Vandaag was het weer zaterdag. Heel raar, maar tegenwoordig leef ik hier helemaal niet meer zo naar toe als eerst.

We gingen met de auto naar de manege, dus dat was handig. Eerst op de lijst gaan kijken, ik mocht weer op Raffinee. Daar was ik wel tevreden mee.
Daarna beetje boven in de kantine gezeten en even met Envy gekroeld. De kleine van M. nog een fles gegeven en zijn bed in gedaan. Vervolgens naar beneden gegaan om Raffinee te gaan poetsen. Daarna naar de bak en erop. Hij stond toen al alsof hij er 3 uur werk op had zitten, dus moest echt even zin maken.Toen ik hem een tik gaf, mepte hij gelijk naar de zweep, dus nog even een tik bijgegeven. Toen M. beneden was, kreeg ik de vraag of naar de buitenbak wilde. Aangezien het binnen enorm benauwd was en ik toch op Raffinee zat vond ik het goed. Dus ook weer een keer in de buitenbak gereden.

Het eerst half uur sloeg vrijwel nergens op, paard had geen zin en wat ik zelf allemaal gedaan heb vraag ik me nu nog af. Tweede half uur flink aan het werk gegaan om hem meer op zijn achterbenen te zetten. Halthouden-achterwaarts-aangalloperen. En dit iedere keer herhaald. Tussendoor even wakker gemaakt achter door even te kietelen met de zweep. Het resultaat was er wel, dus was daar wel tevreden mee.
Maar vond het niet echt een les waar ik heel tevreden over was.
Vind mijn eigen rijkwaliteiten de laatste tijd dramatisch slecht en weet niet waar dat fanatieke paardenbloed gebleven is.

Na de les moest er iemand anders op Raffinee, dus haar even geholpen, toen nog even met Ungaro geholpen en gaan eten. Na het eten No Limit gaan poetsen en toen nog even foto's gemaakt van de veulens, maar die stonden een beetje ver weg.
En toen was het weer tijd om naar huis te gaan.