Citaat:
Martelende sekteleden Tsjechië veroordeeld Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.
Ping je blog bij Twingly, zodat wij hem kunnen vinden.
Wat is Twingly? PRAAG - Een rechtbank in Tsjechië heeft vrijdag meerdere leden van een sekte veroordeeld tot zware gevangenisstraffen voor het ernstig mishandelen van twee jongetjes. Onder hen waren de moeder en tante van Ondrej (8) en Jakub (10), meldde een woordvoerster van de rechtbank.
Klara Mauerova (31) en Katerina (34) kregen respectievelijk tien en negen jaar celstraf. De kinderen werden regelmatig geslagen, bijna verdronken, opgesloten in een soort hondenkooien en er werden sigaretten op hen uitgedrukt. Ook lieten Mauerova en vijf andere verdachten de broers soms dagenlang naakt en in hun eigen urine en braaksel achter.
De zaak in het plaatsje Kurim vlakbij Brno kwam in mei 2007 aan het licht, nadat de buurman een videomonitor had aangeschaft om zijn pasgeboren baby te kunnen controleren. Het apparaat ving echter beelden op van een soortgelijk apparaat bij de buren. Hij zag buurjongetje Ondrej dat naakt en vastgebonden lag in een donkere kast en informeerde daarop de politie.
Ik probeer hier woorden voor te vinden, maar ik kan echt niks bedenken. Er stond in de telegraaf dat die jongentjes ook in zich zelf moesten snijden en die mensen lichaamshuid van die jongens afsneden en toen opaten. Nouu ik voelde me zoveel doorelkaar, gewoon niet te beschrijven hoe afschuwelijk. Echt , ik heb hier geen woorden voor! 
Die jongens waren gvd maar 8 en 10 en zijn nu al getekend voor het leven. ik zou echt zelfmoord plegen,