Wow zeker fijn! Nu maar hopen dat ze goed blijft! Ik moet helaas nog volgende week naar school, daarna kan ik altijd inspringen mocht het nodig zijn
sjaslique
Geplaatst: 21-06-09 21:17
Aangezien het inmiddels al zondagavond is zal ik even een kort verslagje plaatsen van gisteren.
Gisterochtend konden we mooi meerijden met een lesgenootje, dus wat langer slapen. Nou op weg in de auto zo aan het kletsen dat we niet door hadden dat de weg alweer veranderd was, lang leve het werk aan de snelweg. En ja zo zaten we dus op de weg naar Utrecht/ Amsterdam ipv Eindhoven. Dus ja oeps...zo reden we richting Maasdriel. Maar richting Eindhoven stond echt dikke file, dus het was ook geen geslaagd plan om om te draaien en via de snelweg te gaan. Dus uiteindelijk bij Hedel eraf en toen via Orthen en het Heetmanplein naar de manege. Gelukkig nog op tijd aangezien de chauffeuse les moest geven om 10:00 uur. Even op de lijst gaan kijken en daar zag ik dat ik weer op Raffinee mocht. Dus ja erg benieuwd hoe het nu weer zou gaan. 's Morgens weer lekker op stal rondgehangen en de les gekeken. Om 11:00 uur Raffinee gaan poetsen aangezien ik hem als eerste had. Dus flink uitgebreid gepoetst en op naar de bak. Erop en goed de tijd genomen om los te stappen. Het eerste drafje ook lekker aan een lange teugel gedaan zodat we lekker ontspannen begonnen. Daarna wat opgepakt en zo min mogelijk geprobeerd om terug te pakken wanneer Raffinee wilde vast pakken. En dat ging op zich best aardig. Zat hem flink achter zijn broek aan en veel geschakeld en gedaan. Dan op een gegeven moment loopt hij als een trein, maar dan zit er geen halt op. Dus die er weer opgezet en wat oefeningen meegenomen. Alles bij elkaar deze week gelukkig redelijk lekker gereden. Na de les gaan eten om vervolgens even bij Djoon en Odaymie te kijken. Daarna op stal rondgehangen, wat foto's gemaakt van No Limit en Kacharel die nog in de wei stonden en van de mama's en de veulens en toen was het op een gegeven moment tijd om te gaan.
Ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor mijn eindpresentatie en eindgesprek dat ik dinsdag heb, dus allemaal duimen.
Natuurlijk ook van mij nogmaals gefeli Liekje!!!!Nu morgen nog even knallen!!!
Nou ook dan nu maar mijn dagverslag aangezien ik daar echt eigelijk helemaal geen tijd voor heb (maar nu even écht niet nog meer artikelen ga lezen )
Zaterdag inderdaad gehaald door ons lesgenootje, en via een hele omweg (ehm..moet je niet eindhoven volgen?....nee hoor nijmegen ....) op de manege aanbeland. Daar eerst even op de lijst gekeken. Ungaro helemaal leuk natuurlijk! Dus eerst even op stal gehangen en les gekeken en rond 11 uur even Zip en Ungaro van de wei gehaald en Kacharel, Odaymie en No Limit erop gezet. Toen snel naar Ungaro en na even nagevraagd te hebben welk zadel erop mocht, héél tactisch voor het dressuurzadel gekozen . Mooi paars/roze dekje eronder, dat vloekte mooi bij mijn roze shirt en huppa naar de bak. Daar aangekomen opgestapt en lekker los gaan rijden. Eerst rustig aan het gas erop gezet en duidelijk gemaakt dat het echt werken werd dit uur. Vervolgens veel gaan schakelen en flink was losgewerkt in gallop wat zeer goed hielp. De korte ponypasjes werden ruimer en hij ging dragen ipv stuwen. Nou dat allemaal gefixed hebbende maar eens gaan klooien met oefeningetjes. Vliegende wissel (in 2 stukken dankzij mijn geweldige talent ) wat pogingen tot schouderbinnenwaarts en travers en vervolgens aan het wijken in gallop begonnen. En tóen had ik hem boos. Dát wilde hij niet doen. Maarja rustig aan even wat anders gaan doen want meneer begon zijn achterhand alle kanten op te vouwen zolang hij maar niet spoorde. Dus hup paard weer recht gemaakt, maar hij bleef er een handje van te hebben om zijn achterhand naar binnen te gooien en licht gebogen om mijn binnenbeen te blijven. Prima jongen, wat jij wilt. Verzameld gallopje op de 2e binnenhoefslag en aan het einde van de hoefslag helemaal terugverzamelen, en paard met je buitenbeen en buitenteugel proberen mee te nemen in iets wat een idee heeft van een hele grote werkpirouette. Toen vond hij die buiging opeens helemaal niet leuk meer en was het zó over . Lekker het uur rustig uitgereden, hij had helemaal geen praatjes meer .
Daarna snel afgezadeld, paard naverzorgd en hup naar Odaymie. Die van de wei getrokken, gepoetst en gezadeld en hup op naar de kleine bak. Daar zelf maar opgestapt want om nou te wachten tot iemand kwam helpen zag ik ook niet zitten. Lekker gestapt en wat gedraafd, ging erg goed. Daarna als een speer naar huis want moest werken. Op deze manier kon ik zondag mooi aan de 4uurs-rit meedoen.
Zondag om 9:15 weer op de manege. Pascha gepoetst en gezadeld en lekker op het gemak naar de bak. Daar opgestegen en even warm gestapt om vervolgens met de hele groep richting Kampina te vetrekken. Echt super mooi daar, was er nog nooit geweest. De paarden genoten volop en ook wij hadden genoeg te kletsen. Helaas wel een val gehad van iemand die met Paco achterop was geraakt en Paco die een rengallop met wat bokken inzette toen hij erachter kwam dat de rest van de groep ook ging galloperen. Helaas pindakaas, zij had wat pijnlijke ribben, maar de tocht kon vervolgd worden. Bij een restaurantje wat gedronken (sta je daar met de knollen op de parkeerplaats ) en daarna weer terug gereden. Heerlijke rit, jammer van de val want door het mulle zand gaat het wat makkelijker in gallop dan draf, en dat kon natturlijk niet meer met die pijnlijke ribben,maar goed. Super mooie rit, volgende 4uurs rit schrijf ik me gelijk weer in. Pascha heeft genoten en wat is die knol toch braaf. Vooraan, achteraan, spoorwegovergang, verkeer, het maakt hem allemaal niks uit. Alleen de schapen en de koeien, die blijven spannend
Nou pony onder de douche na thuiskomst, flink afgedroogd en hup weer naar Odaym. Poetsen, zadelen en naar de grote bak. Lekker rondjes gestapt en wat rondjes gedraafd. De hoeken blijven moeilijk en ze struikelt over elke dwarasiggende zandkorrel. Maar ze blijft recht
Wegens omstandigheden van school ben ik inderdaad terug van stage... Maar niet voor niks Fabbie en ik zijn B+1!!!!! Zelfs op een internaionaal concours (belgië en Nederland).
Heb in die 3 weken echt enorm veel geleerd daar en zeker met fab sprongen vooruit gegaan. Fab is helemaal recht gezet met fysiotherapie en we hebben een andere manier van rijden aangeleerd gekregen. We rijden nu nog met een Balanceer teugel waarmee we een betere aanleuning krijgen(fab is van het jojo en).
Heb M net gesmst en waarschijnlijk zijn we de 30ste van de partij in de B.
Maar we hebben nu in iedergeval wel aan de mensen bewezen die zeiden dat het niks werd of waar begin je aan(half blind,toen 3 jaar oud,na een half jaar kreupel enz enz) dat we weer back zijn
sjaslique
Geplaatst: 24-06-09 16:32
Zo Rowan, wel jammer dat je al terug bent van stage, maar super fijn dat het zo goed gaat verder. Heel veel succes ermee.
Zo gestresst en vervelend als ik me de laatste tijd iedere keer voelde zo hyperdepyp ben ik nu!!!
Geen idee wat het is.. Maar je mag allang blij zijn met een baan in deze tijd van het jaar.. Per wanneer ga je daar beginnen?
mleentje
Geplaatst: 25-06-09 17:10
sjaslique schreef:
Ik ga werken bij Cello en ik ben straks Bachelor of Social Work.
netjes angelique mijn zusje doet ook de opleiding social work ( is dat het zelfde? dan weet ik waar je het over hebt haha)
sjaslique
Geplaatst: 25-06-09 18:10
Dat is inderdaad hetzelfde. Alleen kun je binnen Social Work nog drie kanten op. En ik ga per 1 september beginnen.
djoontje
Geplaatst: 26-06-09 19:00
Zoals ik al gezegd had helemaal gaaf Liek!
Ik had vandaag tentamen en om even te relaxen vooraf gisteren met huisgenootjes naar een meertje in het bos geweest om te zwemmen. Omdat er zonalarm was waren we pas laat in de middag gegaan en zijn we alleen maar óf helemaal in het water geweest óf in de schaduw. Maar helaas, het heeft niet mogen baten en daar kwamen we pas te laat achter. Alledrie nu geheel zo rood als een kreeft, de blaren staan er nog net niet op. En helaas erg pijnlijk, wil er nog niet aan denken hoe het morgen gaat voelen om een rijbroek aan te trekken . 'Gelukkig' alleen aan de voorkant verbrand dus kan nog wel redelijk normaal zitten . Maar aangezien ik er pas sinds vandaag flink last van heb heeft het toch geen zin om mijn les af te zeggen: daar meot ik toch voor betalen. Dus ja dan maar liever toch gaan proberen, denk alleen wel dat ik mijn rijlaarzen apart meeneem en pas vlak voor het rijden aandoe. Want om die nou al 's ochtends om mijn knalrode schenen te ritsen
Laatst bijgewerkt door djoontje op 26-06-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt