Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:12

Sabinee__ schreef:
Emmaa_ schreef:
]
Ja natuurlijk is het anders, is een hele aanpassing en het is natuurlijk ook niet niks :(:) Maar wel super dat je al je examens hebt gehaald! Vind het echt knap dat je je daar nog zo op kan focussen :j

Met mij gaat het wel prima, mijn leven bestaat echt uit school en werken de laatste tijd haha. Werk rond de 4 dagen per week, en dat is toch wel een beetje zwaarder dan ik had verwacht. Examens beginnen over ongeveer een maand, dus dat wordt even bikkelen maar daarna ben ik helemaal klaar!

Ohh spannend? Weet je al wat je hierna wilt doen? :)

Ja tis heel wat aanpassen, staat inmiddels ook een nieuw paardje waar ik in de toekomst misschien wat mee gaan doen. Maar even rustig, en alles op zn tijd :) .
Wil voorlopig nog even vertrouwd gaan mennen met de ponnies en even met de eigenaresse gaan zitten wtb afspraken over die nieuwe, is namelijk totaaaal iets anders :D >

Zou wel leuk voor je zijn! Ook al is het natuurlijk wel een grote overstap om een ander paard te gaan rijden na zo'n lange tijd met Rock.. :)

Ik ga hierna een jaartje docent aardrijkskunde doen, dit is meer uit noodzaak omdat ik zoals het er nu naar uit ziet echt niks met lesgeven wil doen... :p Ik ga iig proberen mn propedeuse in 1 jaar te halen en dan ga/wil ik doorstromen naar Aardwetenschappen op de UU :)

Pebbs

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:13

Waauuw EMS! Dat had ik niet verwacht :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:15

Leuk! Wat kan / ga je doen met de opleiding Aardwetenschappen? :)
Ik zit na mn HBO te twijfelen of ik Psychologie oid wil gaan studeren (of Psychiatrie)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:17

Ja het is totaal iets anders, het is een 5-jarige Andalusische PRE Hengst. Mooi dier om te zien, maar mag nog wel wat vetjes op.
Is sinds Januari in Nederland, hij komt uit Spanje :) . Maar het is zó iets anders.. :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:19

Sabinee__ schreef:
Ja het is totaal iets anders, het is een 5-jarige Andalusische PRE Hengst. Mooi dier om te zien, maar mag nog wel wat vetjes op.
Is sinds Januari in Nederland, hij komt uit Spanje :) . Maar het is zó iets anders.. :P

hihi ik had hem zien staan leuk dier :))

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:19

Gaaf Sabine! Sinds ik in Spanje op twee PRE hengsten heb gereden ben ik helemaal fan. :+: Maar dat is wel heel wat anders dan Rock inderdaad! Maar snap wel dat je nu even rustig aan wil doen, na al die tijd met Rock. :)

Anoniem

Sabinee__ schreef:
Leuk! Wat kan / ga je doen met de opleiding Aardwetenschappen? :)
Ik zit na mn HBO te twijfelen of ik Psychologie oid wil gaan studeren (of Psychiatrie)

Het is voornamelijk onderzoeken, maar er is maar een zeer gelimiteerd aantal echt goede banen in te vinden, het is voornamelijk onderzoeken naar de locatie van olie in bepaalde gebieden etc. 70% van de mensen die de opleiding doen komen uiteindelijk in het onderwijs terecht :p Niet per sé op het middelbaar maar meer op de universiteit en op het hbo.

Zelf weet ik nog niet echt wat ik ermee wil, ik heb bewust niet gekeken naar "wat kan ik er later mee worden" in het kiezen van mn studie. Misschien doe ik na mn studie nog zelfstandig 4 jaar onderzoek en haal ik mn master of science, dan ben ik echt een wetenschapper :))

Anoniem

Sabinee__ schreef:

Klinkt leuk! Inderdaad heeeel anders ja haha, maar het klinkt wel als een leuke uitdaging :j Is hij al onder het zadel?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

Emmaa_ schreef:
Sabinee__ schreef:

Klinkt leuk! Inderdaad heeeel anders ja haha, maar het klinkt wel als een leuke uitdaging :j Is hij al onder het zadel?

Ja, maar dat is ook het enige :) . Ik zou er sowieso niet mee gaan rijden, maar dan lekker grondwerken.
En daarnaast lekker mennen met de ponnies :D .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:22

Emmaa_ schreef:
Het is voornamelijk onderzoeken, maar er is maar een zeer gelimiteerd aantal echt goede banen in te vinden, het is voornamelijk onderzoeken naar de locatie van olie in bepaalde gebieden etc. 70% van de mensen die de opleiding doen komen uiteindelijk in het onderwijs terecht :p Niet per sé op het middelbaar maar meer op de universiteit en op het hbo.

Zelf weet ik nog niet echt wat ik ermee wil, ik heb bewust niet gekeken naar "wat kan ik er later mee worden" in het kiezen van mn studie. Misschien doe ik na mn studie nog zelfstandig 4 jaar onderzoek en haal ik mn master of science, dan ben ik echt een wetenschapper :))

Haha nee, maar dan heb ik een indicatie wat je er mee kan doen :D . Ik denk hierbij namelijk aan geoloog oid :D .
Ik heb ook niet perse gekeken naar banen, ja met mensen werken, maar verder? Nog niet echt. Wil sowieso niet tot mn 67ste maatschappelijk werker worden.
Heb groen licht gekregen van mn ouders voor een tweede studie, so :D .

Wetenschapper Emma! Stoer! Onthoud je ons als je een nobel prijs in de wacht sleept?

Wauw, als ik de lotto win ga ik nooit meer werken en alleen maar studies doen :D .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:24

Dit is Bajel :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:26

Knap beessie hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:27

Sabinee__ schreef:
Emmaa_ schreef:

Haha nee, maar dan heb ik een indicatie wat je er mee kan doen :D . Ik denk hierbij namelijk aan geoloog oid :D .
Ik heb ook niet perse gekeken naar banen, ja met mensen werken, maar verder? Nog niet echt. Wil sowieso niet tot mn 67ste maatschappelijk werker worden.
Heb groen licht gekregen van mn ouders voor een tweede studie, so :D .

Wetenschapper [naam]! Stoer! Onthoud je ons als je een nobel prijs in de wacht sleept?

Wauw, als ik de lotto win ga ik nooit meer werken en alleen maar studies doen :D .

De studie heette vroeger Fysische Geografie, misschien dat dat een duidelijker beeld geeft haha. Het gaat echt over platentektoniek en bodems, en dat vind ik nou weer echt kei interessant haha. Nou ja of ik er uiteindelijk ook onderzoeker/wetenschapper mee ga worden weet ik nog niet, maar ik zal jullie onthouden hoor! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:28

Wat een gave zeg Sabien! Mooi dier :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:30

Emmaa_ schreef:
[

De studie heette vroeger Fysische Geografie, misschien dat dat een duidelijker beeld geeft haha. Het gaat echt over platentektoniek en bodems, en dat vind ik nou weer echt kei interessant haha. Nou ja of ik er uiteindelijk ook onderzoeker/wetenschapper mee ga worden weet ik nog niet, maar ik zal jullie onthouden hoor! :))

Is het bij de HvA, of?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:31

Ik vind deze zo mooi ;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:40

Sabinee__ schreef:
Emmaa_ schreef:
[

Is het bij de HvA, of?

Uuhm ja ze hebben het volgens mij ook bij de HvA maar ik ga het in Utrecht doen, omdat de doorstroming van de HU naar de UU heel goed is, dat regelen ze zeg maar allemaal onderling dus hoef geen extra selectieprocedure door te lopen

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:09

Sabinee__ schreef:
Wil voorlopig nog even vertrouwd gaan mennen met de ponnies en even met de eigenaresse gaan zitten wtb afspraken over die nieuwe, is namelijk totaaaal iets anders :D >

Understatement van de eeuw! :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:08

Marjolein29 schreef:
Sabinee__ schreef:

Understatement van de eeuw! :D

:)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:06

Morguh

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:37

Goede morgen! Zal vanmiddag weer even goed bijlezen :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:09

Vanmiddag lekker lessen! En me proefje oefenen! Aaaahhhh!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:34

Zo, mijn school voor vandaag zit er weer op. :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:12

Chillll esmeeee!!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:14

Jaa vond ik ook wel. :D En morgen hoef ik pas om 10 over 11 te beginnen, maar wel tot half 5. :(
Veel plezier/succes met je proefje oefenen vanavond. :D