Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:23

Hoi mensen,

Ik zoek dus Oosthoek's Marlene een palomino merrie (v.Baccarat, moeder Hogewald's Djony).
Ze heeft iig zeker 1 veulen gekregen in de periode daar, dat is Nina Ricca (ook van een bokker).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Eliane

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:48

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:07

Is dat dan niet Tweety?? Tenminste zo noemde ze de pony? Ook een palomino merrie... En Bacardi ja een heerlijk paard waar je geen seconde op kon gaan zitten zonder je gedachten bij hem te houden!! Hihi superdier!! En tja De Laila wat had ik haar graag in de les als ik les moest geven... maar wat ik begreep is De laila naar een vrouw gegaan en dient ze als recreatiepaardje om lekker mee langs het strand te gaan!! En dan hebben we die goede ouwe Paulien en Clannad... Die zijn toch met de gehandicapten mee gegaan???

Hoe heeft de rest het gedaan met het concours vandaag?? En Sha op wie heb je mee gedaan?? Is antje ernstig geblesseerd dan??

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:58

Ik word gek Tong uitsteken Hda hier gister een berichtje gezet, zeker weten! Maar nou issie weg Bloos!

Maar t ging gister goed met Target n mij Haha! Hij was(met heel veel aanwijzingen en instructies van Linda!! *LOL*) heerlijk soepel in de hand, kon de meeste wendingen gewoon netjes op 2 teugels rijden Lachen En in de middenstap(waar ik achteraf een 5 voor had omdat iets ruimer moest) ging ie zelfs een fractie naar beneden Lachen Kreeg uiteindelijk 187 punten terug, bij een réte strenge jury!! En 1e prijs Haha! Haha! Ben zo trots op mn ventje Haha! Haha! Nu HEUL hard oefenen voor de M1 *LOL*

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:05

Ik denk idd ook aan Tweety.. die heeft ook een veulen gehad geloof ik.
Rocky vond k vroeger koel.. altijd lekker eigenwijs..
En dan nog bodyguard.. Super groot maar super lief.. Zat je dan als klein meisje op een super groot paard..
En natuurlijk arabesq.. Mijn lieveling vroeger.. had altijd beetje tussenhuppeltje in draf.. en weinig menden vonden m maar leuk.. en k vond m super.. maar een op andere dag was die weg..
James.. De luilak.. Heeft nog heel wat jaartjes van zijn pensioen genoten in hasselt.

Ja Lotje, Je reed goed!! Super gedaan..
Binnenkort ff keertje de video ervan bekijken samen dat je ook kan zien wat er mis ging.. want soms voelen dingen wel goed, maar gaat t minder..
En volgende keer natuurlijk wel netjes op de letter rijden Tong uitsteken
Maar wel super gedaan!!

Ik ben dagje thuis..
Poot is vet dik en blauw dus maar ff rustig aan doen..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:08

Haha wat ik wel zag op de video, ik was op gegeven moment vrij relaxt aant rijden, en in de les kijk ik nog wel eens naar mn beenhouding Tong uitsteken Deed ik daar ook een keer Vork Zit ik echt zo paar seconden naar mn been te turen Tong uitsteken Mja en wat ik al gesmst had, dat ik mn enkel nogal beweeglijk heb, maar niet elke pas prik....

Oeh wel uitkijken met je pootje hoor! En alst zo blijft toch maar naar de dok he Knipoog

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:12

iemand foto's van tweety?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:30

Tweety was leuk Ja Haha! Heb ik geloof ik geen foto's van.
Bodyguard was ook leuk, Arabesq was een grote schuimerd. Paulien staat op de gehandicaptenmanege, net zoals Sofietje. Clannad weet ik niet.
Er was ook nog een heel mooi bontje toen, pony. Heette iets met een B... onwijs lief dier.
Sta nog op de foto met een grijze merrie, pittig ding. Heeft er niet heel lang gestaan.

Target heb ik geloof ik niet meer zelf op gereden, wel veel zien lopen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:53

Clanned is ook naar de gahandicapten manege gegaan, samen met Grizzly, pauline inderdaad met zijn tong altijd naar buiten, Sofietje.. die met de gahandicapten super was.. maar anders gooide ze iedereen eraf..

ik helaas ook geen foto's van tweety..
maar was een palomino pony van denk d-maat.. maarja toen leek alles groot maar ik was zo klein..
Wel beetje een bloedbeestje, Roy en Dominique geloof ik eerder mee gereden en daarna in de manege gegaan..
maar Tweety is op de manege ook overleden aan een koliekaanval weet ik me nog te herinneren.
Toen was familie Wilten zeer geraakt. want het was toch wel hun lieveling..

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:10

Als Tweety een veulen gehad heeft, weet dan iemand of dat een palomino-bont merrie veulen geweest is?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:55

ik heb geen idee

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:13

Durf ik zo niet te zeggen. Waren Twister en Tweety ook niet ergens aan elkaar gerelateerd?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:29

Jaaa goed gedaan Lotje!
Zat in de rekenkamer mee te kijken en het zag er gewoon superlekker uit, je zat er mooi op met dat zadel. Echt verdiende punten!!!

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:40

Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto van tweety. Zal hem zo even opzoeken. Maar volgens mij waren tweety en twister idd aan elkaar gerelateerd berdien.

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:41

Afbeelding

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:44

Zijn er toevallig ook mesnen die zich hunter nog kunnen herinneren? Graag zou ik foto's van deze pony willen. hunter is een paar jaar geleden laten in slapen na dat hij tijdens het longeren zijn been brak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:26

Ohja ik had gisteren trouwens 182 punten en was vierde. Igor was alleen weer lekker joepie-de-poepie dus was zelf niet heel tevreden, maargoed, toch weer mooi een wp gereden. Nog eentje en dan door naar L2...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:39

Tweety was toch de moeder van Twister? Lieve foto Ja Lachen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:23

Berdien schreef:
Tweety was leuk Ja Haha! Heb ik geloof ik geen foto's van.
Bodyguard was ook leuk, Arabesq was een grote schuimerd. Paulien staat op de gehandicaptenmanege, net zoals Sofietje. Clannad weet ik niet.
.

Mijn zus rijdt op die manege. Clannad stond daar ook, maar die is helaas niet meer in leven. Paulien is inmiddels naar iemand anders.

http://www.thoefijzer.nl

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:51

Ahhhhhhhh ja Arabesque! Een supercool beestje! Een zwarte hej, die was zoooo gaaf. En James die wou nooit voorop lopen haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:53

Ach, wat sneu van Clannad. Maar hij was op Wilten al wel aardig op leeftijd geloof ik.
James wilde sowieso niet lopen Clown ROFL

Bonny! Zo heette dat bontje van toen. Destiny was ook zo'n lieverd.

Dunhill en Junior kwamen tegelijk aan, twee zweetvosjes. Dunhill staat nou bij Regterschot, die zie ik zo ongeveer dagelijks *LOL*

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:55

Berdien schreef:
Snowy staat nou bij ons van haar pensioen te genieten, en als kleinkindpony dienst te doen *LOL*

Bacardi was zoooo gaaf Lovers Ging altijd door het lint als het regende. Rapido heb ik nooit met thiedemann gereden hij draaide zich altijd wel om in zijn box. Paard met gebruiksaanwijzing *LOL*

James was ook zo'n icoon. Ding met karakter was dat *LOL*

Rapido was soms beetje kopschuw. Idd eentje met gebruiksaanwijzing. Maar ja welke niet Lachen elk paard/pony vd manege had zo zijn gebruiksaanwijzing. Mijn allereerste les was ooit op Mustang. Toen liep Miranda met mij mee. Kennen jullie ook nog Milton dan, of de keren dat we meededen aan Sinterklaas intocht? Zo leuk! Goeie tijden.... weet nu niet hoe het op de manege gesteld is. Weet alleen dat ze officieel enzo flink gegroeid zijn, wat betreft wedstrijdsport enzo???

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:57

Jep, Milton ken ik nog. Miranda!! Toffe peer was dat Ja
Mijn eerste les was op Figaro, bij Angela.
*jeugdsentiment*

Wedstrijdsport.. meer richting opleidingen "Hippisch Centrum". Gezelligheid van toen vind ik niet meer zo. Maar goed, vind hem in zijn geheel achteruit gegaan Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:04

Figaro, ja die stond samen met Elvis in de box Lachen haha wel heel cool zo, om een beetje jeugdherinneringen op te halen over Manege Wilten.

Vind de manege wel veranderd, wat ik op de foto's zie dan. Ben er al jaren niet meer geweest, al een jaar 5 niet meer.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:05

Achja daar is laatst(2 pagina's terug ofzo) nog een 'discussie' over geweest dat wij(die er nu rijden voornamelijk) ook vinden dat het achteruit is gegaan Knipoog Pony's die amper onder het zadel zijn, paarden die doordraaien(iedereen er af bokken) kromme regels etc etc Lachen Maar zo heeft altijd iedereen wel iets te zeuren, wáár dan oook Knipoog Maar het is toch bijna altijd zo, wanneer iets ineens veel groter aan word gepakt, dat het altijd veranderd, dat is gewoon niet te vermijden... Maar ik vind het er evengoed nog leuk hoor Lachen Alleen dat van de paarden vind ik zonde, daar is mijn vertrouwen wel wat door achteruit gegaan hoor...