Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:26

Dan zat ik toch wel goed te denken over borderline In mijn boeken staat zo'n wazig verhaal dat ik er geen chocola van kon maken, maar dit is concreet en duidelijk.
(en ik heb het plaatje meteen scherp voor ogen)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:27

Haha, je had het goed hoor Gomir.
Ik had schade en mijn collega oh en de stoel

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:28

die stoel is wel te vervangen

Ik ben al de hele avond bezig om te gaan leren voor mijn laatste tentamen...

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:33

superlenie schreef:
plotseling (intense) vriendschappen/relaties aangaan en deze ook
net zo hard weer verbreken
, moeite met het onderhouden van deze relaties

Vooral dat deel is typerend voor jezelf geloof ik. hihi
En dat voor een hulpverleenster. * proest*
Oh nu lok ik weer een discussie uit, maar dat is juist leuk!!!
Toch!!
Laatst bijgewerkt door Llover op 03-05-06 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:34

Ah ja en de stoel heeft het ook wel overleefd hoor.
( daar zijn ze op gemaakt )
En denk ook niet dat het stoeien nog heel veel vaker gaat voorkomen, zodra ze weet wat ze aan me heeft en de grenzen duidelijk zijn is het stukje veiligheid weer terug.
Want het gedrag wat ze vertoond is voornamelijk gebaseerd op eenb stukje angst, veiligheid die even zoek is.

Verder is het zeker uitdagend, heel wat anders.
Toch wel wennen, hoger niveau en het antroposofische gebeuren eromheen is ook best wennen. Maar ik denk dat we met het nieuwe team een mooie middenweg kunnen vinden tussen de antroposofie en de reguliere gehandicaptenzorg. ( en persoonlijk denk ik dat dat een heel mooi plaatje gaat geven )

En ach, leren...de avond is nog jong!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:34

gomir schreef:
Dan zat ik toch wel goed te denken over borderline In mijn boeken staat zo'n wazig verhaal dat ik er geen chocola van kon maken, maar dit is concreet en duidelijk.
(en ik heb het plaatje meteen scherp voor ogen)

je kon ook zelf meteen kijken op www.borderline.nl of had je dat niet kunnen bedenken??

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:37

Had ik wel kunnen bedenken, maar uitleg van een ervaringsdeskundige is altijd handiger en ik bedacht me eigenlijk door de post van SL dat het me nooit helemaal duidelijk is geweest

Klinkt echt super SL! En ik denk ook dat dat een hele goede mix kan zijn
Ze moeten idd vaak even weten wat ze aan je hebben, alles wat vreemd is geeft spanning natuurlijk.

En het meubilair zal er idd wel op ingesteld zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:38

Llover schreef:
superlenie schreef:
plotseling (intense) vriendschappen/relaties aangaan en deze ook net zo hard weer verbreken, moeite met het onderhouden van deze relaties

Vooral dat deel is typerend voor jezelf geloof ik. hihi
En dat voor een hulpverleenster. * proest*

Ik denk niet dat het nodig is om je hier met persoonlijke zaken bezig te houden.
Ten 2e was dit een uitleg gericht aan Gomir en iets wat zich op persoonlijk vlak tussen ons heeft afgespeeld is daarop totaal niet van toepassing.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:40

Klopt, moest ook pm worden bedacht ik mij achteraf, wat zal ik zeggen : een impulsieve reactie

En dan hap ik toch nog even op ervaringskundige Gomir. Het lijkt mij beter om dat dan aan iemand te vragen die daarover gestudeerd heeft, bijvoorbeeld een psycholoog. Of iemand die het heeft, dan kan je eerder spreken van een ervaringskundige denk ik persoonlijk.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:04

Oh wij gaan lekker een weekendje weg, zo'n zin in. Naar enschede, dus dat wordt eerst een stukje rijden, gelukkig met airco, scheelt toch weer.
Wel jammer dat ik dan met dat lekkere weer niet met Luc naar het strand kan, maar ach Kim gaat heel goed voor hem zorgen
Iedereen prettig weekend alvast, en zwem en zon ze allemaal!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:59

Llover schreef:
En dan hap ik toch nog even op ervaringskundige Gomir. Het lijkt mij beter om dat dan aan iemand te vragen die daarover gestudeerd heeft, bijvoorbeeld een psycholoog. Of iemand die het heeft, dan kan je eerder spreken van een ervaringskundige denk ik persoonlijk.

Waarom zou een psycholoog het beter weten dan iemand uit de praktijk die dagelijks met zulke mensen werkt
En psychiaters spreek ik nu eenmaal niet dagelijks En bovendien was het even een ingeving door een post van SL, ik was er niet al maanden over aan het nadenken ofzo...

Vragen aan iemand die het heeft lijkt me echt een strak plan(buiten dat ik niemand weet zo snel) Denk dat ik echt een objectief antwoord krijg van iemand met een gestoord ziekte-inzicht...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:20

Ja daar heb je wel gelijk in Gomir, met dat mensen die de ziekte hebben vaak niet de ernst ervan inzien en het graag ontkennen.
( van de borderliners die ik ken, is er maar 1 die tot inzicht is gekomen en zichzelf een inmense schop onder d'r reet heeft gegeven en het echt goed heeft aangepakt. Die kan nu ook weer normaal functioneren)
Dus dan krijg je inderdaad niet echt een objectief antwoord nee

Verder lekker vroeg gelest vanmorgen. Tex wordt echt een heus dressuurpaard. Vandaag begonnen met de appuyementen
En hij pakte het heel fijn op!

Pivette is vandaag naar Wiepke gebracht, ze wordt geïnsemineerd met Douglas ( Darco x Capitol I ). Pivet krijgt dus een beebje

En ik ging voorspellen dat Nenanta a.s woensdagavond gaat beginnen en het wordt een hengstje.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:09

Ik heb zojuist mijn trailer weggebracht voor een grote beurt! Goed hè Wel duur
Maar ik vind de waarde (zowel emotioneel als financieel) van mijn paardje toch iets groter

Gefeli neel alvast met de beeb (mooi op tijd dacht ik zo)

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:25

Ik ben vandaag ook met Andy naar buiten geweest. Met Suus erop, en hij was vet rustig, zo rustig dat Flair er ook helemaal rustig van werdt. Is ze altijd al, maar op de terugweg dribbelt ze af en toe, nou was ze vet relaxt. Gewoon rondje huisduinen btw

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:39

superlenie schreef:
En ik ging voorspellen dat Nenanta a.s woensdagavond gaat beginnen en het wordt een hengstje.

En ik ging ook mee "pollen": ik stem op een merrie op maandag (de 15de)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:45

Ja, dat wordt spannend! Wie zal er gelijk krijgen?

Ik ga richting Meppel, morgen bij m'n zus langs en zondag bereikt mijn papa de respectabele leeftijd van 70 jaar, dus feessie

Goed weekend allemaal!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:54

superlenie schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in Gomir, met dat mensen die de ziekte hebben vaak niet de ernst ervan inzien en het graag ontkennen.
( van de borderliners die ik ken, is er maar 1 die tot inzicht is gekomen en zichzelf een inmense schop onder d'r reet heeft gegeven en het echt goed heeft aangepakt. Die kan nu ook weer normaal functioneren)
Dus dan krijg je inderdaad niet echt een objectief antwoord nee
Dat is net zoiets als verwachten dat een schizofreen je gaat vertellen dat haar wanen niet te corrigeren zijn en niet waarheidsgetrouw

Citaat:
Verder lekker vroeg gelest vanmorgen. Tex wordt echt een heus dressuurpaard. Vandaag begonnen met de appuyementen
En hij pakte het heel fijn op!
Zozo!
Ik heb gister ook weer eens een paar fijne appuyementen en wissels gereden, best leuk om af en toe op een beest te gaan zitten die dat fijn doet

Citaat:
Pivette is vandaag naar Wiepke gebracht, ze wordt geïnsemineerd met Douglas ( Darco x Capitol I ). Pivet krijgt dus een beebje
Waarom Douglas? Of weet je dat niet?
Ik vond dat eerlijk gezegd nogal een tanker (kan ook bijna niet anders als je naar de afstamming kijkt ) Wel fijn springen hoor, maar mij te lomp
Vond die french buffet wel mooi qua type, die was absoluut beter dan mama(alleen die snapte springen niet helemaal )

Citaat:

Is dat een ponymerrie?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:54

Alvast gefeliciteerd met je papa! Veel plezier in Meppel

Ilzas

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:35

Nenanta is een KWPN (fok)merrie van Simon (Ircolando x Goudsmid x Acer XX).

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:31

Aha, ik heb ooit een ponymerrie hier in de buurt gekend die zou heette namelijk. En het is niet echt een naam die je veel hoort natuurlijk

Apart bloed zeg Van welke hengst is ze drachtig?

Ik ben op concours geweest in Schoorl vanmiddag. Heb goed nieuws en slecht nieuws
Het goede nieuws is dat Otje super sprong(foutje op de laatste in de barrage). Het slechte nieuws is dat ik nu echt geen M meer mag starten
(eigenlijk zat ik al aan de 30 punten, maar ze hebben me ooit eens 2 minpunten cadeau gegaan dus ik mocht vandaag nog precies starten )

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:47

Van Padinus (dacht ik, maar Superlenie weet dat ongetwijfeld beter, ik ben meer van de merrielijnen) dat zou een Heartbreaker hengst moeten zijn dan.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:50

Zou kunnen. Padinus is dood toch? Vorig jaar of twee jaar terug geloof ik

Heb vorige week nog een hele knappe 3-jarige padinus x damiro gezien
Moet ook goed kunnen lopen, maar stond met een blessure op stal dus dat weet ik niet. Maar het was wel een mooi ding!

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:34

heartbreaker is leuheuk!

Morgen lekker vroeg naar het strand met mijn liefste meisje doortje en nikki! Wordt gezellie neem ik aan

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:40

Vind je Niekie? Ik ken wel fijnere beesten in het werk dan Heartbreakers

Deedejee: wanneer gaan we een keer naar het bos?

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:58

Ja ik ook wel, maar deze vind ik ook leuk