stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:39

Dabo schreef:
Toen ik 'froegah' bij Veldt stond, was die gewoon dicht op 1e kerstdag,en ook op nieuwjaarsdag. Dan mocht je gewoon helemaal NIET komen, en stonden de paarden gewoon de hele dag op stal... Verdrietig Verdrietig
Gelukkig is Taams gewoon open! Haha! Haha!

Dan zou ik daar echt niet staan! Idioot zeg! Maak ik toch zelf wel uit of ik mijn paard ga rijden ja of nee..... en wat als hij ziek is of bewegen MOET?
Nee gelukkig kan je bij Taams gewoon je paard doen 365 dagen per jaar. Daar ben ik hel blij om.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:10

Azzaro schreef:
goede/avond! Was een hele lange dag vandaag! om 11 uur risje in geladen en om 1 uur kwamen we daar eindelijk aan! Ze was drijfnat dus lekker half uurtje gestapt en toen de keuring in! Ze was helemaal goed kleine aanmerking op straalbeentje maar daar werd ze niet op afgekeurd!
Gelijk naar haar nieuwe huisje gebracht! Wat een huis! Aan de rand van het bos met 2 fokmerries 2 pony´s en 5 minishets Haha! Lekkere binnenstal mooie buitenbak en longeerbak! En super lieve mensen! Ik moest wel huilen toen we weg gingen maar heb er vrede mee

mede dankzij jou goede zorgen ziet ze er nu zo goed uit dat deze mensen haar graag wilden hebben Haha! maar ik snap dat het even moeilijk was Pling je zal wel moe zijn na zo'n lange dag Dromen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:11

Hee Willemijn, wat goed dat Orissa goedgekeurd is! toppie! En dat ze nu een goed huis heeft, met een mooie stal, en nieuwe vriendjes.. super voor haar!
Even rot voor jou.. sterkte voor jou hoor! Ach gut

Ja Shirley, maar zo was het gewoon.. ik was ook een jonge snotneus toen, en kwam eigenlijk ook in opstand. Kwam niet in me op. Het waren gewoon de regels, punt!
Als je paard ziek was ofzo mocht je vast wel heen.. denk ik. (weet ik dus niet, mijn paard was nooit ziek!) Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:15

bloempie186 schreef:
oooooh nou valt t kwartje!! jemig zeg.....wat ben k stom! Tong uitsteken
maar het was een leuk paard idd, k heb er nog mn ruiterbewijs mee gedaan! Haha! das ook alweer een tijdje geleden!

maakt niet uit hoor en niemand is hier stom Haha!
heb jij het ruiterbewijs toen gehaald want ik had begrepen dat bijna alle ruiters die op Giant meededen zijn gezakt omdat ie het springen en buitenrijden niet zo leuk vond, maar wel erg spannend Clown Tong uitsteken
toen ik met hem de springles inging heeft ie de eerste 10 keer alle hindernissen omvergeraced voor hij begreep dat hij er overheen moest hihi

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:20

Hihi Ellen ik ben altijd redelijk duidelijk geweest in wat ik wil en vind. Ik zelf had t nooit gepikt: omdat ik t dlecht vind om n paard zo lang op stal te hebben staan.
Gelukkig hoeven we ons er nu niet druk over te maken want we kunnen gewoon komen met de kerst en oud en/of nieuw.

Willie, fijn dat t goed is gegaan! Wel even heel moeilijk voor je dat snap ik. Maar bedenk dat Risje nu met Monique en jou toch nog een poos lekker is gereden, geknuffeld ed na dat haar 'echte' eigenaaresse dat te veel moeilt vond. En heerlijk dat ze nu de baas heeft die ze al meteen verdiende. Het is een onwijs leuk dier en verdiende gewoon n goede baas, die heeft ze nu.
kop op he Ach gut

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:22

Sjorsie en Mayo wat n klein wereldje is t toch he. Blijken jullie elkeer te 'kennen'. Lollig dat Mayo op t latere paard v Sjorsie heeft gereden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:32

@ Dabo: ik zie net in je profiel dat je veel op Buikie hebt gereden, leuk zeg ik vond het ook altijd een lieverd, wel met een moeilijke rem Tong uitsteken als mijn zusje en ik een keer samen wilden rijden ging ik meestal op Buikie of Lunhilde en zij dan op Giant

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:39

Serieus? hahaha gaaaf! Lunhilde vond ik niet zo leuk, die was ZOOO groot! echt een kasteel. Giant ken ik me niet herinneren, maar ik heb niet zo heel lang gereden, vanaf januarie/febr. 2004 tot juni ofzo, toen ging ik Lotto bijrijden, dus ben ik met Kalverhoek gestopt.
Buikie was echt leuk!! maar een rem..? neuh, die zat er in galop niet echt op nee. 'Iedereen aan de kant!! Buikie komt eraan'! hahahaha geweldig Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:46

haha leuk zeg, dan ken je Giant idd niet, toen was ie al van mij, hij heeft maar 3 kwart jaar in de les gelopen en daarna heb ik m bijna 3 jaar gehad, hij stond naast het paard van Annemiek.
en met Buikie was het idd gaan met die banaan Tong uitsteken haha vond ik altijd wel grappig Tong uitsteken

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:50

Doei! hai ik ben ook weer thuis Lachen

buikie, die ken ik zelfs Haha! leuk paardje!
(mijn vriendin reed eens op haar toen ik met haar mee ging Knipoog )

willemijn gelukkig heb je er vrede mee, echt superfijn dat je hebt kunnen zien waar ze heen is gegaan, dat scheelt toch een stuk!

weltrsuten iedereen, ik ga douchen en mijn bedje op zoeken Gaaaap

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:52

Ja Cindy, ik dus ook! Juist omdat hij zo sterk was, vond ikhem leuk. Ik kon hem ook wel netjes rijden, als zeg ik het zelf Haha!
Ik heb geen flauw idee waar het paard van Annemiek stond, een van de buitenstallen denk ik..?
Ik ben trouwens van de zomer nog met Bella bij de Kalverhoek geweest.. gewoon heen gereden! Bella vond het wel heeel spannend, langs het spoor, en de snelweg enzo, en was ook drijfnat toen ik er eenmaal aangekomen was... Niet echt een toonbeeld van schoonheid, om aan Annemiek te laten zien! Nouja, leuk ritje was het wel Haha!
(ik was er niet alleen heen hoor, een meisje wat ook daar in mijn les gereden had, Nanda, reed met me mee op een paard wat zij rijd, die ook in Oostzaan staat, maar niet bij Taams) (volg je het nog? haha)
Laatst bijgewerkt door Dabo op 13-12-06 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Allano2502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:59

Onze eigen springles was leuk he daan fury & Allano ginge als gekke over een hindernis heen niet hoger dan 70cm:P haha fury vol gas zo gek hebben die 2 nog nooit gedaan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:59

@ Dabo:Annemiek d'r paard Indorado oftewel Indo en Giant stonden in het rijtje dat recht uitkeek op de kleine bak, ze stonden eerste rangs zogezegd haha, je zag ze soms echt met zo'n hoofd naar de bak kijken van haha wij doen niets en moet je hun zien lopen Tong uitsteken
Idd een hele onderneming langs het spoor en over het viaduct, heb ik ook maar een paar keer gedaan, gelukkig schrokken ze niet maar fijn was anders. Dan ben je blij als je weer heelhuids op stal terug bent. De naam Nanda zegt me vaag iets maar ik weet niet meer waarvan, ach ja maakt het ook uit Tong uitsteken
Maar ik ga ook slapen, doegies!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:07

sjorsie schreef:
hij stond naast het paard van Annemiek.

Wie stond er naast mijn paard Verward Tong uitsteken

Willie, super dat Orissa verkocht is. Kan me ook voorstellen dat het voor jullie even zwaar is maar ze krijgt nu eindelijk weer een echt baasje en zo te horen een heeeeel goed tehuis waar de meeste paarden van dromen!

Ik ga naar bed. Trusten allemaal Gaaaap

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:11

Oh Annemiek, we hadden het over Annemiek van Kalverhoek, dat is een instructrice daar Haha! Sorry voor de verwarring! Haha!

Leuk dat de springles zo goed ging, Kim! Ik wil misschien ook eens meedoen, maar dan alleen de 1e helft van de les ofzo.. balkjes en dan een klein sprongetje. Is wel goed voor Bella dacht ik Haha!

@sjorsie: Nanda leste ook op Kalverhoek, we zaten in de les van maandagavond half8 Haha!

Welterusten! Doei, doei

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:28

sjorsie schreef:
bloempie186 schreef:
oooooh nou valt t kwartje!! jemig zeg.....wat ben k stom! Tong uitsteken
maar het was een leuk paard idd, k heb er nog mn ruiterbewijs mee gedaan! Haha! das ook alweer een tijdje geleden!

maakt niet uit hoor en niemand is hier stom Haha!
heb jij het ruiterbewijs toen gehaald want ik had begrepen dat bijna alle ruiters die op Giant meededen zijn gezakt omdat ie het springen en buitenrijden niet zo leuk vond, maar wel erg spannend Clown Tong uitsteken
toen ik met hem de springles inging heeft ie de eerste 10 keer alle hindernissen omvergeraced voor hij begreep dat hij er overheen moest hihi

haha het springen was idd het minpunt Tong uitsteken ik heb m er uiteindelijk overheen gekregen (of doorheen Tong uitsteken, dat weet k nie meer zeker)
maar ik heb t wel gehaald. sandra ( die op beauty meewas toen in t twiske) moest toen ook op giant....we wisselden om, zij had t ook gehaald!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:29

ShirleyA schreef:
Sjorsie en Mayo wat n klein wereldje is t toch he. Blijken jullie elkeer te 'kennen'. Lollig dat Mayo op t latere paard v Sjorsie heeft gereden.

haha ik heb op wel meer paarden gereden die later op taams zijn komen te staan Tong uitsteken
macho en boreas (weet niet of iemand die kent) zijn er twee voorbeelden van Haha!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:32

het paardje waar ik bijna iedere les op reed was fellow....daarvoor veel op madam gereden en ook even op nastase......

maar ik ga ook maar lekker slapen! morgen weer vroeg op! Slapen
weltrusten!! Dromen

Allano2502

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:35

@Dabo : Ja zal leuk zyn als je keertje mee deed bella zou het zeker oook wel leuk vinden op gegeven moment als ze het gaat snappen is ook goed voor dr achterbenen worden ze sterker van niet ofzo dat ze dat nu al niet zyn Tong uitsteken maar je kan wel keer mee springen van 9 tot 10 en het begin is tog altijd heel laag en drafbalkjes voor warm te worden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:49

allemaal vroeg naar bed Tong uitsteken

deze dame gaat weer nachtbraken ondanks dat ik vrij ben ,maar zo blijf ik in het ritme Knipoog

bij veldt is het nu zo dat je eerste kerstdag niet rijden,longeren stapmolen of mesten mag en heb je een knuffeluurtje..(cq wandeluurtje)
de 2e dag is van 10.00 - 17.00 gewoon open..
uiteraard mogen zieke paarden wel gewoon wandelen en stel je moet 3 x per dag medicijnen geven dan mag dat ook
Toen donic zijn ocd voerde ik elke dag grote zakken hooi,dit mocht ik op de feestdagen ook gewoon doen alleen ik mocht niet mesten.

Willemijn: super dat orissa een goed tehuis heeft gekregen!! ,ik heb nog 2 foto's voor je Knipoog

Daan: nog bedankt dat je Wild Rose even gereden had,het scheelde heel veel en gaf mij weer wat vertrouwen terug
alleen jammer dat ik zelf niet al te lang meer kon rijden ivm dat het al bijna sluitingstijd was
maar op zo'n manier komt het zeker goed Knipoog

het wordt tijd om weer eens wat af te spreken met Luc nu ik me weer wat fitter voel ook Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 05:50

Goedemorgen allemaal,Fijn maar ook voor jou knudde dat Risje verkocht is,wat een leeg gevel zal dat geven maar ook dubbel omdat je weet dat ze goed terecht gekomen is.
Het weer is lekker vanmorgen met een ochtend temperatuur voor sommige nachttemperatuur(03.30-05.00)an nu al 8 graden terwijl het al 13 december is.Nog 12 daagjes en dan is het kerst,wat gaat het snel.Als je de boom gaat opzetten,vergeet dan niet om buiten ook voer voor de vogels neer te hangen.De pimpelmeesjes en bij sommige roodborstjes eten er graag van.
Tip.Oude jus met zonnebloempitten in een oude stenen pot doen,wel eerst een kurk in het gat,die haal je er dan later uit touwtje erdoor en een voederplek voor vogels.

Zirano was gisteren weer eens knettergek.Stond in zijn eentje in de buitenbak(niemand anders durfde geloof ik)ik hoop dat we af kunnen tellen dat hij over twee weekjes weg kan,Jammer maar het is niet anders,Ik zal de dagen aftellen dat hij weer lekker dan bij Taams het land op kan.Dus even duimen dat het de komende week goed gaat zodat meneer op reis kan.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 06:10

Oproepje.
Als er iemand bij Taams is die als hij tijd heeft en de bak vrij zou zijn Zirano even los zou willen zetten dan ben ik daar ontzettend blij mee omdat hij moet gaan opbouwen dat hij weer dag en nacht een binnen/buitenstal heeft en zijn wintervacht moet gaan groeien.ALVAST BEDANKT.
p.s.hij heeft een lichtblauw halster(naam staat erin en een groene hengstenketting(hij heeft geen deken)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 06:52

Zirano schreef:
Zirano was gisteren weer eens knettergek.Stond in zijn eentje in de buitenbak(niemand anders durfde geloof ik).

je mag wild rose gewoon pakken dan hoor Knipoog
hoe meer deze "wilde" dame eruit komt hoe beter Haha!

halster hangt in mijn trailer

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:37

dank je wel doe ik vandaag.als jij er bent kun je hem ook gerust pakken hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:47

Zirano schreef:
dank je wel doe ik vandaag.als jij er bent kun je hem ook gerust pakken hoor

doe ik uiteraard Knipoog

in de trailer vind je een halster en oude gele peesjes....