Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kapi_Dust schreef:als jullie allemaal al zovaak proefjes hebben gereden, hebben jullie dan nog tips kwa knotten enzo????
(wil echt heel graag een keertje in de pijzen vallen:) )
Kapi_Dust schreef:ik ben steeds 6e. Rij netjes, heb op figurenen 6-en en 7-ens (en een 8 op slangevolte), maar geen knot in mijn haar en niet in het paard.
vandaar dat ik denk dat ik daar nog verbetering kan aanbrengen...
(Of zou er nog iets zijn? verzorging paard is een 6 en verzorging ruiter een 7).
(haal wel telkens rond de 211 punten, dus de pp heb ik wel, maar verder....)
kooslover schreef:Maar in principe maakt het toch niet uit welke kleding je aan hebt. Wat heb je er nu eigenlijk aan als je een F-proefje haalt? Dus lekker voor de lol meedoen, en als je het leuk vind je paard in te vlechten doe je dat, en anders niet! Dan maar een puntje minder hoor!
En wat dan nog of je nu 211 of 212 haalt, is dat zo'n belangrijk verschil?
Laura_ schreef:ik bedoel als je het ruim haalt 220 ofzo, en je valt niet in de prijzen, dan maakt het niet zoveel uit die ene punt mee of minder, maar als je in de prijzen zou vallen of t niet zou halen zou het wel heel zonde zijn.
fanny_loverr schreef:dus jij vind dat kinderen die alleen manegeruiter zijn eigenlijk wedstrijdkleding moeten aanschaffen?
vind ik echt onzin hoor, als je niet officieel start is het geldverspilling, het is dat ik 2 jaar geleden een jasje van iemand kreeg, anders had ik denk ik nog steeds geen wedstrijd kleding ondanks dat ik wel 10 jaar rij.
Vind er verzorgd uitzien meer dan genoeg.
Bijv manege sweater met polo eronder zodat het witte kraagje er bovenuit komt.
Ow wit shirt met bodywarmer o.i.d.
Melanieetjuh schreef:Ben het niet met je eens. Een F proefje is gewoon een echte wedstrijd, alleen dan onderling en georganiseerd van de manege. Wedstrijdkleding of vereningssweater is verplicht bij ons. En terrecht. Je binnenkomst, uitstraling heeft al veel te bepalen met je punten en aankijken voor de jury.
Als ik nou zelf jury was geweest, en iemand kwam zonder haarnetje, of zonder witte handschoenen of wat dan ook, zou er zeker een punt af gaan. Het behoort gewoon bij een wedstrijd, of het nou onderling is of niet.
En daarnaast, die éne punt kan heel veel verschillen zeker als je in de prijzen valt!
kooslover schreef:Melanieetjuh schreef:Ben het niet met je eens. Een F proefje is gewoon een echte wedstrijd, alleen dan onderling en georganiseerd van de manege. Wedstrijdkleding of vereningssweater is verplicht bij ons. En terrecht. Je binnenkomst, uitstraling heeft al veel te bepalen met je punten en aankijken voor de jury.
Als ik nou zelf jury was geweest, en iemand kwam zonder haarnetje, of zonder witte handschoenen of wat dan ook, zou er zeker een punt af gaan. Het behoort gewoon bij een wedstrijd, of het nou onderling is of niet.
En daarnaast, die éne punt kan heel veel verschillen zeker als je in de prijzen valt!
Maar uiteindelijk beslis jij zelf of je die kleren ook echt aantrekt (ook al is het zogenaamd verplicht) Het kan mij niet schelen hoeveel punten ik heb, of ik een prijs haal of hoe ik eruit zie. Ik vind het prima als de jury daarnaar kijkt, maar ik doe gewoon mee voor de lol, en als alles zo officeel zou moeten bij ons, zou ik waarschijnlijk niet meer meedoen
Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk