Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar dat is fijn als je op de terug weg gaat grazen dan is ze lekker rustig

je mag morgen ook gewoon de rest erin gooien hoor dat was ik idd nog vergeten te zeggen maar allesmag er gewoon in
Ireentjuh schreef:Nog 1 klein nieuwsberichtje van Evita;
Ze hebben haar vandaag nog een keer op de foto gezet, de zwelling in haar been was ietsje afgenomen. Op deze foto was nog steeds een scheurtje in haar bot zichtbaar. Door zo'n scheurtje kan een paard inderdaad heel kreupel lopen, en omdat ze niks anders kunnen vinden is het heel waarschijnlijk dat dit de oorzaak is van haar kreupelheid.
Daarnaast denken ze dat haar kogel ook een beetje meespeelt, hoewel daar verder geen artrose zichtbaar was (op 1 minihaakje na). Na de verdoving van haar kogel was ze namelijk wel ietsje beter gaan lopen. Door het knikken tijdens het lopen heeft ze haar kogel waarschijnlijk ook overbelast.
Voor het botscheurtje moet Evita in elk geval 6 weken op absolute boxrust.![]()
Behandelmogelijkheden die ze voorstelde waren eventueel shockwavetherapie voor het breukje en inspuiten met hyaluronzuur/ontstekingsremmer van haar kogel. De shockwavetherapie is helaas behoorlijk duur, en qua kosten zit ik al ruim over haar verzekerde waarde heen. De veearts raadde dus aan om eerst even de 6 weken boxrust af te wachten, daarna zouden we dit alsnog kunnen doen.
Haar kogel wordt wel ingespoten en dat gaan ze morgen doen.. dan mag ze in het weekend weer naar huis
Ik vind het echt heel sneu dat ze zeker tot half augustus nu het land niet op mag![]()
Het is even afwachten hoe het gaat op stal, als ze erg gaat weven en rondjes draaien is het kiezen uit twee kwaden en dan raadde de veearts aan om haar op een klein en vlak stukje land te zetten van maximaal 6 x 6 meter.
Helaas kon ze er geen zekerheid over geven of het helemaal goed gaat komen, het is nu even afwachten hoe het bot gaat genezen.. Voor haar spat en haar rug is boxrust heel slecht, maar het kan nu echt even niet anders helaas
.....ik hoop echt, dat ze zo snel mogelijk helemaal opknapt! Wel fijn, dat ze thuis in haar eigen stalletje kan. Misschien af en toe in het uitloopje? Irene, heel veel sterkte ermee!
vera23 schreef:oh ja dat is goed hoorje mag morgen ook gewoon de rest erin gooien hoor dat was ik idd nog vergeten te zeggen maar allesmag er gewoon in
Sterkte ...
Hopen dat het nog goed komt... ik duim
en hopen dat het snel goed komt 

Maar volgensmij is er wel goed voor haar gezorgd..