Lesgenootje is er L1 clubkampioen mee geworden, maar zij reed hem veel en had ook af en toe prive les met hem. En dan netjes met knotjes wit dekje en alles, zag er erg leuk uit.
Even een plekje voor Luna, omdat ze toch m'n lieve favorietje was vanaf het begin van mijn Smit-tijd.
Luna
Een paard met enorm veel karakter. De ene dag was ze chagrijnig en had ze het liefste niemand bij haar in de buurt op stal, de andere dag was ze een super lief en aanhankelijk paard, waar je uren mee kon knuffelen. Tijdens het rijden een echte merrie; lekker eigenwijs en haar eigen ding doen, maar ze kon ook super lopen. Met buitenritten had ze altijd lekker de gang erin maar ze was wel super betrouwbaar (ookal gaf ze af en toe wel eens een bokje, of ging ze wat sneller). Het was gewoon een lieverd, waar ik nog nooit angsten bij heb gehad. R.I.P. Lieve Luna, jou vergeten we nooit. Je hebt nu je eigen plekje waar je eindeloos kunt rennen, spelen en natuurlijk eten.
Arme Luna, ondanks dat ik d'r na 3 weken achter elkaar zat was en er niet meer opgezet werd. Ze zat zo enorm lekker. Maar nu heeft ze tenminste geen pijn meer, kan ze lekker rennen en spelen en eten.
Net weer gereden op een paard dat iets minder lekker zit dan Luna: Manda. We gingen de hele les zonder zadel en ik was eigenlijk ingedeeld op Prins en Iris op Guus. Iris ruilde met Kimberly, omdat ze op Guus niet zonder zadel moest en Kimberly met zadel al moeite heeft om te zitten. Iris wilde alleen liever niet op Manda, maf kind, dus ging ik op Manda en Iris op Prins.
Het was lekker lang instappen. Vervolgens relaxt drafje, beetje voltes rijden, schouder binnenwaarts, wijken enz. Achterwaarts (wat Manda prima kan), even een stuk aan de lange teugel stappen en Theorie en toen nog een stuk draven en dat was het ongeveer wel. Geen gallop, dat vond Aad te onverantwoord. *en nu heb ik spierpijn, maar ga ik wel hardlopen.
Manda is geen pismerrie En trouwens Fenna moet zich ook niet zo aanstellen, Manda zit prima en spierpijn is helemaal overdreven
Maar goed ik reed op het makkelijkst zitbare paard van stal: Djolly! Ik vond trouwens dat ik daar ook wel weer eens op mocht want het was al heel lang geleden! Verder heerlijk gereden. Van het halthouden werd Djoll niet heel erg gelukkig maar verder was ze echt zo braaf