Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:54

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:55

Marie misschien moet je wat anders doen met Bruintje? Iemand anders zoeken om je les te geven, meer buitenritten rijden. Of ga met hem wandelen, dubbele longe werk doen, lange teugelen.
Vaak helpt afwisseling om het weer leuk te maken. Ook voor het paard.

Mooie foto's Wendy en gefeliciteerd met je prestatie! OK dan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:03

Gefeliciteerd, Wendy (en Roger)!
Tja Marieke, lastig zo'n dip.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:35

Marieke kan het niet zijn dat je het nu niet zo leuk vindt omdat het jachtseizoen is en Bruintje dus meer met zijn hoofd daar zit?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:56

Komende zondag mag fjordenbeest van werk Sinterklaas daar over het terrein rondsjouwen. Ik mag daarbij fjordenbeest gaan vertellen dat ie zich moet gedragen. Allemaal leuk en aardig; een Klaas op Hjalmar zn rug en een paar Pieten dr om heen, kreeg ik vandaag te horen dat er ook een dweilorkest meekomt! Hm, toch maar eens collega met langere carriere gaan vragen of Hjalmar in een ver veleden daar al ervaring mee op heeft gedaan; 'ja, maar toen ging ie er wel vandoor...'
Ok.... Strijdplan is nu paardje er aan te herinneren dat dit in zn jeugdjaren was, en hij nu oud en bejaard is Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:31

Lekker verstandig dus Schijnheilig Je moet eigenlijk zorgen dat je achter het orkest staat met Hjalmar dan. Dan is het geluid niet zo hard. RB vindt zoiets ook niet leuk, maar als hij er achter loopt gedraagt hij zich keurig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:53

Zo he he. Ik is weer onder de levenden. *LOL* Na een zware week te hebben gehad vorige week waarin ik mij gewoon veel en veel te druk heb gemaakt, ben ik gewoon zowat een hele week ziek geweest... De stageplek is leuk. Ik zit alleen wel bij een andere apotheek dan ik in eerste instantie dacht (ook een beetje raar, want de kennismaking was dus bij die apotheek waar ik dacht). Daar zitten heel wat meiden van mijn leeftijd en ik ben ook meteen uitgenodigd bij het bedrijfsuitje. Groot pluspunt van deze apotheek is dat ik de enige stagaire ben, dus volop aandacht kan krijgen. Ik vraag nu dus ook zoveel mogelijk.

Op de donderdag dus het rijexamen (jeetje is dat alweer een week geleden???). Op de één of andere manier was ik minder zenuwachtig dan vorige keren, maar heb toch nog wel eventjes goed door geademd voordat ik het sleuteltje omdraaide. Lachen Gelukkig mocht Ruud mee, dus dan kon hij zijn best doen om met haar te praten. Knipoog En hij heeft flink zijn best gedaan, want zo gemakkelijk was ze niet om mee te praten, maar hij heeft haar wel van het begin tot aan het eind aan de praat gehouden. Toch knap of niet? Het begon met 'ga maar hier rechts', 'daar links' over 30 km weggetjes, waar niets bijzonders was en toen ik een minuut of 8 aan het rijden was zei ze al dat ik naar het examencentrum via een bepaald punt mocht rijden (voor Juut; via de watertoren als je dat kent, zit bij het centraal station bij die geweldige rotonde). Al vrij snel dus. In eerste instantie dacht ik toen: 'heb ik het zo slecht gedaan???' Maar dat bleek dus niet het geval. Tong uitsteken Het enige lastige wat ik tegen ben gekomen was een vrachtwagen die naast gepakeerde auto's stond om te lossen en op het moment dat ik er omheen wilde, stapte de chaffeur uit... Lekker moment, maar goed blijkbaar heb ik het goed opgelost. Thuis aangekomen was ik ontzettend moe en heb ik dus ook een gat in de dag geslapen, om de volgende dag tot en met nu lekker ziek te zijn... Gereden heb ik nog niet, want sinds het rijbewijs zo'n creditcard ding is, duurt het 5 dagen. Ik ga em dus straks ophalen en dan hopelijk van het weekend rijden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:59

@ Juut over Hector: Mijn ervaring is als je meerdere cavia's hebt en één gaat er dood dat de rest kort daarna ook mee gaat. Geen idee hoe het kan, misschien net zoiets als goudvissen? Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:28

deedee19 schreef:
Lekker verstandig dus Schijnheilig Je moet eigenlijk zorgen dat je achter het orkest staat met Hjalmar dan. Dan is het geluid niet zo hard. RB vindt zoiets ook niet leuk, maar als hij er achter loopt gedraagt hij zich keurig.

Had ik ook al bedacht. En anders; wat niet gaat, gaat niet. Heb al wel geoefend met grote geluidsboxen, muziek helemaal open gedraait, maar Hjalmar bleef stug doorsnuffelen of ik ook iets eetbaars had. Als hij dit nou zondag vasthoudt, komt het goed Tong uitsteken

@ Emy; klinkt als eengoede stageplaats, veel plezier daar! En heel veel plezier met je eerste autorit, goed gedaan Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:26

Proficiat nog Emy. En veel plezier ook met je stage.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:49

Heb van de week buiten gereden door de sneeuw, dat was wel erg leuk dus ik blijf nog even een beetje hangen. jachtseizoen is nooit leuk want dan krijgt hij meer voer en issie eigenlijk te sterk voor me. Laatst met springen ben ik eerder gestopt omdat hij gewoon veel te lomp deed. Gleed bijna uit in de bak. Blij als het weer april is.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:45

Net voor het eerst echt een stuk gereden met de auto. Ik vond het eng, echt vet eng. Moet zeggen dat ik ook wel de optimale omstandigheden had; harde regen, schemer... Maar ik was al de hele dag aan het uitstellen, dus ben toch maar een stukje gaan rijden. Effe naar de kinderboerderij (een km of 8), adem halen op de parkeerplaats en dan weer terug.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:50

Had je net gemaild, mn beltegoed is namelijk op. Maar goed gedaan, en nu regelmatig blijven doen Knipoog

@Marieke; klinkt als een gevalletje 'vechten tegen de voerbak'... Is er niet iemand die je kan helpen met rijden? Als Bruintje meer gevoerd wordt, is het logisch dat ie zich sterk maakt; heeft meer energie die hij kwijt wilt.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:17

ja, daarom ben ik blij als hij weer etrug gaat in het voer en dat is in april, mei. Frisheid speelt ook een rol. Morgenavond weer rijden. Of overdag. Weet nog niet hoe laat ik naar school moet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:36

Maarie en Wendy binnenkort daten? Heb eindelijk een nieuwe camera gekocht dus kan foto's van jouw en bruintje komen maken Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:36

Hoe weet je zeker dat je kat een mandje voor Sinterklaas wilt?
Als ze de gitaartas als mand gaat gebruiken.... Rare muts; heeft een kussen in de vensterbank, en deken op de bank, en duikt nog die tas in Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:09

Katten zijn dol op tassen en dozen spreek ik uit ervaring Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:52

Mickey kruipt ook overal in. Vanavond gereden op paard wat voor de verandering maar een half uur aan het trekken was in plaats van een heel uur. weer eens wat anders... Nee..ging best redelijk. Ik had geen zin om te gaan maar toen ik er eenmaal op zat was het best oke.
@wendy: daten gaat even duren. Ben waanzinnig druk met school. Eigen schuld hoor. Heb alles gewoon te lang vooruit geschoven en nu moet ik binnen veertien dagen een bedrijfsanalyse, een omgevingsanalyse en intervieuw en enquete klaar hebben. GRRR> NU presteer ik wel het bete onder druk dus wat dat betreft wardt het natuurlijk fantastisch. Clown

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:53

Jeetje...ik zit echt te slapen...Is ook al bijna twaalf uur. Sorry voor de typfouten. Slapen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:53

Als het aan de druk moet liggen, moet het inderdaad iets geweldigs worden Tong uitsteken
Het is trouwens weer zover, Marieke; post voor Rob in de brievenbus. Heb het laten liggen Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:56

Alweer? Wordt er simpel van. Zal het ophalen. Thanx for the note.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:20

Lekker weertje was het gisteren hè? I know volkomen zinloze opmerking, maar heb er zo van genoten. Ben JKK gaan steken. Normaal geen leuk werkje maar zo in het zonnetje ging het lekker vlug. Zeker omdat er nu geen meters hoog gras omheen staat en je de plantjes dus goed kan zien. Scheelt me weer wat steekwerk van de zomer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:49

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:33

Denk ik ook, ja Clown

Vanochtend is tv Gelderland op mn werk komen filmen. Heb zeer vakkundig de camera weten te mijden, maar ben benieuwd hoe cliënten en collega's er op staan...en de beestjes Cool

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:35

Ja nog twee keer zo lang. Knipoog