iemand van de volgende week kwam wat vroeger met haar paardje (merrie volgens mij) en die werd naast Kirian gezet, dat vond ie wel leuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KirstenVosje schreef:Ik ga misschien op kamp hierheen!
Alleen mijn moeder vindt de hoofdstellen wat simpel, maarja...
Mjetterd schreef:@ kim, het verschil is dat het bit hierboven word vastgezet met goede riempjes. en geen half versleten leren riempjes of zelfs strotouwtjes! (waarmee het halster ook wel eens word vastgezet als het klipje kapot is).
Ik begrijp de redenatie *Simpel hoofdstel* wel, en in mijn ogen is het ook absoluut niet altijd veilig met wat voor tuig ze op pad gaan.
Zo reed ik een keer, en knapte de half versleten teugel. Waren ze nog boos op me ook, dat ik de teugels kapot had gemaakt
kim345 schreef:KirstenVosje schreef:Ik ga misschien op kamp hierheen!
Alleen mijn moeder vindt de hoofdstellen wat simpel, maarja...
En vind je dit hoofdstel ook simpel dan?
Het is namelijk precies hetzelfde principe. Een halstergedeelte waar je het bit in klikt.
Je noemt het ook een halsterhoofdstel! In de endurance veel gebruikt omdat het veel handiger is dan een normaal hoofdstel.
Waar je dus niet zo makkelijk het bit uit klikt...
En bij het fjordenpaard hebben ze denk ik bijna 200 rijpaarden staan. 200 (simpele) halsters die ze altijd omhebben is te doen.
200 hoofdstellen niet....
Priszz schreef:@Deniisse, ik ga ook samen met een vriendin.
Je rijd gewoon lekker buiten, dus ik vind het een makkelijke oplossing. Je kan daardoor ook minder druk uitoefenen in de mond, dus het 'kapot' trekken van de mond is niet snel mogelijk.
Priszz schreef:@Deniisse, ik ga ook samen met een vriendin.
Je rijd gewoon lekker buiten, dus ik vind het een makkelijke oplossing. Je kan daardoor ook minder druk uitoefenen in de mond, dus het 'kapot' trekken van de mond is niet snel mogelijk.
@KirstenVosje, vast knopen aan het halster? Dat vind ik juist niet, het word gewoon makkelijk vast gemaakt, maar vast knopen niet. Zo snel krijg je die riempjes trouwens niet kapot hoor. Ook kan je daardoor dus zoals ik hier boven al gezegd heb, de mond minder snel kapot trekken
KirstenVosje schreef:@Kim345, die foto die jij laat zien, dat is wat anders dan een bit aan een halster vast knopen. Dit is gewoon een hoofdstel, dat je het bit er op en af kan klikken is mooi meegenomen. Vind dit een stuk veiliger eruit zien.
Edit; Niet dat ik het zo verschrikkelijk erg vind hoor, ik vind het juist een slimme oplossing om 200 paarden van een hoofdstel te voorzien.
Destination schreef:Ik heb gehoord dat de paarden er best snel vandoor gaan? Bij mijn zus waren er ook twee afgevallen en die konden echt wel goed rijden