Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:13

Hmhm... Ik denk dat de pensioen mensen er toch wel op rekenen dat het 1 November klaar zou zijn. Ik bedoel je zit ook met het opzech termijn van je oude stal!..

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:25

Zoals het nu lijkt is het later deze week bewoonbaar hoor Haha! Maar als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de eigenaar Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:48

Oh oke! Nee joh, ik kom daar niet! Dus ook geen behoefte aan een belletje! Vroeg het me alleen af! Vork

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:35

@ Lupi en Rianne: haha ja grappig zeg dat we jullie daar tegenkwamen? Wij zijn er al 4 keer geweest ofzo, en blijven dan altijd hangen, we hebben zelfs een keer patat gegeten daar! Altijd ben je welkom en erg gezellig daar! Polly heeft het zeker erg goed daar, mooi stalletje! En marisca ziet er erg goed idd, gaat weer de goede kant op!

@ Lupi: pony is idd beetje aan de kleine kant, was dat die pony van 1.50? Pony's zijn leuk, vooral als ze wat pittig van karakter zijn maar doe mij maar en paard, dat rijdt voormij qua lengte fijner.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:38

Lupi schreef:
Was een leuk ding hoor, beetje verwend (gewend dat ze over iedereen heen kon lopen) maar ze was heel slim en had al heel vlot door dat dit bij mij niet werkt Clown Voelde allemaal heel vertrouwd aan, kon heel leuk lopen maar voor mij toch net wat te klein.

Leuke pony met een mooi koppie! Lijkt inderdaad vrij klein. Femcke is ongeveer 1.52 (op papier in ieder geval en toen we haar een keer hebben gemeten kwamen we niet verder dan krap 1.51) en die is volgens mij toch wel een stukje groter dan deze pony.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:31

Deze was volgens de eigenaresse 1.48, maar ze is heel tenger waardoor ze veel kleiner lijkt als ik er op zit (als ik er naast stond was het qua maat prima). Verder een heel leuk pittig dingetje, maar we zoeken vrolijk verder! Lachen

Ik hoorde van Monique dat het de planning was dat de sportpaarden & pensionpaarden deze woensdag verhuist worden, de leasepaarden een week later. Of ze die planning halen is natuurlijk een volgende vraag Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:40

Dat is ook niet handig, de paarden in 2x verhuizen. Dan moet je voeren en mesten op 2 lokaties...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:08

Tsja, het is dat of de paarden een week op het land zetten, er zijn gewoonweg niet genoeg stallen. Het moet in twee keer omdat de buitenboxen verhuist moeten worden voor de leasepaarden, de buitenstal is er nog niet en binnen is het (bijna?) vol. Ik vind het ook niet handig, maar ik denk dat ze niet nog een maand willen wachten tot die buitenstallen er zijn Tong uitsteken (en stiekem is het ook wel een klein beetje leuk, de hele manege voor 14 paarden Tong uitsteken)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:09

Staan de leasepaarden van de Leeuwarder manege in andere stallen?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:08

De meesten staan nu in boxen, de pony's in stallen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:04

Ik bedoelde dat ze niet in een andere loods of dergelijke staan dan de pensioenpaarden?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:51

Naast het nieuwe gebouw met de boxen, bak en kantine komt nog een hal met boxen. Hier komen de Friese paarden in. Tot die hal klaar is staan de lease-paarden in buitenboxen omdat er in de eerste hal niet genoeg plek is. Vandaar dus. De pensioenpaarden staan overigens weer ergens anders.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 07:42

Hoe zit dat eigenlijk met die friese paarden? Wat is de bedoeling? Fokkerij/handel? of opfok?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:18

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:05

Hmm oke, dat is zijn goede zaken zeg! Hele keuringscentrum erbij. Niet verkeerd.
Ik ben erg benieuwd, en leuk ook, want ik ken een hengst die hopelijk volgende jaar voor verrichtingsonderzoek zal gaan Knipoog Kan ik die ook nog bezoeken Tong uitsteken

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:12

Jah wat leuk dit,ik ken ook een hengst die hopelijk ook doorgaat.
Super dat dit erbij komt en ook alle evenementen die daar gaan worden gehouden lijkt me super mooi dichtbij!!!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:50

Heey ik ga bij de friese hengsten stage lopen vooral groomen!
Lijkt me erg leuk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:52

Leuk! Maaruh, wat houdt het precies in? Ben erg benieuwd wat je stageopdrachten zullen zijn

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:53

Morgen gaan de eerste paarden bij ons op stal naar de nieuwe Leeuwarder manege! Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:59

RianneH schreef:
Leuk! Maaruh, wat houdt het precies in? Ben erg benieuwd wat je stageopdrachten zullen zijn

Herger van Hall of hoe je zijn naam ook maar schrijft gaat samen met nog een meisje de friese paarden beleren heb ik begrepen en met hun zal ik dan ook moeten samenwerken!
Dat meisje gaat half rijden en half groomen en ik ga groomen en misschien nog andere dingen doen en Herger?! gaat bijna alleen maar rijden volgens judith zullen we ons handen vol krijgen aan de paarden want er komen maar liefst 24 of 25 friezen te staan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:02

Owh aha... Maaruh, er komen een aantal jonge friezen te staan van het FPS en die beleerd enz. moeten worden. En er wordt het verrichtingsonderzoek gedaan? Neem aan dat jullie die paarden niet gaan rijden enz.? Die worden klaar afgeleverd en moeten dan toch beoordeeld worden.
Want niet om vervelend te doen, maar ik zou mijn hengst niet door jan en alleman over willen laten Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:06

De friese paarden worden niet door jan en alleman gereden maar herger?! rijd best hoog in de dressuur heb ik begrepen en geeft ook dressuurclinics op de manege, ze zullen dus heus niet zomaar iemand vragen en ze worden idd beleerd Knipoog.
Ja de paarden worden voordat ze op stal gaan klinisch gekeurd en als ze weggaan weer verder weet ik ook niet veel meer hoor en anders moet je even naar de manege zelf gaan Knipoog!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:11

Nee, dat bedoel ik niet Knipoog

Ik begreep eerst dat er een groep friezen kwamen van het FPS. Jonge paarden om ingereden te worden, misschien doorgereden te worden. Soort handelspunt voor het friese ras.

én nu staat er op de voorpagina van bokt, dat ook de jonge hengsten bij WBstables zullen komen voor verrichtingsonderzoek. Dus de hengsten die potentie hebben om dekhengst te worden. En dit zijn paarden van particulieren, niet van het stamboek zelf. Dezen staan er dan ook maar een aantal weken.

Dus ik bedoel, dat de handelspaarden van het FPS wel gereden worden door de man van het van Hall, maar ik vroeg me af hoever zij ook over de Jonge hengsten gaan. Of zij er ook op rijden, groomen of hoe dat anders gaat.

Snapje?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:15

Oh ik ja snap je wel een beetje ja Knipoog!
Maar daar weet ik verder niks over Knipoog!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:28

Lieve mensen,

De veulenverkiezing is nu echt begonnen en ik doe mee!! Of Mamaloe dan Tong uitsteken

Willen jullie op mij stemmen? Dan ben ik je eeuwig dankbaar Haha!