Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Temp

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:29

Zeinstra is toch ergens bij ouderkerk? Is het een hele grote stal waar die ijslanders staan? Ook met een ijslander-baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:33

Oh dan is het niet zijnstra waar ze staan hihi
Ze staat in het verlengde van de Oosteinderweg..
Die eigenaar verkoopt ook westernpaardjes..
De stal is echt een oude bende...
Maar weet dus niet hoe het daar heet hihi

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:01

Zo ik ben er ook weer. Van het weekend mijn nieuwe speeltje (auto) uitgeprobeerd en naar Ijmijderslag gereden met mijn knollie. Daar was om 7 uur geen hond meer, dus we hebben het erg naar ons zin gehad. Solon was gelijk heel stoer en liep eigenlijk gelijk een poeltje in, dus dat hebben we maar doorgezet. Door het aflopende tij waren er veel van dit soort poeltjes, dus daar hebben we veel doorheen gespetterd. Hij is echt heel komisch in het water. Staat de stampen en te snurken en echt heel erg te spetteren. Uiteindelijk kwam het poeltje echt in de zee uit en hebben we dus door de zee gewaad. Toen durfde hij er alleen niet meer uit vanwegde de golfjes Haha!

Ook nog veel stukjes snoeihard gegaan dus we hebben het eigenlijk alletwee heel gaaf gehad. Helemaal super!

Beetje jammer dat op de parkeerplaats het slot van mijn achterklep het begaf, dus ik eerst nog heb moeten schroeven voordat ik naar huis kon Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:04

Hoi!

Lekker naar het strand!

Gaan wij binnenkort ook doen.. heb er nu al zin in!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:05

Ijslanderbaan, is bij Wennekers, aalsmeer
Zeinstra is bij Ouderkerk

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:06

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:17

Wanneer en waar ga je naar het strand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:47

Ik ga vanavond ijslander hobbelen, dus dan zal ik meteen eens kijken hoe die stal heet, want ik ben nu zelf ook wel benieuwd geworden Knipoog haha

Lekker hoor Manic zo over het strand met je paard!!
Lijkt mij ook erg leuk, heb nog nooit een strandrit gemaakt in mijn 11 jarige ruitercarriere Tong uitsteken haha

Máár ik ga a.s. zondag tot en met dinsdag naar Texel dus wie weet ga ik daar een ritje maken!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:09

Texel is goed toeven. Waar ga je precies heen op Texel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:12

De koog, Weet alleen niet uit mijn hoofd welke camping..
Maar heb wel al wat maneges gevonden die strandritten organiseren in de Koog Haha! hihi

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:32

Pff, heb een leuk maar stress-rijk weekend achter de rug. Ik ging met wat vriendinnen van stal naar een festival in overijsel (steenwijk). Was lekker aan het party'en vrijdag toen de staleigenaresse belde om 23.30. Mandorra had bedacht dat ze zin had om te zwemmen blijkbaar want ze hebben d'r uit de sloot moeten trekken... Ze zat in een gedeelte met heel veel bagger dus hebben ze er met de trekker uitgetrokken, banden om haar benen en een achter haar staart. Jammere alleen was toen ze haar er eindelijk uithadden getrokken ze ging staan; met die banden nog vast. Ze maakte dus een flinke klapper. Staleigenaresse heeft Doortje dus maar even op stal gezet omdat het zo laat was en ze d'r anders niet goed in de gaten kon houden. Ik zat echt flink in de stress, doortje heeft nog nooit iets echts raars gehad en dan nu net, wanneer ik aan de andere kant van Nederland zit (en iedereen had al flink wat op dus kon ook niet meteen terugrijden). Volgende dag heb ik de staleigenaresse opgebeld om te vragen hoe het ging en zij was verbaasd over hoe goed het ging. Ze was zelfs bijna niet stijf! Ik was vreselijk opgelucht toen! Ze heeft geen wondjes, warme plekken of wat dan ook. T is dus een harde die van mij! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:01

Gelukkig dat het goed met je paardje gaat Rytir.. Een geluk bij een ongeluk dan maar Lachen

Die stal waar de ijslanders staan heet stal De Hoeve..
Gisteren snel snel even gekeken hihi. Kent iemand deze stal??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:12

Dag luitjes,

Denk laat ik ook nog even een berichtje neermikken...op het moment nog erg druk.Op stal zijn er ook nog steeds dingen niet helemaal tiptop.Onze waakhond is niet meer en we zijn druk op zoek naar een andere.Gaan vanmiddag als het goed is kijken naar 1,hopelijk klikt het.
Ook nog druk bezig met bijrijder voor maatje van mijn pony.
Wat is er trouwens met het weer!! Boos! Nu wel weer water genoeg gehad...blegh.

Nou ja...ik heb iig alweer lekker kunnen rijden en ik weet niet of Fax daar ook zo blij mee is Haha! ...zijn
vakantie is voorlopig weer ten einde.

Groetjes,Tinky(die overigens niet bekent is met de stal De Hoeve)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:21

Jaah eindelijk weer een reactie hier!! Pff die vakantie tijd maakt het niet gezelliger hier zeg Knipoog
Ik zit nogsteeds in de boerderij met alle beesten.. En word lichtelijk gek, wat een drukte zeg!! Dat ben ik niet zo gewend hihi, Maar opzich ook wel weer leuk.

Ben nu grote schoonmaak aan het houden (althands nú even een pauzentje dus) Ben flink aan de slag met de stofzuiger, dwijl en een hoop bleek! hihi het moet hier weer even fris en fruitig ruiken, beetje jammer alleen dat dat niet zo lang duurt met 6 honden in huis..

Verder heb ik niet zo veel spannends mee gemaakt..

Succes met het zoeken naar een nieuwe waakhond Tinky! Ik hoop dat het een beetje gaan lukken! Nemen jullie een pup of een volwassen hond uit het asiel ofzo? (het asiel hiernaast zit vól met honden, dus misschien een idee...)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:44

Lavandula schreef:
Succes met het zoeken naar een nieuwe waakhond Tinky! Ik hoop dat het een beetje gaan lukken! Nemen jullie een pup of een volwassen hond uit het asiel ofzo? (het asiel hiernaast zit vól met honden, dus misschien een idee...)

Pups zijn natuurlijk leuk...maar bergen werk. Een kleintje meteen alleen laten 's nachts is ook niks dus hebben we gekozen voor een volwassen hond tussen de 1 en de 5 jaar en gewoon een adv. geplaats op marktplaats.Het aantal reacties was overweldigend en ben er erg druk mee.
Vanmiddag zijn we er bij een wezen kijken (heel toevallig in de buurt) en hij ziet er leuke leuk en lief uit.
Hij komt vanaf morgen een weekje bij ons logeren en als dat goed gaat,blijft hij op stal wonen Haha! .
Erg spannend allemaal!!

Juist niet voor een asiel gekozen omdat je dan de hond (helaas)niet in de thuis situatie kan meemaken en de eigenaar niet kan ontmoeten.Wij hadden specifieke eisen en dat is dan makkelijker om in een adv. te zetten en te kijken of er mensen zijn die een hond in huis hebben die eraan voldoet en een nieuwe baas nodig heeft.En reken maar dat dat er veel zijn Clown

Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:59

Daar heb je een heel slim punt tinky, het is inderdaad wel slimmer denk ik om de hond in de thuissituatie mee te maken! Je krijgt dan ook véél meer achtergrond informatie mee!
Wat voor hond is het die nu op proef komt? Wel foto's plaatsen he! Knipoog
En anders heb ik hier nog wel 6 honden die je tijdelijk mag lenen hoor hihi word gek van ze Tong uitsteken stelletje drukte makers haha

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:13

Lavandula schreef:
Daar heb je een heel slim punt tinky, het is inderdaad wel slimmer denk ik om de hond in de thuissituatie mee te maken! Je krijgt dan ook véél meer achtergrond informatie mee!
Wat voor hond is het die nu op proef komt? Wel foto's plaatsen he! Knipoog
En anders heb ik hier nog wel 6 honden die je tijdelijk mag lenen hoor hihi word gek van ze Tong uitsteken stelletje drukte makers haha

Klopt,we hebben bergen info gekregen bij deze hond.De dame in kwestie was heel eerlijk en werkte veel met dieren waardoor ze een heel nuchtere kijk had op de zaak.Ze vind het heel belangrijk dat de hond een fijn nieuw huis krijgt en daarom mogen we het ook proberen.Als het van onze kant...of de kant van de hond niet bevalt mogen we hem gewoon terug brengen.Dat is een fijne gedachte...Blijft toch beetje "eng" zo'n nieuwe hond als je al 15jaar dezelfde bent gewent he Clown
Ze woont niet ver bij ons vandaan en komt hem morgenochtend persoonlijk brengen zodat ze ook zijn nieuwe huis kan bekijken.
De hond is een kruising herder x leonberger.Als alles goed gaat en hij blijft,zal ik een foto plaatsen.

Uhm...bedankt voor het aanbod...maar er is een reden dat we maar 1 hond zoeken Haha! ....rust in de hut Knipoog
Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:45

Tinky12 schreef:
Uhm...bedankt voor het aanbod...maar er is een reden dat we maar 1 hond zoeken Haha! ....rust in de hut Knipoog
Groetjes,Tinky

Hihi daarom hou ik het ook maar bij 1 hond Lachen Maarja die is deze week gezellig mee oppassen op de beestenboel, en hij vind het prachtig!! lekker rennen en spelen, hihi van slapen komt weining van (Zowel voor Max als voor mij Knipoog)
Maar het is wel fijn dat ze hier zo goed de ruimte hebben, ze helemaal rondom het huis lekker spelen en rennen, en s'avonds mogen ze van mij ook los op de dijk, want dat is het écht dood stil!

Fijn dat de eigenaresse de hond zelf komt brengen, zal voor haar ook wel fijn zijn om te zien waar dr beestje terecht komt!

Nou ik ga de beestenboel even eten geven en eens kijken wat ik zelf kan gaan eten... Clown

Groetjes!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:00

Mijn oudste hondje heeft woensdag een infarct gehad... Klinkt niet echt best. Ze is nu wel weer beter, maar heeft evenwichtsstoornissen en is niet meer zindelijk. Zo zielig :-[

Mijn ouders zijn nu een wagentje voor haar gaan kopen, zodat ze toch mee kan op wandelingetjes. Een rolator :-]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:02

Aggossie Manic, dat is zielig!! Arm hondje! Hoe oud is ie? Vervelend zeg!

Weet je trouwens al meer over Mike?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:18

Ze is 14, dus het is niet echt onverwacht... maar toch.

Mike gaat wel goed volgens mij

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:58

zoo, ik ben weer terug, en jullie hebben maar 1 blz verder gelult!!!
dat is wel erg weinig!
Ik ga eerst even sigaretten halen, anders kan ik niet stil blijven zitten, daarna verslag van mijn geweldige kamp!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:14

Tja, topic is dood Koe

Ben net naar het openlucht theater in het vondelpark geweest, ish was er, was cool! En droog gebleven gelukkig! Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:31

Ish, de dreakdancer? dat is de leraar van een vriendin van mij.. (of naja, die man..) zij zijn inderdaad goed (tenminste,, als we over hetzelfde praten..)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:37

muiszje schreef:
Ish, de dreakdancer? dat is de leraar van een vriendin van mij.. (of naja, die man..) zij zijn inderdaad goed (tenminste,, als we over hetzelfde praten..)

Nou, ish is niet 1 persoon hoor Tong uitsteken Ze doen wel onder andere breakdance, http://www.ish-events.com/