Ben vandaag naar een nieuwe ruitersport zaak in Duitsland geweest. Niet veel groter als Divosa, maar wel héél wat uitgebreider! Heb me paar keer ernstig in moeten houden, maar het is gelukt alleen het hoognodige te kopen *trots*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Gister was de finale; weer 8 tal maar deze keer gecombineerd met een presentatie. De Jonge God was verhinderd, dus was ik al ingezet. De naam van ons team was omgezet naar de Zeven Sneeuwwitjes en de Dwerg. Weken enthousiaste harde voorbereiding met dikke lol, hard oefenen...en gister ging werkelijk alles mis wat mis kon gaan...
Lonneke was vrijdag al ziek, gelukkig wisten we nóg een reserve ruiter te vinden. Maar Peggy had al een rol in de presentatie...waarop Julia een dubbelrol kreeg.
Vier uur hadden we op de manege afgesproken, zodat we ruim de tijd hadden om de paarden in te vlechten. Daar aangekomen bleek 1 paard tot 5 uur in een les te lopen, mijn paard zelfs tot 6 uur...en laat de wedstrijd nu ook om 6 uur beginnen! Eerste stress, want of ik Caitlin nog zou kunnen vlechten en rijden, hing af van het om 5 uur lessend meisje; of zij vandaag Fproef met Caitlin moest rijden, en dus wilde oefenen of niet. Pas om kwart voor vijf kreeg ik te horen dat Caitlin om vijf uur naar stal zou komen. Ondertussen was ik vast begonnen met paarden van mn teamgenoten vlechten. Christel was namelijk laat; haar auto zat zonder olie, en zij moest dus gered worden door Klaartje, die dus ook later was. Daarnaast was het probleem Belle Fleur; dit paard heeft dikke manen, die net te kort waren voor een hengtevlecht, maar te dik voor knotjes. We hebben haar maar liefst 3 x ingevlochten, en pas kwart voor zes was alles klaar. Moesten we dus nog opzadelen en onze kostuums aantrekken, en losrijden...
Eline, Christel O en ik waren snel, en vast buiten gaan losrijden. Caitlin wilt nog wel eens fiks bokken in de galop, en het leek me wel handig dit eerst even uit te vechten voordat we op moesten stellen en er dus iemand dicht achter me zat... Ik had haar nét door het bokken heen gewerkt, toen ik door de kantineruiten de rest in de binnenbak zag. Dit had ik ook net aan de andere twee gemeld, toen floep...het licht buiten uitging! Snel naar de stalingang...had iemand binnen de deur op slot gezet! Argh! Eline met paard aan de hand bij kantine roepen, en gelukkig werden we gered.
Wij reden op muziek van de Efteling; villa Volta. Bleek tijdens losrijden dat altijd nuchtere Donald de muziek eng vond! Om iedereen even te laten wennen reed ik met Caitlin voorop erlangs. Caitlin keek, maar dat was het dan ook.
Volgend probleem; geen microfoon! En ons sprookje begon toch echt al vóór de proef! Thanks to medewerker Guus, die heel snel voor ons aan het werk ging, hadden we vijf minuten later toch een microfoon... Tijd voor op te stellen!
Mirjam reed achteraan, kon dus makkelijk aansluiten en startte onze proef;
"Er waren eens zeven sneeuwwitjes en een dwerg. Zij wilden een perfecte slangenvolte rijden, en vol goede moed gingen zij op pad" Na een paar keer aanzetten zong iedereen mee; "Hei ho, hei ho, rijden doen we zo, lalalala, lalalala, hei ho, hei ho"
Villa Volta werd gestart, wij kwamen mooi binnen bij A...en toen begon de ellende....
Donald had besloten dat de muziek nog steeds erg eng was, en sprong echt uit bij de cd speler. Ik reed met Caitlin achter hem, en helaas besloot Catlin het 'goede' voorbeeld te volgen...zo ook meerdere paarden... En dus ook werkelijk bij iedere keer dat we de cd speler paasseerden! Zelfs bejaarde Winston besloot zich te gedragen als een jonge hengst! Het enige voordeel was dat dat paarden opgefokt genoeg waren om in de gallop bij te blijven...en zelfs te blíjven gallloperen tot er bij H op de noodrem getrokken werd. Alleen het opstellen en belonen op het eind ging perfect, maar verder hadden we nog nooit zo slecht gereden!
Paarden gauw op stal, publiek in de bak op een korte zijde, en tijd voor het vervolg van het sprookje. Beknopt samen gevat; samen met schietwitje ging ik de goede afloop (ahum!) vieren op G. werd bijna neergeschoten met een supersoocker, maar at van een giftige appel en lag verder snurkend op de grond. Stresswitje in de stress, dressuurwitje op peerd boos omdat ze zo niet kon oefenen voor de 'so you wanne be Anky competietie', Racewitje met peerd naar EHBOwitje geraced, EHBOwitje zingend 'niet met de zwepen slaan' (ja zuster, nee zuster) 'nie op de zadels staan' (zuster, nee zuster), om vervolgens mn face in te pakken met verband zodat ik stopte met snurken.
Dressuurwitje nog steeds boos, omdat ik nog steeds op G lag, Creawitje ging een dekentje beiën, Slimwitje ging PiPaPoownyPeggy Toverkol die Nimbus-startproblemen had het Bergemotje aftroggelen, (manege heet Bergemo) en deze eenhoorn porde me wakker, na omgekocht te zijn met de giftige appel.
Ik heb in een deuk gelegen op de grond, het publiek ook, de manegehouder en intructrice vonden het gweldig! Intructrice vertelde ons over plannen om ons in te huren, of kostuums en script over te kopen voor de kinderdagen. Maar tot zover ons succes
De groep die voor ons lest, was naamloos, maar reed een sterke 8tal. Helaas was hun presentatie onduidelijk; 1 bleef dressuren, maar niemand begreep dat dit bij de presentatie hoorde. Daarna was een estafette die herhaald werd, en weinig spanning had...
Derde en laatste groep waren de Toppers, die zelfs vergeleken met ons nou niet geweldig reden. Het moest gezegt worden; ze hadden veel promotiewerk gedaan. Spandoeken in de kantine, en flyers in de stalgangen. Maar hun presentatie had niets te maken met paarden; Toppers in Concert. Ze zongen en speelden live drie nummers. Achteraf bleek ook dat zij tot nu toe onderaan stonden.
Maar toen ging het mis; publiek mocht punten geven. Van onze groep was er een enkeling komen kijken; wij volwassenen hadden partners thuis zitten met kiddo's, en de enkeling die was komen kijken was al naar huis. Ook van de tweede groep waren de meeste ouders weer weg; was een lange zit. Van de Toppers echter waren alle fans nog aanwezig, waardoor zij zomaar 15 punten scoorden, de vrijdag groep 10 en wij 5... en de Toppers dus op 1 einigden...
Fikse domper, vooral omdat dit zo onterecht was! Vooral voor de vrijdaggroep, die nu onderaan eindigden (wij hadden een hoop punten gescoord door onze presentatie en door als enigen met muziek te rijden). Een paar waren zelfs zo boos dat er woorden vielen die niet voor herhaling vatbaar waren, en het protocol zelfs in snippers einigde. Tot teleurstelling van de rest van die groep die het graag had willen lezen. Wat vooral stak, was dat de Toppers allemaal pensioenklanten zijn, en door de vrijdag groep van te voren al om deze reden voorspeld werd dat ze zouden winnen. Hoe was het mogelijk dat een groep die in ieder deel van de wedstrijd als laatste van deze drie groepen eindigden, wonnen alleeen door hun meegebrachte fans??? Het stak...
Mijn groep troosten elkaar met het feit dat we al niet meer gerekend hadden op winst na het rampzalig verlopen 8tal, en lol hebben we in ieder geval gehad! Vooral in de voorbereiding, denk dat manegehouder heel blij is hier van af te zijn Dit gaan we ook zeker nog navierenWat het team betreft was het een geweldige wedstrijd; er is zoveel samengewerkt, de rollen zijn door en met elkaar bedacht, het sprookje is met elkaar gekeurd en bijgeschaafd, totaal geen gemopper ondanks dat alles mis ging, iedereen die voor elkaar klaarstond als iets niet lukte...we hadden een 10 moeten krijgen voor samenwerken!
![]()
Het hele gebeuren is gefilmd, en het schijnt op internet gezet te gaan worden. Zo ja, dan zal ik de link zeker plaatsen hier, en verder....hei ho, hei ho, Dozen blijven zó!![]()
![]()