Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:01

Ik ook toen ik NAAR mijn werk moest, ben benieuwd hoe het vanavond terug gaat. Zal wel een ramp worden. Nou ja in het ergste geval moet vriendlief me maar komen halen

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:52

hoi was vandaag een dagje vrij en was goed getimed. vanochtend eerst met irene mee geweest naar stal en daar kwam ik pressie tegen met haar mooie meisje. ze lag heerlijk te slapen. daarna kruidenmeusli gehaald bij hooipolder en daarna mijn wilde pony gereden. hij was weer superbraaf de knapperd. daarna de supermarkten leeggekocht we kunnen er weer een weekje tegenaan. was een lekker dagje met her en der een glibbertje. :brr:

@ sybje: is het de bedoeling dat de partners mee gaan? ik heb het trouwens ook aan irene doorgegeven ze moest nog even kijken geloof ik. voor die tijd spreek ik haar nog wel. ik heb het iig in mijn agenda staan heb er wel zin in :Y)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:31

guten morgen
-11 graden.

In de Noordoostpolder in Nederland was het -22 las ik net, tjonge, zullen deze winter ook wel hoop records sneuvelen.
Jet je zeeklimaatje is momenteel kouder dan mijn landklimaatje haha
Beterschap voor Kees trouwens.

Net Aiko zijn waterbakje ontdooid, die laat altijd zoveel water in zijn bak lopen dat het lepeltje waar zijn neus tegenaandrukt om het water te late stromen vastvriest in het water wat in het bakje achterblijft.
Ze staaan nu heerlijk hun bevroren kuil op te eten.
Bovenluiken weer open gedaan en de kippen losgelaten.
Nu alweer bevroren.Getver.

Katten gaan prima, horatio speelt er lustig op los en pippie is traag met lopen , maar alles gaat erin van voren en komt er van achtern ook weer uit, dus ben ik blij.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:46

Nou, Kees knapt al aardig op en wil weer gaan sporten vandaag......
Jaja, blij dat ik niet in Flevoland woon: -22,7 vannacht!

Ik ga wat regelen om naar stal te gaan, want ze kunnen hier niet strooien vanaf - 8 , dan werkt het strooizout ook niet .
Misschien moet ik langlaufski's kopen.....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:52

Jetta schreef:
Nou, Kees knapt al aardig op en wil weer gaan sporten vandaag......
Jaja, blij dat ik niet in Flevoland woon: -22,7 vannacht!

Ik ga wat regelen om naar stal te gaan, want ze kunnen hier niet strooien vanaf - 8 , dan werkt het strooizout ook niet .
Misschien moet ik langlaufski's kopen.....

slee??? of Kees hardlopend naar stal en verder sporten met Stormpie en dan jij met warme koffie en gluhwein de dag fijn binnen doorbrengen hihi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:09

Jet ik ga op de fiets naar stal, niet op de brommer dat is veel te gevaarlijk. Had eigenlijk les vanmorgen maar dat heb ik maar afgebeld. Het is veels te koud. Ga zo eerst even handkappen halen voor op de brommer zodat mijn handjes wat beschermd zijn tegen de kou en wind want dat is het ergste, koude vingers........

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:21

Kaartje.....de weg is glad, was gisteravond met de auto al glibberen.....als je valt, en naar beneden rol, lig je op het ijs!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:02

nou fijn halfuurtje met de honden buiten geweest en het enige fijne is de stralende zon en geen wind, maar desalnietemin berekoud.
Kwam ook nog met 2 manklopende honden thuis, het kleine vliesje sneeuw hier zat bevroren tussen de voetzooltjes,waren hele ijsklompjes ach zielig.

KAAR KIJK UIT.Als je valt ben je verder van huis.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:14

Laat Kaar maar, ze is een dappere Dodo!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:24

Jetta schreef:
Laat Kaar maar, ze is een dappere Dodo!

of gewoon gek haha
nou ik ga me weer in eskimotuniek hijsen en peerden uitmeste en daarna als beloning.............poffertjes met karamelsaus :9

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 13:42

Goede middag allemaal,

Zoo gister bij die nieuwe sushi tent bij de hoven gegeten, was erg lekker.... :D en gezellig uiteraard!
Nu paar wasjes draaien, gister al stapeltjes gemaakt.. Zijn er ws een stuk of 5 :o Daarna maar is glibberend naar stal.... Jammer van de sneeuw, het oogt buiten heerlijk, heb zin om buiten te rijden... Misschien spikes in Lay haar ijzertjes :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:56

Ben gewoon op de fiets naar stal geweest, niks glibberen en glijden. Weg was goed gestrooid. Nu net thuis, boodschapjes gedaan en de bak was supergoed om in te rijden. Wordt gelukkig heel goed bijgehouden door onze stalbaas. Zelfs de stalbaas zorgt voor de paarden met drinken, dat hebben we wel eens anders meegemaakt!!!!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:24

spettertjuh schreef:
Ben gewoon op de fiets naar stal geweest, niks glibberen en glijden. Weg was goed gestrooid. Nu net thuis, boodschapjes gedaan en de bak was supergoed om in te rijden. Wordt gelukkig heel goed bijgehouden door onze stalbaas. Zelfs de stalbaas zorgt voor de paarden met drinken, dat hebben we wel eens anders meegemaakt!!!!

zeker weten en zo hoort het uiteindelijk ook.
Fijn en zeker als je van dieren houd zorg je dat ze drinken hebben.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:39

Ja de barre tijden dat alleen bepaalde paarden maar te drinken kregen van de stalbaas is gelukkig voorbij, hier wordt geen onderscheidt gemaakt tussen de eigen paarden en de pensionklanten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:48

spettertjuh schreef:
Ja de barre tijden dat alleen bepaalde paarden maar te drinken kregen van de stalbaas is gelukkig voorbij, hier wordt geen onderscheidt gemaakt tussen de eigen paarden en de pensionklanten

is ook eigenlijk van de gekke dat die beesten maar moeten wachten tot eigenaresse of eigenaar kan komen omdat die natuurlijk eerst naar werk moeten.Moet zeggen dat bij langeveld waar ik voor SMD stond ook 3 keer per dag rondtgegaan werd met water.
wat ik ook al zei, het hoort ook zo

Denk dat je daar prima staat hoor kaar.Fijne mensen en fijne stal met lekkere kantine zeker nu met de kou.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:07

Ik sta hier ook heel erg goed, leuke mensen en hebben ook wat voor elkaar over. Wat tussen het oude clubje ook zo was........... ;)

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:17

spettertjuh schreef:

Ja :(:) we weten het nog....
Fijn he dat alles bij jullie ook zo goed geregeld is en de paarden gewoon lekker kunnen drinken ondanks deze bizare temperaturen!

Hier ook is de bak sneeuwvrij en goed te rijden en de paarden worden bij iedere voerbeurt van water voorzien door Piet en Mieke,echt klasse je weet niet wat je overkomt... :j

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:22

Ja bij Piet en Mieke is het ook goed verblijven voor de paarden, ik was daar ook niet weggegaan als ik wat beter buiten kon rijden maar helaas

Zeg Marion, ga jij eigenlijk mee 17 maart sushi eten????? Hoor jou er niet over?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:58

Jaja, de paardjes staan er allemaal goed bij! De stalbaas heeftt nog even de drinkbakken ontdooid en ze liepen net allemaal weer door. Morgenochtend weer een waterronde, denk ik, want het wordt weer kouder....
Het was heerlijk in de zon vanmiddag. Stormpie was lekker fris, maar ging uiteindelijk fijn aan het werk. En daarna met zijn snuit een duik in een sneeuwberg!

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:45

het zonnetje was idd heerlijk, heb vandaag en de andere dagen in het bakkie met het dakkie gereden. de buitenbakken zijn niet sneeuwvrij bij ons. de snelwegen zijn ook goed te rijden debinnenwegen iets minder.
ben blij dat ik niet met de trein hoef te reizen dat schijnt dus heel lastig te zijn hier in nederland.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:15

Lay schreef:
Goede middag allemaal,

Zoo gister bij die nieuwe sushi tent bij de hoven gegeten, was erg lekker.... :D en gezellig uiteraard!
Nu paar wasjes draaien, gister al stapeltjes gemaakt.. Zijn er ws een stuk of 5 :o Daarna maar is glibberend naar stal.... Jammer van de sneeuw, het oogt buiten heerlijk, heb zin om buiten te rijden... Misschien spikes in Lay haar ijzertjes :P

Hoe heet deze dan en waar zit die precies dan in de hoven? Bij het googlen kom ik alleen uit bij de chinees!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:42

Tank ze water was vandaag voor het eerst ook dichtgevroren hij heeft nu zijn betonemmer,

Was inderd lekker die bij de hoven en lekkr dichtbij en heb je idee opgevold zit nu lekker amaretto met appelsap te drinken nt gluhwein bij een vuurtje in de tuin gedronken

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:44

Guten morgen
-10 en stralend zonnetje en geen wind.

Minoes is gisteren ook na 3 weken weer eens aan komen waaien, had erg trek in blikvoer, maar ziet er ondanks de kou prima uit.Gewoon een achterlijke kat.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:55

Voor de liefhebbers:

Koudegolf houdt aan door Frans Schrader
SOEST - Na vijftien jaar is de eerste officiële koudegolf in de nieuwe eeuw een feit. Na 1997 registreerde De Bilt vanmorgen opnieuw strenge vorst, genoeg voor een totaal van vijf opeenvolgende ijsdagen waarvan drie nachten met strenge vorst onder de min 10.1 graden.

„Voordat er kan worden gesproken van een koudegolf dient de temperatuur minimaal 5 dagen niet boven het vriespunt te komen in de Bilt. Daarnaast moet het minimaal drie nachten streng vriezen met temperaturen van -10 graden of kouder”, laat een zegsman van weeronline.nl weten.

Min 21

De laagste temperatuur kwam wederom uit Lelystad waar het min 21 graden werd, iets minder laag dan gisteren toen 22.9 graden werd geregistreerd. In Eindhoven vroor het 17 graden. Wind en bewolking zorgden voor een tempering van extreme vorst later in de nacht en vroege ochtend.

Het blijft voorlopig nog minimaal een week koud tot zeer koud, zeker de eerste dagen. Morgen en woensdag kan er in het westen wat sneeuw vallen door stagnerende dooifronten. Het is vandaag deels bewolkt en deels zonnig. Het wordt 2 tot 5 graden onder nul. Komende nacht vriest het 8 tot 15 graden. In de nacht naar dinsdag volgt een nieuwe uithaal van de kou, mogelijk opnieuw tot min 20 graden.

Siberische kou

In de tweede helft van de week is de vorst streng, later weer zeer streng. Rond het nieuwe weekeinde lijkt een wel nieuwe koude Siberische lucht naar West-Europa te komen. Op steeds meer plaatsen kan er deze week volop geschaatst worden. Ook op het IJsselmeer worden de schaatscondities deze week toereikend voor tochten. Vandaag moet nog risico worden betracht op grote plassen en door de sneeuw die rond windwakken voorkomt.

Sinds 1901 is er 32 keer een koudegolf voorgekomen in Nederland. De huidige golf is goed voor een gedeelde derde plaats qua minimumtemperatuur. De kou van de afgelopen dagen is mede toe te schrijven aan het sneeuwdek. Daardoor ontstaat er 's nachts onder een heldere hemel veel uitstraling.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:52

Brrr, Anietje! Siberische kou!
Zo even mijn stoofvlees voorbereiden, dat gaat dan heel de middag sudderen in de oven. Aardappels boenen en in folie erbij in de oven, rode kool gaarstoven....dat wordt een echte wintermaaltijd.
Voor Zaar iets vegetarisch erbij maken.
En dan naar stal fietsen, de weggetjes zijn schoon gepekeld!

kaar, die sushitent zit niet in de Hoven, maar ernaast, op de Papsouwselaan. Yosshi heet het. Ik heb er nog niet gegeten, is het wat?

ik kan bij Storm geen waterton in zijn stal zetten, gaat ie badderen en alles nat maken.....dus emmertjes aanbieden!