Jolien87 schreef:Tja het vervelende is dat een aantal paarden simpelweg niet meer lekker te rijden is zonder spoortjes, wil je er wat uithalen. En ik zeg duidelijk: dit geldt zeker niet voor alle paarden! Maar bij sommigen is het wel handig. Helaas zie ik inderdaad ook wel eens ruiters die absoluut niet met die dingen overweg kunnen, dan zou ik ze toch af laten.
Klopt, maar denk je dat het beter word als je dan maar met sporen gaat rijden? (dit is niet specifiek tegen iemand persoonlijk bedoelt, maar gewoon in het algemeen). Daar raken die paarden alleen maar nog afgestompter van.. kijk maar naar Vincent, die werd eerst af en toe met spoortje gereden, en tegenwoordig kun je er zonder sporen niet eens meer op.. zelfde geld voor That's grant, die word ook steeds vaker met sporen gereden.. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar... sporen zijn tenslotte om je hulpen te verfijnen, niet om een paard beter aan je been te maken of zeg ik nu iets heel raars?
En dan nog iets.. je hebt idd gelijk dat je zegt dat bepaalde paarden (vincent, grant...) niet meer fijn gereden kunnen worden zonder sporen... maar naar mijn mening zijn dit dan dus geen geschikte manegepaarden.. beter komen er snel weer een paar nieuwe bij!