Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maarie

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:05

YEAHH *o/*

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:43

maarie schreef:
ZO MAG IK HET HOREN!!

hahaha! Suus had al aan best veel mensen gevraagd of ze met haar naar buiten wilden, maar niemand wou omdat ie wild zou zijn ofzo.. maar lieve Dorine wou wel he haha

Ik was er zo opgestapt hoor
Vlugger rondjes tollen, stuiteren en omkeren als Ot kunnen ze toch niet

Super dat hij zo braaf was!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:14

Ja en daar was Ilzas...

Die maar een vrije dag heeft genomen om de nazorg van het examen op te vangen... want wie gaat er anders alle witte sjabrakjes en bandages en bloezen en rijbroeken wassen ?

Nou was bloedheet, om mee te beginnen...ik doe nooit wat, wedstrijdtechnisch gezien en die ene dag per jaar dat ik wat moet doen, is het altijd snikheet... mijn lederen laarzen zaten werkelijk vacuum gezogen om mijn klapkuitjes... bleeh !

Nou in ieder geval: Simon moest eerst dressuur rijden. Wij hadden dus Texas mee. Hoe het ook zou gaan: ze hebben er in ieder geval nog nooit zo mooi uitgezien. Dus de examencommissie ging vertellen wat ze moesten doen: paard bewerken, linksom, rechtsom, stap, draf, galop, lichtrijden, doorzitten. Eigenlijk heel logisch allemaal. Alle drie de cursisten knikken braaf en Simon Koorn begint meteen: ehhh, doorzitten, dat doe ik eigenlijk nooit...( je zou zo'n man toch ?). Dus die examinator zegt: hoe bewerkt u dan uw paard? Nou, lichtrijdend zegt Simon. Anyhow: Simon heeft dus niet doorgezeten... ze moesten dus drie keer twintig minuten en na twintig minuten van paard wisselen..

Daarna moest Simon lesgeven en daarna moest ik met Nobility rijden en leskrijgen. Lesje van mij stelde weinig voor (eerlijk is eerlijk) ik kreeg twee uur een half uur les van twee meiden en heb welgeteld weinig tot niets geleerd (dus dat wordt dan onze nieuwe lichting instructeurs...) maar goed, het was bloedheet dus zal mij wat verder. Zo'n les als van juf Miranda had ik niet overleefd in die hitte (was namelijk allemaal in de 2 binnenbakken in Oenemeloenkerk).

Daarna Simon nog een parcourtje met Tex en met nog een ander paardje en daarna ellelang op de uitslag wachten. Simon was geslaag voor allround maar mag dus niet meer de richting dressuur op (gek he, als je niet doorzit).. dus nuttige en productieve dag gehad...

En vrachtwagen inpakken kan je dus beter niet aan Simon overlaten, want die vergeet altijd wel wat (jasje, broek, laarzen) en was nu bijna het zadel van Nobility vergeten...

Lekker he, zo'n nieuw zadel, kan ik ook altijd helemaal blij van worden als het zo lekker lukt. Beter !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:27

Klinkt toch wel als een leuke dag Ilzas. Alleen jammer dat je lessen niet zo nuttig waren, is toch altijd mooi meegenomen als je er ook nog wat van opsteekt.

Als je de dressuurkant op wil moet je voor de tweede fase ook een paard in het M hebben lopen dus dat had hij toch nooit gewild

Ilzas schreef:
En vrachtwagen inpakken kan je dus beter niet aan Simon overlaten, want die vergeet altijd wel wat (jasje, broek, laarzen) en was nu bijna het zadel van Nobility vergeten...

I know! Ik kom ook nog weleens op concours Heb hem al wat keren zien bellen of rond zien vragen of hij dit of dat kon lenen

Citaat:
Lekker he, zo'n nieuw zadel, kan ik ook altijd helemaal blij van worden als het zo lekker lukt. Beter !

Ben er echt helemaal happy mee!
Kieffer staat al op bokt en mijn stubben mag zo weer mee op pad

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:47

Ja en dan je springervaring bij Klokman, daar ben ik ook reuze benieuwd naar, wanneer gaat dat geschieden ?

Ik doe het andersom, ik wil een Hulsebos zadel en ik heb een nu een Zaldi, dat heb ik ook op Marktplaats staan, ik wil het eerst verkopen voor ik een andere koop (heb een zadelkast waar twee zadels in passen en niet zo'n groot huis hier en dan ligt het maar weer in de weg). Dus mocht je nog iemand weten voor een heel knap dressuurzadeltje...

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:20

Aan mijn zadel hoefde eigelijk weinig tot niets te gebeuren. Bij Daan is het zadel van voren flink opgevuld.
Die man zei dat u.k. een hele makkelijke mooie rug heeft dus dat was zowiezo wel iets om blij van te worden..

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:38

Wat voor speciale zadelmaker is er trouwens bij jullie langs geweest ?

En hoe krijg je in godesnaam witte (geleende !!!) bandages weer wit ? Je mag ze "cold wash only" doen ! Ik heb ze op 40 graden gedaan en ze zijn wit met vlekken.... volgende stap toch maar 60 graden doen ? Ik was al met Dato, mijn mama krijgt het daar altijd weer mooi wit mee. Waarom ik dan niet ???

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:19

Ik heb lekker een buitenrit gemaakt op Flair
Lekker naar de duinen geweest ! Ze was hardstikke braaf Galop ging lekker snel haha, terugweg ging wat hobbeliger.. Maar ze luisterde supergoed! En ik heb lekker een soort van nieuw setje, lichtblauw dekje van Melis die ik mag lenen, en peesbeschermers van Debby ga ik overkopen Daarna Flairtje nog ff afgespoten, ik was helemaal trots op dr hihi.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:34

Ik zag trouwens ook nog de boswachter

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:25

Oh Andy is hartstikke braaf hoor, Suus en ik gaan altijd samen
Ze rooktte altijd relax sigaretjes op hem enzo, hoe komen ze erbij dat hij druk zou zijn??? Tuurlijk hij houdt van zijn benen trekken op het strand, maar welk paard nou niet hihi. Oh en ik heb zo lekker gewerkt vandaag, was weer zo lollig met mijn collega's!! We praten de heele dag zoals Plien en Bianca van Zaai dussss, en dat is erg lachen vinden wij dan Jammer dat het alleen de maand April werd uitgezonden.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:54

Ilzas schreef:
Wat voor speciale zadelmaker is er trouwens bij jullie langs geweest ?
John Kool van Best-fit. Hij is al eens eerder bij mij geweest, bevalt me super!

Citaat:
En hoe krijg je in godesnaam witte (geleende !!!) bandages weer wit ? Je mag ze "cold wash only" doen ! Ik heb ze op 40 graden gedaan en ze zijn wit met vlekken.... volgende stap toch maar 60 graden doen ? Ik was al met Dato, mijn mama krijgt het daar altijd weer mooi wit mee. Waarom ik dan niet ???

Daar kan ik je niet mee helpen
Misschien ossegalzeep? Daar krijg ik mijn rijbroek altijd wel weer wit mee

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:55

Ilzas schreef:
Ja en dan je springervaring bij Klokman, daar ben ik ook reuze benieuwd naar, wanneer gaat dat geschieden ?
In principe dinsdag

Citaat:
Ik doe het andersom, ik wil een Hulsebos zadel en ik heb een nu een Zaldi, dat heb ik ook op Marktplaats staan, ik wil het eerst verkopen voor ik een andere koop (heb een zadelkast waar twee zadels in passen en niet zo'n groot huis hier en dan ligt het maar weer in de weg). Dus mocht je nog iemand weten voor een heel knap dressuurzadeltje...

Als ik iemand weet hoor je het

Dit was even impulsief, zat niet echt in de planning

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:56

Llover: mijn zusje doet dat ook weleens, wordt daar altijd helemaal gek van

Fijn dat Flair zo braaf was hasten!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:02

gomir schreef:
Llover: mijn zusje doet dat ook weleens, wordt daar altijd helemaal gek van

Fijn dat Flair zo braaf was hasten!

Wat doet je zusje wel eens, roken op t paard of plien en bianca na doen?? na een tijdje wordt t best irri inderdaad, maar voor dit dagje was het echt loliig!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:25

PLien en bianca
Wij roken allemaal niet

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:35

heel verstandig, ik ook niet!
Roken is vies en bovendien heellll slecht, maar dat is geen nieuws

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:55

Zo Gomir, dat is al snel, springen bij Edwin!

Ilzas, een scheutje bleek erbij? Of anders die Vanish troep, dat werkt ook wel.

Hihi, ik heb vandaag de bewoner ontmoet waar ik PB-er van word. Hij is reuze schattig, alleen knuffelt een beetje heel erg hard
hij liet pas los na de pijnprikkel

Oh en ik was 3 weken schade vrij, sinds gisteren niet meer
Cliënte ging even haar grenzen aftasten, dus dat was even stoeien
en mènn, ik ken een paar borderliners, maar zo extreem als deze, echt heel bizar maar wel super intressant zeg!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:03

superlenie schreef:
Zo Gomir, dat is al snel, springen bij Edwin!

Citaat:
Hihi, ik heb vandaag de bewoner ontmoet waar ik PB-er van word. Hij is reuze schattig, alleen knuffelt een beetje heel erg hard
hij liet pas los na de pijnprikkel
Lief joh!

Citaat:
Oh en ik was 3 weken schade vrij, sinds gisteren niet meer
Cliënte ging even haar grenzen aftasten, dus dat was even stoeien
en mènn, ik ken een paar borderliners, maar zo extreem als deze, echt heel bizar maar wel super intressant zeg!

Klinkt wel als een uitdagende baan zeg! 3 weken schadevrij is op zich best lang toch
Wat is borderline ook alweer precies? Ik heb het al tig keer opgezocht, maar mijn boeken hebben het me nooit echt duidelijk kunnen maken

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:06

Een borderliner die een auto molt, ja das zeker apart? en ja zeker interessant joh. Oh Gomir, ik geloof ook niet dat auto's mollen nou bij borderline hoort, maar dat weet SL misschien niet.

Ik kijk geloof ik nu al voor de derde keer die film picture perfect, maar blijft best leuk

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:11

@ Llover; ja, hij is de hele winter door niet naar buiten gweest.. en dan de eerste x is hij altijd erg druk.. zei Suus ook altijd.. maar dat was deze keer niet zo..
en alle keren daarna is hij altijd super braaf

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:12

Llover schreef:
Een borderliner die een auto molt, ja das zeker apart? en ja zeker interessant joh. Oh Gomir, ik geloof ook niet dat auto's mollen nou bij borderline hoort, maar dat weet SL misschien niet.
Volgens mij is er ook helemaal geen auto gesloopt

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:12

ja precies, dat weet ik. Ik zou mij er inderdaad niet druk over maken als ik jullie was. Mooi toch dat hij altijd braaf is. En ach even racen willen ze allemaal wel

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:13

gomir schreef:
Llover schreef:

Volgens mij is er ook helemaal geen auto gesloopt

Nee schade gemaakt, zo dan. hihi tenminste zoals ik het lees, lijkt het of SL bedoelt dat een borderliner haar auto heeft gemold door haar grenzen te stellen?? toch. Of ik lees het fout, kan natuurlijk ook hahaa

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:25

*proest *
moest er nog eens bijkomen, dat ze m'n auto ook sloopten

Gomir, tja wat is Borderline Persoonlijkheidsstoornis.
Nou ja de naam zegt het al, grens. leven op de grenzen, continue grenzen opzoeken.
Je hebt het natuurlijk in verschillende gradaties.

Maar de meest voorkomende dingen zijn extreem wisselende stemmingen, (extreme) impulsiviteit, extreme pieken en dalen in emoties, plotseling (intense) vriendschappen/relaties aangaan en deze ook net zo hard weer verbreken, moeite met het onderhouden van deze relaties.

Verder nog automutilatie, dissociëren, erg gevoelig voor verslavingen en zelfdoding.

Mijn cliënte is dus ontzettend extreem in het wisselen van stemmingen, dissociëert, automutileert. Ook lijkt ze een soort alters te hebben.

hier staat btw wel aardig wat info : http://www.trimbos.nl/default1736.html
http://www.stichtingborderline.nl/

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:25

Ik las dat SL schade opgelopen had, maar misschien zie ik wel dingen die er niet zijn Heb ik visuele hallucinaties