Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:11

Dat klinkt in ieder geval leuk om eens te proberen! Moet natuurlijk ook al een aardig stukje vanuit Wergea om in Weidum te komen (door Wirdum is het kortst denk ik) Vanuit Wirdum in Weidum rechts het water langs kan je dus wel een aardig stuk?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:17

Ja, maar dan is het wel naar links en nog voor weidum afslaan.. Via googlemaps kan je wel goed zien hoe het loopt. Je kan de weg helemaal naar het einde van de zwette volgen. Je rijd dan naar het zuiden. Totaan de boerderij is het wildrooster vrij Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:57

Kai doet het niet in de draf, een tijdje terug deed hij het af en toe. Heb nu weer les van Marisca, en gisteren ging het erg goed. In de stap deed hij het eigenlijk niet meer, en liep lekker ontspannen. We deden een bepaalde oefening, beetje lastig uit te leggen, maar was erg moeilijk voor kai aan 1 kant, maar hij deed het super! Zijn rug/schoft/schouders zien er nu alweer beter uit.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:21

Super! Goed om te horen!
Ga je ook verder na december?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:22

Marisca is the Best he!! Haha! Mooi dat het weer de goede kant op gaat!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:10

Zitten hier eigenlijk ook mensen met een eigen paard?

Voor mijn stageopdracht ben ik nml op zoek naar paardenhouders in Friesland. Het gaat om een vragenlijst over paardenvoer.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:46

Helaas, ik heb geen eigen paarden.. En daarnaast eten die van ons alleen maar gras en kuil..

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:05

Ik heb wel een eigen paard, Knipoog
heb nu ook dus elke week les van marisca maar gaaat veel beter Haha! ook heel afwisselende dingen doen we dus is super leuk!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:07

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:43

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:33

Hooi brecht!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:08

Even een vraagje tussendoor, geeft Marisca ook nog privelessen aan huis of op de manege? Heb toen ik op de manege reed altijd les van haar gehad en daar heb ik ontzettend veel van geleerd. Inmiddels een eigen paard, maar zou graag nog eens les van haar willen hebben.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:12

@ Moska: ik zou haar even benaderen als jou was! Mocht je haar telefoonnummer willen o.i.d dan pm je me maar!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:36

@ Moska, ze geeft bij ons op stal op vrijdagavond les, dus ik neem aan dat ze ook gewoon aan huis komt Lachen (dit is ook begonnen met 1 lesser 1 uurtje geloof ik)

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:45

@ Moska: ze komt ook aan huis ja Knipoog ze is ook bij mij geweest!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:45

Owww zo spannend, zondag voor het eerst bij een paardje kijken! Tis een 7 jarige merrie, welsh/arabier, 1.50m. Niet zo groot dus een mooi maatje voor mij Lachen

Hebben jullie nog tips voor me waar ik bij zo'n eerste keer op moet letten? Ik ga dr niet direct kopen hoor, wil iig nog een keertje terug met Marisca maar alleen als het echt wat is Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:08

Hey! Ik heb er ook zin in! Ben erg benieuwd naar alles en neem zeker de camera mee Tong uitsteken
Hopen dat het bevalt..

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:02

@ lupi: Leuk ga je voor een eigen kijken!? Ik wil Marisca ook mee, als ik voor een paard ga zoeken! Owww wat kijk ik uit naar die dag! Ik zal en moet in juni afstuderen en dan wil ik gelijk een baan zoeken! 1.50, das niet zo groot, haha maar wel fijner als je wat kleiner bent, doe mij maar een van rond de 1,70 Knipoog Heb je al een idee waar je gaat stallen??

pfff waar op letten...Ik zou zowiezo proefrijden en kijken of ie fijn te rijden is en de basis kent, mooie zuivere gangen/beenwerk, beenstand, algehele conditie van het paard, uitstraling en karakter vind ik belangrijk, voor de echte 'kijk' neem ik wel iemand mee die er echt veel verstand van heeft. Fijn is ook dat ie al veel ervaring heeft, zoals verkeersmak en veel om handen is geweest en niet altijd op een plek is geweest en nooit verder dan het erf is geweest. Het moet klikken en niet te hoog gegrepen zijn iig! Vaak kun je ook al veel halen uit hoe het paard in de omgang is met de huidige eigenaar.

Ik ga vanmiddag een buitenritje maken met vriendinnen, en lied gaat ook mee, wordt vast gezellig!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:13

Heyhey,

Gisteren naar Marisca geweest met Judith en wie komen we daar tegen? Lied, Juul en Kiet (maar ff jullie boktnamen gebruikt, makkelijker Tong uitsteken)
Bij polly kijken Tong uitsteken Leuk dat jullie ook precies toen langs kwamen. Zijn jullie nog lang gebleven?

En wat heeft Marisca een leuk huisje! Geweldig plekje zo, heerlijk. Paardjes achter huis. Polly een mooie loopstal Tong uitsteken En wat ziet die er goed uit zeg! Leuk ook hoe ze met die kinderen om gaat zo Haha!
Ik vond het erg gezellig, zeker weer een herkansing waard Tong uitsteken En Marisca zag er veel beter uit dan de laatste keer dat ik haar sprak.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:19

Nou, net terug van die pony.

Was een leuk ding hoor, beetje verwend (gewend dat ze over iedereen heen kon lopen) maar ze was heel slim en had al heel vlot door dat dit bij mij niet werkt Clown Voelde allemaal heel vertrouwd aan, kon heel leuk lopen maar voor mij toch net wat te klein.

Afbeelding
Ze wilde niet zo erg stil staan, er lag eten in haar voerbak Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:02

Ziet er wel leuk uit Lupi! Maar idd wel aan de kleine kant...

Jaaa... was vet leuk bij Marisca!! Het is altijd vet gezellig daar!:P En we waren in de buurt dus dachten we gaan er even langs.. Polly aaien Haha! Haha! Wat heeft die het goed daar zeg! Mooi loopstalletje! Echt een popke is het! Haha!

We zijn tot een uur of 8 nog gebleven Lachen Was erg gezellig Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:03

Mag ik wat vragen?! Zijn ze al bijna klaar met de hele reutemeteut?!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:07

Ze zijn nog bezig met de bouw van het nieuwe complex. Toevallig gister net voor het eerst gezien Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:09

Ik rij er regelmatig langs, maar vraag me altijd af hoever ze zijn en wanneer het open gaat! Bji ons op stal gaan er een paar mensen naar die nieuwe stal. Maar ze zijn nog vol op aan het bouwen dus vraag ik me af of de paarden daar terecht kunnen per 1 November!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:11

Zowiezo 1 november gaat hem niet meer worden te zien aan de staat waarin de stal nu is... Maar ik heb er verder geen idee van Lachen