Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:10

te hete paarden op bergemo? ik herinner me juist dat alle paarden op een paar na echt heel erg typisch manegepaard-achtig waren. Goh, femke neemt de boel over... dat zal wel anders worden dan. Hans is toch nog niet zo oud?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:26

@ Anne; degenen van wie je die verhalen hoort zijn toevallig klant bij jullie? Ik heb namelijk andere redenen gehoord, en dat is niet om hete paarden Knipoog Zoveel zijn er daar niet van. Een half jaar geleden gingen idd al genoeg geruchten rond, ja Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:37

ZIjn inderdaad mensen geweest die bij ons kwamen kijken om eventueel bij ons te komen rijden. Heb het wel van meerderen gehoord.

Welke reden heb jij gehoord dan?

En ik zeg niet dat het waar is he! Ik ben er zelf niet bij en wie weet zijn die ruiters gewoon geen held en vonden ze het braafste manegepaard al te heet. Ik weet het niet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:20

marie33 schreef:
te hete paarden op bergemo? ik herinner me juist dat alle paarden op een paar na echt heel erg typisch manegepaard-achtig waren. Goh, femke neemt de boel over... dat zal wel anders worden dan. Hans is toch nog niet zo oud?

De paarden die er toen stonden zijn er natuurlijk lang niet allemaal meer, maar ik heb toch wel een zelfde ervaring ermee. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit op een "heet" paard heb gezeten. Er is toch wel verschil in paarden en voor ieder wat wils toch? Nou ja ik weet natuurlijk niet hoe of wat want ik ben er al lang niet meer geweest dus kan er ook niet echt over oordelen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:45

Ik ook niet. Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden. Ik heb echt een leuke tijd gehad (meestal) op Bergemo en ik vind het raar dat alles zo verandert...nouja, raar...alles verandert natuurlijk steeds maar dit klinkt als iets extreems.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:45

Ok, Caitlin vind het leuk om te huppelen in galop (ziet van zijkant uit als bokken, maar heb er nou niet bepaald extra moeite voor moeten doen om er op te blijven zitten), Kwinto is altijd al lichtelijk gestoord geweest, Lex schijnt een draak te kunnen zijn en Cas doet moeilijk als de ruiter hem vraagt om zich in te spannen (je zult er maar onderuit kunnen komen!) Oja, en soms is Paradiso overenthousiast, en zit er op Beborah alleen maar hard, vooral als ze hout ziet Clown (is die 10-tonner die denkt dat ze kwpner is) Maar verder allemaal brave knollen!
Wat sfeer betreft is het ook afhankelijk van de groep waarin je zit. Mn ex buurmeisje is minder enthousiast over haar groep en overweegt te stoppen, terwijl mijn groep overweegt zelf af te gaan sluiten omdat het wekelijks beetje laat wordt. Bloos

@ Anne; de reden die ik gehoord heb, was dat een lesgroep waarin een paar klanten persé wilden vol was. Deze mensen hebben genoeg andere keuzes aangeboden gekregen, maar wilden dus persé in die ene les. Toen dat niet ging zijn ze naar de andere kant van de maas verhuisd.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:21

Ach zo is er bij iedere manege wel wat toch. Ik heb er ook een hele leuke tijd gehad (ben zelfs nog een keer een zomer met RB terug geweest en wie weet ooit al denk ik het niet want als ik nu in de "bak" rijd rijd ik western)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:14

Hmm, dat is inderdaad helemaal niet erg extreem dus... Klonk als echt iets ergs maar dit zijn toch gewone perikelen zou ik zeggen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:41

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:04

Zo er lag wel een heel pak sneeuw bij jullie zeg! Hier is het alleen super glad geweest, geef mij dan maar sneeuw. Als je dan een beetje loopt in de sneeuw waar niemand in heeft gelopen, is dat wel te doen, maar bij ons was gewoon alles één ijsbaan.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:23

Eh dames.... eerlijk gezegd vind ik het niet zo netjes om hier op bokt te speculeren over waarom klanten weg zouden zijn gegaan (als dat al zo is).
Judith, jij zou deze verhalen volgens mij alleen via via kunnen hebben gehoord op de vrijdagavond en je weet zelf ook hoe snel roddels de ronde doen..

Het lijkt me netter om dit, als jullie deze informatie echt zo belangrijk vinden, dit via PB te doen.

Groetjes,
Anke

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:21

We mogen toch wel nieuwsgierig zijn? Het gaat wel over een plaats waar ik met plezier heb paard gereden en aangezien ik dat niet meer doe en daar dus ook niet meer kan zijn, moet ik wel via deze weg om uitleg vragen. Ik zie om eerlijk te zijn ook niet zo in waarom dat niet via deze weg zou mogen. Ik snap dat het wel vervelend kan zijn, maar een forum is er juist voor om uitleg te geven. ;) Het is niet zo handig om een gesprek die tussen een stuk of 5 mensen gevoerd wordt, via pb te doen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:49

Ik denk dat je wel moet oppassen met roddel sinderdaad. Maar als er zoiets opgezet wordt, is het logisch dat mensen nieuwsgierig worden toch? ben het met Emy eens dat het om een plaats gaat waar we veel plezier gehad hebben en dat zoiets daarom extra aandacht trekt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:07

Het is jammer dat ik het niet op de site van de KNHS zie staan, maar er stond echt een heel erg leuk artikel in de Paardensport. Het ging over de euroregioroute, maar dan met manege Bergemo in de hoofdrol. Echt een heel erg leuk artikel, jullie ook gelezen?
Ik zit eraan te denken om van het voorjaar / de zomer, een heel stuk van deze route te gaan rijden met Vies. Vind iemand het misschien leuk om dat samen met mij te doen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:36

Heb het niet gelezen. Is het de uitgave van paard en sport die je krijgt als je ook je ruiterbewijs hebt. Is het hier in de buurt die route. Heb zeker interesse. Ik vind het altijd zo jammer alleen te rijden dus count me in Annetje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:46

Die route is hier inderdaad in de buurt!
Hij gaat langs onze manege, maar ook langs Bergemo en zelfs een stuk door Duitsland heen. Er valt vast wel een mooi stukje uit te stippelen om een paar uur (of misschien wel een dag of twee? met tussenstop op een camping oid) op pad te zijn.

Ik wilde leuk een link plaatsen, omdat ik het ook niet precies weet, maar nu kan ik die route natuurlijk niet online vinden en nu vraag ik me af of ik wel de goede route in mijn hoofd heb :?
Maar er is vast iets leuks uit te stippelen wat we allebei leuk vinden! Lijkt mij in elk geval leuk Wendy! :):)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:48

@ Anke; ik heb mijn posts niet 'via via', en ik vind dat ik juist positieve uitleg heb gegeven. Niks mis met positieve aandacht, toch? ;)

@ Anne; als het kan wil ik wel meerijden, ik weet niet welke kant van de Maas je wilt rijden, aan jou kant zou ik dan trailer vervoer moeten regelen. Heb Paard en Sport nog niet binnen; bij mij is het altijd een verrassing óf ik hem krijg, en wanneer ik hem dan krijg.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:07

Als jullie allebei mee willen, valt er vast wel iets te regelen om een leuke rit te verzinnen voor ons alle drie toch? :)
Lijkt me in elk geval gezellig!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:00

En dan van de zomer ga ik van uit? Krijg 27 juli vakantie en dan 5 weken dus ergens daartussen heb ik tijd zat en moet ik wel kunnen dus (ook wat meer tijd paard weer een beetje in conditie te krijgen.)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:07

Wanneer precies maakt mij weinig uit en daarbij pas ik me wel gewoon aan. Voorjaan of zomer lijkt me inderdaad het meest ideaal, want het zou jammer zijn als het bv te koud is om de rit door te laten gaan :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:24

Hoe is jouw paard buiten Annetje? RB is heel braaf met andere paarden erbij. Dan is hij ook wat zekerder. Normaal houdt hij niet van tractors dus ik heb graag een zeker paard bij me dan gaat het meestal wel goed (behalve als ik met Marieke en haar toenmalige paard ging rijden O:) )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:29

Uhm... mijn paard is nogal vlug buiten O:) en af en toe wat explosief. Maar als ik van te voren genoeg naar buiten ga is er niets mis. Hij vindt het buiten gewoon geweldig en is daarom wat enthousiaster.
Hij gaat zonder al teveel aarzelen overal langs, hoewel hij wel kán miepen als ik niet goed oplet. Ik ben bijna elke week buiten te vinden en heb dan eigenlijk heel erg weinig problemen. Ik krijg hem overal langs of overheen, maar er is wel wat aanmoediging nodig. Een grote traktor lijkt me met hem geen probleem, zeker niet als ik die van te voren een paar keer opzoek. Ze zien hier namelijk ook elke dag traktoren wanneer de mest opgestoken wordt. Die zijn wel een stukje kleiner, maar daar kijkt hij niet van op of om.

Als we echt een leuke rit weten te organiseren, zorg ik dat ik goed voorbereid op pad ga en zal mijn paard echt een koele kikker zijn. Daar hoeven we niet bang voor te zijn hoor!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:36

RB is ook koele kikker :D Tenminste in de zomerdag wel. In de winter kan hij nog wel eens miepen (fris, minder rijden je kent het wel) Maar ik rijd alleen maar buiten met hem dus moet goed komen. Ik hou alleen niet van gejakker of iets dergelijks. Een galopje moet kunnen maar geen gerace daar hou ik niet van. Ik bedenk me net ineens dat ik even moet kijken hoe het met mijn knietjes gaat. Twee dagen achter elkaar weet ik niet of dat kan, maar zal het eerst maar eens gaan testen O:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:41

Als lang rijden niet goed gaat maken we er toch een korte picknicktocht van? Een uur of twee rijden, pauze en weer verder rijden.
En in een groep houd ik ook niet van gejakker, juist lekker lang stappen, daar kan ik echt van genieten! Gezellig erbij kletsen en dan ben ik al blij. In mijn eentje ligt het tempo meestal wel wat hoger, maar dan weet ik ook dat ik hem ieder moment weer terug kan nemen en dat kan niet als je in een groep rijdt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:43

Misschien voor de tijd een keertje een proefritje samen doen? Lijkt me wel leuk. Moet alleen even kijken of ik vervoer kan regelen dan.