Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:56

als een gedeelte van de boxen bezet wordt door paarden die niet inzetbaar zijn of door allerlei andere dieren blijft er weinig over om de huur en voer te betalen.... Maar het heeft denk ik weinig zin hierover achteraf te discussiëren. Feit is dat ze het om welke reden dan ook het uiteindelijk niet gered hebben en het nu geweldig opknapt. Zowel het pand zelf als het paardenbestand en harnachement. Natuurlijk heeft dit tijd nodig en
zullen er voor sommige mensen misschien veranderingen zijn waar zij minder blij mee zullen zijn. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.....Maar ik heb er alle vertrouwen in dat er over een aantal maanden weer een gezellige manege is met gezonde paarden en leuke activiteiten. En hopelijk komen er dan ook weer wat volwassenen terug want veel van hen zijn toch ook verdwenen toen ze zagen wat er aan de hand was op het oude HCB......

Suuszels

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 08:21

Gaat hcb nou ook tijdelijk dicht?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:46

eukje schreef:
als een gedeelte van de boxen bezet wordt door paarden die niet inzetbaar zijn of door allerlei andere dieren blijft er weinig over om de huur en voer te betalen.... Maar het heeft denk ik weinig zin hierover achteraf te discussiëren. Feit is dat ze het om welke reden dan ook het uiteindelijk niet gered hebben en het nu geweldig opknapt. Zowel het pand zelf als het paardenbestand en harnachement. Natuurlijk heeft dit tijd nodig en
zullen er voor sommige mensen misschien veranderingen zijn waar zij minder blij mee zullen zijn. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.....Maar ik heb er alle vertrouwen in dat er over een aantal maanden weer een gezellige manege is met gezonde paarden en leuke activiteiten. En hopelijk komen er dan ook weer wat volwassenen terug want veel van hen zijn toch ook verdwenen toen ze zagen wat er aan de hand was op het oude HCB......

Kun je nagaan, ik heb mijn lease opgezegd in 2006 (geloof ik). Omdat ik het mijn geld niet waard vond. Ik wil best een goed bedrag neerleggen, als ik maar op het paard kan rijden dat ik lease, ik niet altijd mijn tuig bij elkaar hoef te rapen en ik geen angst hoef te hebben dat ik iets breek wanneer ik val omdat de bakbodem zo hard is...
Het heeft dus echt nog lang geduurd voor alles uiteindelijk misgelopen is. Filip heeft gelijk dat hij de manege weer helemaal opbouwt! Het is een mooi pand, mooie locatie en het was een prachtige, leuke manege.

Nu nog hopen dat alle paarden goed terechtkomen. Ik zou het vreselijk vinden als L.A. bijvoorbeeld naar de slacht zou gaan. Ik geloof alleen niet dat ik hem een plekje kan bieden :n ;(

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:43

De manege gaat niet meer dicht in de zomer omdat ze al zover zijn met alles verbouwen en alles super mooi schoonmaken dat het eigenlijk niet meer nodig is , de manege gaat super erg vooruit er komen nu ook lessen voor verstandelijk gehandicapten en daar zijn ze nu ookal een clubhuis voor aan het maken , er komen ook nog buitenstallen achter bij de buitenbak ! Zelfs willen ze ook gebruik gaan maken van het meertje voor de manege en het bos achter de manege ! Het gaat helemaal goed komen laten we daar op hopen !

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:53

Dat denk ik ook wel AlexDertien, Filip geeft (nog steeds) leuk les!
Op hooi en stro word niet bezuinigd was vorige week te zien... Ondanks een aantal zag de rest van de paarden er goed uit.

Nu nog wat meer sfeer, maar dat zal tzt ook wel komen :j

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:59

@ Suuszels: nee hoor, manege is en blijft gewoon open!

@ Sunshine80: dat bedoel ik dus...mensen accepteren dit soort dingen op den duur niet meer. Toen ik ook de zadels zag liggen die vorige week naar de stort gingen,: kapotte zitting, met grote gaten in de zweetbladen...echt vreselijk voor zowel voor paard als ruiter.
Ik ben er in 2001 vertrokken met mijn eigen paard en vroeg me toen al af hoe lang het goed zou gaan....

Ik weet niet of alle paarden die er nu nog staan ook daadwerkelijk blijven. Ze zijn in ieder geval wel fysiek in staat om een lesje mee te lopen en zijn niet ziek, zwak of misselijk. Er zitten denk ik ook wel een paar bij die al aardig op leeftijd zijn toch, zoals bv. Vino. Ook L.A. is denk ik niet meer de jongste? Want hij was er ook al toen ik er nog was...
Dat is ook altijd het vervelende met manegepaarden: dat je er zelf geen invloed op hebt wat er met een paard gebeurt als hij niet meer in de lessen kan lopen. Ik vind dat altijd wel een beetje sneu, tenzij een paard echt ziek is of pijn heeft, dan is afscheid nemen vaak het beste....
Maar laten we maar er vanuit gaan dat L.A. nog een tijdje mee kan....

@Mar_: het mag zeker wat gezelliger worden maar ook dat zal even tijd nodig hebben. Komt vast helemaal goed!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:30

Als ik goed reken is Louis ondertussen (3 juni jarig en geboren in 1993) 19 jaar... Niet de jongste, maar op zich nog wel te doen als manegepaard en hij is oersterk, kan heel goed springen...
Vino is nog ouder dan Louis. Hij heet eigenlijk H.Vino en zou dan in 1989 geboren zijn... Dus is hij al 24 denk ik.

Kiirsten93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:55

Nino en Fox stonden maandag nog op de manege.
Filip had voor hen beiden een nieuw plekje gevonden maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan.
Hij is nu op zoek naar iemand die hen een nieuw huisje aanbiedt, dus als iemand iets weet..?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:14

eukje schreef:

Ik zei het niet om te discussiëren. Ik was/ben gewoon erg geschrokken van de plaatjes en deze mening mag ik toch delen? Bij ons hier (10 km) verderop had de dierenpolitie al lang voor de deur gestaan, als onze paarden er zo uit hadden gezien. En oké, sommige mensen hebben geen verstand van paarden, maar ieder mens kan zien dat ze veel te dun waren.
En ja, ik vind het super dat Filip alles zo opknapt. Ik vind het ook super dat hij voor de meeste manegepaarden/pony's een nieuw liefdevol huisje vind. Zo kunnen hun ook genieten van hun welverdiende "pensioen". @Kiirsten90; ik ga rondkijken. Zoeken alleen Nino en Fox nog een plekje?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:02

Kiirsten93 schreef:
Nino en Fox stonden maandag nog op de manege.
Filip had voor hen beiden een nieuw plekje gevonden maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan.
Hij is nu op zoek naar iemand die hen een nieuw huisje aanbiedt, dus als iemand iets weet..?

die ken ik nog wel.. ik werkte er in 2009

maar in wat voor conditie zijn nino en fox nu?
( zijn ze oud en versleten of zouden ze nog voor manege werk ingezet kunnen worden?)
ik werk op een manege/ pensionstal waar we nog op zoek zijn naar paarden ( en pony's).

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:48

nino is nog niet zo heel oud. geboren in 1995. oh ik hoop zo dat ie een goed plekje vind. ik ben echt gek met dat beestje. als je weet hoe je methem om moet gaan is het een prachtbeest. geen onhandelbaar kreng zoals ie genoemd werd. nino is een paard met een gebruiksaanwijzing maar zo zijn er nog meer van.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:47

Hey! Ik heb het ook gehoord ja.
Ik heb hier wel aantal jaren gereden ook. Vroeger veel op diana.. toen ik een.jaar of 8/9 was. Tot mijn twaalfde daar gereden. Weer daar gaan rijden toen ik 15 was, toen voornamelijk op sietske, en veel op fox (aantal wedstrijdjes mee gedaan ook).

Hoop dat als de paarden verkocht worden ze goed terecht komen!
Ben wel van mening dat er ponys stonden die te oud waren voor de lessen. Zoals carmen en roman... Die hebben wel een lekker oud dagje op een zorgboerderij verdiend!

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:52

Als ik het geld had en tijd had ik fox duidelijk met een warm hart willen verwelkomen. Maar helaas :(.
Ik hoop dat alles dan idd weer mooi en goed wordt daar! Zal eens een kijkje nemen :D

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:54

Inderdaad. De tijd heb ik wel. Maar een paard verzorgen is een duur klusje. Ik zal er alles aandoen om te zorgen dat nino en fox een goed plekje krijgen

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:00

jeemxma schreef:
Inderdaad. De tijd heb ik wel. Maar een paard verzorgen is een duur klusje. Ik zal er alles aandoen om te zorgen dat nino en fox een goed plekje krijgen

En is samen doen met iemand ook geen optie? Er zijn hier nog wel meer nino en fox liefhebbers op bokt...
Maar ook dan is het nog steeds niet de meest goedkope hobby....

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:22

Erna is inmiddels ook ingeslapen. het hele grote paard. stond bij het olde manegepeerd.

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:18

@ eukje . Pff ik wou dat het kon. Alle doorzoek alle mogelijke opties. Moet er echt niet aan denken dat ze naar de slacht zouden gaan. Misschien weet iemand een zorgboederij in de buurt van barendrecht ?

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:08

Erna het hele grote paard????? Heb haar nog een tijdje gereden voor Nino kwam, maar zo groot was ze niet hoor (maar ja, ik ben natuurlijk Nino gewend haha). Inderdaad is ze in januari helaas ook ingeslapen, maar ze had al een hele tijd hoefkanker en was zeker al halverwege de 20, dus dat is niet echt vergelijkbaar met de in principe nog goede paarden die nu bij HCB richting slacht worden afgevoerd omdat Filip ze niet wil (en ja, ik weet dat hij bij hoog en laag beweerd dat er bij hem geen paard naar de slacht gaat, maar ondertussen is dat wel waar hij ze aan diverse handelaren voor meegeeft en waar er dus ook al een paar zijn geeindigd).

Ik kan er niet teveel over zeggen, maar Nino is als het goed is veilig. Helaas niet bij mij, maar ik ga binnenkort zeker een keer bij hem kijken :D Overigens is Nino in mijn ogen absoluut niet geschikt voor manegewerk hoor. Het was juist zonde dat hij daar ooit in terecht is gekomen want je moet precies weten hoe je met hem om moet gaan omdat het anders redelijk gevaarlijk kan worden. Hij is nu inderdaad behoorlijk rustig en je kunt nu zelfs gewoon zijn stal in, maar daar ben ik 8 jaar lang mee bezig geweest!

Miekje23 schreef:
Erna is inmiddels ook ingeslapen. het hele grote paard. stond bij het olde manegepeerd.

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:23

Nou Petra toen ik een woensdagmiddag op HCB kwam stonden Fox en Nino gewoon op stal.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:17

Ik hoop dat ze allebei een goed plekje vinden....Ik ken de paarden alleen van uiterlijk maar ik vind het gesol met die beestjes die altijd trouw hun werk gedaan hebben altijd zo zielig...
Maar ik geloof dat petra al goed haar best heeft gedaan voor nino :-)

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:50

Nino en Fox reden vandaag gewoon mee in m'n les hoor ! Ze zijn er dus gewoon nog

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:30

ik snap het nu allemaal niet meer ? staan ze nou wel of niet op de manege ???

ruco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:49

woensdagmiddag stonden ze nog op stal bij HCB

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:50

Ze staan tijdelijk weer op de manege. Geen idee wat er gebeurd is, maar op zaterdag zijn ze met een handelaar meegegeven waarbij tegen iemand werd gesnauwd "dat ze Nino op de trailer moest zetten en dat hij geen zin had in drama en hysterisch gedrag, dat bewaarde ze maar voor thuis" (zij is ook gek van Nino) en de dag daarna of op maandag waren ze opeens weer terug. Er zou iets mis zijn gegaan en ze zijn nu tijdelijk terug. Als het goed is, is Nino nu aan iemand gegeven die ik ken, maar zij rijdt eerst haar leskaart op voor ze hem meeneemt. Slaap dus een stuk geruster momenteel want als hij dadelijk echt van haar is mag ik vast wel af en toe komen kijken :D Nu dus alleen nog een goed tehuis voor Fox!!!! Iedereen nog hartstikke bedankt voor het meezoeken en de updates!!!!!!

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:53

ja, tegen degene waarnaar gesnauwd werd, ken ik.. komt nino wel dicht in de buurt te staan ? wat ben ik blij zeg. hopelijk zie ik hem misschien nog een keertje. pff wat ben ik opgelucht !