Belgische maneges

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:42

Weet er iemand misschien waar je in de omgeving van Turnhout terecht kan voor goede (!) privé-springlessen. En dan bedoel ik niet van die lessen voor kinderen die nog maar net moeten beginnen met springen, maar om dus echt naar niveau 1.30 enzo te gaan. Weet iemand iets of iemand die zo'n lessen geeft ?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:15

@ Poes: jij hebt op ruiters.be ook al hetzelfde verhaal verteld, en ik heb er daar op gereageerd. ik ga nu niet nog eens reageren. zal dat wel morgen doen.
Ik vind alleen dat je geen mening kan opbouwen door 1 keer een bezoekje te brengen aan een manege...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:17

wie heeft er gisteren mee gedaan aan de sint hubertus wandeling en doop gedaan in schilde ?

ik wel misschhien heb ik jullie dan gezien Lachen
misschien zeg ik eht een beetje laat :s

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:18

een vriendin van mij is naar de sint hubertus wandeling. maar ik weet niet waar het ergens was... het was allesinds met de camion van de hoefslag

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:24

ja dan zal het wel naar schilde geweest zijn de hoefslag is niet zo ver hier vandaag Lachen
waarom jij niet ?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:46

omdat ik geen paard heb en ik had gisteren ook horse ball match, en ben uiteindelijk wel wat te lang weg geweest vannacht, ging toch niet kunnen opstaan.
hoe was de wandeling?

Missis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:22

Aan de kust eerst in manege Du Nord zoals het heten maar nu is het een privéstalling geworden en omdat we op dat moment nog geen paard hadden zijn we is naar Luc Nyssen gegaan, als je weet wie dat is, en daar staan we nu met een paardje die we ook van hem hebben gekocht. Maar we zoeken nu ook nog een paardje waar ik mee kan staan daar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:55

Anna01 schreef:
@ Poes: jij hebt op ruiters.be ook al hetzelfde verhaal verteld, en ik heb er daar op gereageerd. ik ga nu niet nog eens reageren. zal dat wel morgen doen.
Ik vind alleen dat je geen mening kan opbouwen door 1 keer een bezoekje te brengen aan een manege...

Dat is waar, maar een paar heb ik een paar keer bezocht, en de lessen, paarden en ruiters die ik er zag, nja, dat gaf me gewoon echt geen goed gevoel..
Ik ben gewoon gewend te rijden op een manege waar de paarden elke dag de wei op mogen, in kudde, waar het tuig erg goed is, waar de les goed is en waar je tenminste leert individueel rijden, waar de paarden erg fijn zijn... Ik zou op geen enkele van de maneges die ik daar noemde willen rijden.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:36

@ poes: ik heb het al eerder gevraagd, maar waar rijd je nu ?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:31

@ poes: dan ben jij natuurlijk wel verwend qua uitrusting enzo. ik heb het ook al veel gezegd dat het gerief bij ons in de manege moet vernieuwd worden. maar wat voor een kost is dat seg... ik begrijp wel wat je zegt en ik heb er wel begrip voor. ik vind alleen dat je niet zo rap een oordeel moet vellen over een manege. De paarden worden wel goed verzorgt hoor. ze moeten misschien wel wat uren kloppen in de week maar ze kunnen het meer dan aan. paarden die het niet aankunnen doen het wat rustiger aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:41

Anna, ik herinner mij niet meer precies waar jij reed, de hoefslag?
Nja en goed tuig vind je ook tweedehands, een beetje met een keer, moet zeker kunnen.
Anders hou je maar geen manege open.
Over verzorging heb ik niet zo veel gezegd, maar zeker de lessen zagen er mij niet iets uit waar ik nog van zou bijleren, en dan ben ik echt geen topruiter.

Manontje: had al gezegd dat ik Ruiterschool 't Boskasteel in Brielen rijd Knipoog

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:52

ah sorry had ik niet gezien :p

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:15

Geen probleem zi Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:41

sorry anna, maar je gaat mij niet wijsmaken dat filiep geen geld genoeg heeft om elk paard een passend zadel te geven zodat de paarden toch iets langer dan een jaar meegaan(sorry realiteit)
En dan heb ik het niet over MOOIE of DURE zadels, maar iets dat toch een BEETJE past zodat hun schoft er niet 'afsterft'(sorry, ook realiteit).
pff, de hoefslag Frusty
Snap niet waarom ik niet eerder ben weggegaan daar Ziek
oja Pling nu weet ik het weer Pling
Was het niet omdat filiep mijn liefde voor ranko misbruikte? en jaren aan een stuk mij beloofde dat ik hem mocht kopen?tot ik met het geld afkom en om hem dan af te pakken voor zijn 90kilo wegende dochter en de 'met-slaan-los-je-alles-op-nichtje'? en uiteraard om hem uiteindelijk te laten DOODkloppen!!!!
Gewoon een ongevoelige kl**tzak zonder enige emoties, net zoals de meeste mensen daar Stoom uit je oren
Paard doodgestikt door slordigheid?ohja, gebeurt wel meer, niets bijzonder Gaaaap week derop gebeurt hetzelfde door de zelfde fout. ahja, sh*t happens..
ohja? hoe gaat het trouwens met die prachtige haf, die 1dag in de manege stond, en dan al de maandagsziekte had? die revalideerd toch nog steeds?(één klein voorbeeldje,zo heb je er 1000)
Oja, ooit al in een douchekabinetje gestaan van 1m op1m, met het licht uit 24op24u ? volgens mij moet het zo voelen als je een paard bent en in de hoefslag staat. Oja, dat is dan nog het beste geval, als je niet aan een zware ketting hangt in een slite.
om nog over de onderlinge sfeer van al die strontverwende wereldvreemde pubers te zwijgen!
Nee, sorry, kan geen één goed ding aan de hoefslag bedenken.laat staan dat ze om de paarden geven..
oh, toch wel Pling Ze hebben mooie pistes! Sigaar

sorry, anna, dit is niet persoonlijk op jou bedoeld, maar zo voel ik het en dit is mijn mening (heb er volgens mij lang genoeg gezeten om een duidelijk beeld te hebben hoe het er aantoegaat).
En ik kan er niet aan doen maar word altijd ontzettend kwaad als ik nog maar aan de hoefslag denk

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:21

hmmm ik ga hier zelfs geen woorden aan vuil maken denk ik. het enigste dat ik wil zeggen is dat niemand schuld heeft aan de dood van Ranko. en al zeker julie niet. Philippe verloor de paarden 2 sec uit het oog terwijl hij de draad aan het maken was en het was zover. niemand kon daar aan doen, hoe spijtig en hoe hard het ook is...

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:52

poes schreef:
armanike schreef:
mja ik wil effe zeggen dat ik er ook voor ben dat er geen zware bitten worden gebruikt hoor, maar ik wilde daarmee zeggen, dat dat bit handig voor komt als er weer eentje op hol slaat in het bos, als ik op zo eentje rij doe ik ook altijd het op het minst zware, maar als je pas in het bos gaat, ja.. dan ...Maar ik wil ook nog effe toevoegen he, je kunt niet verwachten dat ieder kind goed kan rijden he, tis maar een manege, daar leer je eigelijk alleen maar hoe je figuren moet rijden , maar de echte dingen leer je niet op een manege of manege paard.

Dat is nu eens gek, bij ons lopen ze allemaal op enkel of dubbelgebroken trens, en ernstige ongelukken op wandeling gebeuren ook niet. Wij moeten trouwens gelijk een grote 90km/u weg op, hier heb je helaas geen bos, en dat gaat gewoon.

Wij hebben 6jarigen die al een flink eind kunnen rijden, zouden veel ruiters nog een puntje aan kunnen zuigen.

En de paarden, ze zijn niet allemaal even makkelijk, maar ze worden meestal ingereden door de instructrice zelf en netjes doorgereden. Het gevolg is dat het fijngevoelige paarden zijn waar je ook echt mee leert rijden. Tuurlijk is de een wat knolliger dan de andere. Maar er staat er net zo goed een arabierhengst en die kan ook mee de les in met sommige ruiters, zonder grove hulpmiddelen...

Ik ben het dus niet met je eens dat je op een manege niet goed kunt leren rijden, hangt er gewoon van af WAAR je rijdt. En dat hoort gewoon met heel veel vershillende soorten paarden te kunnen, op trensjes. Dat je in een paard dat superhoog in het bloed staat op hoog niveau op wedstrijd met superervaren ruiters een zwaar bit ziet, tot daar, maar anders is het niet nodig. Tuurlijk is geen 1 paardenmond dezelfde, maar je moet echt met de minst inwerkende bitten kunnen rijden.
Als je manegeruiters, onwetende kinderen, met zware bitten laat rijden zonder dat ze weten hoe zwaar die bitten zijn, dan ben je in mijn ogen heel fout bezig en heb ik diep medelijden met die paarden.

Waar ik rijdt ga je eerst aan de longe tot je onafhankelijk kunt zitten, en pas dan krijg je teugels in je handen. Is gewoon een kwestie van mentaliteit.

Op alle maneges krijg je anders les dus oordelen over een manege hoe die les geeft heeft echt geenzin,de 1 vind da die goe les geeft de andere die dus..., en in kattevenia heb je 1 paard die zelf's met de lesgever gaat lopen als je niet op het zwaarste rijd en dat paard begint te crossen , en dan verwacht je dat kindjes die pas beginnen met rijden dit kunnen?.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:03

Hoe gaat het trouwens met Philippe? hij heeft toch een ongeluk gehad? Met een pony voor de koets die op hol sloeg , en met allemaal kleine kindjes erop? Dat is wat ik hoorde he Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:55

Manontje schreef:
Hoe gaat het trouwens met Philippe? hij heeft toch een ongeluk gehad? Met een pony voor de koets die op hol sloeg , en met allemaal kleine kindjes erop? Dat is wat ik hoorde he Knipoog

jaaaaa, heb ook zoiets gehoord, hilarisch niet? Nagelbijten / Gniffelen Ik dacht dat er niemand gewond was ofzo Clown
heb jij ook nog op de hoefslag gereden?

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:18

Nee, ik heb er niet gereden, maar ik woon er vlakbij! En jumping gereden. En lessen gezien. En ik heb juist dezelfde mening als u !!

Nee volgens wat ik gehoord heb is Philippe van die koets gevallen en in het ziekenhuis belandt, en was die pony er vandoor met die kinderen erop :s

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:55

waar woon je precies? heb je een eigen paard? waar rij jij dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:57

Nashke schreef:
sorry anna, maar je gaat mij niet wijsmaken dat filiep geen geld genoeg heeft om elk paard een passend zadel te geven zodat de paarden toch iets langer dan een jaar meegaan(sorry realiteit)
En dan heb ik het niet over MOOIE of DURE zadels, maar iets dat toch een BEETJE past zodat hun schoft er niet 'afsterft'(sorry, ook realiteit).
pff, de hoefslag Frusty
Snap niet waarom ik niet eerder ben weggegaan daar Ziek
oja Pling nu weet ik het weer Pling
Was het niet omdat filiep mijn liefde voor ranko misbruikte? en jaren aan een stuk mij beloofde dat ik hem mocht kopen?tot ik met het geld afkom en om hem dan af te pakken voor zijn 90kilo wegende dochter en de 'met-slaan-los-je-alles-op-nichtje'? en uiteraard om hem uiteindelijk te laten DOODkloppen!!!!
Gewoon een ongevoelige kl**tzak zonder enige emoties, net zoals de meeste mensen daar Stoom uit je oren
Paard doodgestikt door slordigheid?ohja, gebeurt wel meer, niets bijzonder Gaaaap week derop gebeurt hetzelfde door de zelfde fout. ahja, sh*t happens..
ohja? hoe gaat het trouwens met die prachtige haf, die 1dag in de manege stond, en dan al de maandagsziekte had? die revalideerd toch nog steeds?(één klein voorbeeldje,zo heb je er 1000)
Oja, ooit al in een douchekabinetje gestaan van 1m op1m, met het licht uit 24op24u ? volgens mij moet het zo voelen als je een paard bent en in de hoefslag staat. Oja, dat is dan nog het beste geval, als je niet aan een zware ketting hangt in een slite.
om nog over de onderlinge sfeer van al die strontverwende wereldvreemde pubers te zwijgen!
Nee, sorry, kan geen één goed ding aan de hoefslag bedenken.laat staan dat ze om de paarden geven..
oh, toch wel Pling Ze hebben mooie pistes! Sigaar

sorry, anna, dit is niet persoonlijk op jou bedoeld, maar zo voel ik het en dit is mijn mening (heb er volgens mij lang genoeg gezeten om een duidelijk beeld te hebben hoe het er aantoegaat).
En ik kan er niet aan doen maar word altijd ontzettend kwaad als ik nog maar aan de hoefslag denk

Kijk ik ben er maar een paar keer gaan zien, maar dat idee had ik ook, slecht gevoel gewoon..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:59

Emike schreef:

Op alle maneges krijg je anders les dus oordelen over een manege hoe die les geeft heeft echt geenzin,de 1 vind da die goe les geeft de andere die dus..., en in kattevenia heb je 1 paard die zelf's met de lesgever gaat lopen als je niet op het zwaarste rijd en dat paard begint te crossen , en dan verwacht je dat kindjes die pas beginnen met rijden dit kunnen?.

Opleiding en opvoeding Lachen daar draait het om Lachen En echt hete paarden, die voor maneges dan weer onbetaalbaar zijn, horen dan niet in een les met beginners Lachen Simpel. En elk zijn eigen manier? Goed rijden is goed rijden, goed les is goed les, goed paard is goed paard, goed tuig is goed tuig gelijk waar je komt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:02

heb er bijna 10j gezeten, dus ik kan het wel zeker weten Haha!

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:20

Nashke schreef:
waar woon je precies? heb je een eigen paard? waar rij jij dan?

De pinte!
Ik heb mijn pony een half jaar verleden gekocht, werd er te groot voor. Nu heb ik dus geen pony/paard meer, maar ik rijd wel nog, privé.
Maar ik heb heel lang op ' Hof ter couter' gereden in Vosselare! Ken je die ?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:27

geen idee..Ben veel op jumpings overal geweest, maar weet niet veel namen enzo. Dus kan zijn dat ik er wel al eens geweest ben,miss ook niet Haha!