doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:44

Nog een maand en dan mag dochterlief haar laatste F12 proef rijden, overigens wordt er bij ons én gevlochten én met witte sjabrakjes gereden, zelfs de manegepaarden.
Ik vind het persoonlijk wel veel mooier staan.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 02:31

Ik ben deze avond weer naar de manege geweest en bij ons is weer bekend wanneer we de teamwedstrijd hebben en sta ook alweer opgegeven Haha!

Samen met Dondeyne en Vientje op bokt zit ik in een team en dan op 24 februari loten we op welk paard we gaan rijden en dan op 16 maart is de finale waar we op het paard mogen wat we gekozen hebben. Ik heb me opgegeven op Nibbit en die heeft me er vanavond (heel erg) bijna afgebokt haha Tong uitsteken
Dan worden van beide wedstrijden alle punten van ons 3en bij elkaar opgeteld en dat is dus het resultaat Lachen Maar ik begin dan bij de F10B en als ik het dan haal dan misschien wel de F11A op Nibbit, gaat vlug Lachen
En dan op 6 april weer een wedstrijd van onze rijvereniging (ik gok zomaar weer op Nibbit Clown ) en op 24 maart zelfs een springwedstrijd nog.
Dat is een druk programma zeg Haha! Want heb op 9-10 februari en 8-9 maart en 12-13 april ook nog studentenwedstrijden Clown

Bij ons gaan trouwens ook de meeste manege paarden met een wit dekje de ring in en ze zijn altijd gevlochten, er is geen 1 paard die te lange manen heeft ofzo. En ook alle ruiters in pak Haha! Ziet er wel sjiek uit allemaal Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:00

Klinkt erg leuk Fleury!!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:09

Dat klinkt zeker leuk! Leuk voor uitzicht!!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:12

als jullie allemaal al zovaak proefjes hebben gereden, hebben jullie dan nog tips kwa knotten enzo????
(wil echt heel graag een keertje in de pijzen vallen:) )

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:14

Kapi_Dust schreef:
als jullie allemaal al zovaak proefjes hebben gereden, hebben jullie dan nog tips kwa knotten enzo????
(wil echt heel graag een keertje in de pijzen vallen:) )

Rijd je F proefjes?
Want je valt niet in de prijzen vanwege je knotjes? Begrijp ik dat ervan? Bloos

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:14

Ik heb nog maar 3 fnrs proefjes gereden en 4 KNHS proeven (onderling).
Tja, echt tips heb ik niet, gewoon lekker rijden voor wat je kan, lekker fel rijden, laten zien dat je er wat uit kan halen en niet zo'n gemiddeld proefje wil rijden.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:16

ik ben steeds 6e. Rij netjes, heb op figurenen 6-en en 7-ens (en een 8 op slangevolte), maar geen knot in mijn haar en niet in het paard.
vandaar dat ik denk dat ik daar nog verbetering kan aanbrengen...
(Of zou er nog iets zijn? verzorging paard is een 6 en verzorging ruiter een 7).
(haal wel telkens rond de 211 punten, dus de pp heb ik wel, maar verder....)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:18

Kapi_Dust schreef:
ik ben steeds 6e. Rij netjes, heb op figurenen 6-en en 7-ens (en een 8 op slangevolte), maar geen knot in mijn haar en niet in het paard.
vandaar dat ik denk dat ik daar nog verbetering kan aanbrengen...
(Of zou er nog iets zijn? verzorging paard is een 6 en verzorging ruiter een 7).
(haal wel telkens rond de 211 punten, dus de pp heb ik wel, maar verder....)

Ik zou zeker je aanbevelen een haar knot te gaan dragen! Zeker met dressuur.
Dat zal vast al schelen! Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:19

Ik weet niet of het scheelt, bij ons proberen ze iedereen hetzelfde cijfer te geven voor verzorging paard en ruiter, of het moet er echt heel erg uitspringen, heel erg netjes/mooi of echt helemaal vies of alle rare kleuren bij elkaar.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:26

@horsefreak: omdat ik met mijn eigen paard rijdt, word ik zwaarder berekend dan de anderen (die op manegepaarden rijden).

Eindelijk het in een netje gevonden waar mijn (lange) haar inpast. (Hiervoor had ik het altijd in een vlecht met een strik bovenin mijn haar.)

Maar knotten, hebben jullie daar nog extra tips voor???

(oja staart van paard is altijd opgevlecht. ipv ingevlecht, dus met de vlecht erop).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:27

Oke Knipoog pff gewoon netjes knotjes maken, met gel kan je nog eens wat opstaande haartjes weg werken. Verder strak vlechten, werkt het makkelijkst.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:09

manege paarden bij ons worden wel altijd met witte dekjes gereden.
En de schimmels met rode dekjes.
Wat betreft kleding, hoe hoger niveau hoe meer in wedstrijd kleding.
Maar sommige gaan in hun gewone rijkleren op 't paard.
Vind dat je dan wel op zn minst even een net shirt aan kan doen ofzo maargoed.
Verder invlechten is eigen keus, toen mn zusje dr proeven nog op een manege haf reed maakte ik bijna altijd een hengstenvlecht in de manen.
Tos gaat uiteraard altijd netjes gevlochten mee, en anders als ik weinig tijd heb een nette hengstenvlecht.
Staart vlechten (vlecht er boven op) doe ik vaak ook vind het netjes staan.

Bij ons wordt voor zover ik weet geen onderscheid gemaakt tussen ruiters met manege of privé paarden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:58

Maar in principe maakt het toch niet uit welke kleding je aan hebt. Wat heb je er nu eigenlijk aan als je een F-proefje haalt? Dus lekker voor de lol meedoen, en als je het leuk vind je paard in te vlechten doe je dat, en anders niet! Dan maar een puntje minder hoor!

En wat dan nog of je nu 211 of 212 haalt, is dat zo'n belangrijk verschil?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:09

kooslover schreef:
Maar in principe maakt het toch niet uit welke kleding je aan hebt. Wat heb je er nu eigenlijk aan als je een F-proefje haalt? Dus lekker voor de lol meedoen, en als je het leuk vind je paard in te vlechten doe je dat, en anders niet! Dan maar een puntje minder hoor!

En wat dan nog of je nu 211 of 212 haalt, is dat zo'n belangrijk verschil?

Ben het niet met je eens. Een F proefje is gewoon een echte wedstrijd, alleen dan onderling en georganiseerd van de manege. Wedstrijdkleding of vereningssweater is verplicht bij ons. En terrecht. Je binnenkomst, uitstraling heeft al veel te bepalen met je punten en aankijken voor de jury.

Als ik nou zelf jury was geweest, en iemand kwam zonder haarnetje, of zonder witte handschoenen of wat dan ook, zou er zeker een punt af gaan. Het behoort gewoon bij een wedstrijd, of het nou onderling is of niet.

En daarnaast, die éne punt kan heel veel verschillen zeker als je in de prijzen valt! Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:14

bij mij op de manege wordt het ook gezien als een echte wedstrijd. Je mag of met trui (is alleen niet meer te koop) of in wedstrijdtenue starten. Alleen kleine pony-ruiters mogen in lichte rijbroek rijden.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:16

ik bedoel als je het ruim haalt 220 ofzo, en je valt niet in de prijzen, dan maakt het niet zoveel uit die ene punt mee of minder, maar als je in de prijzen zou vallen of t niet zou halen zou het wel heel zonde zijn.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:17

dus jij vind dat kinderen die alleen manegeruiter zijn eigenlijk wedstrijdkleding moeten aanschaffen?

vind ik echt onzin hoor, als je niet officieel start is het geldverspilling, het is dat ik 2 jaar geleden een jasje van iemand kreeg, anders had ik denk ik nog steeds geen wedstrijd kleding ondanks dat ik wel 10 jaar rij.
Vind er verzorgd uitzien meer dan genoeg.
Bijv manege sweater met polo eronder zodat het witte kraagje er bovenuit komt.
Ow wit shirt met bodywarmer o.i.d.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:17

Laura_ schreef:
ik bedoel als je het ruim haalt 220 ofzo, en je valt niet in de prijzen, dan maakt het niet zoveel uit die ene punt mee of minder, maar als je in de prijzen zou vallen of t niet zou halen zou het wel heel zonde zijn.

Het maakt niet zoveel uit, maar geef mij dan toch maar liever 212 dan 211. Clown

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:18

fanny_loverr schreef:
dus jij vind dat kinderen die alleen manegeruiter zijn eigenlijk wedstrijdkleding moeten aanschaffen?

vind ik echt onzin hoor, als je niet officieel start is het geldverspilling, het is dat ik 2 jaar geleden een jasje van iemand kreeg, anders had ik denk ik nog steeds geen wedstrijd kleding ondanks dat ik wel 10 jaar rij.
Vind er verzorgd uitzien meer dan genoeg.
Bijv manege sweater met polo eronder zodat het witte kraagje er bovenuit komt.
Ow wit shirt met bodywarmer o.i.d.

Het hoeft niet persé wedstrijdkleding te zijn, maar op z'n minst verenigins sweater. Ja

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:20

bij ons zijn er helemaal geen eisen wat kleding betreft.
Al vind ik dat je er wel verzorgd uit moet zien, dus niet in je gewone doordeweekse rijkleren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:25

Geen wedstrijdkleding verplicht bij ons, gelukkig - en ook geen managesweater oid. Wel een beetje netjes... maar dat is wel logisch. Om nou wedstrijdkleding aan te schaffen voor die anderhalf keer per jaar dat ik een keer een proefje rij is ook weer zo wat Rolleyes

Lol met je knol vind ik wel een mooi uitgangspunt, ook voor FNRS-proefjes. En ja, als ik toch dat startgeld betaald heb, wil ik ook graag dat stempeltje, dus minstens 210/180. En als ik beter heb gereden wil ik ook graag betere punten, alstublieft. Maar voor mij hangt daar de lol van het rijden niet van af.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:03

Melanieetjuh schreef:
Ben het niet met je eens. Een F proefje is gewoon een echte wedstrijd, alleen dan onderling en georganiseerd van de manege. Wedstrijdkleding of vereningssweater is verplicht bij ons. En terrecht. Je binnenkomst, uitstraling heeft al veel te bepalen met je punten en aankijken voor de jury.

Als ik nou zelf jury was geweest, en iemand kwam zonder haarnetje, of zonder witte handschoenen of wat dan ook, zou er zeker een punt af gaan. Het behoort gewoon bij een wedstrijd, of het nou onderling is of niet.

En daarnaast, die éne punt kan heel veel verschillen zeker als je in de prijzen valt! Haha!

Maar uiteindelijk beslis jij zelf of je die kleren ook echt aantrekt (ook al is het zogenaamd verplicht Clown) Het kan mij niet schelen hoeveel punten ik heb, of ik een prijs haal of hoe ik eruit zie. Ik vind het prima als de jury daarnaar kijkt, maar ik doe gewoon mee voor de lol, en als alles zo officeel zou moeten bij ons, zou ik waarschijnlijk niet meer meedoen

Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:07

kooslover schreef:
Melanieetjuh schreef:

Maar uiteindelijk beslis jij zelf of je die kleren ook echt aantrekt (ook al is het zogenaamd verplicht Clown) Het kan mij niet schelen hoeveel punten ik heb, of ik een prijs haal of hoe ik eruit zie. Ik vind het prima als de jury daarnaar kijkt, maar ik doe gewoon mee voor de lol, en als alles zo officeel zou moeten bij ons, zou ik waarschijnlijk niet meer meedoen

Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk Haha!

Idd! Ieders z'n eigen mening.
Ik zelf ben heel wedstrijd presatie gericht. Ik doe mee natuurlijk voor de ervaring, maar zeker om een goede proef neer te zetten. Ik wil me goed vertonen, dus in wedstrijd kleren. (Ik zeg niet dat gewone kleren slecht zijn ofzo natuurlijk, Tong uitsteken Maar op wedstrijd wil ik wel in mn wedstrijd kleren.)
En daarnaast ook om zo hoog mogelijk te eindigen. Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:08

Ik weet dat veel mensen er zo over denken (ben altijd een uitzondering Nagelbijten / Gniffelen)