Amarie schreef:Dames snap er geen bal van, verkeerde knopje en te vroeg gedrukt. Ik snap de lol niet![]()
Veel plezier morgen met rijden.
Klopt, dit komt omdat er daarnet een halve zin stond door Djoon getypt, maar zie dat er inmiddels een heel verhaal staat. Dus vandaar de lol.
ging super goed en hij werd er super fijn van, dus misschien is ie morgen met rijden ook fijn
We hadden les van J. en die stelde al voor om een paard te regelen om buiten te gaan rijden. Uhh nee dank je. Dus hebben we in de buitenbak gereden. Oblix was flink actief ondanks de warmte en had ook her en der bedacht dat er iets te zien was en dus gingen we af en toe aan de stuiter. Eigenlijk best lekker gereden. Alleen op het einde was hij een beetje te hyper de pyper. Zelfs toen we bijna stil stonden liep hij nog flink te hippen en te doen.
Uiteindelijk toch weer de ontspanning kunnen vinden en er nog een galopje achteraan gedaan. Vervolgens lekker uitgewerkt en op naar de poetsplaats om het paard eens te douchen en te ontdoen van al het witte kriebelschuim.
Dus Noot op stal gezet en gelijk gaan kijken...k*t geen camera. Dus heel de manege door, iedereen gevraagd. Door niemand gezien...dus dacht echt dat ik hem kwijt was.
Tot ik nog eens nadacht en toen wist ik weer waar ik hem gelaten had...te goed opgeborgen. Dom dom dom.
Toen Bontfire weer in de bak afgegeven en Tornado weer afgezadeld en daarna naar huis om te douchen aangezien ik inmiddels zwart was en onder de haren en het zweet zat. Heb geloof ik nog nooit zo enorm veel gezweet.
. Lekker rustig aan gedaan want we werden bij mij thuis opgehaald. Eerst maar eens de juiste afslag op de snelweg vinden
. Daarna laarzen dichtgeritst en hatseflats aan het werk gezet. Lekker in de buitenbak gereden, waar ik wel merkte dat ik een stuk minder stabiel in dit zadel zat (logisch in vergelijking met dat goddelijke dressuurzadel van W.
). Nou flink aan de bak, eerst weer tussen 2 benen en 2 teugels en mooi dat gas erop zetten. Flink geschakeld waardoor het het stuwerige plaats maakte voor een dragend achterbeen. Doordat ik minder goed in mijn zadel zat, merkte ik dat ik Ungaro toch wat meer hinderde in de oefeningen, jammer, maar dan heb je ook gelijk weer een oefenpuntje. Op het einde even helemaal doorverzameld en op de lange zijde mooi opgereden naar een gedragen middendraf. Die ging echt supergaaf beropwaarts
, ik zat helemaal te stralen.
) en toen op naar de bus want ik moest 's avonds weer werken
. Gelukkig was dit voorlopig de laatste zaterdag dat ik 's avonds moest werken, dus aankomende zaterdag weer eens lekker een ouderwetse lange dag manege 
. Daarna op naar Letta. Die een flinke poetsbeurt gegeven, gezaldeld en op naar de bak. Geprobeerd de rust te vinden maar daar was zij het niet mee eens, hoe stiller mijn hand en hoe gedoseerder en rustiger mijn hulpen des te kriegeliger zij scheen te worden
. M kwam mij wel helpen met het loslaten in mijn rug maar dat werd toen ik het zelf ging proberen niet echt een succes aangezien ik de opdracht had gekregen op mezelf te letten en mijn paard maar even zo te laten. Dat vond Letta ook niks... Nou later weer gaan werken met M maar ik vond het een beetje oneerlijk tegenover Letta, aangezien ik niet kan ontspannen in mijn rug en zij alleen maar durft te ontspannen als de ruiter ontspant (terwijl ik voor mijn gevoel helemaal ontspan, dus kan ook niet goed uitvinden hoe ik iets moet ontspannen waarvan ik me niet bewust ben dat het gespannen is