Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:48

Oh crap Tong uitsteken Ik had collin ingevuld omdat ik dacht dat ik er toch niet op ingedeeld zou worden Boos! Maar ik rij helemaal niet fijn met collin Vork Maarre..... Target loopt toch maar 2x? 3x kan ook wel Vork Heb je niet toevallig vanavond nog een vergadering waarbij je dat kan proberen te regelen? Schijnheilig

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:53

Nou heb ik geen zin meer i n e wedstrijd hahaha Tong uitsteken Toen ik het invulde dacht ik oh kan wel, maar nou heb ik er echt geen zin meer in Tong uitsteken Schijnheilig

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:56

haii
lott dat is balen er kan vast nog wel geruilt worden.
kan je de naam van je paard doorgeven aan de oproepers neem een andere mee antgillya heeft ongelukje gehad ik de bak met rollen dus die kan nog niet mee doen

iedereen suc6 en zie jullie zondag:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:58

ja nja ik rij ALTIJD op target, snap ook niet waarom het nou ineens anders is, terwijl target niet te vaak loopt ofzo,,

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:07

@ Lotje: Ik probeerde het nog op msn te zeggen maar je was al weg:

Ik denk dat je het beter zelf met Awilda kan overleggen, aangezien zij over de indeling van de paarden gaat. Het bestuur heeft hier geen invloed op. Daarnaast ben ik er vanavond niet omdat ik moet werken, dus het heeft weinig zin om het mij te vragen;) Ik zou zeggen: spreek haar morgen even aan dan kan je het het beste zelf uitleggen. Het staat misschien wat vreemd als ik aan haar vraag of jij op een ander paard mag;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:25

ja ik rij vrijdag pas Tong uitsteken Ik bel wel even....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:26

Is het gisteren nog gelukt Lotje?
Wist je trouwens dat je Collin prima met een spoortje kan rijden? Dan is die een stuk meer voorwaarts!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:52

Heb ik dan nog niet geprobeerd Knipoog Maar ik ga vandaag nog keer bellen, gister was in gesprek en toen moest ik werken... Maar heb besloten dat als ik niet kan wisselen dat ik dan me af ga melden... Ik heb geen zin om een proef te gaan rijden waarbij ik op voorhand al kan zeggen dat het niet goed gaat... Daar heb ik geen zin in...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:53

Nja als ik écht niet kan wisselen wil ik(heb een heldhaftig momentje Tong uitsteken) ook wel proberen met pebbles.. Gaat in de les best wel lekker Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:05

nouja je kan het altijd proberen, overleg het met Awilda zou ik zeggen. Maar snap je ook dat het bestuur hier niets mee van doen heeft? Vond het een beetje vervelend hoe je reageerde gisteren nl...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

ik heb toch nooit gezegd dat het bestuur er iets aan kon veranderen :S :S Ik heb vanaf het moment dat jij zei dat bestuur daar niet over ging gezegd dat jullie er dan ook niks mee kunnen Scheve mond Beetje stom dat je dat dan zo zegt...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:53

Lotje... al van mee mensen wat over je verjaardag gehoord??
Ik ga vrijdagavond naar ermelo toe..
is een lezing over d bouw en functionaliteit van paarden van john hamminga en cor loeffen..
iemand die mee wil??
Kost 12 euro en begint om 19.30..
xxx

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:59

nja jij en dom komen sowieso toch? Nja en JW en Dennis komen wel bij mij thuis, verder niet... Moet nu nog van 3 mensen horen ofzo, maar verder komt er helemaal niemand Boos! Mja je hoeft niet heel veel mensen te hebben om het gezellig te hebben!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:59

ohja ik kan trouwens niet mee vrijdag Lachen Mag niet nog een avond tot 'laat' weg Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:17

ik kom er ook weer eens tussendoor.. Tong uitsteken Het valt mij de laatste tijd op dat er steeds meer paarden met spoortje worden gereden op de manege.. dit vind ik eerlijk gezegd een beetje jammer, mja het is natuurlijk niet aan mij Haha!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:32

Heey superliesje dat viel mij idd ook al op!! Vind het er zowiezo niet beter op worden als ik heeeeeeel eerlijk moet wezen. Maar ja dat kan ik als nu buitenstaander makkelijk zeggen. Moet misschien wel afwachten totdat het allemaal klaar is Knipoog maar dat heeft niks met rijden in het algemeen te maken! Ook ik vind dat er te makkelijk naar hulpmiddellen gegrepen wordt.. een spoortje maar zeker ook een slofteugel en noem maar op!

@superliesje... lees nu pas dat je bent gestopt met floris... waarom? een speciale reden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:02

Tja het vervelende is dat een aantal paarden simpelweg niet meer lekker te rijden is zonder spoortjes, wil je er wat uithalen. En ik zeg duidelijk: dit geldt zeker niet voor alle paarden! Maar bij sommigen is het wel handig. Helaas zie ik inderdaad ook wel eens ruiters die absoluut niet met die dingen overweg kunnen, dan zou ik ze toch af laten.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:39

priscilla schreef:
@superliesje... lees nu pas dat je bent gestopt met floris... waarom? een speciale reden?

Ik had gewoonweg geen tijd meer.. vind het zelf ook nog steeds ontzettend jammer Boos! Maarja, ik zit van maandag tot vrijdag in Leeuwarden voor mijn studie, op zaterdag rijd ik op de manege en ben daar vaak van 12 tot 4 ofzo.. en vaak ga ik in het weekend ook nog naar mijn vriend. Vond het dus tegenover Floris en gerard niet eerlijk om maar af en toe te blijven komen. Daarbij was het meisje dat hem doordeweeks deed er een paar weken voor mij al mee gestopt.. dus dat lukte gewoon allemaal niet meer! Gelukkig woon ik dichtbij, dus ik breng hem af en toe nog een dikke knuffel Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:42

Jolien87 schreef:
Tja het vervelende is dat een aantal paarden simpelweg niet meer lekker te rijden is zonder spoortjes, wil je er wat uithalen. En ik zeg duidelijk: dit geldt zeker niet voor alle paarden! Maar bij sommigen is het wel handig. Helaas zie ik inderdaad ook wel eens ruiters die absoluut niet met die dingen overweg kunnen, dan zou ik ze toch af laten.

Klopt, maar denk je dat het beter word als je dan maar met sporen gaat rijden? (dit is niet specifiek tegen iemand persoonlijk bedoelt, maar gewoon in het algemeen). Daar raken die paarden alleen maar nog afgestompter van.. kijk maar naar Vincent, die werd eerst af en toe met spoortje gereden, en tegenwoordig kun je er zonder sporen niet eens meer op.. zelfde geld voor That's grant, die word ook steeds vaker met sporen gereden.. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar... sporen zijn tenslotte om je hulpen te verfijnen, niet om een paard beter aan je been te maken of zeg ik nu iets heel raars?

En dan nog iets.. je hebt idd gelijk dat je zegt dat bepaalde paarden (vincent, grant...) niet meer fijn gereden kunnen worden zonder sporen... maar naar mijn mening zijn dit dan dus geen geschikte manegepaarden.. beter komen er snel weer een paar nieuwe bij!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:09

Mijn mening is gewoon heel botweg gezegd waar de hulpmiddelen beginnen eindigd het rijden!!! En dit is heus niet tegen allemaal maar denk dat er aardig wat mensen voor zichzelf wel kunnen beslissen wie er wel en niet met een spoor cq slof of wat dan ook kunnen rijden!

Daarbij vermeld ik ook heel graag dat toen de manege nog van Paul was er niemand een spoortje droeg en als hij al eens aanbood dat het mocht dan was dat zeeeeer zelden! Maar nu zie ik idd kinderen die en met wielen of zeer lange scherpe sporen rijden en ik zie kids die hun pony met een slof rijden (lees trekken en zagen) ook dit laatste (zagen) zie ik heel veel bij mensen op de manege en ik vind dit heel persoonlijk niet echt een manier van rijden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:43

sommige kiddo's hebben gigantisch leren zagen ja Knipoog
Ik zeg niet dat Paul alles goed deed, je blijft altijd en overal wat te zeiken hebben(echt zo Knipoog) maar over het algemeen waren zijn paarden wel veelzijdiger/betrouwbaarder/beter te rijden! De écht goeie manegepaarden zijn uit paul zn tijdperk! Kijk naar Charity, Target, Pebbles, Flambeau etc.!

Oh mijn gebeden zijn verhoord! Mag alsnog op target!! Ga Awilda echt zo enorm hartelijk bedanken! Ben echt zo dankbaar nu!!!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:13

We hebben toen de manege nog van paul was ook altijd gezeurd dat er van alles mis was.. en dat zullen we ook altijd blijven doen.

maar de paarden vond ik toen beter..
..Dat waren paarden die al wat konden en waar bijna iedereen op kon.. En dan zaten er af en toe wel paarden tussen die ergens last van hadden maar zolang ze de sport niet in hoefden het niet erg was.. dus dat maakte niet veel uit.
naar mijn idee lopen er nu teveel paarden in de manege mee die nog te weinig ervaring hebben.. en de ruiters hebben ook nog niet genoeg ervaring.. Dit is in mijn ogen dus een combi waarin het fout moet gaan..
Ruiter moet het leren, maar paard kan het ook niet..
Een eigen paard zou kunnen dan als je er begeleiding bij krijgt, maar een paard war iedere dag minimaal 2 verschillende mensen op komen te zitten die snapt er dan niks meer van en dan gaan ze vervelend doen..
Kunnen we de paarden niet eens kwalijk nemen..
Er moeten gewoon weer wat paarden komen die dan wat ouder (10+) zijn en met al wat kilometers en ervaring op de teller..
Er tuurlijk die zijn wat duurder, maar dan zijn de klanten meer tevreden en de paarden hebben er ook nog lol in, zo gaan ze ook langer mee.
Er zijn teveel paarden waar alleen gevorderde ruiters mee kunnen rijden.. En laat het nou toch op een manege zijn dat je het minste gevorderde ruiters hebt... Niks echt een logische combi dus...

maar goed.. Zo heeft iedereen zijn eigen mening over hoe het moet Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:28

Heee wat super Lotje, dan kan je toch nog meedoen:D
Fijn joh!!!

Er is idd altijd wel iets mis met paarden op de manege. Maar er zijn nu idd vrij veel jonge paarden waar niet iedereen mee overweg kan. Neem nou een Target, die kan je overal inzetten, heeft nooit wat. Dat is het ultieme manegepaard, maar hoeveel hebben we daar nu eigenlijk van?

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:32

Nou de paarden die bij mij in de les zaten waren allemaal braaf!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:32

Haha inderdaad.. en iedereen denkt het ook altijd beter te weten (zo ook ik Tong uitsteken ).. daarom heeft iedereen wel wat aan te merken op maneges Knipoog Naar mijn idee wil herman paarden die in alle lessen mee kunnen lopen, en daar heb je inderdaad wat oudere paarden voor nodig, met de nodige ervaring, die alles al goed kent en waar 20 verschillende ruiters dat niet meer zo makkelijk uit kunnen rijden (als in, dat hij in de eerste weken wel leuk loopt maar na een paar weken niet meer leuk te rijden is, neem bijvoorbeeld vincent, die is nog wel leuk.. maar enkel met spoortjes). Nog een voorbeeld: die haflinger.. die is 3 en pas een paar maand onder het zadel.. in het begin liep die echt ontzettend leuk, inmiddels hebben er zoveel mensen op zitten trekken dat hij nog maar heel moeilijk nageeflijk te rijden is... Idd, Charity, Pebbles target etc zijn de betere paarden op de manege op dit moment, maarja, op charity of target hoef ik ook niet elke week, omdat ik daar voor mijn eigen gevoel niet meer heel veel verder mee kom. Maarja.. ik geloof dat er alweer een nieuw paard bij is, dus we zullen zien.. misschien word het allemaal nog beter Tong uitsteken Ben iig wel heel tevreden over de instructie Haha!