Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:48

Amarie schreef:
Dames snap er geen bal van, verkeerde knopje en te vroeg gedrukt. Ik snap de lol niet :?

Veel plezier morgen met rijden.

Klopt, dit komt omdat er daarnet een halve zin stond door Djoon getypt, maar zie dat er inmiddels een heel verhaal staat. Dus vandaar de lol. ;)

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:53

Ja een duidelijk voorbeeld van ongeduld.

Hoop dat de verbranding al wat meevalt anders weet ik het nog niet morgen .... succes in elk geval.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:49

Nou succes morgen dan..
Ik heb morgen en zondag 2 gebroken diensten (van 7 tot 11.15 en dan van 16.15 tot 22.00) Wel fijn kan ik Olly gewoon rijden
Vandaag springles gehad :) ging super goed en hij werd er super fijn van, dus misschien is ie morgen met rijden ook fijn :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:33

Lekker dat de springles zo goed ging. Was hij nog extra fijn met rijden de dag erna?

Gisteren weer met ons lesgenootje mee heen kunnen rijden naar de manege, dus dat was weer een voordeel. Eerst op de lijst gekeken, mocht weer op Oblix. Eerst weer op stal rond gehangen en her en der meegeholpen. Om 11 uur Oblix uit zijn stal gehaald om lekker uitgebreid te gaan poetsen. Alleen het poetsen was al flink zweten, dus dat beloofde wat voor het rijden. Eenmaal erop in gaan stappen, waarbij meneer had bedacht dat het best leuk was om heel abrupt op de rem te gaan om aan je been te krabben. :7 We hadden les van J. en die stelde al voor om een paard te regelen om buiten te gaan rijden. Uhh nee dank je. Dus hebben we in de buitenbak gereden. Oblix was flink actief ondanks de warmte en had ook her en der bedacht dat er iets te zien was en dus gingen we af en toe aan de stuiter. Eigenlijk best lekker gereden. Alleen op het einde was hij een beetje te hyper de pyper. Zelfs toen we bijna stil stonden liep hij nog flink te hippen en te doen. :roll: Uiteindelijk toch weer de ontspanning kunnen vinden en er nog een galopje achteraan gedaan. Vervolgens lekker uitgewerkt en op naar de poetsplaats om het paard eens te douchen en te ontdoen van al het witte kriebelschuim.
Daarna gaan eten om vervolgen No Limit en Odaymie binnen te gaan zetten. Toen ik net No Limit aan had geklikt vroeg ik mezelf ineens af waar ik mijn camera gelaten had... :oo
Neeee op het bankje langs de bak...ow jee. :\ Dus Noot op stal gezet en gelijk gaan kijken...k*t geen camera. Dus heel de manege door, iedereen gevraagd. Door niemand gezien...dus dacht echt dat ik hem kwijt was. #) %) Tot ik nog eens nadacht en toen wist ik weer waar ik hem gelaten had...te goed opgeborgen. Dom dom dom. :') _O-

Om half 3 Tornado gaan poetsen en opzadelen omdat die om 15 uur het bos in ging met de les. Dus Tornado in de bak afgegeven om Bontfire af te zadelen. Vervolgens No Limit gaan poetsen om daarna Bontfire even te poetsen en vervolgens te zadelen. Ondertussen gekletst met een jongetje uit één van de middaglessen die hele verhalen en vragen had over van alles en nog wat. *D Toen Bontfire weer in de bak afgegeven en Tornado weer afgezadeld en daarna naar huis om te douchen aangezien ik inmiddels zwart was en onder de haren en het zweet zat. Heb geloof ik nog nooit zo enorm veel gezweet.

Maar als ik de weersvooruitzichten zie dan komt er zaterdag ook nog wat leuks aan.... O:)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:13

Inderdaad wat een hitte zeg en gaat nog erger worden begreep ik. Doe het momenteel maar wat rustig aan moet ook wel want van slapen komt ook niet echt veel terecht.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:42

Hoe komt het amarie?

Net fabbie gereden.. ging opzich wel goed.. probeer morgen voor de wedstrijd in de middag nog even te rijden..

Ga nu zo eventjes zwemmen.. lekker afkoelen.. had het behoorlijk hot na het rijden op fabbie.. misschien later foto's als ze beetje zijn gelukt.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:13

Nou dan van mij ook een verlaat verslagje. Zaterdag met tranen in mijn ogen mezelf in mijn rijbroek gehesen. Toch ook mijn laarzen maar geprobeerd, en dat ging zowaar pijnlozer dan mijn broek, dus die maar aangehouden :Y) . Lekker rustig aan gedaan want we werden bij mij thuis opgehaald. Eerst maar eens de juiste afslag op de snelweg vinden ;) en toen rustig ritje naar de manege gehad. Daar aangekomen de lijst gecheckt, En ja hoor, weer geluk: mocht op Ungaro *D . Zag wel dat Zip ook meeliep, dus helaas een springzadel onder mijn kont, maarja je kunt niet alles hebben :D. Eerst maar eens bedacht dat ik Odaymie vroeg wilde rijden, dus die gepoetst en opgezadelt en lekker in de grote bak gestapt aangezien die les buiten reed. In draf linksom voelde ik haar al wat trekken, maar dit kon nog stijfheid zijn. Helaas bleek Odaym toch gevoelig op linksachter en liep ze rechtsom in draf flink te hinken :\ , dus maar terug naar stap en nog even goed op beide handen uitgestapt en naar stal. Rond 11 uur Zip en Ungaro van de wei getrokken en snel No Limit, Odayme en Kacharel erin gezet, konden die mooi lekker lang naar buiten en stonden ze er vroeg op zodat -mochten er prikbeesten komen in de middag- ze toch nog even buiten geweest waren.
Daarna Ungaro gaan poetsen en zadelen en op naar de bak. Net als bij Dayms met een krukje en half open laarzen opgestapt, want het deed flink zeer met die verbrande beentjes := . Daarna laarzen dichtgeritst en hatseflats aan het werk gezet. Lekker in de buitenbak gereden, waar ik wel merkte dat ik een stuk minder stabiel in dit zadel zat (logisch in vergelijking met dat goddelijke dressuurzadel van W. :~ :z ). Nou flink aan de bak, eerst weer tussen 2 benen en 2 teugels en mooi dat gas erop zetten. Flink geschakeld waardoor het het stuwerige plaats maakte voor een dragend achterbeen. Doordat ik minder goed in mijn zadel zat, merkte ik dat ik Ungaro toch wat meer hinderde in de oefeningen, jammer, maar dan heb je ook gelijk weer een oefenpuntje. Op het einde even helemaal doorverzameld en op de lange zijde mooi opgereden naar een gedragen middendraf. Die ging echt supergaaf beropwaarts 8-) , ik zat helemaal te stralen.

Na de les paard lekker afgesponst en op stal gezet, snel gegeten en Odaymie en No Limit van de wei gehaald (T had Kacharel er eerder afgehaald, die had het helemaal gehad :P) en toen op naar de bus want ik moest 's avonds weer werken >;) . Gelukkig was dit voorlopig de laatste zaterdag dat ik 's avonds moest werken, dus aankomende zaterdag weer eens lekker een ouderwetse lange dag manege :z

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:45

Even een foto van de rit van gister: Afbeelding

Heb er nog meer maar dit geeft even een beeld :)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:32

Gisterenavond gezellig met Liek naar de wedstrijden gaan kijken. Toen Rowan aan het losrijden was wees ze opeens naar een paardje: "Ken je die nog?". Vorig jaar is er een paard op proef geweest, degene voor No Limit, hij leek er wel een beetje op qua kleur en grootte.
Nu kwam W. (waar veel van onze nieuwe paarden vandaan komen) met een dikke luxe vrachtwagen, en wie stapt daar van de laadklep: juist, het paardje dat ik toen gereden heb en dat bij mij doorging voor Wollie. Om door een ringetje te halen, prachtig luxe tuig en een super amazone op zijn rug want ze hadden 'm zelf gehouden.
Echt zo gaaf om dan te zien wat er in zo'n paard zit zeg! Ze had ook nog eens gewonnen dus dat was helemaal leuk natuurlijk. Erg leuk om te zien hoe de carriere van een paard dat eerst bij ons stond zo kan veranderen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:14

Ik zou ook echt niet weten welke dat is.. ik dacht die met dat duitse bloed??Was er nog 2 dan haha..

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:05

ze bedoeld denk die lichte bruine die laatst bij jullie in de bak liep ;)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:26

Ga er dan eens lang Djoontje, dat is geen enkel probleem.
Ze zoeken misschien nog wel een ruiter die regelmatig op de paarden wil rijden, je weet maar nooit.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:52

Langsgaan, tsja nu ik weet dat ze hem meenemen op wedstrijd vind ik het al leuk genoeg om m af en toe in Vught terug te zien en om te weten dat ie echt ontzettend boft. En ik denk dat ze voor mijn grote liefde (deens merrietje) allang een ander huis gevonden hebben. Dat rijden zou ik op zich wel leuk vinden Amarie, maar daarvoor zijn mijn rijkunsten niet goed genoeg, ben ik veel te schijterig aangelegd en lukt dat afstandtechninsch niet met mijn kamer in Wageningen :D.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:52

jaa ik weet wel wie het is, maar kan me dat paard echt niet meer herrinneren

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:27

Kan heel goed hoor Joyce, hij stond er ook maar een week of 5 denk ik. Hij leek best op No Limit, lief dier maar erg scherp afgesteld : als je je bovenlijf bij wijze van spreken 1 mm naar links verplaatste dan zat je opeens in een linker travers :D. Maar als je zo super kunt zitten en zo geweldig kan rijden als zijn huidige amazone, is het natuurlijk een superfijn paard.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:18

Ja dat paard is wel een gaaf dier geworden.. Ik wist al dat ze hem hadden en dat ze met hem op wedstrijd gingen. Deentje is er niet meer.. Is nu 1 jaar geleden dat ik die heb gereden toen zit ik me net te bedenken :P
Om bij W te rijden moet je best wel een waaghalsje zijn vind ik.. Je moet nergens bang van zijn en overal op durven stappen zonder ook maar de achtergrond ergens van te weten.. Op zich is het wel leuk want je krijgt ook een hoop goede paarden onder je kont waarvan sommige ook een tijdje blijven en waar je dan veel van leert.. Maar ook weer wat minder leuke waar je geen klik mee hebt maar je toch zo goed mogelijk moet rijden :P

Ik was toen super blij met die stage mede doordat ik fab daar toen tijdens mijn stage heb gekocht :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:47

Zal maar even een verslagje plaatsen. Gisteren heel sportief op de fiets naar de manege. 40 minuten later stonden we op de manege. Eerst op de lijst gekeken, mocht weer op Raffinee. Oblix had heel de week namelijk niet gelopen, dus dat was niet zo'n goed idee om daar wel op te gaan zitten. Vervolgens samen met Djoon Slydin Nike en Poco Nikey naar binnen gehaald. En daarna ons om de kleine van M. bekommert. Om kwart voor 11 bedacht ik mij ineens dat ik Lucky voor M. zou zadelen dus snel naar beneden en paard gezadeld. Ik hoefde Raffinee niet op te zadelen, dus heb mijn lesgenootjes geholpen. Daarna mijn spullen gepakt en op naar Raffinee. Hij had al een uurtje gelopen en dat scheelt altijd wel bij hem. We gingen lekker in de buitenbak rijden. Heb hem flink aan het werk gezet en hij was ook enorm werkwillig. Kon allerlei oefeningen van hem vragen waar hij normaal moeilijker over doet. Alleen toen ik een poging deed tot travers merkte ik dat dat hem niet zo goed af ging. Dus dat maar gelaten. Zelfs in de galop is hij geen een keer overkruisd gesprongen terwijl hij dat toch vaak doet. Had dus een lekker lesje gehad. Aan het einde van de les aan M. gevraagd wanneer ze tijd had voor een privéles. Later op de middag gelijk mijn privéles vastgelegd. *\o/*
Na het rijden Raffinee verzorgd en toen gaan eten en lekker lang op het terras gezeten. Vervolgens nog even Raffinee en No Limit gaan poetsen en daarna uit verveling Rambo gaan poetsen. Vervolgens nog even gekletst en toen toch maar eens naar huis gereden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:41

Fijn dat je het goed gegaan is en super dat de priveles vaststaat. Zie je wel heel voorzichtig begin je uit je dip te kruipen.
Ik heb het de afgelopen dagen rustig aan gedaan, na meerdere nachten slecht slapen is mijn energiepeil ernstig richting nulpunt gedaald. Zit nu ook te puffen en zweten achter de PC.
Laat maar kopen die regen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:18

Nou en je wensen zijn verhoord :P al is t niet echt de moeite geweest

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:56

nee heb hier nauwelijks regen gehad.
Maar het begint wel wat te waaien en dat is ook lekker.

Joyce nog bedankt voor het afspuiten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:13

Ben net op de kermis in Best geweest, en daar was t nu echt lekker voor.. als t te warm is is t ook niet fijn om op een kermis rond te lopen :)
Wij hebben daarna nog ff 'flink' wat regen gehad.

En geen dank hoor, kleine moeite

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:59

Nou hier dan ook mijn dagverslag van zaterdag. Ik had helaas geen fiets want die had de rest van het gezin al in gebruik genomen, dus ik ben lekker lui op mijn tomos meegetufd naar de manege. Aangekomen op de manege even gekeken op wie ik was ingedeeld. Letta....huh Letta :? Nouja niet helemaal wat ik verwacht had en ik klik daar ook niet echt mee maarja, we zouden het wel weer zien in de les. Dus eerst de vlekkies uit de wei gehaald en daarna met de kleine van M boven gaan zitten. 'T manneke kan opeens los zitten en stapt voortaan echt al goed mee met zijn knuistjes om je wijsvingers gevouwen, wat gaat dat snel in 3 weken tijd. Daarna toen de les van M naar buiten was Odaymie gaan zadelen en eerst even rondgeslingerd. Vorige week was ze niet goed en daarom was ze de rest van de week niet gereden. Aan de lijn leek ze zo op het eerste oog goed maar onder het zadel na even draven weer niet. Het was een stuk minder maar nog steeds niet 100% zuiver en nog steeds linksachter. Nou weer flink uitgestapt en goed afgespoten :(:) . Daarna op naar Letta. Die een flinke poetsbeurt gegeven, gezaldeld en op naar de bak. Geprobeerd de rust te vinden maar daar was zij het niet mee eens, hoe stiller mijn hand en hoe gedoseerder en rustiger mijn hulpen des te kriegeliger zij scheen te worden :x . M kwam mij wel helpen met het loslaten in mijn rug maar dat werd toen ik het zelf ging proberen niet echt een succes aangezien ik de opdracht had gekregen op mezelf te letten en mijn paard maar even zo te laten. Dat vond Letta ook niks... Nou later weer gaan werken met M maar ik vond het een beetje oneerlijk tegenover Letta, aangezien ik niet kan ontspannen in mijn rug en zij alleen maar durft te ontspannen als de ruiter ontspant (terwijl ik voor mijn gevoel helemaal ontspan, dus kan ook niet goed uitvinden hoe ik iets moet ontspannen waarvan ik me niet bewust ben dat het gespannen is :\ ).
Nouja de les ging dus helemaal naar verwachting en kwam er totaal ontevreden vanaf omdat eenmaal uit het zadel al de 'weggestopte' frustratie in een poging om zelf te ontspannen in zijn geheel terug kwam |o _-:( |o . Niet lekker dus, nouja adem in adem uit, volgende week weer een week en dan hopelijk iets van Ungaro, Paris of Raffinee dat zijn toch het soort paarden waar ik mee klik. Nou paard aan de volgende gegeven en zelf even gaan wachten tot Liek klaar was.
Daarna lekker op het terras tosti gaan eten en lekker rustig aan gedaan :z . Rond een uur of drie weer naar binnen en Odaymie gaan poetsen. Had gehoord dat de veearts zou komen scannen dus wilde nog even lekker knuffelen en was best een beetje zenuwachtig voor de uitslag van die scan := dus door te poetsen vloog de tijd een beetje voorbij. Nou zelf Odaym naar de veearts gebracht en daar overgegeven aan S, en bij de veearts gaan staan om te kijken hoe alles zijn zijn werk ging.
Odaym was niet hengstig en toen de scan gemaakt werd mooi op het scherm meegekeken :Y) . Er zat een vochtblaasje was er woensdag ook zat en wat toen als vermoedelijke cyste gespot was (ze dachten dat hierdoor mogelijk de hengstigheid uitbleef). Máár de 'cyste' was woensdag 1,4 cm doorsnee en nu 2 cm en cystes groeien niet :D . Druk aan het rekenen gegaan welke dagen Dayms geinsemineerd was aangezien het op een vruchtje van 13-14 dagen zou moeten wijzen terwijl met tellen het vruchtje ouder zou moeten zijn. Maar de veearts zei dat London Times goed sperma heeft en het dus waarschijnlijk gewoon langer geduurd heeft voordat het ei eraf kwam en het toen wat later gepakt heeft. Zij zegt dus dat ze drachtig is, later deze week nog een scan om 100% zeker te zijn.

Dusss spannend :):) :):) :):) :):) !!!!!!!

Hierna nog even staan kletsen en toen weer op naar huis.

Gisteren met zijn vieren naar Bloemendaal aan zee geweest want daar werd Beatloverz gehouden. Een evenement in een strandtent waar een aantal goede DJ's kwamen draaien. Eerst heerlijk in zee gezwommen en lekker liggen bakken op het strand. Daarna even gaan eten en toen de strandtent in. Hadden ze op het gedeelte waar het feest was (ik denk normaal een stuk buitenterras ofzo) gewoon strandzand ipv een houten vloer :D. Dus lekker tot 23:00 op onze blote voeten in het zand staan feesten. Heel apart en echt erg gezellig!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:44

Donderdag waren alle paarden (weer 4 dit jaar) niet dragend..Ben dus benieuwd of er nog wel iets dragend word

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:41

Ik zal weer eens foto's plaatsen van de veulens van dit jaar

Afbeelding

Vughterheide's Dreamcatcher (2mnd oud) Hengstveulen van Vollenhof's Hynod x Ysselvleidt's Dreams of Hope

Afbeelding

Onze Vughterheide's Griffin hengstveulen van Ysselvleidt's Sven x Springbourne Gala. Zoals de meeste wel weten is Gala op 17 april overleden. Toen was deze kleine man net 2 weken oud. Nu na bijna 3 maanden aan de fles!

Ook nog een van moeder, zoon en stiefzoon!

Afbeelding

Natuurlijk mijn dank aan Sjoert :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:30

mooie foto's weer zeg.
Wanneer komt hij nu eens bij mij langs ........ 8-) }>