de dekens stoppen

Nou ik ga even verpleegstertje spelen want nu ligt Ramon ziek op bed