Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:31

Als je wil dat iedereen op een paard kan rijden moet je niet jonge paarden gaan aannemen. Ik heb die nieuwe nog niet gezien, ben er wel benieuwd naar!
Zijn er nog mensen die zondag komen kijken?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:11

Ja ik vind de instructie idd wel goed Lachen En wat linda en meerdere zeggen, wáár je ook bent, er is áltijd iets te zeiken, áltijd... Maar toch vind ik dat zoiets gezegd moet worden.... En wie weet, als meerdere mensen het zeggen, schrijven of typen, dat je dan de ogen van oa herman opent dat het zo niet handig gaat Knipoog

Jo; ja ben echt super blij! Echt tof dat Awilda toch nog iets heeft kunnen regelen Lachen Gaat ze ook nog wel horen hoor! Lachen

Bah, waaide hier net zo hard(oh en nu alweer) dat de regen horizontaal gaat Boos! En ik moet de stad in Vork

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:11

WTF het is sneeuw Bloos!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:08

Jonge paarden moeten nog veel te veel leren.. en dat kunnen ze hier leren in een manege omdat ze daar geen regelmaat krijgen..
En jongen paarden hebben nou eenmaal een duidelijke uitleg nodig...
En niets tegen manegeruiters, maar de meesten kunnen die uitleg gewoon niet duidelijk geven..
En als er dan iedere dag 2 verschillende op zitten snapt zo'n beest er niks meer van..

Maar goed.. een goed manege paard vinden is super moeilijk..
Want ze moeten braaf zijn, lang mee gaan en he liefst nog wat kennen... ja die kosten meer want iedereen wil zo'n paard..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:25

Ja.. nja je doet er als klant toch weinig aan Lachen Hoorde laatst ook al iemand dat er op dit moment ook gewoon te weinig paarden zijn.. dus er zullen binnenkort wel weer een paar nieuwen verschijnen, ben benieuwd Lachen

Annelotte hier sneeuwt het ook al de hele tijd.. van die vieze natte sneeuw.. en vieze wind, ik hoop maar dat de ns het aankan Knipoog want ik moet nog terug naar zwolle Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:35

Net was er echte sneeuw, van die grote vlokken. Was gewoon gezellig, hadden kerstliedjes aanstaan in de klas;)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:02

Hallo mensen,

sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Maar zijn hier ook mensen die rond 1995 op manege wilten reden?
de dochter van onze pony was toen in eigendom van P. Wilten.
Ik zou graag meer te weten komen hier over.

Wie kan me helpen?

Groetjes,

Eliane

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:42

Nee sorry ben zo in 2002 bij de manege gekomen Knipoog

Lin; idd Lachen Lijkt me ook erg moeilijk om goeie paarden te vinden... En natúúrlijk wil je er zo min mogelijk geld aan uit geven als bedrijf, maar soms kan dat niet anders....

Vanavond les! Word nog stressen Tong uitsteken Heb 7uur les, maar moeke is pas 18:20 thuis Tong uitsteken En dna ook nog in de spits er heen rijden Bloos! Hoop dat ik op Target mag die heb ik in 5minuten gezadeld Tong uitsteken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:24

En, was je nog op tijd?? En op wie zat je?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:25

ja was op tijd Knipoog Was ingedeeld op Fjordy, maar ben uiteindelijk op Collin gegaan Knipoog Nog liever collin dan neurotisch fjordbeestding fjordy Tong uitsteken Maar t ging wel redelijk.. zal er niet heel enthousiast van worden, maar met spoortjes was ie al beter te rijden.. Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:27

Hoi Elibeest, ik reed van 1990 tot 2000 bij Wilten gereden. Welke pony bedoel je?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:36

Is die haflinger nog maar 3?

Sorry, kom binnenvallen. Ik loop er stage op de vrijdag.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:52

Ja... voor zover ik weet is die 3 of 4.. ik begreep 3

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 08:21

Ja haffie is 3 en nu een 2 maand onder het zadel, zeker niet meer...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 08:53

@Miss_Blimm ik heb je een pm gestuurd;-)

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:03

zooooooooooooo heb de sneeuwstorm van vannacht van arnhem tot heerde overleeft was om half 1 veilig thuis.
Wat ik hier nu allemaal lees daar zakt mijn broek van af.
Wij kochtten vorig jaar nov. pandoer en wat een commentaar van Herman dat ik het in mijn hoofd haalde om een e- pony van 6 jaar te kopen voor chantal veel te jong en wij waren niksweters. Hij had wel iemand die erop kon Elke die kon 30 keer beter rijden dan wij met ons hele gezin???????
Gelijk slof eraan want zo bleek achteraf dat Pandoer die rare kleine rondjes niet accepteerde. Wat een ruiter ,dit bleef maar duren en wat wij ook zeiden het enige wat wij te horen kregen was jullie hebben geen verstand.
In mei besloten om naar een pension stalling te gaan zo gezegt zo gedaan.
Pandoer was niets meer voor chantal, hij was alles bui door hulp middelen en de verkeerde ruiter erop.
We hebben Pandoer kunnen ruieln voor Henky-Boy en wat een pony is dat ook 6 jaar maar mensen geloof me groen met groen werkt niet maar met een goede ruiter en goede instructie naar chantal toe en dan ook nog iemand die de humor van de pony ziet. We hebben nu echt een super pony aan henk, Hij moet nog veel leren net als chantal maar dit komt zeker goed.
Dan lees ik hier dat een Herman die wel verstand hoort te hebben ??????? wahahahahah sorry maar waar heeft hij dat koopt pony's en paarden van 3 en 4 jaar en zet er iedereen op zonder ervaring. Sorry dat ik moet lachen maar wie heeft er nu verstand. Moest dit even kwijt in de hoop dat hij dit zelf ook leest. Ik ben het dus ook met linda eens een goede instructrice en de juiste omgang en duidelijkheid zijn het belangrijkste bij het opleiden van pony, paard en ruiter.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:16

Ik was er toen ook in 1996.. om welke pony gaat het??

ik ga vanavond een poging wagen om guess te rijden..
Siebrand doet niet mee.. wegens omstandigheden..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:23

Hey wat dan Lin, wil je me pm'en?
Ik ben er helaas niet bij vanavond, heb etentje hier thuis met mams, Jarno, Maaike en Wilbert:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:04

Je hebt mij nu ook nieuwsgierig gemaakt lin, wrom Siep nie mee doet!
Denk dat je nu al gereden hebt? Heb ehh onbewust vast voor je geduimd? Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:15

Lees hier wel eens mee, de Haerst is zo ongeveer buurman van waar mijn paard staat.

Heb in de jaren '90 op Wilten gereden, welk paard zoek je?

Vind de manege érg veranderd, en niet ten goede. Met sporen rijden?! Dat doe je inderdaad om je hulpen te verfijnen, en niet omdat het paard anders niet fijn te rijden is.
Hulpteugels zoals slof horen al helemaal niet in een manege thuis.
Kom er nog sporadisch, maar zie dan allemaal paarden die van achter niks doen maar van voren in de krul worden gesjord. En de instructie? Die zegt er niks van. Jammer.

Vroegâh... was heus niet alles beter. Maar de paarden en de instructie zeker. Paarden als Bacardi, DeLaila ( Lovers ) Sofietje, Figaro, die hele grote vos ruin.. Er waren felle donders bij waar zeker niet iedereen op werd gekwakt, maar ook van die eeuwige goedzakken, waar je als gevorderde nog best wat mee kon, maar waar je ook rustig ukkies op kon zetten. Miss Peggy bijvoorbeeld. Heerlijk dier. Instructie was ook stukken beter, Saskia, Elize, Angela (geloof dat ze zo heette "hoofd omhoog en tieten vooruit! RIJDEN!" "Klikken is voor kikkers, je drijft met je bénen!")

Vroeger ging de manege ook nog eens op buitenrit, mét galop! Bloos! Herinner me nog de buitenritten met Rapido, echt geweldig. En de grote buitenritten op de Veluwe, twee grote vrachtwagens met de helft van de manegepaarden, en maar gaan! Sallandse Ruiterdagen met Clannad (zo heette die vos ruin! Pling ) en een kantine die gezellig was, in plaats van de vaste kliek aan de bar en de rest aan de tafeltjes ver weg.

Nee, ik kom er niet graag meer Zit geen sfeer meer in, ruiterkunst is ver te zoeken.

Voor mensen die ze nog kennen wil ik nog even kwijt dat Revange en Snowy(Sneeuwwitje) bij mijn paard in de buurt gaan en ze het heel goed doen. Snowy heeft een veulen gehad 2 jaar terug, en Revange wordt recreatief bereden. Voor diegene die ze nog kennen Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:17

Revenge (L) en Delaila, heb met haar daar wedstrijdjes mee gereden! Ook zo'n mopke.

Saskia, Elize en Angela... jahhh die ken ik nog wel, haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:36

Snowy was zo'n lieverd Lachen Nog paar keer op gereden... Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:03

Whahaha jah en Bacardi, bijna niemand wou erop! Die kon soms zo eruit naaien! Haha! En Rappido, die liep altijd met thiedemann. En Figaro stond samen in een box met tussenschot naast Elvis. Die waren zo in love op elkaar!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:53

Van Elize heb ik ook nog les gehad.. vond haar niet heel erg leuk helaas.. mja ik rij er nu 9 jaar en ben het inderdaad met je eens dat de manege erg veranderd is..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:06

Snowy staat nou bij ons van haar pensioen te genieten, en als kleinkindpony dienst te doen *LOL*

Bacardi was zoooo gaaf Lovers Ging altijd door het lint als het regende. Rapido heb ik nooit met thiedemann gereden hij draaide zich altijd wel om in zijn box. Paard met gebruiksaanwijzing *LOL*

James was ook zo'n icoon. Ding met karakter was dat *LOL*