Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Met crossen en macaroni, op naar 't Reelaer topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:33

Nou ik vind mensen die hun paarden in de krul trekken slechter rijden dan mensen die eerst aan de belangrijkere dingen denken zoals ontspanning en een voorwaarts tempo. Dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel.

Ik hoop met Joy ook ooit wedstrijden te gaan rijden. Maar dat zie ik in 100 jaar nog niet gebeuren. :+ Joy vind de bak niks aan. Springen vind ze wel leuk! :)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:35

Dankje suikermeisje!
Jou pony's zijn echt leeeuk!
Boeiend dat het marktpony's zijn toch?
Ik bedoel die pony op de foto, daarvan is het ras onbekend :P en de ouders ook! haha.

@Maripossa
ik ga in week 33!
Tegelijk met Bart, Caroline (xLoki), Anne en Madelyn (xmaddyx)
Dat zijn de mensen die ik in het echt regelmatig zieee! :+

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:46

week 33 is wel druk met allerlei bokkers volgens mij :+

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:47

haha, gezellig toch!
Ik ging in 33 omdat madelyn me over heeft gehaald :+ haha.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:48

Ik zat me af te vragen waar caro is, maar die heeft denk ik clubles, als ze is gegaan!

xSannee

Ja inderdaad best wel he :P

& Kim: ja mee eens, mensen die hun pony in de krul trekken vind ik echt niks. En als ze dan gaan zeggen dat hij zo mooi loopt ;( nee echt niet goed....

& Thamar: Ik vind Jip echt geweldig <3 Haha echt een vette pony/paard?

_Iriss

ja dat is ook leuk ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:52

xkimmx schreef:
Nou ik vind mensen die hun paarden in de krul trekken slechter rijden dan mensen die eerst aan de belangrijkere dingen denken zoals ontspanning en een voorwaarts tempo. Dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel.

Ik hoop met Joy ook ooit wedstrijden te gaan rijden. Maar dat zie ik in 100 jaar nog niet gebeuren. :+ Joy vind de bak niks aan. Springen vind ze wel leuk! :)

ja zo denk ik dus ook.
en voorwaarts dat is die vanaf de eeste keer dat ik erop zat xD
hij stopte voor een plas water in de bak
had geen zweep
maar dreef nogal hard, en sindsdien is die nooit meer gestopt, maar bij ons in de les op de rijvereniging ruilen we soms, en toen zat ik op een Z2 pony reed er iemand voor mij langs maar die pony kon toen niet eens opeens stoppen terwijl Jip als er voor hem een paard opeens loopt snel lkan stoppen of makkelijk wegsturen en dat is zo'n B pony.
Naja opzich vind ik het helemaal nie erg dat het gewoon simpele pony's zijn, want ik won met Bonny vaak van die goed getrainde en gepushte kindjes op hele "goede" ponys met dure lessen, ik prutste thuis beetje maar wist de pony wel te laten gehoorzamen waar het dus bij dat springen dus wel echt om ging.
dat in de krul is niets ben ik het helemaal mee eens, maar Jip heeft een friezen hals (erg omhoog) en loopt dus snel met een holle rug. Maar nu gaat al stukken beter, was een late kwa groeien etc!

wel cool dat je haffie graag springt, achja ik heb een half fries die het wel leuk vindt (vanaf veulen af aan al, over hek heen toen die gevangen moest worden, bij ons thuis over een hek van 1,10 als 1-jarige) zo baas zo dier, knettergek en hyperactief :o

@xclairex die pony is echt wel mooi, en springt ook metgoed beengebruik.
en degene die erop zit ligt tenminste niet helemaal over zn nek heen, wel jammer dat je eraf gevallen bent!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:53

Oja, om nog ff te reageren op dat in de krul trekken.
Ik krijg les van 1 van de manegeeigenaren, naja eigenaar is ze volgens mij niet. Maar is de zus van de nu eigenaar en de dochter van de oude eigenaar, weet niet hoe dat zit.

Mijn pony liep eerst niet voorwaarts, niet nageefelijk. Nog les gehad van de staleigenaar bij Caroline(geeft ook les bij ons). Had wel geholpen , maar we gingen meteen beginnen met aan de teugel.

Na 1 les bij de andere instructrice liep hij al een stuk beter. Maar zij kent de pony door en door!
Zij heeft hem uitgekozen als leasepony. Naja ik bedoel zij heeft hem proefgereden.
Af en toe les ik nog bij de andere instructrice maar niet vaak!

Oeps volgens mij nogal lang verhaal :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:54

xSannee schreef:
Ja inderdaad best wel he :P

& Kim: ja mee eens, mensen die hun pony in de krul trekken vind ik echt niks. En als ze dan gaan zeggen dat hij zo mooi loopt ;( nee echt niet goed....

& Thamar: Ik vind Jip echt geweldig <3 Haha echt een vette pony/paard?

Bij mij lopen ze dus ook niet met hun neus op de borst omdat ik dat zo leuk vindt :P
Bonny loopt wel snel te diep, nu met mennen al minder, maar OHZ eerst wel altijd heel erg.

Jip is een pony, hij is op zo'n 1,52 gemeten, maar is nu alwee een eindje groter geworden hij wordt waaschijnlijk nog een klein paard. Maar ik ben ook maar klein :o

@kim,
je pony heeft wel mooie manen gekregen trouwens echt supercool, heeft wel lang geduurd denk ik tot dat ze weer zo lang waren?
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 26-05-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xMazzel

Oja en dan nog waaar het om ging.
Bij die instructrice waar ik vast bij les, zei heeft mij eerst laten werken aan voorwaarts, toen hij dat was kwam hij al snel nageefelijk(makkelijke pony als hij doorloopt ;) )
haha.

Olijkje

wauw, suikermeisje, echt supergave foto's op je profiel! Met dat sleeen en dameszadel enzo, echt gaaf joh!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:56

@Thamar, ik zit er op :+
De andere leaser komt volgende week zondag weer!
Had haar kaak gebroken, hij had haar in de wei getrapt! ;(
Laatst bijgewerkt door xMazzel op 26-05-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:57

Olijkje schreef:
wauw, suikermeisje, echt supergave foto's op je profiel! Met dat sleeen en dameszadel enzo, echt gaaf joh!

haha dankje :)
dat sleeen was echt vet xD ging nog best hard ook, en zelf paardenhaterende vriendje wilde een rondje :P
dameszadel lijkt btw moeilijk maar dat valt wel mee, maar ga niet JT erop rijden, krijg dan beetje zere kont denk ik xD

@xclairex:
dat dacht ik al, maar vaak zie je dat de ruiter met zijn of haar hoofd op de pony's nek ligt, kan pijn gaan doen :p

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:04

Nee duurde eigenlijk helemaal niet zo heel lang! Zomer 2008 was ze kaal. Juni 2009 was ze dit;
Afbeelding

Nu is het zo;
Afbeelding

Valt dus nog best mee. :)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:06

lijkt me ook niet lekker voor het paard!
Hij sprong eerst helemaal niet goed! :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:07

Wauw he wat een verschil :9
heerlijk dametje, Niet zo'n megadikke haflinger die je af en toe ziet :P Nee zo één wil ik ook wel :9

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:11

Waauuw! dieee manenn!!!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:12

Haha ze word wel dik hoor, krijg steeds meer moeite met de singel haha. Maar ze staat nu ook meer op het land en ivm hoesten heeft ze de laatste tijd weinig gedaan. Ik hou eigenlijk niet van haflingers, maar op joy ben ik toch echt wel verliefd <3

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:13

@kim
dat valt dan idd nog wel mee, gelukkig dan maar
wel erg mooie haf trouwens :)

@claire,
nee denk ook niet dat het echt lekker springt maar op sommige maneges krijg je niet echt geweldig (spring)les, ik heb 2 jaar van goede instructie les gehad, nu springt mijn pony beter omdat die niet zo heel vaak meer doet, is die lekker alert op de hindernissen :P
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 26-05-10 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:14

:P Haha ja dat hebben de manegepony's nu ook, nu ze meer op het land lopen worden ze steeds een stukje dikker :+ Maar niet megaplofbuiken :+ (nu niet in iedergeval :P )

haha ik heb met JT op een haflinger gereden, en sindsdien zijn mijn gedachtes over haflingers toch wel veranderd :P Ik vind ze nu echt leuk, maar niet van ooh ik wil percee een haflinger ofzo ;)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:14

xkimmx schreef:
Ik hou eigenlijk niet van haflingers, maar op joy ben ik toch echt wel verliefd <3

mee eeens!! :+

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:15

Lesley begint al een aardige oma buik te kweken, staat nu van 's morgens tot smiddags op de wei, en je merkt het meteen;p

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:16

mijn pony's staan op een vrij kaal stuk krijgen krachtvoer en ruwvoer bijgevoerd smorgens en savons, en beide zijn ze nog niet echt dik. Bonny heeft wel wat reserves, maar dat mocht ook wel een keer. Jip ben ik hard mee bezig vet te mesten :+

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:16

Van zo'n haflinger hou ik nou niet echt zeg maar. Het heeft niks speciaals. :P

Afbeelding