Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:45

haha dat is mooi nuggie Haha!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:51

Zeker Ja
Het irritante is alleen bij Pina dat ze zo superdruk is op de terugweg, dan kan ze niet eens meer normaal stappen. Bloos!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:53

nee joh beest is gek Clown maar dat is fijn als je op de terug weg gaat grazen dan is ze lekker rustig Knipoog

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:54

Ja idd, whahaa apart geval Pina. Haha!
Maar ze is wel lief. Lovers
Oja en heb geen blaadjes uit dr mond gehaald. Clown

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:57

haha slim van je Clown

lekker weertje zo hoor buiten veeeeeeeeel beter als gister Lachen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:57

Idd. Ja

Jaa, het was gewoon warm op stal joh.
Was blij dat k het droog heb gehouden. Pling
Ohja veer, heb behoorlijk wat uit dr stal moeten halen dus heb een nieuwe baal vlas aangebroken.
Nu heeft ze weer schoon stalletje. Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:10

oh ja dat is goed hoor Haha! je mag morgen ook gewoon de rest erin gooien hoor dat was ik idd nog vergeten te zeggen maar allesmag er gewoon in Knipoog

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:27

Ireentjuh schreef:
Nog 1 klein nieuwsberichtje van Evita;
Ze hebben haar vandaag nog een keer op de foto gezet, de zwelling in haar been was ietsje afgenomen. Op deze foto was nog steeds een scheurtje in haar bot zichtbaar. Door zo'n scheurtje kan een paard inderdaad heel kreupel lopen, en omdat ze niks anders kunnen vinden is het heel waarschijnlijk dat dit de oorzaak is van haar kreupelheid.
Daarnaast denken ze dat haar kogel ook een beetje meespeelt, hoewel daar verder geen artrose zichtbaar was (op 1 minihaakje na). Na de verdoving van haar kogel was ze namelijk wel ietsje beter gaan lopen. Door het knikken tijdens het lopen heeft ze haar kogel waarschijnlijk ook overbelast.

Voor het botscheurtje moet Evita in elk geval 6 weken op absolute boxrust. Nagelbijten / Gniffelen
Behandelmogelijkheden die ze voorstelde waren eventueel shockwavetherapie voor het breukje en inspuiten met hyaluronzuur/ontstekingsremmer van haar kogel. De shockwavetherapie is helaas behoorlijk duur, en qua kosten zit ik al ruim over haar verzekerde waarde heen. De veearts raadde dus aan om eerst even de 6 weken boxrust af te wachten, daarna zouden we dit alsnog kunnen doen.
Haar kogel wordt wel ingespoten en dat gaan ze morgen doen.. dan mag ze in het weekend weer naar huis Lachen

Ik vind het echt heel sneu dat ze zeker tot half augustus nu het land niet op mag Huilen
Het is even afwachten hoe het gaat op stal, als ze erg gaat weven en rondjes draaien is het kiezen uit twee kwaden en dan raadde de veearts aan om haar op een klein en vlak stukje land te zetten van maximaal 6 x 6 meter.

Helaas kon ze er geen zekerheid over geven of het helemaal goed gaat komen, het is nu even afwachten hoe het bot gaat genezen.. Voor haar spat en haar rug is boxrust heel slecht, maar het kan nu echt even niet anders helaas Verdrietig

Allemaal heel vervelend voor Vietje, natuurlijk ook voor jou . We doen er alles aan om Viet het zo aangenaam mogelijk te maken de komende periode van rust.

Welkom thuis Viet op je vertrouwde plekkie, we zijn er voor je

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:16

Arme Evietje Huilen .....ik hoop echt, dat ze zo snel mogelijk helemaal opknapt! Wel fijn, dat ze thuis in haar eigen stalletje kan. Misschien af en toe in het uitloopje? Irene, heel veel sterkte ermee! Ach gut

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:25

Dank je allemaal voor de lieve berichten!

John, ik ben echt heel blij dat Evita op zo'n fijne stal staat!! OK dan!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:27

vera23 schreef:
oh ja dat is goed hoor Haha! je mag morgen ook gewoon de rest erin gooien hoor dat was ik idd nog vergeten te zeggen maar allesmag er gewoon in Knipoog

Ohja oke, weet niet of ik er een hele baal in moest gooien.
Weet nooit wanneer jij dat voor het laatst hebt gedaan namelijk. Knipoog

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:55

Wat een verhaal van Eviet Verdrietig Sterkte ...

WALIBI WAS LEUUUK Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:15

Jeetje wat een slecht nieuws over Evita Ach gut Hopen dat het nog goed komt... ik duim Ja

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:49

Jemig ireen wat balen zeg allemaal...hopen dat 6 weken voldoende kan zijn om het breukje te genezen...

Hoop idd dat ze zich een beetje rustig houd de komende tijd...

Sterkte voor jullie Ach gut

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 07:42

ireen heel veel sterkte Ach gut en hopen dat het snel goed komt Lachen

met dox is het rouwens wel beter zijn kogel is nog maar een klein beetje dik en loopt niet meer kreupel nu gewoon elke dag 2x afspuiten wandelen batadine erop antibiotica geven en ga zo maar door pfoeee
en dan ook nog als je zolang naar school moet
mooii dat ik toch even naar dox ga ik loop gewoon heel stiekum even weg Tong uitsteken Schijnheilig
niemand die het merkt want racen heb ik wel geleerd de laatste tijd Tong uitsteken
xxx

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:42

Jeetje Bloos!
Kreeg net bericht over het zusje van mijn schoonzus.. Die is van het paard gevallen, op haar hoofd/nek... haar tanden liggen eruit en ze stonden op de ambulance te wachten.. pfff...
Ze gilde als een mager speenvarken zei m'n schoonzusje... Mijn schoonzusje zit dus nu in paniek thuis... Heb het bericht net van mijn schoonzusje gehoord..

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:55

jeetje wat vreselijk
hopen dat het maar snel goed komt Lachen
maar het zusje van je schoonzus is togh ook je schoonzus... Blond

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:23

Dat is schrikken zeg!! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Morgen komt mijn meissie weer thuis!!!! Go jij! Go jij!
Ik ga haar morgenmiddag met m'n moeder ophalen.
Het inspuiten was goed gegaan vandaag, ze heeft alleen wel een dik been gekregen door alle onderzoeken.
Ik heb gelijk wat spulletjes besteld bij de paardendrogist voor de botgroei en haar weerstand en ga morgen even een goede koelpack halen.
Helaas heb ik haar niet meer op kunnen zoeken, want ik ben zelf nog steeds ziek Scheve mond Maar volgensmij is er wel goed voor haar gezorgd.. Lachen
Ze vonden haar een erg grappig en lief haflingertje *LOL*

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:36

Super Ireen dat ze morgen weer thuis komt.. je moet natuurlijk ook een beetje aan jezelf denken dus een dagje uitzieken kan geen kwaad.

@ pumbaa; nee het is niet mijn schoonzusje.. mijn broer is namelijk met met haar getrouwd... snap je?? Het is dus een schoonzusje van mijn broer, voor mij is het aangetrouwde familie, maar geen schoonzus Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:44

Even een update trouwens, mijn schoonzusje heeft het namelijk niet helemaal goed begrepen.
Ze (om het even makkelijk te maken noem ik haar Nancy) is niet van het paard gevallen. Nancy ging naar haar verzorgpaardje toe die in het land stond. Bij dit paard stond een nieuw paard (logee) die aan het narren was naar haar paard. Nancy stond dus in het land en belde haar moeder. Ze vertelde haar moeder dat het nieuwe paardje niet zo vriendelijk deed tegen haar paard, haar moeder antwoordde daarop dat ze dan maar snel moest zorgen dat ze uit het land ging. Terwijl Nancy zich omdraaide kreeg ze dus een klap van de achterhand van het nieuwe paard. Ze viel op de grond (nog steeds met haar moeder aan de telefoon) en begon te gillen. Daarna was het doodstil, haar moeder riep een aantal keer Nancy, maar er kwam geen antwoord. Haar moeder is dus met een noodgang door het forepark gereden om naar haar toe te gaan. Eenmaal daar aangekomen zag ze Nancy helemaal verdwaasd over het pad lopen. Helemaal onder het bloed. Haar moeder heeft dan ook gelijk de ambulance gebeld. Nancy heeft: een gebroken kaak, mist 3 kiezen, heeft een gat in haar lip, een gat in haar achterhoofd en er worden nog foto's gemaakt van haar been en elleboog... Nancy moet vannacht in het ziekenhuis blijven en moet maandag naar de kaakchirurg...

Ze mag van geluk spreken dat de hoef op haar kaak terecht is gekomen en niet op haar slaap o.i.d. dan had ze het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:59

Jeetje zeg. Bloos!
Zo zie je maar dat paarden ook onwijs gevaarlijk kunnen zijn. Lips are sealed

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:06

zo jeetje zeg klinkt echt erg
maar nu snap ikhem gewoon aangetrouwde familie Knipoog Tong uitsteken *LOL*

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:06

owjaa en ireen hartstikke fijn dat vietje weer thuis komt Haha! Haha!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:53

zo wat een verhaaaal!! Bloos!

Ik heb eigenlijk niets te melden.. moest werken vandaag en siebie had geen zin in stappen en is even gek gaan doen met mama. We denken dat het in haar rug zit en ik heb dus steffi gemaild. Alleen nog geen antwoord gekregen. Nu maar weer naar bedje morgen weer vroeg werken.. Boos!

En Ireen, Fijn dat ze weer terug komt! Jammer van die zes weken maar hopen dat het allemaal oplost.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:11

Hmmm wat een ellende allemaal ... Verdrietig